News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

tonică

pare sa fi terminat podul, sper eu sa mai aibe timp frumos fie si o luna cat pentru ceva terasament.

ionutz_22121989

Buna seara tuturor, sunt nou pe forum si va impartasesc entuziasmul, o sa incerc sa postez si eu cand am timp, in sectiunile dedicate. Va multumesc tuturor pentru efortul depus !  O:-)

Poate cineva sa estimeze cand se va da drumul la executia sectorului Ploiesti-Buzau (e foarte confuz drumul dintre ploiesti si buzau si destul de periculos - ca si intreg E85) ? Dar la celelalte sectoare Buzau-Focsani, Focsani-Bacau, Bacau-Pascani si in final Pascani-Suceava-Siret ? Din ce am urmarit pe forum, studiile de fezabilitate pentru anumite sectoare au inceput de anul trecut.

dr4qul4

Daca totul merge bine, am putea avea primul buldozer prin 2022. Dar asta doar pe 1 sau 2 loturi (din vreo 10 cate vor fi pana la Bacau)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ionutz_22121989

Destul de tarziu. De ar proceda la fel ca pe centura Bacau, totul ar merge rapid.

danpandrea

Găsești aici sinteza întregului lot. O mențiune pentru lotul Ploiești-Buzău, unde s-a prelungit durata contractului - în loc de noiembrie 2020, data limită va fi februarie 2021 (vezi aici).
Cât privește construcția propriu-zisă, CNAIR s-a chinuit timp de 2 ani să aloce câștigătorii studiilor de fezabilitate. Să zicem că mai mult de atât nu au cum să se întindă. Deci 2023? Hai 2022 dacă ajunge cineva la ei cu chef de muncă pe post de director.

slartibartfast

Centura Bacăului nu s-a mișcat deloc repede. SF făcut în 2012, licitație proiectare+execuție a lucrărilor în 2015, start ratat cu constructor neserios în 2016. Acum în 2019, 7 ani după ce am avut SF, în sfârșit se lucrează bine pentru că avem noroc de constructor serios și parțial autorizație de construire. Dar a trecut atâta timp.

vancouver

Peste tot in lumea civilizata (Germania, etc..) dureaza ca. 10-20 ani de la decizia politica de a demara o lucrare pana este data in folosinta. Noi nu vedem decat ultima etapa, cea a executiei, care dureaza 2-3 ani (la tuneluri si poduri mari mai mult). Dar anterior au loc si acolo studii, proiectare, avize de mediu, etc. O diferenta majora este ca proiectarea si studiile se fac in-house la lucrarile obisnuite (o autostrada e ceva obisnuit), si astfel se evita inca o tura de licitatii, dar in rest tot vreo 6-8 ani dureaza partea de birou, premergatoare executiei. La noi, politicienii nerabdatori proclama inceperea executiei inainte ca proiectarea sa fie gata - o mare aberatie. Atunci pare ca executia dureaza 5-6-7 ani, de fapt dureaza tot 2-3 ani dupa ce toate hartiile sunt gata, iar in rest se freaca menta (pare ca avem de a face cu constructori neseriosi, dar ei nu pot inainta ca nu e totul gata pe partea birocratica).

La centura Bacau, proiectul a fost deja facut de pe vremea turcilor (nu, nu e vorba de turcii care l-au atacat pe Stefan cel Mare  :D). Iar UMB a primit nu se stie cum proiectul turcilor, ca altfel nu se explica cum aveau proiectul gata in cateva saptamani de la semnarea contractului (conform contract pentru proiectare aveau 6 luni, deci abia acum trebuia sa fie gata). Sigur, e egal de unde au avut proiectul, important ca lucreaza si nu oricum, ci cu o forta colosala, deci bravo UMB.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Turcii aia au fost ca "mesterii" care promit ca iti renoveaza casa, le dai o arvuna, si dupa ce ti-au spart peretii te anunta ca nu mai pot sa termine lucrarea, ca a aparut altceva urgent...

