Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 2 Guests are viewing this topic.

billy752-istu

 Între 23.11-28.11 apar transbordari pe Simeria-km614,la trenurile regio, stiți pentru ce lucrări?

District EA

Dacă transbordările sunt între Arad și Zam atunci ar putea fi vorba despre deschiderea pentru circulația trenurilor a firului 2 (cel nou) între stațiile Vărădia și Săvârșin și eventual  deschiderea liniilor 1 și 2 în stația Ghioroc pentru circulația trenurilor.

cristi5

@District EA intr-adevar in analiza de mai sus, Varadia-Savarsin e cel mai avansat tronson care nu e inca in circulatie (nivel E-G). E interesant ca e traseu nou in mare parte, cel vechi austro-ungar fiind sinuos.



In general sunt impresionat de Astaldi. Ei zic ca intr-un an se circula in tunel, ceea ce ar face de rusine pe Aktor care pana atunci nici nu ataca al doilea tunel... cine stie, poate nici primul.

cristi5

Quote from: cristi5 on September 28, 2021, 10:08:55 PM
Mi se pare fascinanta zona Archita-Feleag din Cata-Sighisoara.

Ma intreb cum vor face ca sa tina traficul deschis pt ca traseul nou il intersecteaza pe cel vechi in vreo 7 locuri.

Am gasit planificarea detaliata. Vedem daca se respecta

http://pum.project-online.se/doclic/brasov-apata_si_cata-sighisoara/vol%201%20-%20PROIECT%20TEHNIC%2BDDE/1.0.%2000%20-%20DATE%20GENERALE/1.0.6.%20Grafice%20de%20executie%20pe%20intervale%20si%20statii/Grafice%20de%20executie%20RO/11.%20Grafic%20Cata%20-%20Archita%20-Vanatori.pdf




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Despre Varadia-Savarsin, o situatie foarte interesanta la km 547 similara cu cea de pe paraul Archita descrisa mai sus: traseul nou taie traseul vechi in 2 puncte apropiate (400m)



Cum se vede in prima harta (de ansamblu) varianta "mare" este in sudul traseului existent, deci ar trebui construit intai firul 2 (sudic) nou in timp ce se circula pe firul 1 (nordic) vechi. Asa se procedeaza la variantele de viteza "obisnuite". Dar in cazul asta nu se poate construi firul 2 definitiv, pt ca intersecteaza "putin" firul 1 vechi, pe care se circula!

Am crezut ca e o greseala pe harta OSM dar @RobertH nu greseste :) . Se vede in planul de situatie din care am inclus mai sus o captura.

Care e solutia? Practic ce s-a construit acum in teren (si va fi deschis curand circulatiei) este o varianta provizorie (cu albastru in planul de situatie, in josul capturii). Pe profilul transversal (km 547+365), de la stanga la dreapta avem asa:
- varianta provizorie cu linie gri punctata
- firele vechi (cu galben)
- terenul existent (tot galben) este un taluz destul de inalt care va fi excavat
- drum de intretinere (portocaliu)
- firele noi (rosu)
- in extrema dreapta a capturii se vede o consolidare...
- ... pt ca si mai la dreapta se afla DN7, mai precis o parcare (nu e vizibil in acest profil transversal, dar e marcat in profilul transvesal de la km 547+293). Parcarea e marcata "P" in captura OSM de mai sus.




Pe video la 1:05:30 este cam jumatatea din stanga din profilul transversal.

De la stanga la dreapta cadrului de pe film:
- varianta provizorie, observam ca are stalpi de catenara temporari. Mai incolo pe filmare se vad stalpi metalici, definitivi, semn ca varianta provizorie a luat sfarsit si vedem traseul definitiv. Se observa si curbura pronuntata a variantei provizorii (R=550m fata de 1350m la varianta definitiva).
- firul 1 vechi
- taluzul inalt. 
- varianta finala va fi mult in dreapta pozei, la vreo 40 m de firul actual.



