News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 31 Guests are viewing this topic.

Ionut

Azi, lotul Astaldi (Iernut-Chetani).

Zona limita cu lotul Straco, podul peste Mures de la Ludus/Gheja.












Ionut

Diverse zone, inclusiv spatiul de servicii.










Ionut

Zona Bogata. Podurile peste Mures si zona imediat adiacenta.
























Ionut

Diverse.







^ Asta ultima cred ca surprinde stalpul in curs de relocare despre care se vorbea acum cateva zile.

Ionut


Ionut

Si ultimul set. Iernut.





Astaldi baga grupa mare, se si vede din poze...

La Bogata, din ce se pare, targetul este septembrie (ridicare tablier metalic, ultimele deschideri, cele mari peste Mures). Miscarea e foarte buna... poate se intampla o minune, ar fi ceva extraordinar. Desi nu cred ca vor reusi... :( oricum, ritmul e foarte bun.

whitedove

multumim @Ionut pt fotoreportaj si pt dedicare!!!  :cheers:

the_northpole

Salutare,

se stie ceva despre lotul 1, cel castigat de Itinera?

oare nu se repeta toata situatia ca pe lotul LD3 si LD4 si aici, cel cu iesirea?

Astaldi se misca, Straco... nu prea.
nodul de la Chetani este la Straco.
o sa fie un lot perfect inutilizabil.



horatiu.cosma

Nodul Chetani poate fi finalizat, nu e foarte mult de lucru acolo cat sa se deschida circulatia pe 2 bretele. In schimb pentru restul... Daca cnair ar plati arheologia, deminarea si alte costuri suplimentare ale celor de la Straco ar fi o sansa. Altfel, nu.3 saptamani nu s-a miscat nimic in santier ca nu a fost combustibil, acum e ceva dupa plata cnair de 2 milioane. Nu e in schimb fier pentru radiere. La toate trebuie banii jos. Nu se poate asigura nimic in momentul in care cnair plateste cu taraita si foarte tarziu sau nu plateste si trimite constructorul la plimbare. Pot spune cu toata seriozitatea ca supravietuirea straco si automat a santierului asta, Domnesti si FdG depinde de asumarea cnair a costurilor suplimentare si realizarea lor cat mai repede. Nu mai rezista mult sandramaua.

La Astaldi e furnicar, plin de vietnamezi pe bascule, am vazut si indieni/pakistanezi in cateva puncte de lucru. Pe podurile mari e plin, la tot pasul e miscare, se asfalteaza, se ridica stalpii de inalta, umpluturi, rigole etc. As zice undeva la 4-5 sute de oameni. La final de septembrie ar trebui sa fie sus tot tablierul la Bogata. Sansele de finalizare anul asta sunt in continuare mici, mai e mult de lucru.

NGC

#21414
@the_northpole: Referitor la Targu Mures - Ungheni, ultimele informatii au fost transmise de vrabiute in Iulie si se astepta pentru inceperea reevaluarii ofertelor. O sa revin oricum atunci cand am noutati. ;)

Ionut

^ API pe Facebook

Un nou episod din seria "Rușini Naționale" regizată de Ministerul Transporturilor România și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: astăzi avem ciotul de 4,5 km al Autostrăzii A3 între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro).

Atenție, licitația a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21.10.2016, iar autorizația de construire a fost emisă în aprilie 2017. Pe-atunci părea a fi un proiect gestionat responsabil de statul român, birocrația fiind rezolvată înainte de semnarea contractului. Dar ulterior totul s-a transformat într-un FIASCO.

Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin.

Cel mai grav este că autorizația de construire NU mai este valabilă, expirând în aprilie 2019, ea fiind condiționată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism.

Cu siguranță incompetenții din comisia de evaluare a CNAIR sunt încă în funcție, nederanjați sub nicio formă pentru "performanțele" lor. Dezarmant este că aceleași persoane se ocupă în continuare de proiecte cruciale, iar noile licitații se derulează, în mare parte, la fel de dezastruos.

Goldmund

^
Oare nu mai sunt bani "la buget"? Asa imi explic multe "intarzieri" voite de catre decidenti, acestia nu sunt "acoperiti", acestia chiar au metoda in a intarzia proiectele..., pe langa incompetenta crasa.


zuma80

#21418
Atat timp cat nu au atasat un document oficial, facebook-ul e doar fum.
Cate nu sunt scrise de ei, apoi retrase sau modificate.
Se pare ca CNAIR si-a transferat oamenii de la intocmit documentaii pentru infrastructura la "documentatii" pentru "proletariat+ura"!
Pentru A6!

voicul

#21419
Eu tot zic ca nu sunt bani la buget, de pe la inceput de an.
Mi-am luat niste - , da nu e problema.

Da, sunt niste gauri imense la buget (la tot bugetul) si da eu cred ca de asta unele amanari facute de CNAIR.

E foarte important sa castige firme care sa poata finanta poriectul din bani proprii: Astaldi, PORR, UMB, TS, Strabag si mai sunt si altii.
----

Digi a preluat pozitia API

Autorizaţia de construire pentru "ciotul" de 4,5 km de pe A3 a expirat, pentru că lucrările nu au început în 2 ani

https://www.digi24.ro/fara-categorie/autorizatia-de-construire-pentru-ciotul-de-45-km-de-pe-a3-a-expirat-pentru-ca-lucrarile-nu-au-inceput-in-2-ani-1175723