News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 30 Guests are viewing this topic.

alexV

#20190
Este o zicala in limba engleza, o traduc aproximativ: oricine poate construi un pod care rezista, dar e nevoie de un inginer sa construiasca un pod care de-abia rezista.
originalul aici, a 5-a

Se refera la a te folosi de elemnte arhitecturale si metode de construire ingenioase astfel incat podul sa aiba rezistenta maxima ceruta, cu costuri minime si deci economic de realizat. Asa cum intuitiv ai remarcat, "cel mai ieftin pod posibil peste un râu" este probabil un compliment pentru inginerul proiectant. La urma urmei, cu aceste poduri a castigat antreprenorul general contractul.

Propun o serie de materiale educative pentru toti pasionatii de infrastructura, fiindca tot e weekend. Sunt pe canalul de youtube Practical Engineering si sunt in limba engleza.

Aici sunt linkuri directe:
1. Asfalt: ce este, cum e obtinut, de ce il folosim


2. Terasamente partea 1: importanta fundatiei drumurilor


3. Terasamente partea 2: De ce scoate Aktor terasamentele care nu sunt din material adecvat


4. Terasamente partea 3: armarea cu geogrile4


5. Podete din prefabricate: de ce sunt 99 de podete pe lotul ST2, si 21 pe lotul PiSi1


6. Conducte de apa de pe A10 lot 1 si 2: de ce a cedat lucrarea, de ce e nevoie de blocuri de beton la curbele conductei


7. Poduri partea 1: rosturi de dilatare, expansiune si contractie


8. Poduri partea 2: ce e inundatia de 100 de ani, de ce se ia in calcul la dimensionarea podurilor


9. Betoane partea 1: ce este betonul


10. Betoane partea 2: beton armat


11. Betoane partea 3: armatura ruginita a betonului


12. Betoane partea 4: grinda de beton cu armatura pretensionata


13. Betoane partea 5: betonul romanilor rezistent 2000 de ani, fara armatura.

14. Tuneluri: ranforsarea cu tije si placi de beton

udar


paulmare

^ grinzile Aktor-Somaco Teiuș, care au fost rebutate, sunt cred că grinzi cu corzi model Iptana 1970 toamna, la care nu s-au zgârcit la armatura și beton și s-au fisurat in poligon, aici la Petzek scrie clar că e obiectivul e sa reduci consumul de fier și de beton, consumi in schimb ceva mai mult creier in faza de proiectare și un pic mai mult timp de calcul

Dominik

#20193
Au mai ridicat ceva grinzi DEME in nodul Sebes ?
You're in Steelers Country

Earthchild


Dominik

You're in Steelers Country

AlinC


TudorM

@AlexV, misto canalul ala, l-am urmarit si in trecut!

Video-ul de la punctul 4 explica cel mai bine ce se intampla la zidul de gabioane. Practic pietrele alea sunt doar decorative, si succesiunea pamantului cu materialele alea geogrile ii ofera rezistenta pe verticala, fara umplutura in lateral, cum se procedeaza in alte cazuri unde exista spatiu pentru asa ceva.

Dominik

Ok se vede la sfarsitul filmarii lui Alin ca au ridicat grinzile pe 4 deschideri si macaraua e pozitionata la a 5-a deja  :) +1  :popcorn:
You're in Steelers Country

AlinC

ST1, Oarda, pod Mures, Alba Iulia Sud:


AlinC


Granata06

@paulmare

Aktor are 2 proiectanti pe structuri, DP consult si SSF, grinzile acelea cel mai probabil au fost proiectate de SSF. Nu stiu de unde ai scos-o aia cu Iptana.

horatiu.cosma

#20202
Grinzile Somaco cu probleme într-adevăr sunt pe structurile Aktor, nu pe cele proiectate de SSF pentru structurile Retter.

Dominik

#20203
Off iarasi ploi si se anunta si saptamana viitoare vreme ploioasa, asta lipsea la cate ''lacuri'' avem pe aceste 2 loturi  >:(
You're in Steelers Country

survola

Nici nu se compara nivelul la care este lotul 1 fata de lotul 2.