News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 43 Guests are viewing this topic.

TibiV

A3 Petricani, astazi ora 16.50, sens D.Pompeiu - Dna.Ghica.







In axul A3
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorin62

Quote from: Ionut on September 03, 2018, 03:09:43 PM
Nu mai este mult de facut. Daca vor, pot deschide. Dar sa se vrea... si sa existe bani suficienti... ca pe banii lor Aktor nu lucreaza decat anemic. Li s-a platit o factura de curand.

Li s-a plătit pe 10 august o factură emisă pe 19 iulie în valoare de 2,937 milioane lei. Au mai emis pe 30 august o factură de 9,8 milioane lei, cu termen de plată pe 29 oct. Toate facturile emise au fost plătite. Bani există, nu sunt ei în stare...

La rețele lucrează subcontractori, nu?

adiarc

^ai vazut alocarea din buget?sau vb de bani virtuali bitcoin sau altceva? :lol:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring

Guvernul a aprobat pe 29.08.2018 studiul de fundamentare al Parteneriatului Public-Privat (PPP) pentru Autostrada A3 București-Ploiești-Brașov care va sta la baza viitorului contract pentru proiectarea, execuția și operarea tronsonului Ploiești-Brașov și operarea sectorului București-Ploiești.

Credem cu tărie că soluția PPP descrisă de acest studiu este un DEZASTRU iminent și aruncă în derizoriu construirea unei autostrăzi extrem de importante. Motivele? Stabilirea traseului prin mijlocul Râului Prahova și a stațiunilor de pe Valea Prahovei, la care se adaugă riscurile și restricțiile financiare, tehnice și de impact asupra mediului. În această formă, proiectul nu este demn de o țară europeană civilizată.

Documentul emite o concluzie prestabilită prin care "se demonstrează" că soluția PPP este preferată în detrimentul celor cu finanțare de la bugetul de stat sau prin fonduri europene nerambursabile. Deși Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov este inclusă în Masterplanul General de Transport cu bani europeni eligibili, autorii studiului exclud neîntemeiat această opțiune. Alternativa cu fonduri bugetare este și ea eliminată fără nicio analiză atentă.

Adoptarea din start a variantei PPP este bizară, știindu-se că o finanțare prin PPP este semnificativ mai scumpă decât cele clasice, adăugând statului o povară constantă pentru mulți ani după inaugurare, fiind inclusă în totalitate pe deficitul bugetar din primul moment.

Descrierea traseului autostrăzii este dificil de analizat din cauza greșelilor grosolane de gramatică, logică și a limbajului de lemn. Înțelegem că se dorește construirea pe aliniamentul dat de studiul de fezabilitate din 2002. O astfel de variantă va duce la un dezastru ecologic pe Valea Prahovei, cu un puternic impact negativ asupra turismului.

Astfel, traseul "croșetează" de-a lungul albiei Râului Prahova, cu numeroase traversări ale acestuia, fiind necesare regularizări și devieri ale râului, defrișări și demolări ale multor proprietăți ridicate în ultimii ani. Chiar și prin instalarea de panouri fonoabsorbante, zgomotul produs de vehicule va crea un disconfort continuu (valea nu permite disiparea sunetului).

În document nu se vorbește deloc despre coborârea autostrăzii din zona Predeal spre Râșnov. În plus, proiectul include și segmentul dintre Râșnov și Cristian care este contractat deja, urmând în scurt timp să înceapă lucrările.

Modalitatea de ofertare este un alt aspect extrem de îngrijorător. Constructorii interesați vor oferta o listă de cantități pe baza soluției tehnice din studiul de fezabilitate din 2002. După semnarea contractului, câștigătorul, împreună cu CNAIR, va desemna un expert independent care va realiza o serie de investigații în teren pentru actualizarea informațiilor.

Eventualele modificări vor duce la RECALCULAREA prețului. Ulterior, constructorul va trebui să realizeze proiectul tehnic din care să rezulte listele de cantități deja identificate de către expertul independent.

Un asemenea mecanism întortocheat a mai fost experimentat o singură dată în România, cu urmări previzibile: contractul cu Bechtel, unde estimarea inițială de 2,2 miliarde de euro pentru întreaga autostradă de 450 de km între Brașov și Borș s-a transformat în 1,3 miliarde de euro pentru doar 52 de km între Câmpia Turzii și Gilău, plus lucrări nefinalizate între Suplacu de Barcău și Borș.

