Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ministrul Transporturilor a discutat cu Banca Europeana de Investitii despre realizarea in concesiune sau parteneriat public-privat a unor tronsoane din autostrada Tg. Mures - Iasi

Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu s-a intalnit, marti, cu o delegatie a Bancii Europene pentru Investitii (BEI) si a discutat, printre altele, despre implicarea institutiei financiare in concesiuni sau parteneriate publice-private (PPP) pentru realizarea unor transoane din autostrada Iasi - Tg. Mures. La finalul lunii februarie, Relu Fenechiu declara pentru HotNews.ro ca va incerca realizarea prin concesiune sau PPP tronsonul de la Iasi la Tg. Neamt, iar continuarea peste munti pana la Tg. Mures ar urma sa fie realizata prin fonduri mixte si europene nerambursabile. Fenechiu il contrazicea atunci pe Dan Sova, ministrul delegat care se ocupa cu autostrazile, care spunea ca autostrada care leaga Ardealul de Moldova nu este eligibila pentru finantare europeana.

Potrivit comunicatului, in cadrul discutiilor, reprezentantii BEI si-au aratat disponibilitatea implicarii institutiei financiare in realizarea unor proiecte majore de Parteneriat Public Privat (PPP) sau de concesiuni pentru realizarea unor tronsoane de autostrada pe ruta  Iasi - Tg Mures.

sursa: Hotnews

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

ciprebbe

Fenechiu face autostradă cu rută necunoscută, dar ştie preţul: sub 4 miliarde de euro

",,Vor fi puncte intermediare, în rest rămâne la latitudinea constructorilor."
RELU FENECHIU, ministrul Transporturilor"
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Cum adica puncte intermediare? Presupun ca se refera la noduri rutiere. :dunce:

teocharis

adik nu vrei ca autostrada sa treaca prin mijlocul marelui nimic, nu?

puncte intermediare ar putea fi: bistrita, tg-mures, tg-neamt, pascani, roman,  etc in functie de puterea de negociere a baronilor locali

atata timp cat traseul trece prin aceste "puncte intermediare" restul traseului ramane la latitudinea proiectantului/constructorului

Ionut

Da frate am inteles, dar nu poti spune tu, ca ministru al transporturilor, "puncte intermediare". WTF?! Se numesc noduri rutiere... in fine, am pretentii prea mari.

alecu26

e destul de corecta exprimarea. Poate un pic mai corect era daca spunea puncte obligate. Intradevar...asta inseamna in 99% din cazuri noduri rutiere.

Asta ar fi o concesiune adevarata....liberatatea daca constructorului sa fie cat mai mare. asa si pot aparea diferente foarte mari intre oferte. Bechtel e specialist in asa ceva. Cam asa a castigat in Croatia, Albania, Kosovo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

isotech_ro

Quote from: Ionut on March 18, 2013, 11:52:07 AM
Cum adica puncte intermediare? Presupun ca se refera la noduri rutiere. :dunce:

cred ca dorea sa spuna TRANSFORMATOARE  :D


teocharis

Quote from: Tavi on April 22, 2013, 11:25:20 AM
O fi si ceva bun in stirea aceasta?
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/o-analiza-despre-o-investitie-de-miliarde-de-euro-cat-de-rentabila-este-autostrada--6576.html


e nevoie de studii formal-empirice, modele matematice pentru a estima toate aceste efecte indirecte, e.g. traficul aditional general de o autostrada pana la Iasi in comparatie cu scenariul de baza(MZA-ul actual)

nimeni nu arunca 4 mld de EUR intr-un proiect documentat dupa ureche si ne-fundamentat

Universitatea din Iasi poate juca un rol cheie aici, dar studiile serioase intarzie sa apara...

stelian222

Universitatea din Iasi sau mai ales Politehnica au alte treburi mai importante de facut de exemplu sa inscrie mii de studenti cu taxa, sa le ia $. Nu se baga ei sa faca acte de caritate care sa ajute la dezvoltatrea zonei.
PS: daca moderatorii considera acest post nepotrivit, rog sa ma iertati si sa il stergeti.

Ionut

E oarecum offtopic. :)

Intrebarea e: a mai facut Poli Iasi asemenea studii?! Sunt oameni specializati acolo care pot face studii de trafic? Acolo sau in alta parte in RO.

sebba

de ce ar deranja adevarul? :D
sper ca tocmai adevarul sa nu deranjeze aici, fie el si aparent offtopic...
Sailing away! S/Y Haimana

Tavi

pana nu incepe ceva serios aproape orice comment este off  :)

marisRO

Nod de autostradă unic în Transilvania

De asemenea, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş a anunţat că intersecţia autostrăzilor Braşov – Oradea şi Turda – Iaşi – Ungheni va rămâne pe acelaşi amplasament stabilit iniţial, cu intersecţia în judeţul Mureş, în comuna Gheorghe Doja, în zona satului Leordeni.

Parteneriat public – privat

Referindu-se la finanţarea segmentului de autostradă Turda – Târgu-Mureş – Iaşi – Ungheni, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş a precizat că aceasta va fi asigurată printr-un parteneriat public – privat. ,,Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a construit o schemă pentru realizarea unui parteneriat public privat în vederea construirii segmentului de autostradă Turda – Târgu-Mureş – Iaşi – Ungheni. Schema pentru realizarea parteneriatului public – privat este alcătuită, proiectul legat de această autostradă a fost transferat de la Ministerul Marilor Proiecte către Ministerul Transporturilor. Decizia politică a fost luată, lucrul cel mai important din punctul meu de vedere, şi păstrarea nodului de autostradă, singurul din Transilvania, în judeţul Mureş. Aceasta este decizia politică şi avantajul care în anumite condiţii se va transforma în argument pentru judeţul Mureş", a explicat Ciprian Dobre.

Finalizarea traseului, în cinci ani

Pentru segmentul de autostradă care va străbate judeţul Mureş documentele sunt întocmite, astfel încât preşedintele Consiliului Judeţean Mureş şi-a manifestat optimismul că lucrarea va fi finalizată cu bine în cel mult cinci ani. ,,Studiul de fezabilitate e întocmit şi traseul este hotărât, iar autorizaţiile sunt obţinute. În comuna Gheorghe Doja va fi locul unde se va intersecta autostrada Târgu-Mureş – Iaşi cu autostrada care va veni de la Braşov. Trebuie să ne bucure faptul că autostrada Turda – Iaşi nu a ocolit judeţul Mureş şi comuna Gheorghe Doja a fost păstrată ca loc de intersecţie pentru cele două autostrăzi. Pe traseul Gheorghe Doja – Păsăreni – Găleşti – Miercurea Nirajului – Bereni – Măgherani – Sărăţeni noi deja avem întocmit studiul de prefezabilitate şi avem obţinute certificatete de urbanism", a arătat Ciprian Dobre.

Sursa: http://www.zi-de-zi.ro/centura-targu...axim-patru-ani