News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 43 Guests are viewing this topic.

ivladbogdan

Nu se va face prea curand, mai ales daca in 2 ani vom avea A10 gata. Mai degraba se va face A13 pana la Brasov.

jaston

Ar fi de dorit sa inceapa tronsonul "uitat".
Daca vor sa inceapa peste 10 ani, o sa treaca 20 pana o sa l vedem finalizat.
(Ar lega Brasovul de Sighisoara, Targu-Mures, Reghin, Bistrita si mai departe spre  Dej, Baia Mare, Satu-Mare.)

GML

A13 nu are lot comun intre Brasov si Fagaras cu A3?

naivu


Ionut

API pe Facebook

Stadiul la zi pe #AutostradaTransilvania! Recent, pe Autostrada A3 Târgu Mureș-Borș s-au petrecut mai multe evenimente cruciale, iar altele la fel de importante ni se promit pentru următoarele luni.

Să începem de la vest: ciotul de 5,35 km între granița cu Ungaria și Biharia va fi gata în scurt timp. Pe Biharia-Chiribiș (28,55 km) avem contract proaspăt semnat în 12.06.2020 cu Trameco/Selina. Însă de la Chiribiș la Suplacu de Barcău (26,35 km), licitația pornită în 23.08.2017 a fost anulată în 14.01.2020 și, în ciuda promisiunilor, nu a fost încă relansată, noile "angajamente" fiind final de iulie.

Sursele noastre spun că pe tronsonul Suplacu de Barcău-Nușfalău (13,55 km) câștigătorul desemnat va fi UMB, iar pe sectorul-mamut de 41 km care include tunelul Meseș dintre Nușfalău și Poarta Sălajului licitația de aproximativ 3 miliarde RON se promite a fi lansată în iulie 2020.

Zilele trecute, CNAIR a anunțat oficial câștigătorul pe Poarta Sălajului-Zimbor: același UMB care ar urma să proiecteze și să execute cei 12,24 km cu 680 milioane lei fără TVA în 3 ani. Mai întâi însă avem perioada de contestații!

Pe Zimbor-Mihăiești-Nădășelu (30,06 km) licitația lansată în 21.03.2019 este suspendată din august 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nefiind în stare să răspundă nici până acum la clarificările cerute de ofertanți. Cu toții știm că Nădășelu-Câmpia Turzii (61,25 km) este în exploatare, dar n-are spații de servicii la 11 ani de la inaugurarea primelor segmente...

Mai grav, cei 15,69 km între Câmpia Turzii și Chețani sunt în aer, șantierul fiind practic abandonat de Straco, având un avans de doar 5% în ultimele 12 luni de zile!!! Din fericire, pe Chețani-Iernut italienii de la Astaldi vor termina lucrările pe cei 17,9 km la finalul acestei veri. Din păcate, noua autostradă va fi muzeu, așa cum v-am explicat de foarte multe ori, nodul Chețani fiind pe lotul Straco.

Pe Iernut-Ungheni (13,7 km) se circulă, iar contractul pentru ciotul de 4,5 km până la sud de Târgu Mureș (plus drum de legătură) a fost semnat cu Strabag în data de 29.05.2020, existând autorizație de construire (re-emisă) și proiect tehnic realizat. Lucrările probabil vor începe în această vară.

"Bonus": un alt mini-lot, cei 6,3 km dintre Râșnov și Cristian, ar putea să fie gata abia spre sfârșit de 2021, în niciun caz în 2020 conform minciunilor autorităților dar și ale antreprenorului general, progresul în teren ajungând la doar 33%.

rota

#23675
A3 Brașov Rășnov - Cristian - 14 Iunie 2020, sursa: shoppy00
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

pasadia

Cu observația că e Ghimbășel, nu Limbasel. De la Ghimbav adică. ;)

In rest zic același lucru pe care l-am mai zis in trecut: Alpenside lucrează, dar nu vor să depășească pe nimeni cu ritmul asta. Nici măcar pe Aktor.

punktnet

de ce sa se grabeasca? Nu cumva mai au destul timp sa termine?
Just kidding.

NGC

#23678
Quote from: Ionut on June 14, 2020, 05:01:38 AM
O privighetoare matinală a ciripit un detaliu foarte interesant. Se pare ca UMB a ofertat 93% din prețul estimat pe Zimbor-Poarta Salajului. Eh și ce? Interesantă este a doua parte a ciripitului: este SINGURUL ofertant care s-a încadrat în prețul estimat.

Dacă informatia e corecta, atunci e o veste buna si una proasta. Cea buna: contestații cu sanse mici de reușită (probabil oferta UMB e singura oferta valida după evaluarea financiară) sau chiar fără contestații.

Ti-au scapat mesajele astea in care era deja explicata situatia. O alta privighetoare a fost si mai matinala. :p

Quote from: NGC on June 12, 2020, 03:30:37 PM
Vrabiutele zic ca clasamentul provizoriu arata asa.

1. Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - SPEDITION UMB S.R.L. - TEHNOSTRADE S.R.L. -> +/- 680 milioane RON fara TVA
2. FCC CONSTRUCCION S.A. -> +/- 789 milioane RON fara TVA
3. NUROL INSAAT ve TICARET A.S. -> Respinsi

Singura contestatie poate veni de la FCC, dar cel mai probabil va ramane UMB.

