News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 38 Guests are viewing this topic.

avumit

Se discuta doar discutii. Inainte de '89 regimul ceausist a dorit sa faca un tunel pe sub Meses. Surpriza .. studiile au aratat ca nu se poate, daca retin eu panza freatica importanta sau ceva parau subteran. Eu ce imi doresc ca aceasta informatie sa fi fost doar asa ca nu se face. Daca tovarasii au renuntat atunci cand era forta de munca, beton si fier ieftin la discretie azi....

Ionut

Dacă nu facem tunel, de ce nu facem? Cand facem, de ce facem?! Din aceasta dilemă, nu putem iesi. For the record, și mie mi se pare aiurea ocolul pe nord. Si-asa A3 merge pe la nord în drum spre Oradea. Un ocol suplimentar nu ar fi ok doar ca sa ce? Sa evităm un tunel? Avem o problema cu tunelurile, parca sunt bau bau.

florin74

#20162
Pai de dealul Varsoltului ce spui? Ala fuge acum, fara sa fi sapat un metru in el. Acolo nu trebuie tunel?
Ca se revii pe traseul initial nu faci un ocol mai mare?. Ce faci, demolezi Varsoltul?   Sau cumva il ocolesti pe partea opusa lacului.In Zalau demolezi Tenarisul sau Michelin-ul? O sa fie despagubirile cat tunelul de la Meses.
In plus, daca vii pe Creaca, si acolo este o diferenta de nivelsemnificativa pana ajungi in Zalau. Aia cum o rezolvi? Cu un viaduct urias? Sau cu tunel? Si au zis si colegii, la Moigrad e plin de ruine romane, e castrul acolo, o sa stea arheologii 3 ani pe acolo linistit.

Tragi linia si aduni si te va costa minim de doua ori mai mult decat tunelul

Zona de nord are centura actuala, care va permite accesul in A3. Distantele sunt mici, asa cu nu vad probleme.

alexandruduma

#20163
Podurile de la Gheja si Bogata:













Powered by API/PUM imgur uploader

laszlo.robert

Hoppa,au inceput sa aseze grinzile si la Bogata!.

alexandruduma

#20165
Iernut:
















Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

^ Iernut. Pentru cine nu recunoaște. Au avansat fantastic la pasaj. Incep sa le fac galerie sa termine în 2019. Straco se pare ca sunt dispuși să facă nodul Chetani în 2019, doar sa poata finaliza Astaldi. Dacă reușesc să termine, ma declar fan înfocat Astaldi. :lol:

alexandruduma

#20167
Asfaltare deviere DN15 (intrare in Luna):
















Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

#20168
^ Capătul A3 de la Câmpia Turzii/Luna. Se asfalta devierea DN15. Aici DN15 vine peste A3. Se apuca de săptămâna viitoare de pasajul pe DN15. Vin carcasele pentru pilotii forati.

dr4qul4

Pe zona asta de A3 au toate autorizatiile necesare? Avem 2 constructori cu probleme, dar Astaldi se misca bine, si parca si Straco se misca mai bine ca Aktor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RobertH

#20171
^^ Poi Straco deja are pe anul asta un progres de aproximativ 4% , cat Aktor pe tot 2018 ... cu o firma cu probleme financiare la fel ca Aktor si pe perioada de iarna. Atat de penibili is.

Ma bucur ca nu doar eu cred ca Astaldi chiar ar putea termina anul asta. Sunt cam singurii care ar putea face o surpriza placuta.

cristi5

#20172
Quote from: Liviu Zalau on March 30, 2019, 08:29:36 AM
Nodul rutier Zalau la sud va face ca 60-70% din traficul generat de nod sa traverseze orasul.Traversarea Meseseni -Crasna in zona Lacului Varsolt si Dj191C ar necesita construire a doua viaducte foarte generoase (insumate undeva la1500 ml) cu o mare parte din piloni forati in lac in apa pe care o folosesc 70-80000 de locuitori din Salaj.

Tunelul Meses are acord de mediu, parte din AMul Ogra-Bors. Proiectul e destul de avansat, sa te-apuci acum sa schimbi traseul inseamna o intarziere de vreo 10 ani. Asta e una din problemele infrastructurii romanesti, razgandeala, incapacitatea de a face o strategie de care sa ne putem tine.

Trebuia pornit tunelul mai intai, ca are cea mai mare valoare pt soferi si transportatori si pt ca restul Gilau-Bors nu va atrage trafic fara tunel. Tunelul trebuie pornit urgent, macar half. Lipsa lui compromite restul investitiei!!!

Traficul porneste de la 10k MZA pe Cluj-Oradea si 5k MZA pe Cluj-Zalau. Mult prea putin. Fara tunel A3 va avea 5k trafic, adica la nivel de drum judetean.

Cealalta problema a infrastructurii e asadar supradimensionarea. Margina-Timisoara sau Arad-Nadlac sunt supradimensiomate la camp, ceea ce e acceptabil. Pe (Gilau) Nadasel-Nusfalau e teren f greu... Dupa mine trebuia lansat half-profile si restul resurselor folosite la A8 sau A13. Spun asta in calitate de ardelean verde.

S-ar putea ca Zalau-Cluj sa devina "pereche de naveta", dar cat trafic mai aduce asta, 1-2k MZA?

Si a treia problema e subdimensionarea bretelelor de nod, asa incat nu incape nici macar un parapete median. Apoi ne miram ca intra soferii pe contrasens. Macar la nodurile care nu au intrat inca in proiectare (cum sunt astea de pe A3) ar trebui sa cerem ceva mai civilizat...

Bulwyn

Cheers pt filmari, din poze arata bine, astaldi f bine, si chiar si straco se vede ca misca ceva. Sper sa mai dea o bucata in 2019 in folosinta.

marinul

Tunelul Meses o sa ramana multi ani sectiunea lipsa, cum va fi si Margina-Holdea. Tot timpul ce a fost mai greu s-a lasat la sfarsit si nu cred ca se va schimba ceva in viitorul apropiat