News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

11 Members and 27 Guests are viewing this topic.

usiabc

#765
Avănd treaba azi in zona Rusiciutea am vazut ca au continuat cu descarcarile arheologice verso Letea Veche.
Foto de pe digu canalului de fuga verso Rusiciutea:





Vedere spre Letea Veche





Ps :fotografii facute cu tilifonul..... :D

Allex

De prin presa locala:

http://www.desteptarea.ro/lucrarile-la-centura-bacaului-in-pericol-sa-fie-sistate-din-lipsa-unui-aviz/

QuoteConflict mocnit intre Compania de Autostrazi si Organizatia Utilizatorilor de Apa pentru Irigatii Bacau

Sa incepem cu istoria si cine a fost intâi, oul sau gaina.

In 2007, in baza unei ordonante de urgenta, Organizatia Utilizatorilor de Apa pentru Irigatii (OUAI) Radomiresti a preluat de la stat un canal magistral, canalele principale si trei antene (conducte ingropate in pamânt si hidranti), parte a unui sistem de irigatii care functiona in zona Letea Veche. Sistemul acoperea o suprafata de aproape 1200 de hectare de teren agricol.

Dar, cum hotii au furat o buna parte din ceea ce insemna sistemul, acum se iriga in total circa 350 de hectare de teren. Printre beneficiari se numara nu doar fermieri privati, ci si Statiunea de Cercetare si Dezvoltare pentru Legumicultura Bacau.

In decembrie 2015, OUAI depune un proiect pe Submasura 4.3 de modernizare a acestui sistem de irigatii, care este declarat eligibil si finantabil. Valoarea: 1 milion de euro, suta la suta nerambursabili. Intre Bistrita si Siret, fermierii bacauani ar reusi astfel sa sfideze seceta cumplita din ultimii ani si ar face acest lucru pe bani europeni.

Dar, inainte de a taia panglica investitiei, OUAI trebuie sa obtina autorizatie de constructie, pentru care sunt necesare nu mai putin de opt avize. Sapte le-a obtinut, a ramas doar unul. Cel care ne aduce la aceasta discutie.

,,Unul dintre avize trebuia obtinut de la Compania de Autostrazi, motiv pentru care am luat-o pe cale ierarhica. Am fost la drumuri nationale Bacau, care ne-a directionat la drumuri nationale Iasi. Dupa o vizita in teren, documente depuse si patru(!) luni de asteptare, primim o hârtie pe care scrie negru pe alb ca ne avizeaza proiectul favorabil, dupa care mentioneaza ca totusi ne este necesar un aviz si de la Compania Nationala de Autostrazi.

De la Bucuresti, ni se cere sa o luam de la capat cu documentele, iar Consiliul Judetean Bacau, din cauza acestei mentiuni, nu elibereaza autorizatia de constructie", explica presedintele OUAI, Grigore Rusti.

,,Adica, aviz la aviz, un fel de poarta turceasca", completeaza Silviu Bondor, membru OUAI, fost vicepresedinte al Consiliului Judetean.

Acum, daca timpul ar fi de partea fermierilor, poate nu ar mai conta o luna de asteptare a avizului de la Compania de Autostrazi, dar ,,noi speram ca in toamna sa inceapa lucrarile, astfel incât sa nu fim in pericol de seceta anul viitor.

Dar, acum aceasta discutie nu mai are rost", spune Bondor. Pentru a nu pierde banii europeni, fermierii au depus deja o cerere de prelungire cu 90 de zile a termenului de debut a proiectului. Milionul de euro este asadar in asteptare.

Mai intâi a fost....

Dar, nu doar obtinerea acestui aviz este marul discordiei. Varianta ocolitoare a muncipiului Bacau trece exact prin acelasi loc cu reteaua care urmeaza sa fie modernizata. In 2015, se obtine autorizatia de constructie a centurii din partea Consiliului Judetean. Deci, inaintea centurii au fost fermierii si sistemul de irigatii. Oul sau gaina, depinde cum vreti sa ii spuneti.

Autorizatia de constructie eliberata de Consiliul Judetean pentru realizarea centurii nu cuprinde si avizul necesar in prealabil al OUAI, care era obligatoriu. De ce? Nu se stie. Poate din necunoastere, poate a fost o scapare.

