News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 30 Guests are viewing this topic.

pentium10

#23190
O intrebare de departaj. Cei care ati decis sa puneti mesajul in video-ul postat pe contul API cu cei 4 luni de finalizare.
a) includ finalizarea nodului cu structura finalizata de pe aliniamentul autostrazii?
b) fara structura, doar pe o singura bretea cu trafic in ambele directii?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ghrt

Avansez o idee: Poate s-ar putea face un deal, ca CNAIR să înainteze separat banii pentru lucrările de finalizare a nodului către STRACO. Fiind în insolvenţă e o oportunitate, deoarece administratorul judiciar poate să accepte temporar un consorţiu cu un practician agreat de CNAIR iar operaţiunile să fie şi cu semnătura ăstuia. I-ar conveni că probabil aşa va lua mai mulţi bani (din încasări mai mari). N-am studiat f mult, dar cred că trebuie şi aprobarea adunării creditorilor motivat de schimbarea administratorului judiciar şi (probabil ar fi necesar) un plan şi un buget de lucrări ceva. Problema e dacă per total nod Cheţani şi ce mai trebuie dă cu minus; atunci nu mai e viabilă sugestia asta.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

API pe Facebook

Vineri, 15.05.2020, am vizitat șantierul tronsonului Iernut-Chețani al Autostrăzii Transilvania și am filmat din dronă toți cei 17,9 km: [...].

Constructorul, asocierea Astaldi-Max Boegl, se apropie rapid de finalizare. Activitatea este concentrată în nodul Iernut (pasaj peste calea ferată, devierea DN14A, giratoriile intersecției) și la cele două poduri peste Mureș unde se avansează la rampe, asfalt, rosturi de dilatație, panouri fonoabsorbante și parapete.

În alte puncte, muncitorii aplică pământ vegetal pe taluzuri, betonează șanțuri și rigole și nivelează umpluturile în spațiile de parcare. Asfaltul de uzură este așternut pe aproximativ 50% din lot, iar parapetele de protecție pe circa 30%.

Estimăm că totul va fi gata în luna august 2020. Însă, așa cum am spus de nenumărate ori, ultima dată în 8 aprilie (link: https://bit.ly/2JVS5RO), autostrada nu va putea fi deschisă traficului rutier, nodul Chețani aflat pe lotul vecin fiind în continuare în aer.

Oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere încearcă scoaterea nodului din contractul celor de la Straco care în ultimele luni practic nu au lucrat nimic din cauza situației financiare precare.

Chiar dacă CNAIR reușește să îl preia, va fi nevoie de achiziții de materiale și utilaje, termenul de execuție asumat de doar două luni fiind complet nerealist. Din monitorizarea noastră în cazuri similare, finalizarea în regie proprie a nodului în acest an ar fi o performanță pentru CNAIR!

Solicităm realizarea de urgență a tuturor achizițiilor necesare și rezilierea întregului contract cu Straco, urmată de expertiza și re-licitarea sectorului de 15,7 km.

Ionut

Din acest weekend, Bors-Biharia.
















Nelu63

ciprebbe Felicitari pentru filmare. Este bine ca vezi un constructor serios si potent in actiune.

ciprebbe

@pentium10

a) - vezi de treaba, e cineva aici capabil sa isi imagineze ca e in stare CNAIR sa faca tot nodul in 4 luni?
b) - cu solutia provizorie trebuie sa vina CNAIR-ul , cel mai rapid si usor de executat e largirea acelei bretele ( cum era la Soimus inainte sa construiasca UMB)

DAR !!! daca nu reziliaza tot contractul si vor sa scoata doar nodul de la Straco, e nevoie ca TOT nodul ( si de pe aliniament) sa fie scos pentru a se putea licita ulterior tronsonul.  Juridic e complicat ca naiba, PT-ul e la Straco, trec 2 luni numai sa rezolve tiganeala din acte daca nu reziliaza tot contractul.
Sunt 1284m prin aer (traseul dronei) in realitate cred ca se ajunge la peste 1.5km de drum nou plus bretelele de peste DN,plus zona cu 4 benzi unde se bifurca bretelele, plus o portiune de autostrada pana la nod.... 4 luni EXECUTIE e optimist.
Sa vedem cand va incepe executia.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nctind

Rasnov Cristian supratraversarea DN73A

spre Cristian (GPS)


Spre Bran (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Kimi

Multumim pentru filmare! Mai este ceva de lucru.

Stie cineva daca a intrat drdp in teren la chetani? Spuneau ca de luni se apuca de treaba.  O:-)

adiarc

multumesc pt filmare

ca sa dam si un exemplu concret...refacerea zonei demolate de pe A1 la Aciliu,cu reziliere /relicitare ( asa zisa in regie proprie )....a luat cu totul 11 luni
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alinuttt

#23199
Acolo a fost și demolare, și lucrări speciale la terasament de autostradă.
La Chetani avem doar niște amărâte de bretele, un kilometru de drum 1X1, de hidroizolat structura supratraversării din nod.
Nu văd de ce nu poate fi gata în două luni, nu e ceva wow de făcut chiar deloc...

carutasul

mai e un factor pozitiv, că acolo nu s-a reziliat prea amiabil....

adiarc

vroiam sa sublinez ca de fapt partea birocratică a luat f.f mult.asa zisa regie proprie a presupus ceea ce avem nevoie si aici ( licitatie pt materiale si utilaje ( Hidroconstructia ))
..de fapt nici acolo nu s-a lucrat efectiv ,cu tot cu demolare mai mult de 2-3 luni...restul...e can can :D
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SeikonDS

Eu nu inteleg de ce la Chetani nu sa facut un simplu sens giratoriu , la Ungheni merge , de ce nu ar merge si la Chetani , s-au complicat degeaba.

horatiu.cosma

Solutiile ultra Bechtel pe care nu le-a mai revizuit nimeni după reziliere.

carient

#23204
@SeikonDS,

Acest mod de interconectare este ceva bun ce ne-a mai rămas moștenire de la proiectul Bechtel. În rest au operat ,,optimizări" la proeicte sau proiecte ,,optimizate", specifice statului unei coloni fără pretenții. Cum s-ar putea  fără ,,jirator" și pod perpendicular,  în țara în care înfloresc secăndheandurile  și jocurile de noroc?