News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 13 Guests are viewing this topic.

NGC

Poate ca la un moment dat vor face si acel drum, dar sa ajungem intai sa fie gata lotul care se liciteaza acum. :cheers:

istvan78

Daca lotul Cristian-Rasnov are ceva sens, lotul Comarnic nu-l inteleg. Nu va servi la nimic fara continuarea macar pana dupa Posada. Accesul la ambele capete (in special cel din Nord) va fi atat de anevoios incat nimeni nu il va folosi, si intersectiile aferente ar putea deveni noi dopuri pe DN1.

ghrt

Ocolitoarea Comarnicului trece peste sursele dopurilor existente, respectiv trecerile de pietoni, in special cea de la gara. Probabil ar fluidiza traficul, insa numai daca s-ar putea realiza noduri decente la capete.
Imi este greu sa cred ca la capatul de nord vor reusi sa inghesuie un nod decent, probabil vor realiza ceva similar pasajului Basarab din Bucuresti pe Calea Grivitei.
Chiar si asa cred ca se va mai fluidiza ceva, insa solutia este departe de ce inseamna o ocolitoare la nivel de autostrada si poate ar trebui ca banii astia sa se duca in alte lucrari, decente, iar centura Comarnicului sa fie facuta ca atare, nu la modul asta.
Cont (aproape) inactiv.

NGC

#6933
@istvan78: Poate vor fi scoase la licitatie si alte portiuni in lunile urmatoare, in functie de cum e gata documentatia pentru licitatie.  ;)

tonică

discutia e mult mai simpla....vin astia, promit ca-si agata corturile in munti daca nu gată pe măsa si pe tasu, proiectul cade. Mare majoritate a noastra e impotriva proiectului in principal din cauza costurilor magaresc de mari. Apoi fiecare cu cate o solutie, toate luate manunchi rezultand concluzia ca-i mult mai bine sa fie facuta pe bucati si asta ar fi trebuit sa se intample de 25 de ani incoace...Buun!
Si cumnecum, in degringolada astora ce guverneaza cu cârja de a se vedea totusi ceva pe televizor concret facut de ei si in teama ca fix inainte de alegeri o sa ii intrebe presa de corturi inventeaza niste licitatii. Exact decum a-m fi vrut fiecare dintre noi, adicatelea pe bucati...
Acus ca au fost obligati cumva la sf din 2006 caci pe astalaltul probabil ca nu i-l dau aia de la vinci si acolo unde se poate ( caci asa par a fi facute lucrurile ) merg pe tronsoanele schitate mai acum 9 ani e alta discutie dar sa fim seriosi....nu-i lucrul pe care ni-l doream legat de autostrada asta? C-o fi nod la comarnic nord, ca n-o fi vedem cand o castiga cineva si ne arata o harticica...altfel eu zic ca e o veste foarte buna, care trebe luata ca atare si cel mult sa mai sapam informativ de ce nu se poate folosi deja sf-ul facut anul trecut...

NGC

#6935
Quote from: cutter on July 16, 2015, 11:04:36 AM
Un nod temporar către ce? Trebuie și un pod, nu? Fac alt contract pentru un pod nou (temporar!) peste Prahova?

Uite ca s-au gandit unii la viaduct ca si "legatura provizorie", chiar la inceputul lui 2015 (14.01.2015).  :lol:

http://www.cnadnr.ro/autostrazi/ProiectConcesiuneAutostradaComarnicBrasov.pdf



Extras din anexa din 12.06.2014 la acordul de mediu.



Extras din memoriul pentru revizuirea acordului de mediu.



NGC

#6936
Quote from: NGC20 on July 16, 2015, 12:11:10 PM
Quote from: pasadia on July 16, 2015, 12:01:01 PM
Am incercat sa intru si in documentatia tehnica, dar unele din acele arhive nu le pot deschide, imi da eroare. Ar trebui sa fie specificat drumul de legatura printr-unul din avizele de mediu (cel putin).
Acordul de mediu este din 2007, dar s-au contractat deja anul trecut "Servicii privind revizuirea Acordului de Mediu emis de ANPM cu nr. 01/20.03.2007, pentru modificari ale proiectului "Autostrada Bucuresti-Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov" – refacerea raportului privind impactul asupra mediului, realizarea studiului de evaluare adecvat, elaborarea unui raport pentru carnivorele mari" la SC EPC CONSULTANTA DE MEDIU SRL ([180178] / 22.07.2014).

Revizuirea acordului s-a contractat in 22.07.2014, deci dupa ce a fost emisa anexa din 12.06.2014 la Acordul de Mediu emis de ANPM cu nr. 01/20.03.2007.

