News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

cristi5

#14910
Quote from: pentium10 on June 13, 2019, 02:51:20 PM
care sunt acele bretele scurte ce trebuie finalizate pt deschidere partiala?
sa le marcam pe o poza

nord (A1->Alba Iulia)
https://www.openstreetmap.org/way/245324557

sud (Alba Iulia->A1)
bretea giratie: https://www.openstreetmap.org/way/283872950
pasaj peste A1: https://www.openstreetmap.org/way/283872943
conectare A10: https://www.openstreetmap.org/way/245324558

Restul nodului Sebes, la traficul de acum, e bonus. Conform supravegherii de trafic waze, giratoriul nordic, care e cel mai aglomerat, nu se blocheaza.

ovideatza

#14911
Este perfect legal si firesc sa lucrezi cu subcontractori. Bineinteles, legal este sa ii si declari. Altfel se lucreaza in general cu "utilaje inchiriate" cu tot cu om, etc..ca sa nu ii declari.

Tu ca ofertant nu te poti pricepe la toate.
E ca un parteneriat.

Iei subcontractor pentru structuri pe X, pentru instalatii electrice pe Y, si tie iti raman terasamente, asfaltari, etc..la ce te pricepi.
Dar pe nise specializate se apeleaza la subcontractori.
Spre exemplu la o cladire cam nici un constructor nu face el direct instalatia audio-video, supraveghere. Acolo e nevoie de o firma specializata, cu atestate in domeniu, etc. Si atunci ii subcontracteaza.
Liderul de Asociere, in mod teoretic, face profit pt ca face lucreaza, fara subcontractant de regula neputand sa o faca. Ca uneori i se mai intoarce X% comision pt ca a facilitat obtinerea contractului, normal, treaba fiecaruia cum isi negociaza.

In contracte e prevazut de regula ca poti aduce subcontractori noi cu acordul Autoritatii Contractante.
In functie de intelegere/ contractul de subcontractare, se poate prevede ca toti banii sa treaca prin Liderul de Asociere sau fiecare membru (Asociat sau Subcontractant) sa isi ia banii sai in mod direct -> masura care de regula merge mai bine.

Bineinteles ca raspundere e la comun si in solidar, in speta a liderului de asociere + cum isi prevad in contracte, dar si tu ca Beneficiar daca ai un contract solid e mai ok sa vezi delimitat clar fiecare ce face si sa il si platesti pt asta.

In cazul asta, in care sunt sincope de intelegere intre membrii unei asocieri pe partea financiara, iar e bine intr-un fel sa dai banii direct la subcontractantul care presteaza, ca sa vezi ca lucrurile merg inainte si sa nu te trezesti ca isi cumpara careva avion cu banii tai in loc sa plateasca subcontractantul pe structuri spre exemplu...

@vancouver: la noi este si varianta in care la inceput in oferta fiecare, Asociat sau Subcontractant, isi declara preturile, pe baza unui centralizator in oferta financiara. Ulterior fiecare factureaza mai departe la CNAIR partea lui de proiect. E ca la asociati, doar ca unii sunt subcontractori ai unor Asociati/ Lider de asociere. Nu isi mai opreste Liderul de Asociere (Aktor) nimic, Subcontractorul factureaza direct la CNAIR in cazul teoretic de fata, iar Aktor factureaza la CNAIR ce presteaza el efectiv. Depinde de contractele de asociere si subcontractare fluxul financiar.
In "spate" posibil ca lucrurile stau probabil diferit, isi mai fac transferuri intre ei de comisioane.

vancouver

In Franta, PRIN LEGE, toti subcontractorii de rangul 1 sunt platiti direct de beneficiar, daca beneficiarul este statul francez sau o companie de stat sau cu actionariat majoritar de stat. De ex. EDF (Energy de France).

Lucrurile decurc astfel: facturile subantreprenorului si datele de plata sunt transmise de catre antreprenorul principal catre beneficiar si acesta face plata in termenul legal. Asta, pentru ca in caz de faliment al antreprenorului principal sa nu dea faliment si tot lantul de subantreprenori, cu scop final protectia salariatilor.

Asadar nu are nici o legatura cu preturile pe care Aktor le are cu CNAIR, ci pur si simplu facturile pe care sa zicem Retter le face catre Aktor, sunt date de Aktor mai departe la CNAIR, si CNAIR vireaza direct banii la Retter, iar din factura Aktor scade exact aceste sume si deconteaza doar restul. CNAIR sigur ca vede cu ocazia asta ce preturi a facut Retter in relatia cu Aktor, dar nu are ce sa comenteze, e relatie de piata la preturi de piata.

Mie mi se par lucrurile super simple.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AlinC

#14913
ST2, supratraversare km 32,8. Un tur de forta marca Deme Macarale si Retter, in 16 zile au fost ridicate si montate grinzile la 8 supratraversari:


horatiu.cosma

AlinC, felicitări pentru întrebări, ai fost singurul din presă care avea habar de infrastructură (și printre foate puținii prezenți). O mică observație: înainte să întrebi ministrul despre bârfe de șantier rostogolite de dorei plictisiți (gen că trebuie demolate bretele), verifică informația cu cineva avizat.

luc

Ăștia în ce film joacă? Zicem să fie pe placul politicului?

"Constructorul susţine că Lotul II Sebeş - Turda progresează

Încă un segment al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda, şi anume Lotul II Sântimbru - Aiud - Rădeşti (km 17 + 000 - km 41 + 250), va fi deschis traficului până la sfârşitul acestui an, informează construtorul, compania Aktor.

Aktor, contractorul lotului de autostrăzi Sântimbru - Aiud - Rădeşti, accelerează lucrările pe acest segment, pe baza unui calendar foarte specific, susţine comunicatul. În prezent, se lucrează intens la rambleele de poduri, la ridicarea şi aşezarea grinzilor pe toate podurile, turnarea straturilor de balast stabilizat, precum şi la structurile din beton, rigolele şi zidurile de sprijin. De asemenea, lucrările de asfaltare sunt planificate să înceapă cu primii 7 km din totalul de 24,25 km al lotului II, în perioada 25-30 iunie 2019. Aceste lucrări se realizează cu un efectiv de peste 350 de persoane, cu 120 de camioane şi peste 80 de maşini mecanizate.

Până la sfârşitul anului, lotul II al autostrăzii Sebeş-Turda de 24,25 km va fi deschis traficului..."

https://m.mediafax.ro/social/decizie-de-ultima-ora-razvan-cuc-pune-conditii-altfel-va-rezilia-contractul-pentru-lotul-doi-al-autostrazii-sebes-turda-ce-spune-constructorul-despre-lucrari-18168672

Ionut

#14916
Pai daca vorbim de tur de forta, tur de forta sa fie! :lol: Ieri dimineata. Contine cateva unghiuri noi si mergem pe sensul opus fata de filmarile lui AlinC, adica mergem de la nord spre sud. Enjoy! Nu uitati de conturi. Ui ui ui benzina nu e ieftina. Si nici timpul. Multumim!


voicul

Ce ii impiedica sa termine pe bretelele scurte ST1 la final de an?
Mai sunt 6 luni jumate de munca.
Teoretic luna viitoare muta si stalpii de la Alba Iulia N si restul de structuri exista.

Stiu ca stilul de munca Pizzaroti este un motiv foarte concret, dar nu s-ar putea teoretic termina pana la final de an?

yetiman

Asa ne tot amagim de ani de zile.
"Nu-i nimic. Anul abia e la inceput. Mai sunt X luni de munca anul asta. Pana acum a fost cum a fost, dar de SAPTAMANA VIITOARE rupem tot. Aducem mii de mucitori si sute de utilaje si sa vedeti cum progresam.... etc..."

@voicul - Chiar mai crezi povesti?
Toate pasajele si podurile sunt inca departe de finalizare. Terasamentele, la fel. Nu exista gram de asfalt de uzura pe tot lotul.
LD3 si LD4 sunt la 95% din lucrari si tot mai au nevoie de vreo 2 luni ca sa termine...

PS: Remember?
QuoteDe altfel, Pizzarotti a mai promis o dată anul trecut, tot în luna iunie, că va deschide circulația în același mod, de la Alba Iulia la Sebeș, până la 1 decembrie 2018, ca un cadou de Centenar
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Europiu

Nici eu nu văd cum s-ar putea termina în 6 luni. AlinC s-a concentrat pe noduri cu filmările, dar impresia mea e că nici acolo, nici pe restul lotului nu au ajuns la stadiul la care să spui "hai că nu mai e mult". Mai este. Destul.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ciprebbe

@voicul  filmarea am facut-o dimineata apoi am fugit la Deva unde era restul trupei. La intoarcere undeva pe la ora 17 se lucra in zona bretelei scurte ( pe partea cu Kronospan) la relocarea unor stalpi aproape de giratoriu. Cred ca de medie tensiune.
Daca se vrea pana la final de an se poate circula Sebes - AlbaSud , cu Alba Nord inca am dubii. Sansele sa se circule pana la alba Nord sunt cam aceleasi cu sansa ca  Aktor sa deschida de la Alba Nord la Teius in 2019.
Ca infanterist daca era Astaldi puteam tine un pariu de deschidere (nu de finalizare) asa cu Pizzarotti am rezervele mele.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Problema cu Alba Sud este acea groapa de gunoi de pe breteaua de acces in DN. Nu pot sau nu vor sa rezolve problema asta. Si din ce-am mai auzit in stanga-dreapta, nu ar fi chiar asa usor (birocratic) de rezolvat. Poate stie AlinC mai multe.

Vice33

#14922
1 intrebare 2 intrebari la video:

a) la inceput acea bucatica cu balast stabilizat face parte din lotul 2 deja...? Multumesc Ionuţ pentru clarificare.

b) la min 17:15 la nodul Sebeş, este o anexă magazie sau depozit (la proprietarul acela care nu vroia sa işi demoleze împrejmuirea laterală) care "muşcă" din aliniamentul autostrăzii. Se va demola si acea constructie?

Ionut

^ Da, acea bucatica este la Aktor. Exact acolo este limita dintre loturile 1 si 2.

paulmare

#14924
AlinC multumim :)
sa stai te rog "cu ochii" pe structurile astea , asa de curiozitate, mai sunt predalele - cofrajul pierdut, si placa, grinzile si asamblarea celor 2 bucati ar fi fost partea cea mai interesanta, acum e "clasic" dar oricum interesant (aici e o poza de-a lui Bogdymol de la primul pod de pe lotul Strabag din 2012 cu grinzi compozite de la Petzek https://www.flickr.com/photos/bogdymol/7972866598/ - acuma e altceva)
Aktor lucreaza, surprinzator pentru mine, mai ales ca orice cumpara dupa tzeapa lui euroconstruct trebuie sa plateasca in avans, Cuc abereaza acuma cu reziliatul cand ai 350 de oameni in santier, 120 de basculante si 80 de utilaje, trebuia sa o fi facut cand nu misca nimic nimic
Finisorul de asfalt de care radeam in primavara - se vede ca lucreaza la asternut de balast - foarte ok