Ironia sortii si dovada nepriceperii este ca acum Compania de Autostrazi cere in corespondenta cu OUAI sa indice exact in ce puncte viitoarea centura se intersecteaza cu proiectul european de modernizare a sistemului de irigatii.

Cum tu, companie care gestionezi proiectul nu stii pe unde trece drumul si cum poti cere de la OUAI proiectul când tu trebuia sa i-l pui la dispozitie si sa-i ceri permisiunea de a-i deranja proprietatea?

,,Toata lumea s-a aparat spunând ca exista aviz de la Agentia de Imbunatatiri Funciare (ANIF) Bacau. Dar, noi suntem o entitate separata. Si noua trebuia sa ni se ceara avizul", spune presedintele organizatiei.

Directorul adjunct al ANIF, George Ifrim, sustine ca a precizat si prima oara si a doua, când a facut o revenire la Compania de Autostrazi, ca este necesar ca aceasta sa ceara aviz de la OUAI daca vrea sa execute lucrarile respectând legea.

,,Noi am eliberat aviz doar pe portiunile de drum unde se intersecteaza cu lucrari de imbunatatiri funciare pe care le gestionam noi.

Sunt doua lucrari, centura si proiectul european al OUAI care nu trebuie sa se incurce una pe alta. Ambele sunt necesare", sustine Ifrim.

Ceea ce spun si fermierii. Disperati de trecerea timpului si tergiversarea inutila, OUAI a depus o notificare la constructorul centurii, Eko Insaat, la Consiliul Judetean si la Compania de Drumuri prin care informeaza ca va cere suspendarea lucrarilor pentru faptul ca nu exista aviz din partea sa pentru executia lor.

Ultima cale de atac, la care nu doresc sa ajunga este justitia. ,,Pentru ca daca deschidem proces in instanta, acest lucru inseamna suspendarea oricaror lucrari la centura pâna la intrarea in legalitate", explica consultantul de proiect, Florin Pascan.

Contactat telefonic, inginerul din Iasi care a fost in Bacau si a vazut in teren cum stau lucrurile sustine ca ,,organizatia o sa ia avizul sigur. Este doar o formalitate. Asa este procedura, se lucreaza ierarhic, de asta am introdus dupa avizare si acea fraza, necesitatea obtinerii acordului Companiei de Autostrazi.

Noi am inaintat nota de fundamentare, avizul nostru, toate documentele la Bucuresti. Tehnic, era suficient ce am dat noi pentru ca si Consiliul Judetean sa dea avizul. Il vor obtine sigur", a precizat ing.Tudor Vârlan, de la Directia de Drumuri Nationale Iasi.

Am incercat sa aflam un punct de vedere si de la Compania de Autostrazi, dar persoana de contact, Mariana Ciocan, ne-a directionat catre departamentul de comunicare. Am formulat o solicitare de informatii, dar n-am primit pâna la ora publicarii articolului un raspuns.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristian.ghinghes

Cei de la compania de drumuri și autostrăzi au făcut niște hărți foarte interesante privind stadiul în care se alfă diverse obiective de investiții demarate de ei, iar la capitolul "variante de ocolire în execuție" apare un punct albastru în dreptul Bacăului. Dând click pe el, veți avea surpriza de a afla că termenul de finalizare a fost prelungit: noiembrie 2019. Dar ce avem noi la explicații? "Contract suspendat pentru schimbare sursă finanțare".
http://www.cnadnr.ro/ro/harti/variante-de-ocolire-executie

În fine, am scris din nou despre Centura Bacău: http://www.kristofer.ro/termen-nou-finalizare-centura-bacau-noiembrie-2019/
consilier local independent al municipiului Bacău | coordonator proiecte @ Societatea Academică din România (membru CM POIM)

__dir

Ce mai circ cu centura asta dupa ani si ani de procese si alte jocuri de culise.

Intram in 2017 fara pic de lucrari. Acum vreau sa stiu si eu care din domnii din compania / MFE au mintit atatia ani?
Are cineva curaj ? Se aude dl. Ghinea?

NGC

Quote from: NGC20 on April 30, 2016, 12:57:07 PM
Quote from: Hory1987 on April 30, 2016, 10:50:10 AM
PS: stie cineva (eventual NGC20) daca e adevarata informatia despre avansul acordat ?

