News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 31 Guests are viewing this topic.

Nelu63

Foarte buna comparatia, multumesc Alexandru Duma. Se vede un constructor serios, succes in continuoare. :gj:

marinul

#20266
Au tras bine de tot in zona nodului Iernut, incepand cu dealul ala exacavat si pana in lotul vecin. acolo mi s-a parut mie cea mai mare diferenta

pasadia

Am trecut si azi prin zona, in continuare nici un semn vizibil pe ciotul de 6km de la Rasnov.

cristi5

http://m.ziare.com/economie/guvernul-dancila-negociaza-cu-chinezii-pentru-autostrada-ploiesti-brasov-ce-au-patit-alte-state-in-situatii-comparabile-1556925-font1

Guvernul Dancila negociaza cu chinezii pentru autostrada Ploiesti-Brasov. Ce au patit alte state, in situatii comparabile

Cabinetul Dancila va incepe, in curand, discutiile cu asocierea China Communications Construction Company Ltd - Makyol Insaat Sanayi Turizm pentru constructia, in parteneriat public privat, a autostrazii Ploiesti-Brasov. Dar cum a ajuns tara noastra sa negocieze doar cu chinezii si cu turcii pentru constructia acestei sosele de mare viteza si ce la riscuri ne-am putea expune, daca ne vom lua angajamente fara discernamant?

Statul roman promite de ani buni sa construiasca Autostrada Ploiesti-Brasov. Realizarea acestei e dificila, intrucat soseaua de mare viteza ar urma sa strabata zone muntoase, unde constructia de sosele de mare viteza e mult mai anevoioasa decat la campie.

In aceste conditii, statul are nevoie, inainte de toate, de o documentatie tehnica riguroasa, din care potentialii constructori sa inteleaga ce si cum ar avea de facut, pentru a decide daca isi pot asuma sarcina realizarii drumului.

Statul a intocmit documentatia necesara constructiei, dar aceasta nu are nivelul de detaliu necesar penteu a convinge mari companii sa vina in Romania si sa se apuce de treaba.

In consecinta, Guvernul a incercat de trei ori sa gaseasca un constructor cu care, in regim de parteneriat public privat (PPP), sa construiasca soseaua. Fara succes, insa.

In aceste conditii, pe vremea cand premier era Mihai Tudose, Guvernul a cerut ajutorul Bancii Mondiale pentru a intocmi o documentatie adecvata, care sa permita, in sfarsit, constructia soselei Ploiesti-Brasov. Dupa ce Tudose a demisionat, Viorica Dancila a decis sa renunte la ajutorul Bancii Mondiale si sa incerce din nou sa faca autostrada in PPP, desi aceasta metoda isi dovedise deja ineficienta.


Comisia de Strategie si Prognoza a lansat o procedura de selectie a unui constructor, la care s-au inscris cinci participanti (societati sau asocieri de firme) din Austria, Spania, Turcia si China, dupa cum Ziare.com v-a informat deja, la acel moment.

In cele din urma, Viorica Dancila a anuntat ca Guvernul incepe negocierile pentru constructia Autostrazii Ploiesti-Brasov cu una dintre asocierile de firme, fara a-i mentiona numele.

Din sursele Ziare.com, insa, aceasta asociere este formata din companiile China Communications Construction Company Ltd (China) si Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia).

Ce risca Romania, lucrand cu chinezii la un proiect pe care nu-l intelege inca, pe deplin

Teoretic, Romania n-ar trebui sa aiba o problema, in acest caz. La urma urmei, nu conteaza neaparat de unde vine constructorul, atata vreme cat va face autostrada in urmatorii patru ani, asa cum prevede documentatia de atribuire.


In realitate, insa, situatia e ceva mai complicata. Asa cum a explicat pentru Ziare.com deputatul USR Catalin Drula, constructia autostrazii Ploiesti-Brasov in PPP nu este rentabila. Motivul: valorile de trafic de pe autostrada ar fi relativ reduse, iar privatul nu si-ar recupera in timp util investitia uriasa.

De ce mai negociaza, in aceste conditii, contructorii chinezi si turci cu Guvernul Dancila realizarea soselei de mare viteza prin munte, in Romania?Pentru ca, in alte state din regiune, au reusit sa obtina contracte favorabile pentru ei, dar total dezavatajoase pentru beneficiari.

Spre exemplu, Chartered Institute of Building - o reputata asociatie profesionala a constructorilor din intreaga lume - atragea atentia, in urma cu putin timp, ca Muntenegru are mari probleme in urma unui contract incheiat cu chinezii. Ce-i drept, situatia e cumva diferita fata de cea de la noi.


Motivul: cum in PPP nu era fezabil sa construiasca, autoritatille muntenegrene au batut palma cu chinezii, care ofereau o solutie completa pentru constructia unei autostrazi de 177 de kilometri, intre portul Bar si granita cu Serbia. Mai exact, o banca din China a imprumutat Muntenegru cu peste 900 de milioane de dolari.

