Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

Luna trecuta stateau mai prost, asa ca hai sa vedem jumatatea (sau sfertul) plina a paharului.

TibiV

Quote from: ING Bank - Financial Markets Research
Bugetul Romaniei a inregistrat un surplus fiscal de +0,3% din PIB in martie 2016 (+0,4%/ PIB pentru intreg T1 2016 fata de +0,7%/PIB in T1 2015), in conditiile in care continua subperformanta pe zona cheltuielilor. De fapt, tinta pentru T1 2016 era destul de departe, anume un deficit de -0,9% din PIB.
Cheltuielile au fost de 6,9%/PIB in primul trimestru, cu 1,6 puncte procentuale sub tinta, probabil din cauza alocarilor reduse pentru investitii.

Intre timp, veniturile bugetare au fost aproape de obiectiv, in conditiile in care incasarile fiscale bune au compensat unele domenii cum ar fi, probabil, fondurile UE. Aceasta performanta puternica a veniturilor din taxe mai tempereaza temerile cu privire la derapaje fiscale.

Totusi, noi preferam sa punem accentul pe faptul ca executia pe zona cheltuielilor de investiti ramane slaba (incepand cu 2015), ceea ce are un efect negativ asupra perspectivei economice pe termen mediu, din cauza alocarilor reduse pe zona de infrastructura.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4



- 17 lei pachetul!! (400 lei device-ul)

Piata se adapteaza!
Kent Ifuse in toate supermarket-urile.
Marlboro IQOS doar pe baza de invitatie!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Stai ca nu am prins faza cu 17 lei... Pe site la Kent e 30 de lei capsula care cica tine cat un pachet de tigari.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

Am auzit ca sunt planuri de extindere a celor de la Daimler/STC in zona nodului A1 Sebes Vest.
Drumurile noastre POATE;

Redox

Am auzit și eu ceva, era vorba de o fabrică de motoare. Suprafața terenului achiziționat în acest an este la fel de mare comparativ cu suprafața terenului pe care s-a construit deja.

dr4qul4

Quote from: iuli on April 28, 2016, 11:04:18 AM
Stai ca nu am prins faza cu 17 lei... Pe site la Kent e 30 de lei capsula care cica tine cat un pachet de tigari.

la kent e 30 lei pachetul de 2 capsule. o capsula tine cat un pachet de tigari.

La Marlboro e 17 lei pachetul de "chistoace". Pt aca asta sunt. filtre + 1 cm de tigara. care insa nu se aprinde ci doar se incalzeste. ea nu scoate fum afara, dar aerul pe care il tragi in piept e fum toata ziua. De fapt e un aer incalzit.

Si totusi, legal sunt permise. Pentru ca nu se aprinde nimic. Si nici nu-i deranjeaza pe cei din jur!!!

Se pare ca Marlboro a investit 2 mld usd in acest proiect!!! In Italia nu au succes (dar acolo sunt spatii inchise unde se poate fuma, iar chistoacele se pot cumpara din tutungerii). In schimb in Japonia au rupt piata.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut


dr4qul4

Industria tutunului aduce foarte multi bani la buget!
Atat din productie cat si din accize.

Aceste produse nu se fabrica in Romania iar taxele colectate pentru ele nu se compara cu valoarea accizelor.

Se estimeaza ca piata produselor de acest fel va exploda in urmatorii ani, iar cea a tigarilor traditionale va scadea.

Statul trebuie sa ia repede masuri. Ori sa puna accize pe ele. Ori sa ofere facilitati pentru producerea lor la noi in tara.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

Apropo de ce zicea @cutter că va semnala public daca un proiect nu progreseaza pentru ca finantarea ii este insuficienta, din pacate momentan mai toate proiectele de infrastructura sunt chiar supra-bugetate, pentru ca se misca foarte greu. Sper ca se va mai dezmorti treaba in urmatoarele luni.