Quote from: voicul on June 12, 2020, 03:33:52 PM
Dar cum au ramas in cursa dupa evaluarea financiara:
^"valoarea estimată a contractului fiind de 730 de milioane de lei, fără TVA."
2. FCC CONSTRUCCION S.A. -> +/- 789 milioane RON fara TVA ?

Quote from: NGC on June 12, 2020, 03:39:44 PM
Nu prea cred ca o sa vina ei sa zica cum a fost posibil, dar vrabiutele zic ca desi valoarea ofertata e mai mare decat valoarea estimata, se inscrie totusi in devizul general reaprobat pentru A3 Brasov - Bors si se pot aloca fonduri suplimentare.

Oferta celor de la UMB nu e singura admisibila. Mai e si cea a celor de la FCC si de la ei poate veni o contestatie. Turcii au ofertat si mai sus (+/- 1041 milioane RON fara TVA), dar nu au cum sa aloce o asa diferenta de fonduri suplimentare, asa ca i-au respins si ar contesta degeaba.

horatiu.cosma

Cât au licitat turcii  :lol:? Să nu mai zică nimeni că pleacă străinii cu capitalul românesc afară. De fapt capitalul străin e folosit în România la pregătit oferte inutile.

danielCD

Uitându-mă pe ofertele concurenților pe lotul de pe A3 recent câștigat cred că îngrijorarea legată de un viitor cash-flow al UMB-ului e reală.
Oferta de preț a UMB-ului mie îmi spune că voiau neapărat să câștige acest lot și că au fost dispuși să renunțe la o mare parte din profit, dacă nu chiar la tot. Această conduită e explicabilă când faci achiziții în echipamente de 70 milioane euro, înțeleg, care trebuiesc amortizate. Deci, cred că decizia riscantă a fost la momentul achiziție iar acum nu au ce face decât să joace cum și-au stabilit, adică să câștige cât mai multe contracte.
Îmi doresc însă să văd că licitează la prețuri mai competitive pentru ei și eventual să le și câștige.
Ne vom da seama de asta probabil la următoarele licitații și îmi doresc, ce ciudat sună, să îi văd că pierd o licitație pe motiv de preț prea mare. In acel moment, o să fie clar că nu mai au o constrângere legată să câștige no master what orice licitație.
Sigur, în acest moment, pariul lor pare unul câștigător. Proiecte noi sunt, bani sunt, însă cu datele financiare nu te joci. O singură greșeală și poți fi pa.
Eu, personal, am mare încredere în ei, dar prefer oricând să îi știu bazați financiar decât să știu că iau decizii care îi pot afecta iremediabil.

ivladbogdan

Astazi Astaldi lucra (pe ploaie) in zona nodului Iernut inspre Tarnaveni. Am mai vazut miscare pe lotul lor si in partea din apropierea termocentralei Iernut, unde se vede autostrada din E60. Si acolo erau prezente ceva utilaje si cativa oameni. Arata bine nodul Iernut deja, sper sa se dovedeasca si calitativ.
La Straco e acum abandonat total, nici macar aia 4-5 oameni pe care-i mai vedeam uneori la Chetani sau la Campia nu mai sunt. La Campia buruiana crescuta pe terasament e deja de 50-60 cm fara probleme. Idem Hadareni, idem nodul Chetani, unde imediat nu se mai disting bretelele, totul fiind doar verdeata. :) Noapte buna, Straco!

horatiu.cosma

^^
Au ofertat 93% din valoarea estimată, nu știu ce e așa de riscant în condițiile în care o mulține de licitații din ultimii ani de la CNAIR au fost câștigate la 40-50-60%. Dacă ai fi urmărit puțin forumul, ai fi văzut că la Bacău și la CraPi2 au câștigat cu oferte aproape de 100%, cu competitori (descalificați) cu prețuri mai bune. La A0 Sud UMB a fost descalificată pe un lot fiindcă au mers cu 101% din valoarea estimată, iar pe celelalte loturi au fost tot în zona aia. Deci nu înțeleg de unde îngrijorarea asta că nu licitează la prețuri competitive.

MihaiD

Cred că, odată înfipți cu un contract într-o zonă, cei de la UMB sunt greu de bătut în licitațiile de pe loturile apropiate. Cumva, în perspectiva a ceea ce urmează pe A3, e posibil să-i inhibe pe alții chiar să mai participe. Așa că mă aștept să îi văd în continuare pe A3 la tot ce urmează în Cluj - Sălaj (cu o surpriză - dacă ar merge și la tunel). Asta înseamnă, prin urmare, fără A0 (nu știu dacă să îmi pară rău sau bine :) ). Următorul ,,cantonament" prelungit, de genul ăsta, ar trebui să fie A7.

voicul

A3 nu exclude A0. Pentru moment a pierdut un lot si par prea departe sa aiba sanse sa castige.

Nu vad o problema de cash-flow. In cel mai rau caz fac un credit (avand ca si garantii: contractele si utilajele).
In plus mai exista acel +10% care la cum se misca "partenerul serios" e posibil sa il obtina din claim-uri.