News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

mitsu

"preşedintele Consiliului Judeţean Mureş a anunţat că intersecţia autostrăzilor Braşov – Oradea şi Turda – Iaşi – Ungheni va rămâne pe acelaşi amplasament stabilit iniţial, cu intersecţia în judeţul Mureş, în comuna Gheorghe Doja, în zona satului Leordeni".

Care autostrada dinspre Brasov? Mai crede cineva ca se mai face autostrada intre Brasov si Targu Mures???

Ionut

In a doua jumatate a anului demaram procedurile pentru trei parteriate privind Gara de Nord, autostrada Iasi-Tg. Mures si portul Constanta
"Deja suntem in discutii avansate pentru realizarea unui parteneriat public-public privind Gara de Nord, este un proiect de peste 2 miliarde de euro. In scurt timp vom mai demara 2 proiecte: autostrada Iasi - Tg. Mures si un proiect pentru portul Constanta", a precizat ministrul Transporturilor.

sursa: Hotnews

doryan93

#107
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/autostrada-iasi-tg-mures-readusa-pe-tapet-fenechiu-in-a-doua-jumatate-a-anului-demaram-procedurile--13791.html. Pun link-ul pentru harta,pentru ca  stirea este un copy-peste de la hotnews(stirea de mai sus,include si greselile de ortografie).

dr4qul4

cred ca traseul acesta este facut cu pixul pe o harta. cred ca e mult mai usor, mai drept si mai important sa lege tg mures - gheorhieni - piatra neamt
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Archi

pe la Piatra Neamt treseul este mai dificil, din cate stiu eu

dr4qul4

singurul loc greu este zona de chei. in rest valea bicazului (si a bistritei) este destul de lata.

cu un tunel rezolva si bucata aia. iar tunel in calcar nu e chiar asa de greu de facut. pe tg neamt au vreo 2 munti in plus.... iar Piatra Neamt e un oras mult mai important!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tonică

Cred ca s-a mai discutat asa zisa problema aceasta din 5 in 5 pagini, atat aici cat si pe ssc.
Problema cu aceasta autostrada este ca nu se face, fiindca nu sunt bani, nicidecum pe unde va trece ori ba. Ce sa treaca daca din intreaga autostrada singurele certitudini sunt 'promisiunile electorale' si nimic mai mult.
Pe de alta parte si pe traseul actual si pe cel pe care ti l-ai dori tu vor fi mari probleme legate de mediu si autorizatiile necesare. Caci sunt multe parcuri naturale in zona, zone protejate care ar fi bine sa si ramana asa, nu sa le facem varza cu viaducte precum cele din kosovo ori china. Chiar si tunelele in format cut & cover au ca rezultat al constructiei lor defrisari pe zone largi iar de tbm nici nu are rostul sa amintim atata timp cat cnadnr are o fobie cu tunelele... Din acest aspect automat se inclina balanta catre traseul actual care trece pe langa doua zone protejate in contrast cu cheile bicazului unde autostrada ar trebui sa treaca fix prin zonele protejate...
In plus intre targu mures si piatra neamt sunt 40 km pe care-i faci in 30 de minute iar intre piatra neamt si un posibil traseu al autostrazii de la bacau inspre pascani tot vreo 45 de km...Deci piatra neamt intr-un viitor apropiat ( adica undeva dupa 2050  ;) ) va fi inconjurata de autostrazi....

dr4qul4

tb sa incepem sa facem tunele nu cut&cover.

traseul nu va trece prin cheile bicazului. dar nu cred ca va fi ditrau-tg neamt. ar putea la fel de bine sa fie ditrau-bicaz-piatra neamt sau poate mai spre sud m ciuc-comanesti-bacau.
iar daca se doreste ca brasovul sa fie capitala regiunii s-ar putea chiar sa fie mutata si mai spre sud  tg secuiesc- onesti - bacau.

PS. Moldova nu are nici o autostrada iar alegerile se apropie.
iar autostrada timisoara-sibiu va incuraja traficul de tiruri dinspre serbia+ungaria spre moldova-ucraina-rusia asadar va deveni necesara o strapungere a carpatilor orientali.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia

Quote from: dr4qul4 on June 29, 2013, 12:25:27 PM
tb sa incepem sa facem tunele nu cut&cover.

traseul nu va trece prin cheile bicazului. dar nu cred ca va fi ditrau-tg neamt. ar putea la fel de bine sa fie ditrau-bicaz-piatra neamt sau poate mai spre sud m ciuc-comanesti-bacau.
iar daca se doreste ca brasovul sa fie capitala regiunii s-ar putea chiar sa fie mutata si mai spre sud  tg secuiesc- onesti - bacau.