Ministerul Finanţelor: Cea mai slabă realizare s-a înregistrat la investiţii

Toate cheltuielile bugetare din primul trimestru din acest an s-au situat sub ţinta programată, însă cele mai slabe realizări s-au înrgistrat la cheltuielile de capital (36,9%), cheltuielile pentru proiecte cu finanţare din fonduri ale Uniunii Europene (41,7%) şi cele cu subvenţiile (47,1%), arată Ministerul Finanţelor.


http://www.money.ro/ministerul-finantelor-cea-mai-slaba-realizare-s-a-inregistrat-la-investitii/

Horațiu 87

Asociația pentru Mobilitate Metropolitană a lansat, cu ocazia celei de-a șasea ediții a Forumului Internațional de Mobilitate Metropolitană, desfășurat vineri la Deva, un concept strategic de transport interurban: ,,Romania Policentrică. Coridoare de transport durabil pentru conectarea principalilor poli urbani".

Documentul, elaborat cu sprijinul analizei de piață a transporturilor realizată de compania de consultanță ETL Business Plus, urmărește să supună atenției publice un concept inovator de conectare a polilor majori urbani ai Românei (Capitala, polii de creștere și de dezvoltare, celelalte reședințe de județ) în sensul extinderii zonelor de influență și de navetă zilnică până la o distanță de aproximativ 100-120 km.

mai multe detalii in acest articol

GDPR

Semne bune anul n-are:

Deficitul bugetar structural al României se va majora de la 0,6% din PIB în 2015 la 2,8% din PIB în 2016, pentru ca în 2017 el să atingă valoarea de 3,4% din PIB, susține Comisia Europeană în prognoza sa de primăvară.

Anticipațiile CE s-ar putea dovedi extrem de optimiste, în condițiile în care guvernul a "amânat" cheltuieli de 12,85 miliare de lei din primul trimestru pentru a le efectua în celelalte. În plus, excedentul de 3 miliarde de lei (0,4% din PIB) realizat în primele trei luni ale anului are la bază încasările excepționale din ianuarie, aferente activității economice din decembrie, care au fost bazată pe TVA de 24% și au avut un caracter excepțional, demonstrat cel mai bine de încasările din acciza pe tutun.


http://www.profit.ro/perspective/executia-bugetara-demoleaza-prognoza-de-deficit-de-2-8-din-pib-avansata-de-ce-15442456

GDPR

Iar pe alesi ii doare in basca:

Începerea unor proiecte cu finanțare europeană depinde și de votul care trebuie acordat în Parlament noilor legi ale achizițiilor publice, astfel că un eventual nivel redus de absorbție pe final de an poate avea drept cauză și amânarea repetată a acestui vot, a transmis purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu.


http://www.profit.ro/stiri/economie/mesaj-al-guvernului-catre-parlament-dupa-amanari-ale-votului-la-achizitii-daca-nu-atragem-banii-ue-poate-ne-gandim-si-la-acest-moment-15442511

go2mars

Quote from: Redox on April 28, 2016, 12:56:12 PM
Am auzit și eu ceva, era vorba de o fabrică de motoare. Suprafața terenului achiziționat în acest an este la fel de mare comparativ cu suprafața terenului pe care s-a construit deja.

Din păcate, nu va fi o fabrică de motoare în România. Cred că rămânem cu producția de componente mai mici.

http://www.zf.ro/auto/un-nou-esec-romania-pierde-in-favoarea-poloniei-o-investitie-de-500-mil-euro-a-daimler-intr-o-uzina-de-motoare-15281941

Horațiu 87

Doi ardeleni în vizită prin Moldova

Un mic exerciţiu: să privim România ca un stat federal. Să spunem că, la un moment dat, statul Transilvania, rămas în urmă faţă de Europa Centrală, cere ajutorul celorlalte două, Muntenia şi Moldova, care au drept de vot într-un guvern central. ,,Fraţilor, daţi-ne bani de autostradă! Am rămas în urmă, fug investitorii!" Atunci, celelalte două state federate pun mână de la mână şi, din bugetele lor, transferă la centru sumele ajutorării fratelui la ananghie. Peste un timp, muntenii cer şi ei ajutorul. Îl primesc în acelaşi chip. La un moment dat, ca de obicei ultimii, moldovenii se trezesc că au aceeaşi problemă: ,,Fraţilor, şi noi avem nevoie de o autostradă". Atunci, ardelenii şi muntenii spun: ,,Nu mai sunt bani, pentru voi facem un grup de reflecţie!".

