News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 24 Guests are viewing this topic.

adiarc

nimeni nu poate stii detalii legate de eventualele surprize pt lotul UMB,dar istoricul acestora precum si cei 93% din valoarea estimata ,ma fac încrezător....adica nu e ca si cand avem impuscati gen Straco cu 45%...si nici vreun cal troian sau vreo pizza expirata
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Hercule35

Cu toate aceste loturi pe care le-a luat UMB ... le-ar fi dificil sa se mai bage la alte loturi din A7, probabil.

pest1969

Pana ajung sa intre in teren pe A7 la noile loturi se vor termina o parte dintre cele castigate deja.

Vladul

Asta este si temerea mea. As fi preferat sa ii stiu castigatori pe loturile A7. Acolo au forta de munca dar si motivatia pastrarii unei imagini bune pe plan local. Fara sa pornesc o avalansa de reprosuri, este parerea mea proprie si personala ca exista loturi de autostrada in Romania in licitatie care in momentul de fata sunt mult mai critice (impact economic, trafic, etc.. eg. A0 Nord) decat ce au castigat ei pe A3 si as fi preferat ca un constructor "bun" cum este UMB sa le castige pe acestea  :). Poate nu se exclud reciproc totusi. Scuze de offtopic.

rocklee

apropo de tunelul meses...

in una din discutile pe care le-am avut cu cei de la ....UMB...i-am intrebat  daca au capacitatra sa faca un lot de munte cu tuneluri pe ele....raspunsul  ..a venit promt DA ..totul e sa incerci ...si pana faci primul tunel ...restul vine de la sine ....

iar una din problemele care se tot discuta ....daca pot duce ce au contractat ....UMBul ...se bazeaza mult si pe sub contractori ...seriosi...si pe lotul 4 ....au avut sub contractori ...numai ca erau si ei ..in uniforme galbene ....au avut subcontractori la partea electrica ...la batut parapeti ...etc..

nicolaem

ce imi place, am ajuns sa ne facem griji ca nu mai fac constructorii fata la atatea santiere. asta sa fie singura problema.
ma indoiesc ca in caz de urgenta nu ar putea gasi ceva subcontractori.

inca  nu stim cat o sa dureze contestatiile. daca chiar se rezolva repede probabil ca pana la semnarea ordinul de incepere va dura. prea repede a mers licitatia asta incat restul birocratiei presupun ca e in urma (ex exproprieri etc)
pe sinteza apare: "În data de 2.04.2020 au fost depuse 3 oferte. Termenul limită pentru evaluarea lor este 2.10.2020."
pana acum eram obijnuiti cu tot felul de amanari de la CNAIR, acum le devanseaza.

Ionut

Cred ca nu ati inteles ce am spus eu. Vorbeam de cash flow. Nu de angajați. Nu de altceva. Pe mine mă îngrijorează banii, în special cash flow ul, nu subcontractorii sau angajatii!!!

Vedeți situația Straco! Problema Straco este cash flow ul, nu contractele!

adiarc

^nu se poate face comparatie...Straco este in reorganizare cu drum aproape sigur spre faliment....Tehnostrade/Umb sunt mult,mult mai solizi financiar...ceea ce face mult mai usoara posibilitatea de a accesa linii de credit
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Io

#23663
De acord. In plus ce vedem, angajari, investitii zdravene in utilaje si in oameni (am vazut un anunt in presa locala in care scria negru pe alb "oferim pachet salarial similar Germania" https://urbanbacau.ro/2019/03/13/locuri-de-munca-la-umb-grup-pachetele-salariale-sunt-uriase-pentru-zona-moldovei/ LE - au anunturi de angajare inclusiv in iunie 2020) arata o companie in crestere, finantarea proiectelor e, speram, asigurata (de MT, adica riscul e mic) si daca e asa atunci bancile nu pot fi decit interesate.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

paulmare

Straco a licitat sub pretul real cu 46% din valoarea estimata, si a venit apoi cu claimuri pentru lucruri care initial probabil le-au scapat voit sau nu la oferta gen arheologia etc - stiti voi mai bine

