News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 32 Guests are viewing this topic.

vancouver

#6915
A3 Comarnic-Brasov se va realiza CU COFINANTARE EUROPEANA. Mai exact TOT ceea ce este cuprins in MasterPlan se varealiza cu cofinantare europeana. Exact la fel se va realiza si Sibiu-Pitesti.

Ca sa intelegeti mai bine, simplific lucrurile:
- UE contribuie cu ca. 4 miliarde €
- RO contribuie cu ca. 3 miliarde €
- se face imprumut cu dobanda f. mica de la BEI/BERD de ca. 6 miliarde € (crestere deficit bugetar acceptata UE, fiind vorba de investitii in viitorul tarii si nu bani dati la consum)
-----------------------------------------------
TOTAL CA. 13 MILIARDE € pentru autostrazi si drumuri express si drumuri transregio si centuri ocolitoare la nivel de DN

ACEASTA TREABA SE NUMESTE "MIX DE FONDURI". Toate proiectele, atat CoBra, cat si PiSi, vor fi realizate din acest mix. Dispare ideea de 85% UE. Practic UE va contribui la toate proiectele cu ca. 30%. Iar imprumutul BEI/BERD va reprezenta ca. 50%. Este un fel de "boost", "turbo" ca sa se urneasca odata lucrurile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

nicolaem

pasadia, precedent ar exista, vezi podul peste Somes de la Gilau. Mai ales ca UMB la un moment dat ziceau ca ei pot termina anul asta sectorul lor daca exista vointa.
Sper sa nu se repete greseala, si chiar daca legatura nu face obiectul actualei licitatii sa sincronizeze cumva lucrarile.
oricum o surpriza placuta.

NGC

Quote from: Ionut on July 16, 2015, 12:09:27 PM
Nu e nicio cofinantare europeana, asta zicea NGC. Buget plus "alte surse", adica imprumuturi. Sunt super super super curios daca Vinci-Aktor-Strabag vor licita. :D Prietenii stie de ce.
N-am zis eu, ci CNADNR in comunicatul lor citat de mine. In SEAP nu apare decat "Cofinantare".

pasadia

Quote from: NGC20 on July 16, 2015, 12:28:46 PM
Poate o sa avem si aici probleme cu carnivorele mari (vedeti mai sus privind actualizarea acordului de mediu).  :lol:

"Pericolul" e real, dar depinde si de solutiile tehnice adoptate de ei: de exemplu daca merg pe SF-ul Vinci cu tunel de la Predeal spre Rasnov, atunci nu vor fi probleme acolo cu avizul. Eventual vor mai fi cerute ecoducte in zona dintre Predeal si Azuga, caci pe acolo e intr-adevar o zona de migratie, si intre Comarnci si Sinaia.
Dar pe loturile scoase acum la licitatie nu ar trebui sa apara astfel de probleme.

NGC

#6919
Quote from: NGC20 on July 16, 2015, 11:52:24 AM
Exista 2 contracte atribuite catre EGIS in 28.05.2015, "Servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Comarnic" si "Servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru variant de Ocolire Busteni".
Quote from: cutter on July 16, 2015, 11:59:37 AM
1. Păi și de ce nu se numește "Servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul de Legătură al DN1 la A3 în zona Comarnic Nord"?
Cine ii intelege pe cei de la CNADNR?  :lol:

Quote from: cutter on July 16, 2015, 11:59:37 AM
2. Autorizația aia de construcție pentru Drum de Legătură în zona Comarnic Nord e pentru 70 de metri de drum.
Corect, dar demonstreaza ca, teoretic, ar trebui sa fie in viitor un "Drum de Legătură în zona Comarnic Nord".

Quote from: cutter on July 16, 2015, 11:59:37 AM
3. În altă ordine de idei în caietul de sarcini este următoarea propoziție:
Proiectul Lot 1 [...] va include: [...] - conexiuni cu drumurile existente: la începutul și la sfîrșitul secțiunii de autostradă (cu DN1);
Probabil va fi prima sursă de clarificări și contestații în curînd.
Asta se vede si din prima captura din caietul de sarcini pusa de mine mai devreme, dar nu am gasit alte detalii.
Ne lamurim in curand. ;)

TibiV

Quote from: pasadia on July 16, 2015, 10:55:09 AM
Quote from: stangabriel on July 16, 2015, 09:58:49 AM
DN 73B Cristian-Ghimbav se mai reabiliteaza? 2 sau 4 benzi?
Sper ca nu, ar fi inutil. Ok, traficul spre Codlea / Fagaras / Sibiu va folosi DN73 B, dar grosul traficului (adica Brasov / Targu Mures / Secuime) va merge pe tot drumul de legatura pana in DN73.

In plansa asta http://i.imgur.com/HYKJOO5.jpg apare "Reabilitare DN73B" pana la Ghimbav (vezi Legenda).
Dar cum ati spus si voi, e din 2006...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#6921
Quote from: cutter on July 16, 2015, 11:18:22 AM
Ca idee cam aici e locul unde se termină autostrada: (pe partea opusă a rîului față de DN1)

Quote from: cutter on July 16, 2015, 11:59:37 AM
5. Pentru clarificare din estimările mele aici (vedeți pe Street View) se va termina autostrada dincolo de Prahova

Lotul 1 din autostrada se termina undeva mai jos, undeva in dreptul acelei statii de autobuz de pe DN1 din coltul dreapta jos, iar drumul local ce ar urma sa fie relocat este de fapt strada Ghiosesti.



igorashu

Am cam ratat începutul discuției, dar traseul mi se pare o tâmpenie.
Trece fix prin Bușteni, Poiana Țapului și Sinaia doar fiindcă le e frică de tuneluri și se zgârcesc la tărâțe...

NGC

#6923
^^^ Acolo e tot traseul din SF-ul din 2006. Licitatia curenta se refera doar la portiuni din primele si ultimele doua planse de acolo. Celelalte probabil ca nu mai sunt valabile.

myid

NGC20 wrote :
QuoteLotul 1 din autostrada se termina undeva mai jos, undeva in dreptul acelei statii de autobuz de pe DN1, iar drumul local ce ar urma sa fie relocat este de fapt strada Ghiosesti.


Ai dreptate .Exact acolo este 115+300 !
Nu gasesc logica... sa facem o ocolitoare a Comarnicului, dar de fapt facem 25% din ea  :o , si nici nu o putem folosi, drumul de legatura e un mare DOP ! Sau le facem celor din Ghiosesti ( e cartier al Comarnicului ) intrare in cartier :)

igorashu

@NGC20 Să sperăm că nu mai sunt valabile. Doar că ai spus cuvântul magic "probabil" :(
Și dacă mergem pe ideea că SF-urile de 30.000 EUR includ și Bușteni, tare mi-e că traseul rămâne neschimbat.
Mă rog, rămân optimist că au mai învățat ceva și le vine mintea de pe urmă.

NGC

Cine stie ce prevede acel SF pentru Busteni, poate tot vreun drum de legatura. ;)

horatiu.cosma

E destul de clar ca nu se poate face nod acolo. Un nod serios ar fi doar unde se desparte DN1 de CF, adica dupa Posada. Eu as zice nodul Comarnic Sud sa fie descarcarea pentru cei din partea de est a Comarnicului, iar pentru cei din vest(Ghiosesti), sa se faca o iesire/intrare doar pe partea cartierului respectiv, adica sa nu interfereze cu CF si DN1. Pentru Posada va fi nodul cu acelasi nume. Dar in cazul asta, ar trebui sa se liciteze si urmatorii 5-6 km pana dupa Posada, si nu cred ca mai e valabil SF-ul pentru ei.

NGC

Tot referitor la A3, dar de data aceasta pentru capatul celalalt, avem o veste buna.

CNADNR a atribuit direct ([207599]) in 23.06.2015 contractul pentru "Servicii pentru obtinerea acordului de mediu pentru proiectul "Construirea autostrazii Brasov-Oradea", sector Ogra-Bors" catre SC UNITATEA DE SUPORT PENTRU INTEGRARE SRL.

pasadia

#6929
Quote from: NGC20 on July 16, 2015, 10:04:21 AM
Quote from: pasadia on July 16, 2015, 09:22:52 AM
Nodul de la Rasnov, in desenul de mai sus, vad ca se leaga direct in intersectia DN73 Bran - Rasnoc cu DN73 A Rasnov - Predeal. si vad ca in aceeasi intersectie este prevazut si un nou drum de legatura spre DN73A sectorul Rasnov - Zarnesti. Ar iesi o mica nebunie in acea zona, dar ar fi util ca toate acele directii sa se intalneasca in afara orasului Rasnov pentru a fi scos traficul de tranzit complet din oras.
Esti sigur despre acel nou drum de legatura? E logic ce zici, dar de unde ai informatia?

Mi-a atras atentia NGC asupra faptului ca visez gresit cu privire la nodul Rasnov. Mai exact:

Situatia actuala:



Situatia propusa:



Speranta mea ar fi fost ca solutia finala sa fie asta (scuzati "mana de artist" ce-mi apartine):



Mai exact as fi sperat ca din nodul de autostrada (adica din acel sens giratoriu) sa fie creata o bretea care sa lege si DN73A pe sensul spre Zarnesti, permitand scoaterea si a acestui trafic din Rasnov. E vorba despre acea bretea desenata cu galben care nu cred ca ar avea mai mult de 1km si poate fi un simplu drum 1+1.

Practic in acel sens giratoriu ar fi legate urmatoarele rute: Bucuresti / Brasov (via A3), zona Bran / Moeciu (via DN73), zona Cheile Rasnoavei / Paraul Rece (via DN73A est), zona Zarnesti / Poiana Marului (via DN73A vest, noua bretea) si zona Cetatea Rasnov / Poiana Brasov (via strazile din Rasnov, insemnate cu portocaliu).

Apropo, odata cu constructia acestui ciot, DN73 intre Brasov si Rasnov-sud si-ar pierde complet din utilitate. In locul CNADNR-ului as scoate sectorul din reabilitarea contractata cu AZVI si STRACO si l-as ceda Consiliului Judetean Brasov (si-asa CJ BV ar trebui sa fie multumita daca CNADNR II repara noul DN1S).