Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Dominik

Mai trebuie ridicata o pila acolo...dar se mai asteapta, nu e nici o graba dupa mintea italienilor.
You're in Steelers Country

paulmare

^ Cred ca mai trebuie una, si o sa inceapa sa lucreze la ea dupa ce o decofreaza pe aia filmata de alinc acum doua zile la care erau cu pompa de beton, sau cine stie ce motiv au de nu au inceput sa lucreze la ea, poate nu au destui oameni 
Grinzi de beton, sunt si de 50 de metri dar sunt mai "inalte" decat una I de 30 de metri de exemplu, banchetele lui pizza sunt toate la acelasi nivel
Ca sa fi pus tablier peste DN, s-ar fi vazut pe cele care au si grinda de beton si tablier

Dominik

Parca era o problerma cu o teava de gaz acolo, daca imi amintesc bn....
You're in Steelers Country

AlinC


alinuttt

Grinzile de beton din pasajul de la Alba Nord când vor fi ridicate?

ladposta

din cate stiu eu trebuiau sa inceapa pe 12 august. Poate Cristi Deme stie mai multe.

horatiu.cosma

Quote from: horatiu.cosma on August 13, 2020, 10:05:50 PM
Acuma astea 28 de pe breteaua respectivă, apoi restul la Alba Nord și apoi mai vedem. Vrea Pizza să le pună restul la Sebeș cu lansatorul  :lol: :lol: :lol:. Luați popcorn și distrați-vă la filmările din urmă când se chinuiau să ridice la Mureș. Tot la a doua grindă se defecta. Au lălăit-o săptămâni fără nu știu ce rezultat și a venit Deme și le-a săltat în 2 timpi și 3 mișcări. Probabil așa va fi și la Sebeș, dar merită să mai încerce odată Pizza, că are vreme.

ladposta

mersi. am re-vazut ca pana pe 12 trebuiau sa termine cu cele metalice. parca era ceva vorba si despre cele de beton, dar se pare ca inca nu erau gata pe 12 sau nu erau disponibile. deci se pare ca va fi cum a prezentat horatiu



danutzu_1069

Si ca sa ne intoarcem la Alba Nord, mari si incapatoare trebuie sa fie congelatoarele pizzarilor..... si aktorilor....
Si nu pline cu pizza, ci cu carne....
Adunata din marea parcare dintre Alba si Teius....

Numarati cu atentie cate predale sunt montate acum pe cele 2 structuri metalice....
Asa o sa ramana multa vreme.... Le-au insirat pe jos... dar nici urma de macara care sa le ridice.....

Dar, bine ca lucreaza la rampa DN-ului....

Iceman

#20186
Mie personal Nu îmi place deloc cum sa executat acest pod de la Sâncrai.. tablierul metalic simplu a fost pus pe niște piloni subțiri cu cuzineți foarte înguști lăsându-mi impresia că siguranță a fost omisă în totalitate executânduse cel mai ieftin pod posibil peste un râu (în afară de un pod cu structură din lemn)... Doamne ferește în cazul unui cutremur sigur un astfel de pod se va prăbuși... totul a fost făcut ca să iasă cât mai ieftin nimic altceva...ca și părere personala

horatiu.cosma

#20187
Poduri de genul asta sunt brevetate international, sunt la ani lumina ca proiect și ca tehnologie de execuție de Iptana 1970. Poți citi din urmă pe thread dacă ai curiozitatea să găsești mai multe detalii puse de colegi despre tehnologie. Sigur, exista varianta buncăr Bechtel cu fundații și elevații și grinzi in care intra fier și beton 300% din cat e necesar, însă intr-o lume practică și pragmatică inginerii cu cap gândesc și calculează de 10 ori și vin cu o astfel de soluție supla sau "cea mai ieftină posibil cum zici tu" (nu e nici pe departe așa), iar alții fără cap din trecutul istoric scot din pix un pod, dublează cantitățile "ca să țină" și ii dau bătaie. Proiectanților (slovaci parca) de la Biharia-Bors nu le venea să creadă ce supradimensionate structuri lăsase Bechtel in urma de făcut, cat fier și beton inutil de pus in opera. Plus că în lumea modernă te mai gândești și cum aduci grinzile/tablierul pe drumuri (nu mastodonți de sute de tone și zeci de metri lungime), ci lego mic care nu încurcă traficul și poate fi montat și ridicat simplu și ușor la fata locului. Sunt multe de povestit despre cat de înapoiați suntem pe partea de proiectare si despre ce școală de proiectare praf avem.

RaduC

Sa nu uităm că din 2007 încoace, tot ce facem în România proiectam în concordanță cu Eurocode 1990 până la Eurocode 1999, iar la acest pod s-a folosit, printre altele mai ales Eurocode 1994:Proiectarea structurilor composite din otel și beton.
Eurocodurile, împreună cu anexele naționale adoptate pentru România, au adus foarte multă suplețe și optimizare procesului de proiectare dar mai ales o schimbare de dogmă în proiectare.
Poate părea un proces de analiza și proiectare mai greoi, dar rezultatul sunt structuri optimizate

yetiman

#20189
Quote from: Dominik on August 13, 2020, 04:30:43 PM
Pt ultimele doua deschideri spre Turda se vede ca au facut platforma pt macara, mult mai moderna aceasta macara de 500 t fata de cea de 300 t cu gabarit mult mai mare folosita la nod Alba Nord. +1 Alin  :cheers:

Cu parere de rau, dar esti intr-o eroare.  :D
Nu e cu nimic "mai moderna" macaraua de care zici tu, fata de senilata folosita la Alba Nord.
Sunt doua tipuri diferita, cu capabilitati diferite.

Macaraua folosita la Sebes este imobila cand lucreaza. Dupa ce se caleaza pe pozitie (sper ca asta e termenul corect), ea NU POATE sa se deplaseze cu sarcina in carlig. Are o raza de actiune circulara in jurul pozitiei fixe.

Macaraua senilata, in schimb, POATE sa se deplaseze cu sarcina in carlig.
De aici, posibilitatile si scopurile diferite in care se folosesc cele 2 tipuri de macarale.

Ex: Macara pe roti de 1. 300 t. (da, una mie trei sute)


vs. Senilata de 3.000 t (trei mii tone)


LE: Unde s-au ridicat tablierele metalice, a fost obligatorie folosirea senilatei, pentru a se putea deplasa cu sarcina in carlig. La Sebes, pentru grinzile de beton, nu a fost necesara deplasarea macaralei, pentru ca "au venit grinzile la ea".  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu