News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

De aseara de la peco-ul din nodul Sebes, am uitat de ele.











Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Multumim Alin pt filmare.
Am numarat 54 de utilaje (excavatoare, buldozere, compactoare) fara basculante. Din pacate, majoritatea stationau. Iar lotul are 22 de km.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Eu tind sa cred ca e figuratie ca sa reuseasca sa semneze A0. Oare are CNAIR ce trebuie pentru a rezilia aici acum si a nu semna A0? Nu prea cred. Si-ar stirbi blazonul de companie anti-infrastructura.

SeikonDS

Daca AKtor chiar castiga pe A0 atunci luati-va adio de la centura , se va termina PI-SB si Aktor poate va avea 40% terminat :(


alin_simeriaveche

Deja mie mi-a ajuns cu Aktor. Am impresia ca isi bat joc de ce fac. Ionut, vreau sa te intreb, nu se poate scrie un comunicat sau intreba la CNAIR ce au de gand sa faca cu acest lot? Am fost in weekend acasa si am mers bara la bara la scurt timp dupa ce am iesit din Aiud pana dupa Teius. Nu stiu ce s-ar putea face sa se iasa din pasivitatea asta

Europiu

@Sandu +1 :gj:

Dispariția, pe ici pe colo, a lacurilor și mărilor bănuiesc că are de-a face cu sezonul, nu cu activitatea debordantă a constructorului,  nu?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

BoGDaN

#14017
Comparația este elocventa. Ar trebui un protest masiv cu hashtag-ul #AktorOUT[l
Ne aducem aminte când constructorii de pe A3 București - Ploiesti isi băteau joc de romani acum 10 ani. Aktor in 2019 face la fel , cu complicitatea statului as zice eu!
#reziliere și #outdepeA0[l
Numai ca trăim in România și autoritățile nu vor autostrăzi!  :madwife: :madwife:

Cetatean

La cum arata acum, cu cei mai buni subcontractori romani, poate au o șansă să termine în 2 ani.
Au foarte multe umpluturi de făcut.
Într-o luna bună, de vara Apolodor sapa 100000/120000 mc pe luna.
Podurile nu mai zic.
Podetele metalice se ridica relativ repede.
La lipsa forței de munca din Ro... O sa le fie super greu.
Autoritățile ar trebui sa le bage pe gat graficele alea de execuție și dacă nu fac progres 40-50% pe an, afara!
Sunt contracte asumate cu execuție de 18-24 de luni.
Și vrăjeală cu claimurile... E fâs. Ăștia doar asa știu și vor sa facă bani.
M-am saturat de firmele astea de manageri.

horatiu.cosma

De sapat e usor, merge repede. Umpluturile sunt mai lente si fara mobilizare nu se prea intampla. Aktor mai are cam 2 milioane de metri cubi. Cu 10 basculante fac 2-3 mii de metri cubi zilnic. Calculati voi in cat timp ar ajunge sus. Problema mare e ca de 2 ani nu mai lucreaza absolut nimic relevant la structuri si relocari de utilitati. Degeaba ai terasamentul sus, daca treci Muresul inot. Au venit cateva grinzi anul trecut si de atunci pauza. E clar ca nu platesc, nu au forta si furnizorii/subcontractorii nu ii mai ajuta pe ochi frumosi. Treaba e foarte simpla: Aktor (firma mama) trebuia sa aduca niste bani din Grecia, sa plateasca niste datorii si niste comenzi in avans ca sa se deblocheze lucrurile, dupa care s-ar fi putut plati din ce da CNAIR. Asta e situatia de aproape un an, de cand a iesit Euroconstruct. Daca nu s-a intamplat pana acum, care e sansa sa se intample in continuare? Hai CNAIR cu factura de penalitati de 100 de milioane si cu notificarea de reziliere. Inginerul poate veni cu o situatie la zi in cateva saptamani, cnair are proiectul tehnic. Lansat un anunt de intentie pana se finalizeaza documentatia pentru relicitare pe FIDIC Rosu, apoi lansata licitatia. Pus in caietul de sarcini un termen mai strans, 2-3 schimburi, o suma generoasa, termen de depunere oferte mai strans, cifra de afaceri pentru ofertanti ca pe PiSi 1&5 ca sa nu participe oricine, echipa speciala pentru evaluarea ofertelor cu oameni si din ANAP care sa lucreze doar pentru licitatia asta, termen scurt de evaluare, facut totul ca la carte si nu vor fi contestatii, contract semnat in 4-5 luni. Se poate daca se vrea, altfel o sa o lalaim la nesfarsit. Neaparat factura de penalitati de sa ii usture si sa nu semneze A0. Mascaricii trebuie sa dispara din piata daca vrem sa dam un semnal de seriozitate si sa atragem ofertanti seriosi.

AlinC

Probabil ar trebui sa mai astepte pana la finalul lunii aprilie, iar daca nu se mobilizeaza nici pana atunci, in mod categoric ar trebui reziliat contractul pe ST2, cu toate implicatiile pe care le implica o reziliere: expertiza pentru a evalua stadiul lucrarilor, o noua liciatie etc ... adica foarte mult timp.
Totusi, eu nu inteleg un lucru. Cu cat tragi de timp si dureza mai mult sa construiesti un lot de autostrada, proportional iti cresc cheltuielile indirecte care la un moment dat (daca stai ani de zile pe un lot) vor avea o influenta mare in totalul cheltuielilor. Pe ce principii economice functioneaza oare oamenii astia de la Aktor?

alin_simeriaveche

Asta spuneam și eu. Să se aducă la cunoștință opiniei publice că deși de mai bine de un an nu fac absolut nimic și mai câștigă și contracte. Este normal așa ceva? Trebuie pusă presiune. Este mai rău decât Bechtel. Măcar ăia și-au luat catrafusele și gata

alin2pas

Problema este că dacă ar lucra ar trebui să fie și plătiți, dar bugetul în forma în care a fost adoptat mă face să fiu cam sceptic. Se laudă că vor să finalizeze 180 km de autostradă (nu au nici măcar în lucru atâția km), dar din câte am observat nu sunt alocați bani suficienți pentru plată, iar în cazul în care nu se va obține creșterea economică de 5.5 % (extrem de mare), tăierile vor putea fi făcute în principal de la infrastructură. De aceea nu cred că vor face ceva împotriva firmelor de genul lui Aktor.

zuma80

AlinC, eu cred ca Aktor nu are cheltuieli precum altii, ca exemplu UMB cu utilaje, angajati, cu cheltuielile conexe, ei sunt un numar de personal TESA care plateste executia, cum se organizeaza contractantul e treaba lui nu a celor de la Aktor. De asta nu cred ca sunt stresati!
Pentru A6!

voicul

@alin2pas Ai lovit la tinta cu ce ai spus.
Nu m-ar mira sa vedem plati si anul asta pentru ST3 si 4 (poate vorbesc prostii si s-a platit tot - nu stiu situatia).

Ideea este ca la fel ca si la autostrazi SI banii sunt tot (doar) pe hartie.

Romania cam atatea santiere (cat sunt acum) isi permita sa tina.
S-ar putea si mai bine, dar ar trebuie management mult mai performant, adica exclus management CNAIR