Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Nu stiu unde se potriveste mai bine, asa ca deocamdata las aici.





Este interesant ce vor sa faca odata cu intrarea in operare si a lui Sentinel-2B.

Allex

^ (Intrebarea nr.1) Ce intreaba domnul deputat si ce raspunde doamna ministru...  :bash:
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

La intrebarea 1 a răspuns la obiect.

La întrebarea 2 a răspuns corect, intr-un final...
Dar întrebarea 2 este idioată prin definiție.

Cum să opreşti tăierile legale ?!...
Sunt zeci de mii de oameni care trăiesc din industria forestieră şi a mobilei...
Era cât pe ce să pună drujbele pe ei în ultima lună doar pentru că au scumpit lemnul. Dacă interzic total ce va fi ? ...
Ţapinarii există de când există pădurea, şi poţi fi sigur că ei nu sunt deloc fanii tăierilor "ras". Ei din asta trăiesc.

Dacă vei da interdicție totală timp de 5 ani, abia atunci vei crea un banditism gen "prohibiţia" americană a anilor '20...

Şi după ultimele studii, noi recoltăm abia pe la 50% din creşterea anuală a masei lemnoase.
Partea proastă este dezechilibrul tăierilor.
Sunt zone foarte dificil de atins, unde practic nu taie nimeni nici copacii foarte bătrâni, pentru că e prea complicat şi prea scump să exploatezi lemnul acolo...

Dar asta este altă discuţie, pentru un topic de "Mediu"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Ministerul Finantelor a actualizat Lista proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate. Mi se pare un exercitiu absolut inutil, atata timp cat pentru multe din aceste proiecte finantarea pe 2016 e zero sau nesemnificativa, desi procentul de executie e uneori pe la 80-90%.

clau

+4,7 mild. pe ianuarie, mai mult cu 19% fata de ianuarie 2015. In ritmul asta in vara la rectificare sigur o sa avem bani in plus la infrastructura daca proiectele vor fi deblocate... Deci nu banii sunt problema...
http://www.mediafax.ro/economic/excedent-de-4-7-miliarde-lei-la-bugetul-general-consolidat-in-luna-ianuarie-15088311

dr4qul4

Din pacate au avut grija sa-i curete pe cei de la ANAF!

Probabil era singura institutie a statului care a avut rezultate remarcabile in 2015!  Rezultate pentru care platesc acum
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Si DNA-ul, dar deja iesim din topic. Astept cu sufletul la gura un anunt al lui Catalin ca au rezolvat cu HG-ul Legat de trecerea din circuitul agrigol in drum etc. In momentul ala, putem spune ca suntem la un mic pas de deblocare pe ST si LD.

clau

Cred ca va fi OUG ... dar ma mir ca nimeni nu s-a gandit la lucrurile astea pana acum in atatia ani... Deci sunt doua elemente cheie anul asta. Aceasta ordonanta sau HG ce o fi si o eventuala rectificare pozitiva in vara pentru MT... pentru ca actualul buget pentru transporturi e bun doar daca tinem  proiectele blocate...


GDPR

Stie cineva (eventual @cutter, ca e cel mai avizat) de ce nu au fost supuse spre aprobarea Guvernului proiectele de HG privind bugetele pe 2016 ale CNADNR, CFR si Metrorex? Proiectele de buget CFR si Metrorex au fost publicat pe site-ul MT acum mai bine de doua luni iar cel al CNADNR acum aproape 6 saptamani. Stiu ca sunt niste implicatii negative pe parte de cheltuieli, inclusiv pentru cele cu investitiile, daca nu sunt aprobate bugetele.


GDPR

Interesant, parca Ciolos mi-ar fi raspuns la intrebare: "Cioloș refuză să mai aprobe bugetele companiilor fără argumentarea clară a cifrelor propuse"

http://www.profit.ro/must-read/ciolos-refuza-sa-mai-aprobe-bugetele-companiilor-fara-argumentarea-clara-a-cifrelor-propuse-15407528

Cam are dreptate. Sa luam un exemplu: proiectul de buget al Administratiei Nationale Apele Romane a fost publicat pe site-ul MMAP in data de 01 martie (foarte tarziu, dar asta e alta poveste). Problema e ca anexa la proiect include doar centralizatorul nu si celelalte anexe, inclusiv pe cea cu detalierea cheltuielilor de investitii. In cadrul procesului de dezbatere publica a propunerii de act normativ am transmis o cerere sa se publice si celelalte anexe, dar evident ca nu am primit niciun raspuns si nici nu a aparut vreo alta anexa pe site.

TibiV

Quote from: Mugur Isarescu
   "Cu durere remarcam ca dupa atatia ani nu avem încă o autostradă care să traverseze Carpații, nu avem nici macar o centură completă a Bucureștiului, nu am terminat nici măcar cei 16 km care leagă DN1 de A1. Jumătate din localitățile țării nu au canalizare, apă curentă samd. Toate acestea necesită investiții, si multe  trebuie sa fie investii publice. Trebuie o adevărată chibzuială în cheltuirea banului public. (...) PIB-ul potential al Romaniei, dupa calculele noastre ale BNR, ar fi semnificativ mai mare daca am avea o infratructura de transport mai dezvoltata. Dezvoltarea tarii s-ar concentra mai putin pe zona de vest si ar fi mult mai echilibrata daca drumurile si autostrazile ar trece muntii Carpati."

Vorbea despre deficitul de 3% de anul asta si care aproape sigur va urca anul viitor la 4% din PIB, si asta doar din masuri sociale, fara sa avem o crestere a investitiilor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Ati vazut executia bugetara la nivel de sfarsit de februarie?   :bash:

Cheltuieli de capital CNADNR:

2015: 12,6 mil lei
2016: 6 mil lei


dr4qul4

Da, dar tu nu stii ca au alocat mai putin ca anul trecut, dar acum vor avea grija sa cheltuie mai mult si sa suplimenteze?  O:-)

Oricum, sa vedeti scaderi de venituri bugetare pe Martie si Aprilie din cauza legii anti-fumat. Iar daca se inchide vreo fabrica de tutun, sa vedeti atunci distractie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)