Toate astea explica si de ce se grabesc sa mute circulatia pe varianta provizorie. Mai e mult de lucru, trebuie
- demolat firul 1 vechi si catenara
- excavat taluzul
- construite consolidarile spre DN (au si niste ancore, si coloane forate)
- construit firul 1 final
- mutat traficul pe firul 1 final intre statiile Savarsin si Varadia hm (sau inchis traficul si construit inflexiuni)
- desfiintata varianta provizorie
- construit firul 2 final

Sunt curios cu ce viteza se va circula pe varianta provizorie. Se vede ca nu e foarte inclinata, deci nu e proiectata pt viteza prea mare in curba.

Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

Văd că tare greu se mișcă pe porțiunea Mintia-Bretea Mureșană. La ultima filmare a zonei podurilor, la min 5:20 din filmarea asta: apare o zonă neexpropriată Oare ce o fi cu ea?

cristi5

Merci @Vlad94, ori nu am vazut acea filmare ori am uitat de ea. Pare foarte muncita, trebuie sa-i multumim autorului! Merge bine la viteza 2x.

Varianta noua Vetel-Bretea Muresana (3 poduri) mi se pare avansata. Terasamentul e la nivel, mai trebuie terminat de montat podul estic (Vetel). Si la podul 2 (Lesnic) cred ca lipseste segmentul estic. La podul 3 segmentul estic trebuie montat pe pozitie si lipseste segmentul vestic.

Se vad progrese bune de la sfarsit de iulie pana azi (2 luni) de exemplu de la podul vestic Bretea Muresana pana la Ilia, ceva progres de la Barzava la Milova etc. Rampa de la Campuri Surduc era deja in executie in iulie.

———

O ilustrare a zonei cu "varianta provizorie" de la Varadia de Mures (minutul 53 pe filmare). Am trasat cu rosu varianta finala, pe langa parcare. Acea stanca va fi demolata partial.

LE: stanca este Cetatea Varadia. Vezi cercetarile arheologice mai jos!

In plan apropiat, varianta provizorie.


Aici se vad cercetarile arhelogice pe traseul noii variante. Pe cele din varful stancii le-a napadit vegetatia...


Vedere spre vest, se vede decopertarea pt varianta finala.


Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

@Vlad94 e posibil sa fie o problema de expropriere. Parcela 61631 paralela cu acel drum care duce langa Mures. Nici 61091 nu arata foarte bine. La est (stanga) se mai vede o casa neintabulata (?) ne-expropriata. La vest
(dreapta) cateva imobile (cu rosu) care nu par expropriate.
http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html



Terasamentul se opreste in acest podet
https://www.openstreetmap.org/way/817945404

Stiam ca acolo e o problema cu un castru roman (Micia), dar e pe traseul vechi, se extinde si sub DN.
https://www.openstreetmap.org/way/259338535

E drept ca nu prea au lucrat acolo... Se vad descarcarile arheologice la 5:16 (e si un amfiteatru acolo, langa Mures, marcat pe OSM).
Asta e pozitia castrului pe filmarea recenta. Pare ca au mai miscat ceva acolo intre timp?

Vlad94

Interesant traseul de la Varadia. Se pare ca trebuie sa fărâme movila aceea.
@crist5. Stii cumva daca se lucrează la tuneluri?

ioandorin

Prin primăvară când descindea Bucureștiul prin vest ,parca se promitea și deschiderea firului 1 Ghioroc-Paulis în noiembrie! Anul acesta !!!
Noiembrie e aci' acuș și ei sunt cu întinsul liniei înainte de P.O . Păuliș,fără stâlpii pentru catenară,fără traverse și linie spre Păuliș HM! Fără diferențe față de pozele puse în urmă cu ceva pagini! Ca fapt divers, Thales a început incet-incet să pună la punct instalațiile CE interioare ! Așa ... mereoaș,să nu se obosească tare !!!


cristi5

La Batuta se lucreaza si Astaldi chiar vorbesc de deschis circulatia in tunel la anul. Dar sunt lucrari grele la portaluri si la capatul dinspre Simeria (dealul din gura tunelului) au o expropriere lipsa. Trebuie si lansate podurile din capetele variantei, inteleg ca urmeaza in curand.

