Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Ionut

^ Mai exact unde e stalpul asta? E cel mare mare mare de pe lotul Astaldi care este fix pe aliniamentul autostrăzii?

horatiu.cosma

^^^^
Păi nici nu cred că a proiectat mare brânză Selina, au primit în brațe PT-ul Bechtel și AC Bechtel pe baza cărora lucrează acum. În schimb la deschidere la Ilia auzeam ieri pe cei din CNAIR vorbind "păi ce, e proiectare și execuție, constructorul trebuie să respecte toate avizele și autorizațiile; dacă a apărut la faza de proiectare un ecoduct suplimentar, asta e, trebuie să îl construiască în aceeași bani fără pretenții suplimentare". Foarte interesant cum la unii e mentalitatea asta și alții (Biharia, Bacău) primesc de-a gata tot pe același tip de contracte.

^
Ăla de care tot vorbeam, după Bogata spre Iernut în debleu.

Europiu

Și nu le-ai spus că, urmând același raționament, cu aceiași bani trebuiau construite și tunelurile de pe LD2?  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alecu26

Grinzile cred ca sunt produse de catre Bechtel. O parte. Una din cerintele beneficiarului era sa fie folosite materialele..
dar pe de alta parte acele grinzi nu indeplinesc cerintele eurocod mai noi. Solutia de compromis a fost ca la marginea structurii sa se folosească  grinzi noi...produse la Macon. Aceste grinzi sunt ceva mai expuse la ce inseamna mediul exterior. Nu se foloseste PT ul Bechtel. Adica stiu sigur ca se lucreaza la proiectare. Parca Consitrans e proiectant acolo. Ca se păstrează elemente din el...e evident.
PS: Si selina are structuri simple...dar parca mai multe...in acel nod trompeta dubla. Interesant ca nu au reusit sa "optimizeze"acel nod. Nici Selina...nici Straco....doar UMB. Cum era si normal pana la urma. Doar in capul specialistilor de la Iptana poate exista trafic sa justifice o dubla trompeta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

marinul

Da, era mai frumos un giratoriu sau doua intre Biharia si Satu Nou


slartibartfast

S-a pus parapet metalic și peste intrarea ilegală pe A3 de la Gruiu. Localnicii protestează prin bannere (GPS)



ionut.damian

Oamenii vor sa aiba acces la autostrada direct din poarta casei........ Chiar daca, de la Gruiu mai sunt doar 4km pana la nodul de la Snagov.
Este buna initiativa CNAIR de a bloca acele accese, mai ales ca am vazut de multe ori tiruri iesind pe acolo (blocand in viraj si prima banda de mers).

alecu26

Pe de alta parte...exista o evidenta nevoie pt acele iesiri. O companie moderna ar face un studiu de piata cam ce nevoi sunt. Fata de 1998 anul SF ului pe baza caruia s-a stabilit probabil pozitia nodului situatia e radical schimbata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pbh

Ce nevoi ar fi pentru o comuna cu 7400 de locuitori, cu 300 mai multi ca in 2000. Sunt orase importante care nu au acces direct la A, din pacate, dar sa ajungem la nivel de comune...

Cristi N

#21399
La Rafov am vazut ca spatiul de servicii e foarte aproape de drumul judetean. La Gruiu vad ca cel mai apropiat este langa urmatorul pasaj spre Bucureti, nu la cel proaspat blocat.
Daca este acceptabil din punct de vedere al sigurantei/normativelor cred ca asta ar fi solutia optima, accesul in A3 prin spatiul de servicii. Eventual treaba ar trebui facuta de CJ dupa ce obtin acordul CNAIR.

LE: Cred ca asta e motivul pentru care au blocat iesirile respective, a fost un accident mortal. Poza este de la Gruiu, sensul spre Bucuresti si pare destul de proaspat montata.

alecu26

^^PBH, poate a mai aparut ceva mica industrie, depozite..etc. Daca se remarca tiruri care intra si ies....e clar o cerere acolo. Eu nu am cerut nod...am cerut ca cineva sa faca un studiu. Cat despre orase fara acces direct...nu cred ca nu sunt. Ma refer la orase lipite de autostrada fara noduri rutiere.