Bingo! Cautand acum pe calculator, am constatat ca mai am acea anexa din 12.06.2014, in care apar detalii despre drumul de legatura Comarnic Nord.







Quote from: pasadia on July 16, 2015, 12:13:30 PM
NGC, am vazut ca raportul de mediu e cel din 2007, dar nu pot deschide pdf-ul denumit "Completari la raportul de mediu_Anexe 1-15". Vad ca documentul e recent, cu data de 9 iulie 2015. Poti sa-l deschizi tu?
Quote from: NGC20 on July 16, 2015, 12:14:33 PM
^^^ Da, il pot deschide, dar nu am gasit vreo anexa sau aviz din 2014 sau 2015 (desi si fisierul cu avize apare creat in Iulie 2015). ??? :o
@pasadia: Probabil ca aceasta anexa trebuia sa fie in acel document pe care nu reuseai sa il deschizi, dar am verificat din nou si nu apare.

istvan78

Quote from: NGC20 on July 16, 2015, 03:24:45 PM
@istvan78: Poate vor fi scoase la licitatie si alte portiuni in lunile urmatoare, in functie de cum e gata documentatia pentru licitatie.  ;)

Pai banuiesc ca n-ar mai cere drumul de legatura provizoriu la Comarnic Nord in cazul asta.

horatiu.cosma

Ar fi pacat sa cheltuim inutil cateva milioane de euro pentru acea supratraversare a DN1, CF, Prahova de la Comarnic Nord, daca se poate face si urmatorul sector. Problema e ca daca nu se poate face acum, ci peste 6 luni, oare ar mai trebui sa se mai faca supratraversarea, sau nu e problema ca stau inchisi acei 4 km de autostrada 6 luni?

NGC

^^^ Nu e clar cum se va face acel drum de legatura (provizoriu sau nu), adica un proiect independent sau eventual chiar urmatorul tronson de cativa Km.

cutter

Aici (ne uităm spre București) ar urma să ne urcăm pe viaductul 1x1 care trece peste o cale a DN1, calea ferată și rîul Prahova și intrăm pe autostradă spre București. Observați că nu e prea mult loc pentru cele două benzi ale DN1 care trebuie să fie de o parte și de alta a rampei de urcare pe viaduct pe o lungime destul de mare (pînă unde apare un gabarit de 5m - 5,5m al pasajalui):


Iar asta mi-a ieșit ca diagramă (cu roșu capătul autostrăzii, cu albastru - viaductul/drumul de legătură):



Nu prea înțeleg dacă se face nod (astfel încît accesul să poată fi folosit și după ce se dă în uz restul autostrăzii pînă la Sinaia) sau tot acest viaduct e doar provizoriu?!

NGC

Quote from: TibiV on July 16, 2015, 01:13:21 PM
Quote from: pasadia on July 16, 2015, 10:55:09 AM
Quote from: stangabriel on July 16, 2015, 09:58:49 AM
DN 73B Cristian-Ghimbav se mai reabiliteaza? 2 sau 4 benzi?
Sper ca nu, ar fi inutil. Ok, traficul spre Codlea / Fagaras / Sibiu va folosi DN73 B, dar grosul traficului (adica Brasov / Targu Mures / Secuime) va merge pe tot drumul de legatura pana in DN73.

In plansa asta http://i.imgur.com/HYKJOO5.jpg apare "Reabilitare DN73B" pana la Ghimbav (vezi Legenda).
Dar cum ati spus si voi, e din 2006...

Si in Iunie 2014 era inca prevazuta reabilitarea acelui drum, conform informatiilor din caietul de sarcini de la licitatia pentru revizuirea acordului de mediu de care am scris aici.



Dan74

Acel pod poate fi mutat mai departe de CF, pe partea cealalta exista suficient spatiu.

cutter

Ideea asta a unui pod de 400 de metri care este abandonat după cîțiva ani de funcționare pe mine mă cam deranjează. Și ideea de a trage un pod prin mijlocul unei localități în sine, pînă la urmă Comarnic e și ea o localitate, nu trebuie neapărat să ne batem joc de ea dacă a avut ghinionul să fie în drumul bucureștenilor spre munte. Dar mai mult ideea că e abandonat podul.

horatiu.cosma

Daca acel pod ar fi gandit ca dupa ce se continua A3 spre Brasov, sa fie modificat si sa devina o legatura intre jumatatea estica si cea vestica a Comarnicului, peste CF si DN1, atunci da, as putea fi de acord, dar daca se va abandona dupa ce se face urmatorul tronson de A3 spre Posada, atunci e o bataie de joc.