La Salciva e un video mai sus, de la VirtualPress. Arata ca asta-primavara. Aktor tot promite de prin vara ca in cateva saptamani situatia va exploda :)

Dar oricum, linia veche Campuri Surduc-Ilteu este bine reconditionata si se poate circula decent. Eu cred ca cativa ani se va circula pe 614-Simeria traseu nou, mai putin Campuri Surduc-Ilteu care ramane pe malul drept. Pana se misca Aktor.

Apropo nu stiu sa aiba Aktor toate hartiile acolo. Pe geoportal nu par expropriate toate portalele de exemplu. Probabil e un mic ajutor de la CFR, sa nu-i penalizeze, dar nu sunt sigur.

cristi5

@ioandorin in loc sa termine doua fire eu cred ca e important sa se mobilizeze sa fie gata un fir pe cat mai mult din distanta. Adica la Astaldi Milova-Barzava (prin podurile Conop) si Varadia-Savarsin (in curand)

@District EA acum am inteles... Stiam ca la Varadia e o problema cu arheologia. Frumoasa cetate, pacat ca trece varianta fix prin mijlocul ei. Dar la filmarea din iulie pare ca nu mai lucreaza nimeni acolo deci cred ca au conservat ce era de valoare. Chiar au crescut tufele la loc peste lucrarile arheologice...

Situl pare bine cercetat

Quote
Stațiunea arheologică a fost cercetată pe parcursul a patru campanii de săpături (1971-1974) fiind documenatate elemente de stratigrafie, planimetrie și cultură materială din cel puțin trei perioade istorice distincte, și anume epocă dacică, perioda medievală (sec. XIII-XVI) și prima fază a ocupației otomane (sec. XVI-XVII).

Apare cu indicativul "AR-I-s-A-00464" pe lista monumentelor istorice din judetul Arad.

https://patrimoniu.gov.ro/images/lmi-2015/LMI-AR.pdf

Oricum, daca dureaza acolo se va folosi varianta provizorie.

https://ro.wikipedia.org/wiki/V%C4%83r%C4%83dia_de_Mure%C8%99,_Arad

Cetatea Varadia a fost demolata in 1709, dupa razboiul Curutilor. Multe astfel de fortificatii au fost distruse atunci pt a nu fi folosite de populatia locala impotriva Habsburgilor. Un exemplu similar e la mine in sat (Bologa), au aruncat-o in aer tot prin 1700 dar ca norocul nu s-a daramat. A fost recent renovata...

District EA


Ovii Stîngaciu

#8459
Astăzi m-am întâlnit cu inginer (e de la euroconstruct) pe șantier la Brașov și am discutat puțin și am aflat câteva lucruri interesante. De exemplu în noiembrie se va deschide firul 2 între Brașov-Stupini(inclusiv stația). Și puneau țărușii unde se va monta catenara.  Și l-am întrebat dacă va rămâne aceea cocoașa de la ieșirea din Brașov , și a zis că e cota din proiect (unde era Inflexiunea și a zis că o să rămână sau o să pună la acelasi nivel cu m200). Deci în noiembrie prima deschidere pe Brașov-Sighișoara (doar 6 km ...) :o
Am mers pe jos toată distanta până la Stupini și se pregătesc să pună linia nouă și la stupini la intrare la un moment dat se termină linia nouă și peste câteva sute de metrii sunt traversale puse firul de abatere (linia 4) . Iar după ce se iese din stație același stadiu . Pai daca in noiembrie se va deschide e clar că la ieșirea din Stupini se va face o inflexiune unde se va reveni pe firul 1(sa nu o lălăie până când termină podul de la km 179 peste pârâul Ghimbașel).
Câteva poze făcute astăzi :













Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!