News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Europiu

^^ vancouver ar fi putut completa cu exemplul care sper că e clasic al cilindrului de hârtie. Faci un cilindru din hârtie/carton, îl ridici "în picioare" și îi pui o carte mai grea "în cap". Foaia întinsă, nerulată în niciun caz nu ar rezista aceleiași forțe.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Quote from: vancouver on May 17, 2019, 02:28:54 PM
O armatura in mijlocul stalpului nu ar ajuta cu nimic, se poate foarte bine lasa si gol stalpul pe interior, fara beton.
Adica pilele ridicate de "pizzari" pe A10 Lot 1 Sebes-Turda...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paulmare

#2612
Nu e potrivit exemplul cu cilindrul de carton, vancouver zice ca inelele sudate de pe exteriorul carcasei (se vede intr-o poza ca sunt inele, daca erau mai mici puteau folosi o freta elicoidala)- tin betonul confinat si ii cresc rezistenta la compresiune, si se pun cat de aproape de marginea stalpului este posibil, betonul din exteriorul lor are rol doar sa le protejeze la coroziune, 
Cred ca romanii in general avem impresia gresita ca ceva cu mult otel si mult beton e mai rezistenta decat o structura care le are unde si cat trebuie, inmulteste cu 10 sa dormi linistit am citit aici pe forum etc
Nici cealalta extrema cu bazatul in exces pe tot felul de programe de dimensionare nu e ok, dar aici in poza e foarte ok, stalpii fretati sunt cei mai "subtiri"
In interiorul carcasei se vad 3 etrieri circulari (cel legat cu sarma din partea de sus) - nici aceia nu se calculeaza

TibiV

#2613
Ce intelegeti voi prin "etrieri"?
Poti marca pe poza acei "etrieri circulari"?

PS
Macar sa punctam notiunea.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

Etrierii sunt elementele roșii de aici, prin extrapolare îți dai seama care sunt cei trei etrieri circulari aici, unul e chiar la bază, e mai greu de observat.

paulmare

Aici se vad 



Powered by API/PUM imgur uploader
Inelele sudate din exterior tin betonul confinat
In interior se vad 3 "cercuri" care sunt la fel si pe vremea mea, si pe vremea de acuma, de la arhimede incoace - care au rol de a tine aliniate barele de armatura, legate cu sarma
"cercurile" din exterior , cele sudate, cand stalpul este sub sarcina, sunt extrem de tensionate - Dorel cu barosul ar putea sa zica si el ca si arhimede, noli turbare circulos meos, nu are voie sa le taie

vancouver

@ nenea_hartia, partial corect. Adica poza cu etrierii rosii e corecta (acolo sunt etrieri clasici, dreptunghiulari). Insa la stalpul de la podul peste Bistrita facut de UMB, etrierii sunt cei din EXTERIORUL armaturii verticale. Inelele cele 3 din interior au doar rol de montaj (ca sa tina armatura verticala sa nu se duca spre interior). Etrierii se monteaza intotdeauna ca sa imbrace armatura verticala. Gen cercurile de metal in exteriorul unui butoi de lemn. Etrierii se mai folosesc la grinzi, imbraca armatura principala.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

paulmare

tibiv masina care face armaturile de la pilotii forati, freta (cea elicoidala) e sudata pe bare, aici nu e nimic legat cu sarma nu e nimic confectionat in situ, mai sunt patinele de ghidaj care cred ca sunt sudate manual la sfarsit pe carcasa (cele care "centreaza" armatura in tub, sa fie toata armatura ingropata in beton)

oricum doar in exterior e armatura

reed

#2618
@Europiu

Nu le da idei,ca fac optimizare astia de o sa cantam la pile dupa,ca la fluier.Multumesc de raspunsuri,tehnic in constructii civile nu am cunostinte,insa are sens ce imi spuneti.Va multumesc de lamurilri

bogdanstancu

Rolul de confinare al armaturii transversale (etrieri/freta) este unul secundar. Rolul principal este de a oferi rezistenta la eforturi tranversale (forta taietoare). Un element confinat nu are rezistenta la compresiune marinta de x ori, ci doar cu cateva zeci de procente, dar oricum nu asta e ideea.

paulmare

#2620
Noi porniseram de la ce se vede in poza, inelele din interior din otel striat (cele legate cu sarma) utilizate pentru a tine barele aliniate pana la finalizarea armaturii, si inelele dese din exterior din ob37 care sunt parte din structura, de ce nu are armatura pe dinauntru? pentru ca nu trebuie, si de ce sunt asa multe si la distanta mica etrierele sudate din otel neted si nu altfel? ca sa tina betonul confinat.
Adica nu e absolut nimic anormal in poza, cine a facut calculul nu a ramas blocat in 1960 toamna, si pare asa ochiometric executat corect - asa ca atunci cand veti treceti peste Bistrita la Bacau nu va ganditi la pilele astea ca la ceva anormal sau ca "mai trebuia fier"

Europiu

Iar eu mă refeream doar la principiul teoretic. Realizarea practică e deja altă poveste.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Dominik

#2622
Imagini de azi de pe centura Bacaului, la viitorul viaduct peste râul Bistrița, a fost si Cuc acolo.

https://www.facebook.com/razvancuc84/videos/1270915493074844/













DRDP Iasi
You're in Steelers Country

Liviu Zalau

Una din cauzele prabusiri punti superioare a viaductului Cypress Street din Oakland,California dupa cutremurul din 1989,Loma Prieta a fost densitatea prea mica de etriri pe ml de pilon.Constructie data in folosinta in 1957.

NGC

"Supervizarea proiectarii si executiei variantei de ocolire Bacau"

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 07.06.2019.