News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 16 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#16080
^

Trei metode sunt posibile, ambele sunt improbabile. O sa explic mai jos ce cred ca s-a intamplat si n-a inteles Sova.

1. Cf. §13.8, pot exista ajustori de cost specificati intr-o anexa la tender. Nu stiu daca exista o asemenea anexa, dar ma indoiesc.
2. Cf. §20.5, poate exista o intelegere amicabila, prin care contractorul renunta la anumite pretentii.
3. Cf. §4.12(b)2, in cazul in care situatia de pe teren este mult mai buna decat cea estimata de contractor si beneficiar, inginerul (consultantul) poate decide reducerea valorii lucrarilor efectuate, banii respectivi fiind pusi intr-o "rezerva", rezerva care poate fi folosita in cazul aparitiilor de dificultati in alta parte (de exemplu pe alt tronson), astfel incat sa nu fie nevoie de compensatie suplimentara (sau de negocieri) in acel caz. Daca nu e nevoie de fondul ala de rezerva, contractorul isi primeste oricum banii la sfarsitul lucrarii (de asta e lump sum, contractorul isi ia riscurile, si, uneori, daca are noroc, castiga mai mult decat se-astepta) - deci nu e vreo economie pentru stat - doar profit suplimentar pentru contractor.

Eu cred ca suntem la situatia 3 de mai sus, doar ca Sova, ori din rea vointa ori din prostie (nu stiu care-i mai plauzibila), a uitat sa spuna si partea cu da' banii oricum tre' sa-i dam la constructor.


P.S. Numerele de articole sunt din contractul tip (New Yellow Book).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

chr

#16081
Cei patru evanghelisti au fost trei: Luca si Matei.

Quote from: frunzaverde on June 16, 2014, 12:44:33 PM
Trei metode sunt posibile, ambele sunt improbabile.

Glumesc, multumim frunzaverde pentru explicatiile documentate.

jalemare

#16082
Quote from: cutter on June 16, 2014, 09:50:59 AM
Ministrul a ținut să vorbească despre situația lotului 2 al tronsonului Timișoara - Lugoj, acolo unde consultantul a calculat o reducere de cost cu 14% din valoarea prețului de atribuire al contractului.
dom' ministru a uitat sa spuna ca statul roman nu are nici un avantaj din chestiunea asta pentru ca oricum va plati suma inscrisa in contract.
poate doar ca timp de executie...



davyl

#16083
Multumesc tuturor contributorilor la festivalul de foto si informatii din ultima perioada.

Alin_simeriaveche, rocklee , adiarc si toti cei care au dat din timpul si banii lor pentru a ne oferi foto si informatii noi-noute, au din partea mea tot respectul!

stangabriel

Ce imi puteti spune despre autostrazile deschise in graba,in decembrie? Mai ales Nodul Sibiu Vest. S-au observat deteriorari la asfalt?

adiarc

pana acum totul e ceas...nu se vede ca au asfaltat iarna...aceea masina de incalzit , se pare ca si-a facut efectul
e adevarat ca iarna a fost blanda , dar la fel de adevarat este ca lotul are 4 ani de garantie
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stangabriel

Garantia e ok,insa asa s-a dovedit ca se poate lucra aproximativ in orice conditii.




sebba

^ ... Soare! :D nice job man, tnx!
Sailing away! S/Y Haimana

davyl

^^^ Superb!!! Multumim, "flying man" :)!

alecu26

wow...va fi crima si pedeapsa sa strecoare pe acolo autostrada...imediat dupa Soimus.

Eu zic ca UMB va avea mari, mari probleme in multe zone....si va finaliza lucrarile in multe zone...si altele complet neatacate..a.steptand dupa ordine de variatie. Sa speram ca ma insel.
Drumurile noastre POATE;

dorel

punctele critice sunt la Soimus la dealul respectiv si poate langa Mintia unde autostrada e vecina cu Muresul. Sa nu uitam ca barajul de la Mintia poate fi folosit pentru reglarea temporara a debitelor asa ca se poate ingusta Muresul temporar in zona in timp ce se lucreaza.
Dealul de la Soimus e destul de complicat. Panta e foarte mare si mai e si DN76 sub el asa ca vor lucra cu grija mare ca sa nu vedem jumatate de deal cazut pe ceva autocar. Alternativa ar fi o pereche de poduri peste Mures in coltul respectiv. Muresul in zona respectiva e lat datorita barajului de la Mintia. Daca golesc barajul raul poate fi trecut 'cu pasul' fiindca nu are mai mult de 2m adancime si nu ar fi lucrari grele pentru poduri. Probabil ar costa vreo cateva milioane in plus. Probabil ar arata mai bine cu poduri decat cu autostrada cocotata pe un deal singuratic.

alecu26

eu ma gandesc ce vor face intradevar cu DN 76 in acea zona? Ar putea fi inchis? Cred ca sunt alternative de trafic....destul de lejere.

Ma gandesc ca mai degraba cade un camion sau un excavator decat o bucata de deal. Se va lucra foarte foarte greu acolo pe tot felul de terase si miniplatforme.
Drumurile noastre POATE;