Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

#3945
^^^ Oficial AC inca nu e gata pentru tot lotul 2, pentru ca inca se mai pot aduce comentarii / obiectii la decizia de emitere a acordului de mediu.

istvan78

^^ Omu' cu buldozeru' si-a pierdut rabdarea...  ;)

yetiman

De fapt, inca nu construiesc...  :lol:
Doar darama...  O:-)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Aiud.dan

Cind au emis acordul de mediu pentru zona de 5,5 km Oejdea-Sintimbru ,a fos emis si pentru nodul Teius, apare undeva in postarile mai vechi.

thor5

Quote from: cfdp on November 05, 2015, 05:03:58 AM
alecu26 are dreptate . Iti dai seama?.... de un an sa tot proiectezi 24km de autostrada?   ce greu....  Am inteles ca plansele la poduri sunt stil "plan cofrag" iar armatura este data in procente %. Este si aceasta un stil de proiectare. NOU?
Nu e un stil de proiectare nou. E vechi. Sau mai bine zis : o veche meteahna romaneasca! Chestia asta se practica in mod curent in proiectare pentru fazele AC (autorizare de construire) si PTh (Proiect Tehnic). Construirea efectiva se face intotdeauna dupa planuri DE (detalii de executie), care trebuie sa contina obligatoriu toate extrasele de armare pana la ultima bara si pana la ultimul kg de armatura.
Sa faci planuri cofraj nu e greu, mai ales daca folosesti programe performante de modelare/desenare 3D. Creezi un model 3D cu elementele de beton, apoi dai comanda programului sa creeze desene cu elevatii, sectiuni si planuri (orizontale) cu elementele dorite.
Desenele de armare sunt cu totul alta poveste. Dimensiunile elementelor din beton se pot afla usor prin calcule manuale de predimensionare. Dimensiunile armaturilor, numarul si distributia lor specifica inauntrul betoanelor, nu se pot afla la fel de usor.
Trebuie creat intai un model structural (de rezistenta) in programe specializate (de tip SAP, ETABS, etc), trebuiesc calculate toate efortrile structurale in toate elementele, iar mai apoi trebuie calculata aria de armatura necesara in fiecare sectiune caracteristica a fiecarui element de beton. De abia dupa aceea se pot intocmi desene/planuri de armare pentru EXECUTIE (adica faza DE).
Desenarea armaturilor pentru o pila de pod inalta sau pentru a grinda din beton prefabricat (precomprimat) nu e floare la ureche, si de aceea nimeni nu e dispus sa faca treaba asta de mai multe ori decat e necesar. Intre fazele AC, PTh si DE pot aparea (de obicei) destul de multe modificari si diferente, de aceea nu e nimeni dispus sa "armeze" de mai multe ori. Dimensiunile elementelor din beton se pot modifica usor in desene, insa armaturile sunt foarte variate ca dimensiuni si distributie chiar si pentru un singur element din beton, si de cele mai multe ori, dureaza mai mult modificarea dimensiunilor armaturilor decat crearea unui desen nou.
Cred ca e inutil sa precizez ca modificarea dimensiunilor elementelor structurale (din beton) duce automat la modificarea starilor de eforturi din aceste elemente, ceea ce implica recalcularea modelului structural, si abia apoi modificarea planurilor de armare (acolo unde este cazul).
P.S. Nimeni nu se "grabeste" cand vine vorba de structuri de rezistenta, toate calculele si desenele sunt verificate si rasverificate de mai multe ori, de catre mai multe persoane autorizate (verificatori tehnici si experti MLPAT/MLPTL/MDRAP). Nimeni nu glumeste cu siguranta oamenilor, mai ales cand vine vorba de constructii cu durata de exploatare de peste 100 de ani.
Cred totusi ar fi putut termina proiectarea in mai putin de una an daca ar fi ales proiectarea pe bucatele - in paralel, fiecare lucrare de arta atribuita unei echipe autonome.

NGC

#3950
Quote from: Aiud.dan on November 11, 2015, 01:30:45 PM
Cind au emis acordul de mediu pentru zona de 5,5 km Oejdea-Sintimbru ,a fos emis si pentru nodul Teius, apare undeva in postarile mai vechi.
Eu ma refeream mai sus la tot lotul 2 si am adaugat acum si acolo.

Nodul Teius figureaza de la Km 24+900 la Km 26+400.
El apare in autorizatia de construire din 14.09.2015, autorizatie care se refera la zonele sectorului 1, adica (a) intre Km 17+000 si Km 22+500 si (b) intre Km 25+300 si Km 26+100.

tom

Buna seara,

O informatie de pe lotul 3: se toarna asfalt in zona km 44.

Daniel_I

On The Road

Marius

Quote from: Ionut on November 11, 2015, 12:18:07 PM
Fara poze nu te credem. :p
Deci sa inteleg ca s-a rezolvat cu AC? ???

Aseara am fost pana la Teius. Dupa trecerea barierei spre Teius, surpriza la fel de mare ca a lui Yeti, mai ales ca nu apucasem sa citesc noutatile de aici. Era intuneric dar tot se vedea ca s-au apucat. Erau doua utilaje parcate, iar zona era delimitata de ceva plasa rosie.
Tot de aseara, in curtea blocului a crescut numarul masinilor cu insemnele Aktor de la 1 la 3. Presupun ca a crescut si numarul persoanelor implicate in proiect  :)

alexV

Quote from: NGC20 on November 11, 2015, 02:32:08 PM
Quote from: Aiud.dan on November 11, 2015, 01:30:45 PM
Cind au emis acordul de mediu pentru zona de 5,5 km Oejdea-Sintimbru ,a fos emis si pentru nodul Teius, apare undeva in postarile mai vechi.

Nodul Teius figureaza de la Km 24+900 la Km 26+400.
El apare in autorizatia de construire din 14.09.2015, autorizatie care se refera la zonele sectorului 1, adica (a) intre Km 17+000 si Km 22+500 si (b) intre Km 25+300 si Km 26+100.

in planul de ansamblu al lui SEARCH, postat pe pagina 1 a acestui thread, nodul Teius figureaza aprox intre km 25 si 26. aceasta a fost sursa pe care m-am bazat cand interpretat autorizatia de construire mentionata de tine.

acolo autostrada trece peste CF, deci tot nodul va fi la inaltime




ddfab

cateva imagini cu evolutia lucrarilor pe lotul 2, surprinse pe parcursul a aprox. 2 saptamani, in diverse puncte.
incepem cu foraje in zona santimbru-oiejdea, loc unde va fi o subtraversare.



camioanele sunt pe drumul tehnologic. traseul autostrazii este unde sunt gramezile de balast.





ddfab

pregatirea terenului pentru viitorii piloni ai viaductului ce trece peste dn1 in curba de la oiejdea.





astfel arata  acum, finalizata

ddfab

inceputul lucrarilor in zona de inceput a lotului, linga cariera de pamant.







ddfab

continuarea lucrarilor la podetele din spatele albalact, la oiejdea.







ddfab

foraje pe malului paraului galda, in spate la transavia oiejdea.



aici se vede in partea de jos, pregatirea macaralei pentru ridicarea de armature.



lucreaza cu utilajele lor...







lucrarile se afla la aprox. 50 m de aceasta borna, spre teius.