Cea mai mare parte a riscurilor este direcționată de statul român spre partenerul privat, creându-se premisele pentru sume umflate semnificativ de ofertanți pentru acoperirea lor.

Sorin62

Quote from: adiarc on September 03, 2018, 07:37:23 PM
^ai vazut alocarea din buget?sau vb de bani virtuali bitcoin sau altceva? :lol:
Art 47 alin 8 din legea 500/2002
QuoteVirările de credite bugetare între celelalte subdiviziuni ale clasificației bugetare, care nu contravin dispozițiilor prezentului articol sau legii bugetare anuale, sunt în competența fiecărui ordonator principal de credite, pentru bugetul propriu și bugetele instituțiilor subordonate, și se pot efectua în limita a 20% cumulat la nivelul unui an din prevederile capitolului bugetar, aprobate prin legea bugetară anuală la nivelul ordonatorului principal de credite, cu cel puțin o lună înainte de angajarea cheltuielilor.

teoneo

Poze de ieri seara (02.09), de pe lot Strabag, intre DC73 (drumul care duce spre Valea Izvoarelor) si Dealul Recea (partea lui vestica).
Primele doua poze sunt luate de pe coama dealului Sanpaulului (din punctul numit "trece vad", locul unde debleul se termina si incepe rambleul catre vale, Paraul Valea Izvoarelor). Pozele sunt luate catre Nord-Est (catre Aeroport).





Apoi de pe DC73, indreptandu-ma spre Nord, spre E60. Pasaj-Pod peste DC73 si peste parau (cu 3 deschideri):








(As fi insistat mai mult, dar nu se mai lucra (ieri s-a lucrat) si deja erau altii "stapani")

Cu spatele la aeroport, poza catre Vest-SV catre zona in care am fost adineauri. Podul-Pasaj peste parau si peste DC73.





Detaliu de la marginea sudica (dinspre deal) a terasamentului. Rigolele laterale si canale de scurgere.



Rigolele laterale sunt de doua dimensiuni. Sunt mai late cele din zona curbei cu raza mai mica, unde inclinarea profilului transversal este mai mare (in stanga pozei):



Vedere spre Vest, de la marginea sudica a terasamentului.


teoneo

De pe deal:


De pe terasament. Vederi spre Targu-Mures (est) si Parcari:







Detaliul zonei unde se termina asfaltul (e zona de langa Structurile de sprijin realizate pe ambele parti ale terasamentului):


Parcarile, Pasaj si Pod peste Paraul Falogii, dealul Recea:






-atat cu pozele-

teoneo

#17588
Mai am si un video cu cadre de pe camera de bord.
Incepe cu drumul de dimineata. Il intrerup la dealul Sanpaulului (urcus) si reiau filmarea, seara, pe coborarea aceluiasi deal. Intru pe DC73 spre Valea Izvoarelor. Trec si ma intorc pe sub pasaj, apoi continui spre Targu-Mures. Cu o mica intoarcere la dumul Chirileului.


Iceman

Teoneo multumim :cheers:.........Strabag ar putea sa fie mult mai avansati cu lotul lor,dar ................... :)

paulmare

Sorin62 da Vertatel lucreaza la retele la intersectia cu Petricani - cu o echipa mica, 2 excavatoare si un bobcat, cred ca sunt 10 oameni cu tot cu maistrul si mecanicii de utilaj

Ionut cum au lucrat la cele 3 poduri cu o singura echipa de fierari - nu gasesc si altii sau probabil e mai convenabil financiar pentru aktor sa dea in subantrepriza o lucrare mare in loc de 3 mici - daca fac la fel si cu restul maruntisurilor ramase in loc sa le inceapa in paralel unde este front de lucru - vor termina la sf. Asteapta , asta voiam sa zic


ciprebbe

Chiar si la relanti Aktor poate finaliza lejer ciotul asta in 2018. Din progresul surprins de poze nu suntem la mai mult de 40 -45 zile de finalizare daca s-ar lucra serios.
Asa mai au vre-o 90 .
Deci se poate....... sa se vrea si sa se plateasca.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexandruduma

#17593
Uzura la Gilău.







Iceman

Multumim alexandruduma   :cheers:...........Ce capacitate de asternere are finisorul de asfalt cu care lucreaza TS?