Mi se pare ca este absolut normal ca tot ce au facut/desenat/proiectat sa intre in proprietatea ta, a beneficiarului (inclusiv garantia), drept sanctiune pentru ca te-au lasat "cu casa vraiste" pentru inca un an sau doi, pana gasesti alti mesteri, mai seriosi....

Si la fel de normal este sa inmanez (eu, beneficiarul) proiectul lor noilor mesteri (constructori), care doar sa verifice daca totul este OK si sa faca (eventual) doar mici modificari, unde este cazul...

Deci nu cred ca se pune problema ca "UMB a primit nu se stie cum proiectul turcilor"...
Cred ca se stie foarte bine cum, si cred ca este perfect legal - si moral, la urma urmelor...
Daca tin bine minte, in toate contractele scrie ca proiectele devin proprietatea beneficiarului dupa ce sunt aprobate si platite. De platit, le-au platit turcilor, ca altfel aia nu ar fi avut AC si nu ar fi intrat in santier.

Si este foarte bine ca s-a intamplat asa, pentru ca acum in loc sa fim la faza de "terminat proiectarea" ne uitam uluiti cat au lucrat UMB-istii in jumatate de an...
(Practic, Umbrarescu a primit un fel de FIDIC rosu pe half-profile... A trebuit doar sa il dubleze la full-profile.)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

Proiectul nu a fost facut de turci, ci de Arcadis. Turcii au licitat pe fidic rosu. S-a mai discutat.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Uitasem...  :-[

Pai cu atat mai nejustificata este afirmatia "UMB a primit nu se stie cum proiectul turcilor, ca altfel nu se explica cum aveau proiectul gata in cateva saptamani de la semnarea contractului"....

Deci exact cum am spus mai sus, in mod intuitiv:

"Practic, Umbrarescu a primit un fel de FIDIC rosu pe half-profile... A trebuit doar sa il dubleze la full-profile"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Contractul UMB este Fidic Galben, are inclusa proiectarea.

"Reprezentantii CNAIR SA si cei ai asocierii SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL au semnat, sambata, acordul contractual pentru proiectarea si executia variantei de ocolire a municipiului Bacau, in prezenta ministrului Transporturilor, Lucian Sova"

"In conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 36 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 30 luni pentru executia lucrarilor. Ofertantul declarat castigator a oferit o perioada de garantie a lucrarilor de 84 de luni", se mentioneaza in comunicat.

sursa: https://www.wall-street.ro/articol/Auto/237546/a-fost-semnat-contractul-in-valoare-de-668-mil-lei-pentru-proiectarea-si-executia-variantei-de-ocolire-a-municipiului-bacau.html#gref

Toti ofertantii au ofertat PROIECTARE SI EXECUTIA si au pus preturile ca atare. Putem insa presupune ca UMB stia ca va primi cadou proiectarea si ca atare si-a permis o ajustare in jos, mai mare decat altii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Allex

Oricine ar fi castigat ar fi modificat proiectul initial, si cred ca ar fi fost pus la dispozitie de catre beneficiar indiferent de antreprenor. Sa nu uitam ca tot ce a trebuit modificat a fost doar pe Obiectul 1 si anume dublarea unei cai de rulare (cea estica). Restul traseului nu a suferit modificari, deci nici la proiectare nu aveau ce sa modifice. Cu atat mai mult cu cat se intrase deja in teren si aveam traseul stabilit.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

electron

Si aceste modificari au avut implicatii inclusiv asupra relocarii utilitatilor, astfel nu se mai respecta amplasamentul initial pentru care erau realizate deja exproprieri si sunt necesare noi exproprieri pentru unele relocari utilitati. Nu exista AC pentru toate punctele de relocare utilitati.

Raducu Popa

Santier A7-centura BC, foto de azi 13.10. Fata de vizita trecuta din 15.09, sunt progrese mari pe toate tronsoanele, mai ales pe DN11-DN2.

DN15-DN2:
- lucrari la pilonii viaductului peste canal, partea dinspre DN2
- s-a decopertat pe partea dinspre DN15


















Raducu Popa

#2999
DN11-DN2:
- sensul giratoriu din DN11 ia contur
- terasamente finalizate in mare parte

Giratoriu DN11








Spre DN2:










Spre DN11: