News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 25 Guests are viewing this topic.

marinul

Cateva poze din weekend de pe A3

Spatiul de serviciu mi se pare decent, dar nu se compara cu cele de pe A10

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


in ghereta din fata se vand rovignete




Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

#25036
(GPS)


(GPS)










Cam atat :)


Powered by API/PUM imgur uploader

reed

#25037
Stai un pic,pisoare și oglinzi  din inox...poi asta e in salt mare!

PlayStation

Imi place ca au pus WC-urile si chiuvetele de metal(premiera in romania)
Ca in ungaria

Hoinar

Si in Germania am vazut tot din metal ( inox ). Un pas inainte. Bravo.

GML

In sfarsit, sunt si macar tufisuri in zona, nu e numai beton  :)

voicul

Par chiar brazi, nu doar tufisuri.

Progres la inox, stagnare la senzori pentru apa si sapun (bine nu prea ma astept sa fie sapun, dar asta e partea a 2-a).
Stiu ca s-a facut pe un contract in care nu era pandemie, dar nu trebuie sa fie pandemie sa te prinzi ca virusii/bacteriile se tranmit prin atingere.

Allex

Si la Ob3 centura Bacau in spatiile de servicii obiectele sanitare sunt din inox.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

miahi

Poate s-au mai luminat la minte si au schimbat normativul, daca exista vreunul pentru spatii de servicii .
Oricum felicitari pentru modificare, un pas mic spre o normalitate la care toti speram.

mihai008

De pe site-ul CNAIR

"Construcția Autostrăzii Târgu Mureș-Ogra-Câmpia Turzii"

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturtilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat în data de 07.09.2020, Actul Adițional nr.4, la Contractul de Finanțare nr. 148/04.12.2017, pentru proiectul:

,,Construcția Autostrăzii Târgu Mureș-Ogra-Câmpia Turzii".

Prin semnarea Actului Aditional nr.4 se modifica:

Art. I-Conditii generale:

Articolul 2-Durata contractului si perioada de implementare a proiectului, alin (2)  si va avea următorul cuprins:
"Perioada de implementare a Proiectului este de 120 luni, respectiv intre data de 01.01.2014 si 31.12.2023 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor".

Articolul 3- Valoarea contractului, alin (1) se vor modifica si va avea urmatorul cuprins:
Valoarea totala a proiectului este de 1.823.729.218,04 lei;

Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul de Coeziune, este în sumă de 1.286.102.478,98 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila.

"AMPOIM/OIT se angajează ca, printr-o obligație de diligență și nu printr-o obligație de rezultat, să sprijine Beneficiarul în demersurile acestuia de includere în anexele la legile bugetului de stat, a sumelor neeligibile aferente Proiectului în sumă de 310.667.478,09 lei.

Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 226.959.260,97 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila.

Toate celelalte prevederi ale Contractului si ale anexelor acestuia raman neschimbate.

SergiuSerj









Ieri fiind din nou in trecere pe langa viaductul de la Hadareni am zis sa fac niste poze mai clare legate de terasament. Cei de la Baxcom sunt aproape gata si cu ultimele doua pile.

Ceva miscare era si la Campia Turzi/Luna la podul de peste Aries.

In plus in spatele localitatiilor Luna si Luncani din DN se vedea ceva miscare, nu la terasamente, ci la traversarile peste parauri/drumuri agricole. Probabil pregatesc terenul si acolo pentru terasamente.

tonică

pare ca lucrurile merg in sfarsit inspre inainte si s-a "destupat" blocajul dintre cnair si constructor. Pacat insa de lipsa transparentei, daca tot devine roz situatia puteau sa iasa si s-o explice, mereu transparenta in astfel de situatii poate rezolva parti din problema. La nodul cu dn-ul am vazut in imaginile din zilele trecute ca mai aveau de finalizat asfaltul pe o singura bretea. S-a rezolvat si acolo? Se vad ceva marcaje?

SergiuSerj

La nodul de la Chetani ieri era turnat tot asfaltul. Pe unele portiuni, cum ar fi bretelele de iesire/intrare mai trebuie turnat ultimul strat, asta am dedus eu pentru ca era o diferenta de 5-10 cm intre asflatul nou si cel de pe DN. Miscare ieri pe la ora 5 nu mai prea era la nod. O sa mai trec astazi pe seara sa vad daca ai mai adaugat astazi ceva asfalt.

tonică

Scriam despre o continuare fireasca spre Acăţari, doar 11 km si un nod cu dn13 care ar da un sens in plus acestei portiuni de autostrada, drum mai lesne catre Sighisoara. Motivatia lipsei acestei portiuni ar fi legata de incurcareala mare cu sf-ul lui A8. Cum c-ar apartine din traseu acestei autostrazi, altfel inca la nivel de carioca. Din pacate cred ca nici pentru continuarea a3 spre Sighisoara/Fagaras nu exista sf, doar cel primar facut de Bechtel dar care nu doar ca n-ar mai avea acum nici o importanta dar poate fi si pusa sub indoiala faptului ca Bechtel era interesat de un parcurs cat mai sinuos si in zone grele motiv de a plusa financiar.
As incerca o propunere prin care sa se continue inca 16 km traseul A3 inspre Sighisoara, cu 5 km in plus dar astfel usurand si traseul viitoarei A8, un nod pe dj 142 care ar ajuta atat la continuarea a3 spre sighisoara pe un traseu mai lesne, cel putin la prima vedere a hartii dar ar retrimite A8 nu prin dealurile de la Miercurea Nirajului ci pe mult mai accesibila vale a Tarnavei Mici, dubland traseul lui dn13a.
Lipsa sf-ului pentru ambele autostrazi cred ca poate fi un avantaj actual in a nu ne crampona de cariocile uzate de-a lungul timpului, iar A3 oricum va fi, undeva in viitor coborata pana inspre Fagaras. Pun de-un print screen cat sa ajute ceea ce scriu, cine stie poate dau idei sa "destupam" din blocajele care ne inconjoara.. O:-)





Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

#25049
M-am uitat puțin peste caietul de sarcini Ploiești-Brașov. Câteva aspecte care mi-au sărit în ochi în documentul de 120+ pagini:

- lotizarea se va face între nodurile rutiere, în loc să se ia în considerare spre exemplu o echilibrare a raportului săpătură/umplutură sau alte rațiuni economice/tehnologice de genul. Prea le-am băgat în cap la CNAIR frica de muzee, se gândesc acum doar la cum să nu mai inaugureze muzee, deși tot nu poți împărți loturile astfel încât ambele să poată fi date în circulație fără vecinul, fiindcă nodul e ori pe unul, ori pe celălalt.

- nu există documente editabile ale SF-ului existent din 2006 (decât neoficial la anumiți ofertanți).

- la analiza multi-criterială se vor califica în finală 2 variante: una propusă de prestator, și a doua cea din 2006 făcută de Search prin albia Prahovei. Existând deja SF-ul din 2006 pus la dispoziție de CNAIR la această licitație, care pe deasupra are și AM, tare mă tem că la AMC va câștiga această variantă nocivă, fiind mult mai ieftin de proiectat de către prestator decât un traseu complet nou cu tuneluri prin afara stațiunilor. Singurii care ar putea avea un avantaj pentru un traseu alternativ ar fi Search, care au făcut mai recent SF pentru VANCI pe traseu civilizat.

- există deja un cabinet de avocatură care se ocupă de exproprieri pentru CNAIR prin ceva contract mai vechi, nu e clar ce servicii fac ăia, dar dacă va fi nevoie de servicii suplimentare, CNAIR va notifica prestatorul. Ce, cum, cât nu se știe, dar să oferteze acum prestatorii pentru potențialele servicii din viitor.

- orice studiu de coexistență suplimentar pentru rețelele de utilități, analize, documentații solicitate de proprietarii utilităților în plus față de ce este identificat până acum trebuie ofertat (a se citi ghicit) de către prestatori acum, nu se vor accepta pe perioada contractului revendicări suplimentare.

- aceleași prevederi din toate caietele de sarcini CNAIR uitate probabil de 20 de ani acolo dintr-un model de caiet de sarcini pentru execuție lucrări: bitum modificat pentru asfalt, parapete peste tot, atenuatori de șoc, antiorbire, LED-uri, un anume tip de hidroizolație, sistem rutier pe poduri, plăci de racordare la poduri de 6 metri, schele mobile sub poduri pentru inspecție, grad de compactare la rampe de 100%, strat de protecție la hidroizolație de 3 cm de BA8, protecții anticorozive de nu știu care, rosturi cu durata de viață de x ani și garanția de y ani și multe altele de genul. Dacă tot știu cei din CNAIR așa de bine ce vor, de ce nu scot direct execuția la licitație, de dragul "accelerării proiectelor"? Poate pentru că ei vor doar control total ca boierii pe plantație, dar alții să scrie documentele și să își asume eventualele tâmpenii debitate de corifeii din CNAIR.

- se vor analiza 3 tipuri de structură rutieră pentru autostradă, la parcări va fi structură rutieră rigidă

- rapoartele financiare (și ulterior plățile efective) se vor aproba după aprobarea fiecărei etape dintre următoarele: AMC2, studiu geo, studiu arheo, topo, documentație pentru ocuparea terenurilor, AM, SF final, PAC, PT final, asistență tehnică. Doar la studiul geo se vor putea face plăți intermediare înaintea finalizării complete a studiului geo, conform numărului de investigații/teste de laborator realizate și certificate. Frica asta de Curtea de Conturi "nu care cumva să plătească CNAIR pentru ceva nerecepționat" gripează toate contractele de SF+PT, că nimeni nu are bani de acasă cât să susțină contractul cu milioane de lei până vin plățile serioase la final, când se aprobă SF-ul final și în plus nimeni din piață nu e bancabil să obțină garanție pentru avans. Spre exemplu la A7 Geostud e plătit pentru vreo 5% din ce a făcut până acum, că abia la finalul studiului geo se va face plata totală.

- printre riscurile pe care le aruncă CNAIR la prestator se numără riscul să apară pe perioada contractului arii protejate noi, trebuie ofertat de pe acum volumul de muncă pentru studierea lor. Dacă avizatorii emit avize ce conțin condiții contradictorii, riscul e tot la prestator.

- SF-ul din 2006 e o glumă, dacă aveți curiozitatea scoateți documentația de pe SICAP și uitați-vă puțin prin planșe, de la Bănești până la Predeal 90% din traseu e pe lângă râul Prahova, care e canalizat pe mai multe sectoare ce însumează kilometri întregi. La intersecția DN1 cu drumul de Pârâul Rece autostrada ia o curbă de 90 de grade  :lol:, rază 300, după care începe la un moment dat să coboare kilometri buni spre Râșnov cu o pantă de 5%, zici că e trasă cu liniarul. Zero tuneluri. În orice caz, traseul din 2006 Search e o glumă proastă și toate premisele din caietul de sarcini pare că se îndreaptă spre același traseu. CNAIR va zice că asta a rezultat din analiza multi-criterială, nu au avut ce să facă, asta a recomandat prestatorul.