Repet, e imposibil de exemplu ca A1 facuta si gandita in anii 60 sa aiba aceleasi nevoi si acum...si sa nu fie nevoie de alte noduri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Intre nodurile Ghermanesti si Gherghita ai doar 13 km, iar Gruiu se afla exact la mijloc.  DJ-urile din zona sunt desenate cam aiurea, dar chiar si asa ai 10-15 km pana la A3 din aproape orice loc. Si mai ai si DN1 prin zona.
Haideti sa nu facem nod acum pentru fiecare sat. Mai bun ar fi un nod la sud de Ploiesti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Mic update API pe Facebook

Joi, 15.08.2019, am făcut o nouă filmare din dronă cu tronsonul de 5,35 km ai Autostrăzii A3 între Biharia și granița cu Ungaria: [...] Atenție, utilajele erau parcate în șantier deoarece era zi liberă.

Cei de la Trameco (Selina) au avansat foarte bine în ultimele săptămâni, atât pe partea de terasamente, cât și la structurile nodului Biharia și la pasajul peste calea ferată Satu Mare-Oradea.

În acest ritm, sunt șanse bune ca autostrada să fie gata în vara lui 2020, asta dacă și responsabilii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vor achita rapid facturile emise de constructor.

Din păcate, continuarea A3 până la Suplacu de Barcău nu stă prea bine, având licitații lansate acum doi (!) ani, în 23.08.2017. Sectorul Biharia-Chiribiș este încă în contestații, după o serie de decizii neinspirate ale celor din CNAIR. Pe segmentul Chiribiș-Suplacu de Barcău contestațiile s-au finalizat deja de două luni, dar semnarea contractului cu noul antreprenor (Construcții SA) se lasă așteptată.

Pe cele trei tronsoane scoase la licitație în 20.03.2019, însumând aproape 56 km între Suplacu de Barcău și Nădășelu, depunerea ofertelor a fost amânată... din nou... pentru că oficialii CNAIR nu au fost în stare să răspundă clarificărilor cerute.

Ultimele două loturi nelicitate (secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău, 41 km, care conține și tunelul Meseș în apropiere de Zalău) sunt tot în aer, deși promisiuni pentru pornirea achiziției publice datează de mai bine de doi ani!

pelan87

In weekend am trecut pe A3 intre Gilau si Nadaselu (si retur). Gasiti mai jos si filmarea.

Nu mai erau lucrari pe carosabil, nici restrictii... locul unde a fost acea denivelare de pe sensul Gilau - Nadaselu (min. 3:04 in video) a fost reparat ok... insa mai sunt mici denivelari si pe urmatorii 80 - 100 m (pana la min. 3:10 in video), care este posibil sa se accentueze in timp.

Pe sensul opus, avem indicatoare de drum cu denivelari (min. 6:12) dar fara restrictie de viteza, se simt ceva denivelari insa de departe cel mai tare se simte la min 6:25 pe filmare... acolo chiar e o trambulina de toata frumusetea. E o zona foarte problematica acolo si ma tem ca o sa tot fie nevoie de interventii regulate pentru asigurarea circulatiei in conditii de siguranta.


pelan87

In alta ordine de idei, sambata, 17 aug, am trecut pe langa loturile Straco si Astaldi.

La Straco, miscare ZERO si avans (aproape) ZERO fata de ultima filmare din drona a lui @alexandruduma (care a fost acum aproape o luna, parca). Adica a trecut o luna perfecta pt constructii, cu precipitatii minime, si astia nu au facut mai nimic. La supratraversarea de langa Campia Turzii... nimic. Inspre podul de peste Aries... nimic. La supratraversarea autostrazii de catre DN15 de la Hadareni, nimic, la nod Chetani, absolut nimic. "Biscuitii" sunt la exact acelasi nivel. Singurul punct unde sa zic ca parca era ceva modificat era la supratraversarea DN15 de catre autostrada, dintre Hadareni si raul Aries, dar nu va ganditi ca era cine stie ce... mi s-a parut doar ca 1 sau 2 rigle erau un pic mai avansate fata de ultima filmare.

La Astaldi, nu am oprit decat in 2 puncte: la Bogata si la pasajul de la Iernut. La Bogata nu se lucra, in schimb parca am vazut ceva mai mult tablier metalic care astepta sa fie sudat. Oricum, de la pozele postate de @pentium10 in paginile trecute, nu era niciun alt avans semnificativ. La Iernut erau cativa muncitori, se lucra la montarea de predale pe primele 2 deschideri ale pasajului (cele dinspre Iernut). Grinzi noi nu am vazut.