Din ce stiu eu, cel putin pana in 15 Aprilie 2016 nu era platit nici un avans, iar pana acum nu apare nimic in ROGOP.
Nu prea cred ca ne-a scapat, dar oricum, o sa ma mai interesez si va informez.

In 23 August 2016 a fost emis ordinul de plata pentru avansul de 70,898,651.70 RON cu TVA.

Allex

^inseamna ca trebuie sa apara o flota intreaga de utilaje din Turcia, daca nu a mintit constructorul.(sau presa)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

usiabc

#771
Se continua cu descarcarea arheologica:



Fotografia e din zona satului Holt la distanta de 1km de DN2F.
Si 3 foto din zona drumului spre Radomoresti:



Vedere spre Rusiciutea:


Vedere spre Holt:


ps:foto facute cu tilifonul :D

Allex

Quote from: NGC20 on August 25, 2016, 10:43:22 AM


In 23 August 2016 a fost emis ordinul de plata pentru avansul de 70,898,651.70 RON cu TVA.

S-a trezit si presa locala:

http://www.desteptarea.ro/au-venit-primii-bani-pentru-centura-bacaului/

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Horațiu 87

CNADNR a plătit avansul de 16 milioane de euro pentru Centura Bacău

Este oficial: turcii de la Eko Insaat Ve Tic, cei care și-au adjudecat contractul de execuție a Centurii Bacău, pot trece efectiv la treabă. Asta pentru că, pe 23 august 2016, CNADNR a emis ordinul de plată pentru avansul de 15% prevăzut de contract, reprezentând 70.898.651,70 ron (cu tot cu TVA).

Informația se poate verifica online în ROGOP (Registrul operaţiunilor generatoare de obligaţii de plată pentru unitățile din subordinea Ministerului Transporturilor), la numărul de ordine 3517 al operațiunii.

De la rubrica de explicații aflăm că factura emisă de Eko Insaat data încă de pe 12 iulie și că sursa de finanțare a plății este FC_FEN (care ar însemna Fondul de Coeziune – Fonduri Europene Nerambursabile).

O altă veste bună e că de pe site-ul CNADNR a dispărut din dreptul variantei noastre ocolitoare acea mențiune privind suspendarea contractului pentru schimbarea sursei finanțării. Totuși, termenul avansat de compania națională a rămas același: noiembrie 2019.

16 din cei 30,7 km ai centurii se suprapun peste viitoarea autostradă A7 spre Moldova, aceștia urmând a fi executați în primă fază doar pe un sens de autostradă, în regim de 2+1 benzi din 2 în 2 kilometri. Momentan se face descărcarea arheologică.

Dacă e să ne luăm după firma turcă, în curând ar trebui să vedem utilaje mari și desfășurări de forțe serioase în jurul Bacăului. Eu am încredere că vor face treabă bună, atât timp cât vor fi lăsați și vor avea la dispoziție resursele necesare, adică CNADNR să își respecte obligațiile contractuale.

În sfârșit!

http://www.kristofer.ro/cnadnr-platit-avans-16-milioane-euro-centura-bacau/

AlexxC

Termenul noiembrie 2019 fiind foarte indepartat,credeti ca exista posibilitatea darii in folosinta mai devreme doar a unor segmente?
Exemplu: Nicolae Balcescu(E85)-Pod canal Bistrita cu descarcare in strada Chimiei
Eu consider ca am castiga 5-10min pe axa nord-sud,poate si mai mult in zilele cu ambuteiaje in oras.
Exista un astfel de plan? sau va fi data in folosinta toata centura odata?

NGC

E mult prea devreme sa ne pronuntam in vreun fel. Sa vedem mai intai cum se misca in teren. ;)

voicul

Presiuni pentru construirea autostrăzii Suceava-București

Preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a prezentat, sâmbătă, premierilor României şi Poloniei, prezenţi în judeţ, o scrisoare semnată de reprezentanţii regiunii Cernăuţi din Ucraina şi ai Sucevei prin care s-a cerut finanţarea legăturii nord-sud, atât rutiere, cât şi pe calea ferată.

http://www.money.ro/presiuni-pentru-construirea-autostrazii-suceava-bucuresti/

usiabc

#777
Si se pare ca au inceput,in sfarsit,sa lucreze si turcii:

https://www.facebook.com/EkoConstructionTradeCoInc/posts/1080813902038597?pnref=story


Ionut

WOW, un buldozer si cativa muncitori.

ion59