Author Topic: [CJ] PMUD Cluj-Napoca  (Read 12883 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.095
  • Karma: +859/-54
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #30 on: December 07, 2016, 10:44:11 AM »
 :D Tocmai ce ziceau la stirile pe radio ca se vor reduce locurile de parcare la 1/3 din cate sunt acum in zona centrala.
„Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice.” — Esop
„Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

voicul

  • Hero
  • *
  • Posts: 759
  • Karma: +120/-257
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #31 on: December 07, 2016, 06:39:25 PM »
De parca, daca nu mai faceau altele, in 2 ani nu ajungeau la acelasi rezultat - dar fara costuri.

Ma intreb cat costa desfintarea unui loc de parcare?
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

passatfan

  • Youngster
  • *
  • Posts: 15
  • Karma: +3/-2
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #32 on: December 16, 2016, 06:45:35 PM »
Asta e o parsivie varata de administratia locala. "Descurajam traficul in centru"...,DAR dam AC pentru blocuri la intersectia dintre universitatii si A. Iancu (unde au fost pompele funebre), construim Mall pe Calea Motilor/Manastur, construim parkinguri FIX in centrul orasului (M. Corvin, cel de la primarie, etc.). Nu am nimic cu Boc, dar aceste masuri, numai ideea de a scoate traficul din centru nu o incurajeaza...Sa nu mai povestesc de toate blocurile ce se construiesc in spate la M. Viteazu...

Corect. Sa nu mai vorbim de cartiere unde e jungla, cine apuca mai repede, poate parca.

De ex. zona Campusului pe Teodor Mihali.
Pe locul fostului patinoar (in spate la Cantemir) se construieste ditamai blocul, pe o straduta, care mereu e blocata de masinile studentilor, cateva mii sunt la FSEGA si sute la CANTEMIR. Sigur ca majoritatea vin cu troleul, dar sunt cativa zeci care merg cu masina.

CINE CUM SI CAND REZOLVA problema parcarilor din cartiere?
Ce facem cu 20-30000 de masini ale studentilor?

Oare ce rezolvam daca zilnic dam numai amenzi, si NU CONSTRUIM/AMENAJAM parcari?
Eu care ajung acasa la ora 22 sau 23 ma invart jumatate de ora absolut degeaba pentru ca in zona Campusului este imposibil la ora aceea sa gasesc vreun loc.
Sau eu sunt mai fraier daca ajung la ora aia, decat cel care vine la ora 20 si gaseste loc?

Si iar incepe campania cu amenzile. Si ridicarile, ca cica de ieri e voie. Asa si? Asta e solutia?
O fi, cand blochezi un spital, o scoala, o intersectie, o statie de tramvai etc.

Eu cred ca ordinea NORMALA e alta.
1. construiesti parcari suficiente (rezolvi problema celor 30mii de masini din afara orasului)
2. amendezi pt parcari aiurea
Dar pana cand nu exista locuri suficiente e o bataie de joc, si in nici un caz nu e rezolvare, sa amendezi zilnic mii de soferi.
AMENDA NU REZOLVA LIPSA LOCURILOR DE PARCARE.

Rog colegii de forum care stiu cum si ce trebuie facut, sa mobilizam miile de nemultumiri, sa se faca ceva pt ca asa NU SE MAI POATE.
Ar trebui sa vedem solutii practice rapide. Nu povesti si campanie.

Cei din Serviciul Parcari ce pazesc? De ce nu identifica noi posibile locuri? De ex sub podul de la benzinaria MOL ar incapea minim 50 de masini.

Cat mai trebuie sa asteptam pt solutii reale? Miile de studenti nu au aparut peste noapte. De ani de zile e aceeasi situatie si nu am vazut NICI MACAR o intentie.




ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.278
  • Karma: +3115/-78
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #33 on: December 16, 2016, 09:15:55 PM »
Unde gasesti tu in Cluj zone sa parchezi 30 000 de masini? Cum il faci pe roman sa nu mai mearga cu masina pana in magazin....
Unde bagi tu 50 de masini sub pod? In"giratia" de acolo se intampla sa se blocheze tot traficul, unde sa mai faci loc de intrare si iesire din parcare?
Trebuie schimbata legea si la fiecare apartament sa prevezi un loc de parcare sau garaj. Iti iei apartament, ai si masina, obligatoriu iei si loc de parcare sau garaj( da noi nu dam bani pe ele, nu investim si in asa ceva, sa se ocupe primaria)... sau iti iei masina si te gandesti foarte bine daca ai unde parca.
Cu cateva amenzi serioase si cateva masini ridicate ai sa vezi cum diminuezi nr studentilor motorizati.
Si da prin lumea civilizata cand incepe sa te arda serios la buzunar stai si te gandesti de doua ori unde iti iei apartament sau casa tinand cont ca ai si masina.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

passatfan

  • Youngster
  • *
  • Posts: 15
  • Karma: +3/-2
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #34 on: December 17, 2016, 11:27:36 PM »
pai tocmai ca problema mare e ce facem cu cele 30mii masini care ocupa si locurile celor rezidenti in cluj.

ca sa ma intelegi exact. Eu stau aci de 20 de ani, masina am de cativa ani. deci nu am fost nici stupid nici iresponsabil sa iau locuinta fara parcare.
DAR, majoritatea blocurilor din cluj nu au parcari aferente suficiente. Deci ce facem? Interzicem cumpararea de masini pt cei care stau la blocuri vechi?
Evident ca sunt de acord ca blocuri noi fara parcari nu ar trebui autorizate.

Si cred ca trebuie facuta diferenta intre zona centrala si cartierele de locuit.
In centru evident ca trebuie reglementat, taxat, ridicat, disciplinat etc.
Acolo, daca nu se poate, nu ma duc cu masina si gata.
Dar unde locuiesc ce fac cu masina??

Daca amendezi un student, teoretic omul va intelege sa nu isi mai aduca masina la Cluj, si am rezolvat problema.
Daca amendezi un clujean, in cartier, langa locuinta sa, unde oricum locurile sunt insuficiente, ce am rezolvat?
Absolut nimic, clujeanul ce sa faca? unde sa isi duca masina?

Si cine altcineva decat primaria trebuie/are voie sa rezolve problema parcarilor si in cartiere?

Uite o sesizare exact din zona Teodor mihali facuta acum 2 ani, cu aceasi situatie, si cu un comentariu cu ideea parcarii de sub pod, deci nu am inventat eu apa calda :)
http://www.domnuleprimar.ro/83320-Domnule-Primar-strada-numeste-Teodor-Mihali-asa-cum-ati-scris-gresit-Mihaly-face-parking-linga-blocul-Beyfin-unde-este-teren-viran-oricum-folosit-parcare-rezerv.htm

S-a rezolvat ceva?
NIMIC
O fi atat de sofisticat sa faca parcarea de sub pod? Ii doare fix undeva. Mai simplu amendeaza si raspund la soliticitari in doru-lelii.
Si asta tocmai intr-o zona cu campus de studenti + zona rezidentiala cu multe blocuri, si doar cateva zeci de locuri de parcare.

Si faptul ca giratia de  sub pod se blocheaza, nu inseamna ca noi care stam in zona, nu am putea sa folosim spatiul de sub pod. Tot clujul e blocat zilnic oricum.


« Last Edit: December 18, 2016, 07:50:23 AM by Ionut »

Bogdan_Cluj

  • Executive
  • *****
  • Posts: 335
  • Karma: +246/-32
    • ClujEuropean
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #35 on: December 19, 2016, 09:48:17 PM »
Salut.
Am revenit la documentul PMUD si m-am oprit asupra proiectului pentru partea de vest/Floresti: C9B - Gilau - Cora



Descrierea proiectului o gasiti in documentul PMUD la paginile 179-182.
Aici vedem ca perioada de pregatire pt C9b este 2016 (suntem in Decembrie) si implementare 2017-2019. In acelasi timp nu am auzit sa fie dat public nici o licitatie pentru SF (actualizare SF), sau de constructie. Mai mult, ma uit pe site-ul agentiei nationale de cadastru si nu vad pregatit nici un culoar (cum se vede la centura de ocolire Bacau). Are cineva informatii despre acest proiect? Aveti acel SF despre care scrie ca e facut in 2008? Sau din start suntem in urma cu primul proiect prezentat in PMUD. Daca la primul deja suntem in intarziere, ce mai facem pentru celelalte?

