Author Topic: [CJ] PMUD Cluj-Napoca  (Read 5600 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 857
  • Karma: +658/-49
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #30 on: December 07, 2016, 10:44:11 AM »
 :D Tocmai ce ziceau la stirile pe radio ca se vor reduce locurile de parcare la 1/3 din cate sunt acum in zona centrala.
„Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice.” — Esop
„Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

voicul

  • Senior
  • ****
  • Posts: 278
  • Karma: +59/-155
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #31 on: December 07, 2016, 06:39:25 PM »
De parca, daca nu mai faceau altele, in 2 ani nu ajungeau la acelasi rezultat - dar fara costuri.

Ma intreb cat costa desfintarea unui loc de parcare?

passatfan

  • Youngster
  • *
  • Posts: 14
  • Karma: +3/-2
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #32 on: December 16, 2016, 06:45:35 PM »
Asta e o parsivie varata de administratia locala. "Descurajam traficul in centru"...,DAR dam AC pentru blocuri la intersectia dintre universitatii si A. Iancu (unde au fost pompele funebre), construim Mall pe Calea Motilor/Manastur, construim parkinguri FIX in centrul orasului (M. Corvin, cel de la primarie, etc.). Nu am nimic cu Boc, dar aceste masuri, numai ideea de a scoate traficul din centru nu o incurajeaza...Sa nu mai povestesc de toate blocurile ce se construiesc in spate la M. Viteazu...

Corect. Sa nu mai vorbim de cartiere unde e jungla, cine apuca mai repede, poate parca.

De ex. zona Campusului pe Teodor Mihali.
Pe locul fostului patinoar (in spate la Cantemir) se construieste ditamai blocul, pe o straduta, care mereu e blocata de masinile studentilor, cateva mii sunt la FSEGA si sute la CANTEMIR. Sigur ca majoritatea vin cu troleul, dar sunt cativa zeci care merg cu masina.

CINE CUM SI CAND REZOLVA problema parcarilor din cartiere?
Ce facem cu 20-30000 de masini ale studentilor?

Oare ce rezolvam daca zilnic dam numai amenzi, si NU CONSTRUIM/AMENAJAM parcari?
Eu care ajung acasa la ora 22 sau 23 ma invart jumatate de ora absolut degeaba pentru ca in zona Campusului este imposibil la ora aceea sa gasesc vreun loc.
Sau eu sunt mai fraier daca ajung la ora aia, decat cel care vine la ora 20 si gaseste loc?

Si iar incepe campania cu amenzile. Si ridicarile, ca cica de ieri e voie. Asa si? Asta e solutia?
O fi, cand blochezi un spital, o scoala, o intersectie, o statie de tramvai etc.

Eu cred ca ordinea NORMALA e alta.
1. construiesti parcari suficiente (rezolvi problema celor 30mii de masini din afara orasului)
2. amendezi pt parcari aiurea
Dar pana cand nu exista locuri suficiente e o bataie de joc, si in nici un caz nu e rezolvare, sa amendezi zilnic mii de soferi.
AMENDA NU REZOLVA LIPSA LOCURILOR DE PARCARE.

Rog colegii de forum care stiu cum si ce trebuie facut, sa mobilizam miile de nemultumiri, sa se faca ceva pt ca asa NU SE MAI POATE.
Ar trebui sa vedem solutii practice rapide. Nu povesti si campanie.

Cei din Serviciul Parcari ce pazesc? De ce nu identifica noi posibile locuri? De ex sub podul de la benzinaria MOL ar incapea minim 50 de masini.

Cat mai trebuie sa asteptam pt solutii reale? Miile de studenti nu au aparut peste noapte. De ani de zile e aceeasi situatie si nu am vazut NICI MACAR o intentie.




ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.742
  • Karma: +2057/-57
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #33 on: December 16, 2016, 09:15:55 PM »
Unde gasesti tu in Cluj zone sa parchezi 30 000 de masini? Cum il faci pe roman sa nu mai mearga cu masina pana in magazin....
Unde bagi tu 50 de masini sub pod? In"giratia" de acolo se intampla sa se blocheze tot traficul, unde sa mai faci loc de intrare si iesire din parcare?
Trebuie schimbata legea si la fiecare apartament sa prevezi un loc de parcare sau garaj. Iti iei apartament, ai si masina, obligatoriu iei si loc de parcare sau garaj( da noi nu dam bani pe ele, nu investim si in asa ceva, sa se ocupe primaria)... sau iti iei masina si te gandesti foarte bine daca ai unde parca.
Cu cateva amenzi serioase si cateva masini ridicate ai sa vezi cum diminuezi nr studentilor motorizati.
Si da prin lumea civilizata cand incepe sa te arda serios la buzunar stai si te gandesti de doua ori unde iti iei apartament sau casa tinand cont ca ai si masina.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

passatfan

  • Youngster
  • *
  • Posts: 14
  • Karma: +3/-2
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #34 on: December 17, 2016, 11:27:36 PM »
pai tocmai ca problema mare e ce facem cu cele 30mii masini care ocupa si locurile celor rezidenti in cluj.

ca sa ma intelegi exact. Eu stau aci de 20 de ani, masina am de cativa ani. deci nu am fost nici stupid nici iresponsabil sa iau locuinta fara parcare.
DAR, majoritatea blocurilor din cluj nu au parcari aferente suficiente. Deci ce facem? Interzicem cumpararea de masini pt cei care stau la blocuri vechi?
Evident ca sunt de acord ca blocuri noi fara parcari nu ar trebui autorizate.