Dar asta le-a dat 5 ani de zile de fluturat contractul cu "partenerul serios" prin instante si la administratorul de insolventa care probabil ca e complet pe dinafara ce inseamna sa faci asa lucrari mari, si au avut timp sa il lase pe straco carcasa goala - ce utilaje mai vedem noi cu straco pe ele sunt ale Unicredit leasing (ceea ce nu e deloc rau, daca ai asa cum zice ionut un cash flow solid si poti sa platesti facturile firmei de leasing luna de luna - daca trebuie sa intri in insolventa la cerere - e o problema mare ) 

umb dupa pilotii rupti de la cariera branisca pe proiect "extern", si dupa dealul cu lilieci, si ce or mai fi patit si prin alte locuri, ca erau superatenti cu "neprevazutul" si inainte, acum sunt si mai si, si oricum fata de 46% din valoarea estimata cei 93% ai umb sunt dublu
Si umb cu oamenii si utilajele lor - au de platit constant salarii si rate la banci leasinguri etc pe de alta parte cand ai ceva de lucru nu esti strans cu usa de subcontractori, si negociezi altfel cu ei cand stii ca ai de facut marcaje in tz locuri si nu e asta singurul, sau cand stii ca poti aduce echipa ta la parapeti de exemplu daca nu gasesti cui sa subcontractezi
si ai un necesar de cash flow previzibil
pe de alta parte, trebuie sa faci ceea ce zicea seful umb intr-un interviu cu alinc la ld4, "terminam aici si plecam in alta parte", ce simplu suna, daca ar fi si licitatii serioase si bine organizate si fara intarzieri cu acorduri de mediu sau alte de astea

luc

#23665
Cred ca forță UMB vine din modul de organizare al firmei și felul în care abordează lucrările: lucrează cu oamenii lor, își fac singuri anumite materiale care contează în oferta finala (ex grinzile)... Și atunci marja de profit e mai mare și își permit să meargă cu prețul mic. Cât despre cash flow mai avem și bănci, atâta timp cât business-ul e bancabil. Oricum ducem discuția la alt nivel și asta e bine...

horatiu.cosma

#23666
Nu văd să fie o problemă de cash-flow. Să nu uităm că pe final de 2018-început de 2019 când UMB muncea doar la "gaura financiară" din dealul cu lilieci (contract licitat pe LD4 la 40% din valoarea estimată), toată lumea se întreba cât mai pot să o ducă financiar. Și au intrat în martie 2019 la Bacău ca din pușcă, au avansat grupa mare (vedeți primele filmări din dronă din aprilie, iulie), creștea pădurea de pile de la o zi la alta, terasamente la greu, și totul pe banii lor, fiindcă prima factură emisă a fost abia în august 2019.

Deci eu cred că au putere. În plus, cred că au niște profituri chiar bunicele atât la Bacău, cât și pe CraPi. O să vedem asta când se va publica suma cu care au venit la licitație la CraPi 3 și 4 (la primele licitații din 2017 au venit aproape de 100% la fel ca pe CraPi 2, Bacău), fiindcă am auzit că acum au venit destul de jos, deci dacă facem diferența față de ofertele din 2017 putem avea o imagine destul de clară a profitului pentru ce au în execuție.

În plus, UMB e văzut foarte bine și în CNAIR, nu avem discuții ca la alți constructori de genul "m-a ținut inginerul cu factura 28 de zile, apoi a întors-o CNAIR, apoi am mai stat 2 luni până s-a plătit". Totul se face la 10-20 de zile de la emitere, săptămâna asta au intrat 70 de milioane pe CraPi, săptămâna următoare probabil se vor plăti cele 80 la Bacău.

Apoi, nu sunt așa de convins că au mers cu preț de dumping la Zimbor-Poarta Sălajului. FCC a licitat peste valoarea estimată probabil pentru că e prima licitație la CNAIR după foarte mulți ani (parcă centura Constanța e ultima, unde probabil sunt pe minus, vedem pe ROGOP o grămadă de facturi de penalități ca urmare a claim-urilor, încă neachitate de CNAIR). Deci și-au luat inima în dinți să reintre pe piața CNAIR, și din experiențele trecute nu vor să riște nimic, așa că au venit foarte sus. Dar UMB își permite să vină semnificativ mai jos, sunt în piață, știu ce au de făcut, au baza de grinzi care e aur curat pentru viaductele de vreo 2,5 km de pe lot, știu că vor fi plătiți rapid, au deja experiența Gilău-Nădășel (unde au licitat 260 de milioane de lei, aproape de 3 ori mai puțin pentru cei 8,7 km față de cei 12 de aici; sigur că sunt alte prețuri și probabil pe Gilău-Nădășel au fost pe minus, dar totuși).

Legat de baza de produs grinzi, pe CraPi2 au vreo 900 de grinzi pentru toate structurile. La Bacău au avut în jur de 450 (deci jumate), s-au apucat de ele la modul serios în ianuarie 2020 și le vor termina în iulie 2020, deci cam 6 luni de muncă intensivă. Deci le va lua cam un an să le termine pe CraPi2 (septembrie 2021). Pe CraPi 3 îmi ies vreo 450 de grinzi (majoritatea mărunțișuri de 18/24 metri, poate le optimizează UMB să iasă mai lungi și mai puține), iar pe CraPi 4 tot în jur de 460-470 de grinzi, la fel, majoritatea pitice. Deci UMB ar putea da gata grinzile pe CraPi 2,3,4 până în vara lui 2022 fără probleme (deja înțeleg că fierul pentru tronsonul 2 e cumpărat și pregătit), adică exact când va fi nevoie de baza de grinzi pe A3 Zimbor-Poarta Sălajului. Fiindcă dacă se semnează pe A3 vara asta, urmează aproximativ un an de proiectare (și nu cred că are vreun interes UMB să scurteze foarte mult perioada asta), după care cam un an va dura până vor fi sus pilele, deci vara lui 2022 pregătite să primească grinzi. Sigur, se pot face și alte permutări prin care vine baza de grinzi prima dată pe A3 și apoi se întoarce pe CraPi 3 și 4 și atunci UMB trage mai tare aici să ridice pilele ca să nu stea cu câteva sute de grinzi în câmp, dar în orice caz, nu îmi fac griji că se vor descurca UMB-iștii. Lucrări să aibă, că deocamdată au demonstrat că le duc la capăt chiar și în cele mai dificile condiții.

MihaiD

Aproximativ 118 milioane lei profit pe cele trei firme din grupul UMB pe 2019, conform Ministerului de Finanțe, nu văd probleme de cash-flow, cu atât mai mult cu cât 2020 e clar un an mai bun, se emit facturi mari, sunt încasate etc.

cristi767

Plus că, dacă nici firme ca UMB nu fac profit în perioade în care au front de lucru și ritm bun, în care se primesc facturile la timp din câte se pare (vineri lăuda șeful Trameco faptul că s-au plătit facturi în timp record), ar însemna că nimeni nu face profit din astfel de lucrări. Ceea ce nu poate fi acceptat ca fiind adevărat.

Pentru firme serioase, cu profit raportat în ultima vreme, cu resurse proprii care pot constitui un avantaj (așa cum s-a tot vehiculat mai sus), faptul că au câștigat noi licitații nu ar trebui să fie interpretat într-un mod apocaliptic, ci din contră: în termeni de creștere.

Plus că, dacă prin absurd nu și-ar putea optimiza lucrul și nu ar avea timp să producă toate grinzile, ce i-ar împiedica să mai și comande din altă parte? Sunt sigur că au ei planul bine făcut, că doar nu sunt la nivelul la care sunt cu rezultatele care sunt să liciteze fără să țină cont de niște aspecte atât de banale pe care noi le putem vedea maxim din exterior.

PlayStation

Se mai intampla ceva cu Brasov-Targu Mures?
Au zis in 2019 ca:
-Se află în stadiul de studiu de fezabilitate iniţial şi corecţii de traseu aprobate în 2007/2008 o lungime de 145,8 km constând în Secţiunile 1A Braşov – Făgăraş (km 0+000 – km 48+100), 1B Făgăraş -Sighişoara ( km 0+000 – km 52+150) şi Subsecţiunea 1C1 Sighişoara – Târgu Mureş ( km 0+000 – km 43+540).
https://www.bizbrasov.ro/2019/08/26/sectiunile-brasov-fagaras-si-fagaras-sighisoara-din-autostrada-brasov-oradea-au-intrat-stadiu-de-studiu-de-fezabilitate/