Si separat si cealalta bucata C9A ... Este cam abrupt acolo (video pe canalul API) si cam stramt, eu personal sunt sceptic cu privire la nodul dintre A3 si C9A. Este viabila solutia de la pagina 181? Nu e prea abrupt si stramt pe acolo?

Si poate si mai greu de realizat este portiunea C9C dintre Cora si Bucium. Cunosc destul de bine zona dintre Polus si Bucium si este destul de greu de dus un drum la patru benzi pe acolo. Sa zicem ca taie din parcarea de la Pracktiker si Arabesque, acolo nu vad o problema prea mare, dar dupa sunt niste case si blocuri care nu cred ca se vor bucura sa aiba la usa portii un drum de centura. Si mai este si diferenta de nivel, la Practiker este 362 m iar sus la Sf. Ioan este 396. Varianta desenata cu turcoaz este viabila tehnic? E cam abrupt acel versant? Este loc de patru benzi acolo? Are cineva o idee cat-de-cat viabila?

Si am reusit sa fac rost si de niste poze din zona:
Prima este cu Cora in fundal, iar in dreapta Practiker si Arabesque


A doua cu dealul Colina in fundal si cateva case "buclucase"


Si a treia cu casele si blocurile "buclucase" care zic eu ca incurca varianta mov. Se poate observa in fundal si diferenta de nivel dintre aceasta zona si zona drumului Sf.Ioan


Link google maps aici

PS: Proiectele C9 dar si C5 au fost incluse si in MPGT 2016 la pagina 161 intitulate Faza I si FazaII.

@Ionut: daca ai timp, poate ajuta daca pui in primul tau mesaj un link catre document ca sa se gaseasca mai usor de catre toata lumea (gasesti adresa in acest mesaj mai sus)
« Last Edit: December 20, 2016, 08:35:52 PM by BogdanCluj »
http://clujeuropean.com    
             Transport: Traficul de tranzit  |  Conexiune A3-DN1 Tureni  |  Lucrari infrastructura jud. Cluj  |  Monitorizare lucrari | Transport alternativ: Piste biciclete | Flota CTP |
             Economic: Buget: General Cluj Napoca | Transporturi Cluj Napoca | PNDL2: Nivel national | Regiunea Nord-Vest | Regiunea Centru | Regiunea Vest |Judetul Cluj |
             Book review: Indrumar pentru primari |

Bogdan_Cluj

  • Executive
  • *****
  • Posts: 335
  • Karma: +246/-32
    • ClujEuropean
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #36 on: January 26, 2017, 07:14:18 PM »
Apropo de discutia de mai sus cu Passatfan despre locuri de parcare care se leaga oarecum de planul din PMUD de a creea parkinguri in cartiere, se pare ca s-au identificat doua locatii (Plopilor si Zorilor) si mai promit ca in 2017 o sa gaseasca 15 locatii si se apuca de toate in 2018. Putin probabil, dar macar cate 1 parking in fiecare cartier (zona aglomerata) si tot e bine.
Ideea este ca aceste parkinguri vor ajuta in cartierele unde s-a construit fara cap sau au fost construite inaitne de 89 si nu s-a tinut cont de o eventuala explozie a numarului de masini personale.
Ideea este ca Ciprebbe are dreptate blocurile noi obligatoriu sa fie construite cu suficiente locuri de parcare/garaje, altfel nu facem nimic.
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/parcariada-de-la-cluj-vom-iesi-din-2017-cu-15-locatii-de-parkinguri-clare--154843.html


Sunt curios daca cel din zorilor este acesta, sau daca s-au gandit la aceasta locatie: Depou autobuze str. Lunii
https://clujeuropean.com/2017/01/14/parking-depou-autobuze-lunii/


http://clujeuropean.com    
             Transport: Traficul de tranzit  |  Conexiune A3-DN1 Tureni  |  Lucrari infrastructura jud. Cluj  |  Monitorizare lucrari | Transport alternativ: Piste biciclete | Flota CTP |
             Economic: Buget: General Cluj Napoca | Transporturi Cluj Napoca | PNDL2: Nivel national | Regiunea Nord-Vest | Regiunea Centru | Regiunea Vest |Judetul Cluj |
             Book review: Indrumar pentru primari |