PS. Moldova nu are nici o autostrada iar alegerile se apropie.
iar autostrada timisoara-sibiu va incuraja traficul de tiruri dinspre serbia+ungaria spre moldova-ucraina-rusia asadar va deveni necesara o strapungere a carpatilor orientali.
Nu contează ce credem noi. Traseul actual e bătut în cuie și are un plan de exproprieri aprobat de CNADNR. Ditrău-Târgu Neamț e mult, mult mai ușor de realizat. Principala problemă este Pasul Țengheler, unde e prevăzut un tunel de peste 1,5 km, apoi autostrada ar continua pe culmea dealurilor subcarpatice până aproape de Vânători, de unde încep colinele și câmpia. În zona montană și sub-montană autostrada s-ar construi departe de locuințe, iar demolările vor fi zero. Inclusiv lucrările în culoarul Ditrău-Pasul Țengheler-Tulgheș (singura zonă cu adevărat montană) s-ar putea face mult mai ușor decât pe culoarul Gheorgheni-Lacu Roșu-Bicaz, pentru că locul e absolut pustiu și nu necesită defrișări masive, predominând pajiștile (am pus mai demult câteva poze).
Am fost cumva implicat în acest proiect și cunosc bine traseul. Din punct de vedere strict constructiv, traversarea pe la Ditrău-Târgu Neamț este soluția optimă. Dar e foarte adevărat că atunci când construiești o autostradă trebuie să iei în considerare și alți factori, și anume traficul sau deservirea mai multor localități importante (Piatra Neamț, spre exemplu). Cred că se va repeta aceeași situație ca la Pitești-Sibiu, unde în peste 100 de kilometri autostrada nu va trece pe lângă nicio localitate semnificativă. În opinia mea acest lucru e o greșeală, deoarece Piatra Neamț și Râmnicu Vâlcea sunt orașe care nu ar fi trebuit ocolite, indiferent dacă ar crește costurile construcției.
Eu sunt însă sceptic și nu cred ca cele două proiecte se vor realiza în următorii 15 ani.

stelian222

DPDV economic Piatra Neamt are o insemnatate mult mai mare si decat Suceava, Botosani, Roman sau Focsani chiar daca la populatie sta mai slab. Numai cate X5-uri vezi pe strazi si e de ajuns sa iti deai seama de potentialul economic.

cezar-mario2012

X5 pe strada nu înseamnă că duduie economia, ci ca se fura mult. In afara, de pilda Milano, care este un centru industrial,  o sa vezi multe dacii noi. O masina scumpa nu inseamna că ai o afacere de succes, ci ca nu ști să-ți administrezi bine bani sau bani vin din alta parte.

dragos

 Salut tuturor ! Eu sunt din Suceava, si a-si vrea sa se realizeze aceasta autostrada , dar mici sperante pt ca 2/3 din aceasta trece printr-o zona muntoasa =costisitoare, ceea ce inseamna greu realizabila. Daca vedem realitaea, ca de un an si jumatate, nu au inceput noi santiere de autostrazi licitate ,in toamna anului trecut din A1 pt ca nu gasesc fonduri adica 15 % .Ce sanse are aceasta autostrada sa inceapa ?Asta este cea mai frecventa intrebare. Realitatea din teren este alta , si nu inteleg pe cei care conduc ,sau au condus MT sau CNADNR ,au cheltuit fff multi bani publici pe studii de prefezabilitate, fezabilitate si consultanta pe aceste "prioecte " care din start nu au sanse. Banii care erau necesari pentru plata constructorilor de pe A1, care sunt in intarziere .Daca suntem realisti cu banii publici cheltuiti aiurea ,se achitau facturile restante catre constructori ,termenii de inaugurare erau cei promisi ,asa cred eu.

EugenRo

#117
Revenind la topic, pana sa fie  poze atasez doua harti (de pe distanta.ro) cu timpii obtinuti pe DN (teoretici), pentru cele doua rute actuale Iasi-Sebes, pe drum national. In ciuda unui mic dezavantaj (aparent) de lungime, o autostrada prin Bacau-Brasov, ar avea avea pregatit tronsonul Sibiu-Sebes (fata de abia planuita Turda-Sebes), ar parcurge zone depresionare (cu exceptia zonei de racord la Valea Oltului), s-ar suprapune peste ruta deja studiata a A3 (pe portiunea Brasov-Fagaras), ar constitui pentru Brasov o cvasi a 2-a centura (precum se doreste si pt. Bucuresti) si pentru Bacau, mult-asteptata ocolitoare - full-profile, ar fi cea mai scurta traversare a Carpatilor etc. Mai sunt multe avantaje, dar am vrut sa le evidentiez doar pe cele care nu se regasesc si in varianta Iasi-Tg. Mures.





Archi

#118
Este adevarat ca poate autostrada ar fi mai ieftina prin sud, dar daca gandim altfel cei care vin din zona Clujului si din NV in general, nu ar "cobori" pana la Brasov, ca apoi sa "urce" inapoi spre Iasi. Traseul actual este cel mai OK findca, dupa parerea mea nu dezavantajeaza pe nimeni. Cei din NV coboara foarte putin, iar cei din zona Alba, Sebes, etc. oricum urca.

+ ca nu ar strica sa avem si noi niste autostrazi de care sa fim mandri!!

cricric

^^ Cred ca cei din zona Clujului nu prea au treaba pe la Iasi.
In rest, varianta asta am propus-o si eu.