Si cred ca trebuie facuta diferenta intre zona centrala si cartierele de locuit.
In centru evident ca trebuie reglementat, taxat, ridicat, disciplinat etc.
Acolo, daca nu se poate, nu ma duc cu masina si gata.
Dar unde locuiesc ce fac cu masina??

Daca amendezi un student, teoretic omul va intelege sa nu isi mai aduca masina la Cluj, si am rezolvat problema.
Daca amendezi un clujean, in cartier, langa locuinta sa, unde oricum locurile sunt insuficiente, ce am rezolvat?
Absolut nimic, clujeanul ce sa faca? unde sa isi duca masina?

Si cine altcineva decat primaria trebuie/are voie sa rezolve problema parcarilor si in cartiere?

Uite o sesizare exact din zona Teodor mihali facuta acum 2 ani, cu aceasi situatie, si cu un comentariu cu ideea parcarii de sub pod, deci nu am inventat eu apa calda :)
http://www.domnuleprimar.ro/83320-Domnule-Primar-strada-numeste-Teodor-Mihali-asa-cum-ati-scris-gresit-Mihaly-face-parking-linga-blocul-Beyfin-unde-este-teren-viran-oricum-folosit-parcare-rezerv.htm

S-a rezolvat ceva?
NIMIC
O fi atat de sofisticat sa faca parcarea de sub pod? Ii doare fix undeva. Mai simplu amendeaza si raspund la soliticitari in doru-lelii.
Si asta tocmai intr-o zona cu campus de studenti + zona rezidentiala cu multe blocuri, si doar cateva zeci de locuri de parcare.

Si faptul ca giratia de  sub pod se blocheaza, nu inseamna ca noi care stam in zona, nu am putea sa folosim spatiul de sub pod. Tot clujul e blocat zilnic oricum.


« Last Edit: December 18, 2016, 07:50:23 AM by Ionut »

BogdanCluj

  • Youngster
  • *
  • Posts: 29
  • Karma: +19/-7
    • ClujEuropean
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #35 on: December 19, 2016, 09:48:17 PM »
Salut.
Am revenit la documentul PMUD si m-am oprit asupra proiectului pentru partea de vest/Floresti: C9B - Gilau - Cora



Descrierea proiectului o gasiti in documentul PMUD la paginile 179-182.
Aici vedem ca perioada de pregatire pt C9b este 2016 (suntem in Decembrie) si implementare 2017-2019. In acelasi timp nu am auzit sa fie dat public nici o licitatie pentru SF (actualizare SF), sau de constructie. Mai mult, ma uit pe site-ul agentiei nationale de cadastru si nu vad pregatit nici un culoar (cum se vede la centura de ocolire Bacau). Are cineva informatii despre acest proiect? Aveti acel SF despre care scrie ca e facut in 2008? Sau din start suntem in urma cu primul proiect prezentat in PMUD. Daca la primul deja suntem in intarziere, ce mai facem pentru celelalte?

Si separat si cealalta bucata C9A ... Este cam abrupt acolo (video pe canalul API) si cam stramt, eu personal sunt sceptic cu privire la nodul dintre A3 si C9A. Este viabila solutia de la pagina 181? Nu e prea abrupt si stramt pe acolo?

Si poate si mai greu de realizat este portiunea C9C dintre Cora si Bucium. Cunosc destul de bine zona dintre Polus si Bucium si este destul de greu de dus un drum la patru benzi pe acolo. Sa zicem ca taie din parcarea de la Pracktiker si Arabesque, acolo nu vad o problema prea mare, dar dupa sunt niste case si blocuri care nu cred ca se vor bucura sa aiba la usa portii un drum de centura. Si mai este si diferenta de nivel, la Practiker este 362 m iar sus la Sf. Ioan este 396. Varianta desenata cu turcoaz este viabila tehnic? E cam abrupt acel versant? Este loc de patru benzi acolo? Are cineva o idee cat-de-cat viabila?

Si am reusit sa fac rost si de niste poze din zona:
Prima este cu Cora in fundal, iar in dreapta Practiker si Arabesque


A doua cu dealul Colina in fundal si cateva case "buclucase"


Si a treia cu casele si blocurile "buclucase" care zic eu ca incurca varianta mov. Se poate observa in fundal si diferenta de nivel dintre aceasta zona si zona drumului Sf.Ioan


Link google maps aici

PS: Proiectele C9 dar si C5 au fost incluse si in MPGT 2016 la pagina 161 intitulate Faza I si FazaII.

@Ionut: daca ai timp, poate ajuta daca pui in primul tau mesaj un link catre document ca sa se gaseasca mai usor de catre toata lumea (gasesti adresa in acest mesaj mai sus)
« Last Edit: December 20, 2016, 08:35:52 PM by BogdanCluj »
http://www.clujeuropean.com    -    Fara drumuri economia merge cu frana de mana trasa .... si cu jumatate de frana de picior apasata.