Să nu ne ascundem după deget, cam aşa funcţionează România de mai bine de două decenii. Aşa se explică o serie de decalaje acumulate şi agravate între Est şi Vest. Pur şi simplu, ele sunt ,,programate" să se producă. Sunt rodul unor politici strâmbe, cinice şi fără minte.

Ghinionul Moldovei este că România nu este stat federal, ca să aibă şi ea un drept de veto asigurat de constituţie şi decisiv pe probleme ce o privesc direct. Ghinionul ei este că o parte din sumele strânse de aici pleacă şi nu se mai întorc. Aşa că, circuitul bugetar face ca banii săracilor, atâţia câţi sunt, să meargă, paradoxal, în investiţiile ,,bogaţilor". Este foarte uşor de demonstrat. Conform datelor CNADNR, Transilvania a primit în 2015 de zece ori mai mulţi bani pentru drumuri faţă de Moldova! Să fie aceasta şi raportul dintre PIB-ul celor două regiuni? Evident că nu! Dacă cineva ar pune cap la cap bugetele de investiţii în infrastructură din ultimii 20 de ani, comparativ pe cele trei regiuni istorice, raportat la PIB-ul regiunilor, Moldova şi-ar păstra cu brio rolul de ,,donator" către celelalte. Cine are curaj să facă o asemenea demonstraţie? Să se vadă clar că nu este o întâmplare, o eroare, o chestiune scoasă din context, ci adevărată dinamită pentru ideea de stat unitar, unde teoretic nu se produc discriminări de nici un fel, dar unde există întotdeauna nişte cetăţeni de categoria a II-a: moldovenii.

,,Ziarul de Iaşi" a desfiinţat recent teoria, servită periodic de la Bucureşti, că Moldova ar fi o regiune întreţinută financiar de vestul sau sudul României. În ultimii 4 ani, judeţele din Nord-Est ar fi putut construi singure o autostradă numai cu banii daţi la centru. Fiscul a strâns 6,6 miliarde de euro şi s-au primit înapoi cu vreo două mai puţin. Iar problema autostrăzii se discută cu acuitate de mai bine de un deceniu! Este clar că autostrăzile şi în general investiţiile din România nu ţin de o perspectivă ,,naţională" şi ,,unitară", cum clamează constituţia şi politicienii, ci de una exclusiv regionalistă. Analizaţi grupurile de putere (politicieni, oameni de afaceri), ultimelor două decenii şi vedeţi din ce regiuni istorice provin şi cam unde au reuşit să canalizeze investiţiile importante în infrastructură în zonele lor de obârşie şi de interes. Atâtea câte s-au făcut.

Aşa trebuie interpretată şi ultima vizită făcută la Iaşi a premierului Dacian Cioloş şi a vicepremierului Vasile Dâncu, deţinător al portofoliului Dezvoltării şi Administraţiei. Au fost doi ardeleni în vizită prin Moldova. Iar când vine preşedintele Iohannis, nu ştiu cum se face că iese la numărat al treilea ardelean. Cu fonduri de zece ori mai mari pentru investiţii în infrastructură, cu aranjamentele financiare făcute pe câţiva ani înainte în care este cuprins întreg bugetul statului român, ei ne prostesc în faţă spunând că în Moldova avem nevoie de un ,,grup de reflecţie". Să şi-l ia îndărăt! Reflecţia e încheiată demult domnilor! Banii înapoi când ne daţi?

PS: sa nu se inteleaga ca am ceva cu ardelenii deoarece sunt jumate ardelean si jumate moldovean  :D :D

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/doi-ardeleni-in-vizita-prin-moldova--126967.html