Banii ar urma sa ajunga la o companie tot din China, care a venit cu muncitori, utilaje si expertiza si s-a apucat de construit drumul prin Muntenegru.

Problema este ca un lot de autostrada treace prin zona muntoasa din Muntenegru - asa cum va trece, de altfel, si autostada Ploiesti-Brasov, in Romania - si s-a dovedit mai greu de facut decat se prevedea initial. In consecinta, cheltuielile au crescut serios.


Iar in aceasta situatie, fara sa aiba autostrada gata, Muntenegru s-a trezit intr-o situatie delicata. Mai exact, din 2021 trebuie sa inceapa sa returneze Chinei o suma mult mai mare decat estima initial. N-ar fi exclus chiar ca micul stat sa riste falimentul.

Ce demonstreaza acest lucru? Ca oamenii de afaceri chinezi ofera statelor din regiunea noastra solutii care ii avantajeaza, in primul rand, pe ei. Acest lucru nu inseamna nici pe departe ca n-ar trebui sa lucram cu companii din China, ci doar ca ar trebui sa fim precauti, atunci cand o facem.

Or, la acest moment, Guvernul Dancila numai precaut nu e, incercand sa-i convinga pe chinezi sa ne construiasa o autostrada pentru care nu avem nici studii tehnice amanuntite si nici estimari de costuri riguroase.

Cristi N

Pe tronsonul Bucuresti - Ploiesti acelasi sens ieri dimineata 3 muncitori mestereau la cateva panouri antifonice de la pasajul peste str. Popasului. Mai sunt in lucru doua bazine de colectare a apei intre Popasului si DNCB, la primul sapatura era gata si un tub de beton astepta sa fie ingropat, iar la al doilea excavatorul lucra de zor sapatura fiind la inceput. Cam in acelasi stadiu mi s-au parut si cele de pe sensul opus.
Legat de iluminat, am observat ca cel putin pe pasajul peste DNCB exista cablu intre stalpi atat pe laterale cat si in zona mediana dar nu am vazut vreo activitate.
La parcari avem mici progrese, prima, cea care este aproape gata este in continuare baricadata sa nu cumva sa intre cineva dar in schimb la celelalte pare ca se poate intra.

pentium10

La Nodul Iernut culeea de lângă deal e armata și cofrata complet.
Verific într-o săptămână din nou după ce revin din California.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

harapnegru

Nu stiu de ce dar nu ma lasa sa vad doar mesajele unui anumit user, oricare ar fi el general vorbind.
Cred ca nenea_hartia intreba de cablurile de la iluminatul de la capatul A3 dinspre Bucuresti.
Acesta este raspunsul CNAIR la intrebarea lui. Raspunsul complet unde sunt si alte intrebari e aici.


nenea_hartia

#20272
^ Excelente toate întrebările, mulțumesc mult! :lol: Evident, răspunsurile cxxxr sunt pe de lături.

Referitor la cablul electric, vrăjeală deci. Ar fi interesant de văzut și cum au semnat recepția dacă la data aceea cablurile lipseau deja.

marinul

O sa pun cateva poze cu ciotul de la granita :D am mai multe poze, va rog sa aveti rabdare pana termin de pus toate pozele

Incepem cu cateva dinspre Biharia DN19










Vedere spre Suplacu de Barcau




Spre granita, tarusi verzi ne arata pe unde va trece autostrada




Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

#20274
Ne intoarcem pe partea drapta  a DN-ului, cateva poze din zona pasajului peste DN, tarusii verzi ne arata pe unde va trece pasajul












Ne mutam in partea opusa dinspre Satu Nou








Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

#20275
Au inceput sa lucreze serios la drumuri de acces si tehnologice


Poze cu drumul tehnologic pana la calea ferata










Vedere spre DN19 din calea ferata, am incercuit cu rosu tarusii verzi





Ne intoarcem spre granita




Tot spre granita pe partea stanga autostrazii, inceput de drum tehnologic

















Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

#20276
Ne intoarcem in Biharia si incercam sa gasim un drum de acces sa ne putem apropia de granita si dau de ditamai indicatorul





speram sa ajung undeva pe drumul asta de acces





Am ajuns in capat care arata mai diferit





Aici e KM 63




Si de aici vezi aproape tot lotul, vedere spre Biharia










Vedere spre granita, in indepartare se vad lucrarile la M4








Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

#20277
Ne apropiem de granita, vedere spre Ungaria








Vedere spre Biharia





In fata viitorul M4, se lucra











Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

In incheiere cateva poze chiar din granita :)










Borna distrusa de lucrari probabil








Va multumesc pentru rabdare.


Va urma!


Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Noi iti multumim pentru efort! :)
Asteptam autorizatia de construire...