Bogdan_Cluj

  • Executive
  • *****
  • Posts: 335
  • Karma: +246/-32
    • ClujEuropean
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #37 on: March 10, 2017, 05:41:20 PM »
Se continua proiectul cu benzi dedicate transportului in comun (+ taxi, + biciclisti)

http://clujcapitala.ro/2017/03/foto-cluj-banda-speciala-pentru-autobuze-vezi-de-unde-incepe-si-cum-va-afecta-traficul/
http://clujeuropean.com    
             Transport: Traficul de tranzit  |  Conexiune A3-DN1 Tureni  |  Lucrari infrastructura jud. Cluj  |  Monitorizare lucrari | Transport alternativ: Piste biciclete | Flota CTP |
             Economic: Buget: General Cluj Napoca | Transporturi Cluj Napoca | PNDL2: Nivel national | Regiunea Nord-Vest | Regiunea Centru | Regiunea Vest |Judetul Cluj |
             Book review: Indrumar pentru primari |

alexV

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 475
  • Karma: +414/-22
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #38 on: March 13, 2017, 11:16:36 PM »
Se face primul pas pentru "centura metropolitană"

Transregio Feleac apare în Master Planul General de Transport, trimis Comisiei Europene şi eligibil pentru atragerea a 138 de milioane de euro din bani comunitari. Interesant este că oraşul obţinuse pe ultima sută de metri înainte de trimiterea documentului ca proiectul să nu fie fazat, ci realizat concomitent. CNIR s-a întors însă la fazare şi doreşte un studiu de fezabilitate doar pentru o parte de lucrare.

Bogdan_Cluj

  • Executive
  • *****
  • Posts: 335
  • Karma: +246/-32
    • ClujEuropean
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #39 on: March 14, 2017, 11:33:39 AM »
^
Am mers ieri la dezbaterea publica pe tema bugetului Cluj Napoca 2017. (detalii aici si aici) La inceput a prezentat Boc niste date, un overview si ce vrea sa faca cu banii. A vorbit si despre acest proiect (TransFeleac) si a explicat ca guvernul a dat bani pt SF doar pentru portiunea pana la Cora nu si pentru restul. A invocat motive politice, bla-bla, similar cu ce este in articolul de mai sus.

Ulterior, spre finalul intalnirii, a intervenit un consilier PSD (unul mai tinar, economist) care l-a cam atacat pe Boc pe alt subiect (ceva cu un liceu/scoala) iar Boc i-a raspuns ca daca vrea sa ajute Clujul sa vorbeasca la el la partid si la guvern ca sa primim bani la rectificarea din vara pt continuarea SFului si pe celalat tronson.

S-a incercat un troc, consilierul PSD sa promita ca insista pe la guvern si face rost de bani pt SF si pentru restul tronsonului (aprox 4 milioane), iar Boc ca se ocupa de problema cu scoala (aprox 1 milion). Nu mi-a fost clar cat de pe bune a fost trocul sau a fost doar un atac reciproc.

Concluzie personala: la cum arata bugetul national, putin probabil sa primim bani in plus in vara pentru continuarea SFului (sper sa ma insel)
« Last Edit: April 12, 2017, 01:27:27 PM by BogdanCluj »
http://clujeuropean.com    
             Transport: Traficul de tranzit  |  Conexiune A3-DN1 Tureni  |  Lucrari infrastructura jud. Cluj  |  Monitorizare lucrari | Transport alternativ: Piste biciclete | Flota CTP |
             Economic: Buget: General Cluj Napoca | Transporturi Cluj Napoca | PNDL2: Nivel national | Regiunea Nord-Vest | Regiunea Centru | Regiunea Vest |Judetul Cluj |
             Book review: Indrumar pentru primari |

Bogdan_Cluj

  • Executive
  • *****
  • Posts: 335
  • Karma: +246/-32
    • ClujEuropean
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #40 on: March 28, 2017, 10:53:25 PM »
Stiu ca sunt deocamdata doar vorbe, dar se vorbeste din nou despre acest proiect, dar in articol nu zice clar ca mai devreme de ... 2 ani (zic eu) nu are cum sa se intample acest lucru. Adica pana termina podul Traian, doar dupaia se pot apuca de Graibaldi, pana il termina, si doar dupa aceea se pot apuca de lucru pe Somes. Dar ziarele vorbesc, ca doar ala e scopul lor.

"Someşul (aproape) navigabil: Vom lansa platforme plutitoare"

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/somesul-aproape-navigabil-vom-lansa-platforme-plutitoare--157212.html
http://clujeuropean.com    
             Transport: Traficul de tranzit  |  Conexiune A3-DN1 Tureni  |  Lucrari infrastructura jud. Cluj  |  Monitorizare lucrari | Transport alternativ: Piste biciclete | Flota CTP |
             Economic: Buget: General Cluj Napoca | Transporturi Cluj Napoca | PNDL2: Nivel national | Regiunea Nord-Vest | Regiunea Centru | Regiunea Vest |Judetul Cluj |
             Book review: Indrumar pentru primari |

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.603
  • Karma: +686/-64
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #41 on: April 12, 2017, 11:43:07 AM »
Stie cineva unde gasesc conditiile de desfasurare ale concursului "Rethinking Somes"? Multumesc!

http://www.primariaclujnapoca.ro/comunicate.html?gId=2417

Bogdan_Cluj

  • Executive
  • *****
  • Posts: 335
  • Karma: +246/-32
    • ClujEuropean
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #42 on: April 12, 2017, 01:28:52 PM »
Incearca la "Somes Delivery" poate au postat ei, sau stiu ei:
https://www.facebook.com/SomesDelivery/
http://clujeuropean.com    
             Transport: Traficul de tranzit  |  Conexiune A3-DN1 Tureni  |  Lucrari infrastructura jud. Cluj  |  Monitorizare lucrari | Transport alternativ: Piste biciclete | Flota CTP |
             Economic: Buget: General Cluj Napoca | Transporturi Cluj Napoca | PNDL2: Nivel national | Regiunea Nord-Vest | Regiunea Centru | Regiunea Vest |Judetul Cluj |
             Book review: Indrumar pentru primari |

Bogdan_Cluj

  • Executive
  • *****
  • Posts: 335
  • Karma: +246/-32
    • ClujEuropean
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #43 on: April 27, 2017, 01:07:58 PM »
Anuntarea castigatorului concursului de solutii - Parc Hoia

http://www.cjcluj.ro/anuntarea-castigatorului-concursului-de-solutii-parc-hoia/
http://clujeuropean.com    
             Transport: Traficul de tranzit  |  Conexiune A3-DN1 Tureni  |  Lucrari infrastructura jud. Cluj  |  Monitorizare lucrari | Transport alternativ: Piste biciclete | Flota CTP |
             Economic: Buget: General Cluj Napoca | Transporturi Cluj Napoca | PNDL2: Nivel national | Regiunea Nord-Vest | Regiunea Centru | Regiunea Vest |Judetul Cluj |
             Book review: Indrumar pentru primari |

aemil

  • Toddler
  • *
  • Posts: 2
  • Karma: +7/-0
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #44 on: May 05, 2017, 09:26:29 PM »
Rog moderatorii sa mute postul in PMUD Cluj-Napoca daca este cazul. Nu am putut da reply topicului.

Urmaresc peundemerg.ro de cel putin 3 ani, constant (mai mult sau mai putin zilnic), in mare parte pentru noutati in legatura cu constructia de
autostrazi in Romania dar si legat de modernizari / proiecte in infrastructura feroviara (marea pasiune din copilarie) si nu numai.

Locuind in Cluj de cativa ani deja, am ajuns sa fiu mai mult sau mai putin la curent cu majoritatea proiectelor din comunitate. Prin articolul de mai jos*, vad ca reintra periodic in discutie posibilitatea constructiei unei linii de metrou in oras. Oricat de utopic ar suna, ar putea fi o rezolvare a unor probleme ale traficului din oras (nu sunt sofer, ma bazez in cea mai mare parte pe transportul in comun).

De la idee pana la implementare vor fi cativa ani, insa cred ca am o idee pe care vreau sa o impartasesc si eventual sa (re)deschidem o discutie constructiva cu care ne-am putea adresa celor cu putere decizionala din oras / judet.

Tinand cont ca axa principala in Cluj este Est-Vest (Floresti - Cluj - Apahida), avem urmatoarele puncte generatoare de trafic pentru o eventuala linie de metrou sustenabila in oras / zona metropolitana. 

- aeroportul
- zone (ceva mai) industriale in zonele Muncii / Aeroport / Apahida
- cele 2 malluri, Vivo (Floresti) si Iulius (zona Gheorgheni)
- cartierele Manastur, zona Hasdeu, Centru, birourile din zona centrala, Marasti
- zonele rezidentiale din Floresti / Apahida

O rezolvare ideala a problemei ar putea fi o linie suburbana de tren, asemanatoare celor din jurul Stockholmului/Osloului**, in care trenul si metroul se completeaza reciproc. In Cluj, avand in partea de est a orasului linia de tren care se prelungeste spre Campia Turzii / Dej, poate fi inceputul unei coloane vertebrale pe care transportul in comun se poate dezvolta.

O eventuala modernizare (nu completa) a caii ferate, astfel incat viteza sa poata creste si sa devina rentabila linia, ar putea fi un inceput.

Intr-o prima faza, ceea ce imi trece prin minte ar putea fi urmatoarele lucruri.
- chiar daca transportul in comun nu inseamna sa ai autobusul/tramvaiul/troleul la scara, incepand dinspre Est putem face urmatoarele
1. Amenajarea unei noi statii de tren in Apahida, mai apropiata de blocurile noi / zona rezidentiala, dupa triunghiul creat de bifurcatia Campia Turzii / Cluj / Dej, si anume in zona Penny Market / partea 'centrala' a comunei.

2. Amenajarea unei statii de tren in zona aeroportului cat si a unui pasaj subteran prin care se poate ajunge atat pe Traian Vuia cat si mai departe in Aeroport (direct in terminal), astfel incat neparasind subteranul, cu ajutorul unor benzi rulante, cineva sa poata parcurge intreaga distanta calea ferata - aeroport intr-un timp rezonabil. In zona sunt niste depozite, insa subteranul ar putea fi valorificat, asemanator zonei garii si noului pasaj construit (poate putin fantezist, insa semnificativ mai ieftin decat a crea o alta legatura aeroport/calea ferata)

3. Amenajarea unei noi statii in zona podului IRA / capat Marasti.

4. Amenajarea unei statii si pe celalalt sens al caii ferate in zona Fabricii / Clujana si/sau unei statii in zona strazii Fabricii de Zahar / Rasaritului. In acelasi moment, tinand cont de un posibil flux de calatori care ar putea cobora in zona, cresterea frecventelor/noi linii de autobus ar putea fi introduse intre Muncii via Fabricii, aducand pasagerii in zona Pietei Marasti, pentru a avea acces mai facil la liniile din oras ale CTP. Pe de alta parte, in directia cealalta este linia de tramvai care ar putea facilita accesul in/din directia Manastur.

5. Amenajarea unei statii in zona Tetarom.

6. Amenajarea unei statii in zona de nord a comunei Baciu, astfel incat Baciu sa poata fi deservit de 2 statii, aflate la cele 2 intrari ale comunei (Baciu N si Baciu Triaj).

In acest fel am putea rezolva o parte a problemei. Conectivitatea orasului cu aeroportul prin 'trenul suburban' care ar putea porni din zona Mera/Aghires si sa ajunga pana in Apahida / Jucu (diferite frecvente pentru statiile finale mai indepartate). Astfel ajungem sa avem urmatoarele statii pe parcurs, luand ca si capat Baciu si Apahida
- Baciu N* / Baciu Triaj / Tetarom* / Cluj Napoca / Clujana / Rasaritului / IRA / Aeroport* / Dezmir / Apahida / Apahida N*

Cu toate ca zona Baciu/Apahida nu este atat de dezvoltata precum e Florestiul, zonele ar putea creste datorita conexiunilor rapide cu transportul in comun si in acest fel sa fie dezvoltate noi zone rezidentiale neafectate de frica de a nu avea cu ce sa vi in oras.

In a doua faza ar putea fi implementat proiectul unei linii de metrou Floresti - Cluj - IRA* in asa fel incat zonele importante ale orasului sa fie conectate la linia de metrou cu eventuale statii in Floresti (ideal ar fi cel putin 2 statii in comuna) astfel incat sa avem urmatoarele
- Floresti 1 - Floresti 2 - Billa Manastur - Calea Manastur - Hasdeu/inceput Clinicilor/Platinia - Memorandumulu/Primarie - Regionala/The Office - Piata Marasti - Parc Aurel Vlaicu - conectand linia in suprateran la calea ferata spre aeroport/Apahida.

- imbunatatirea conexiunilor N-S in oras astfel incat majoritatea liniilor CTP sa lege cartierele la lina de metrou / tren suburban

- lasand in capatul dinspre Floresti posibilitatea de a scoate linia in suprateran si continuarea viitoare spre Gilau/Luna de sus, astfel incat costurile viitoare sa nu fie atat de mari precum cea initiala de a construi linia de metrou in oras prin centrul vechi.

- exista oricand posibilitatea de a face niste statii putin mai adanci in oras astfel incat diferentele de nivel dintre centru/Manastur sa nu fie atat de vizibile. Exista linii destul de adanc ingropate, vezi Budapesta, Stockholm.

- argumentul cum ca nu ar exista suficienta cerere astfel incat linia de metrou sa nu fie rentabila nu cred ca ar sta in picioare, tinand cont ca Oslo-ul ca oras nu este prea mare, insa investitiile lor in liniile de tren suburban, metrou, tramvai, autobus, cu un mers foarte bine la punct si utilizarea lui teoretic dovedesc contrariul. Da, nu avem aceeasi putere de cumparare ca norvegienii, dar nu despre asta e vorba.

Un defect al metroului/trenului suburban in Cluj ar fi ca unele zone nu ar putea beneficia de acest mod de transport (vezi Zorilor, Gheorgheni) fara mari sacrificii datorita reliefului. Insa Zorilor ca si cartier nu se afla pe traseul de naveta a unei mari parti a populatiei zonei metropolitane, acelasi lucru fiind valabil si pentru Gheorgheni. Insa, dezvoltarea ulterioara a unei linii spre noile zone din Sopor, Borhanci, ar putea fi (intr-un viitor foarte indepartat) posibile urmarind traseul strazii Brancusi ca mai apoi sa fie ori scos suprateran, ori sa aiba parte de niste statii mai adanci.

Insa nu consider imposibila constructia unei linii de metrou pentru a facilita accesul in oras, zona metropolitana si dezvoltarea ulterioara a altor zone acum lasate la o parte.

Oferirea unor 'incentives' celor ce folosesc transportul in comun, il poate face putin mai atractiv.
Consider totodata ca e nevoie de o discutie bine argumentata, studiata, intr-un orizont de timp de 10 ani, pana la aplicarea ideii. Insa pana atunci prima faza ar putea fi destul de usor implementata, astfel incat sa folosim calea ferata in oras.

Vazusem la un moment dat o idee a unui tunel pe sub Hoia pentru a ajunge cu un tren in Floresti, insa ar limita dezvoltarea ulterioara a orasului. As fi pus linkul, insa nu l-am gasit.

Imi cer scuze in cazul in care nu e locul potrivit pentru idee. Sunt totodata constient ca planul de mobilitate urbana nu poate fi schimbat peste noapte astfel incat unele idei sa fie puse macar pe hartie, ceva mai mult decat stadiul de idee. Asemenea "master planului".

O seara faina!

*Link: http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/metrou-la-cluj-specialist-ideea-nu-este-absurda-dar-atentie-la-dealuri--158577.html
**Harta metro/tren Oslo: http://68.media.tumblr.com/tumblr_ltzunzPSx91r54c4oo1_1280.jpg
**Harta metro/tren Stockholm: http://www.mappery.com/Stockholm-Metro-Map
*** (evident, la o scara mai mica - am luat ca exemplu Stockholmul sau Oslo pentru ca sunt zone prin care am fost, utilizat transportul in comun si admir determinarea nordicilor pentru a facilita mobilitatea)