Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Nu e vorba de bani. Ba dimpotriva. A10 este, asa cum multi dintre voi stiti, un proiect "fazat". Adica e inceput pe exercitiul trecut (POS-T, 2007-2013) si continuat pe exercitiul curent (POIM, 2014-2020). Daca nu terminam A10 pana in 2020+3 (regula n+3), am belit-o. Scuzati expresia. Nu se va mai putea faza inca o data pe exercitiul viitor. Deci trebuie sa finalizam A10 pana la 31.12.2023.

Altfel, e groasa rau, se pot pierde toti banii (UE ni-i poate cere inapoi). Va spun ca este o presiune foarte mare sa se finalizeze si sa nu se piarda banii. In aceast moment, cea mai mare problema pe lotul 2 este Aktor, nu statul. Culmea. Aktor are front de lucru suficient, iar mobilizarea este dezastruoasa!

zuma80

Nici eu nu cred ca este problema de bani.
Daca facem un calcul simplu luand in cacul contributia UE 75% si RO 25%, rezulta:
- din TVA RO recupereaza 19%.
- daca luam in calcul cheltuieli cu forta de munca de 30% rezulta dupa noua lege o contributie de 20% din salariu adica 6% din investitie.
- iar daca mai luam in calcul reintroducerea banilor in economie (prin mancare, servicii, etc...) rezulta ca RO este pe +.
Deci trebuie sa fi absolut imbecil sa nu faci aceste investitii, doar ca noua ni se arata exct contrariul de la centru!
P.S, nu sunt economist, dar sunt aproximativ in bransa si sper sa fie un calcul realist.
Pentru A6!

StefanCelMare

Eu cred că am putea pune un timer pe prima pagină a forumului.
4 ani, 9 luni, 12 zile - până trebuie terminat.
La cum merge melodrama grecească, deși poate părea mult timp, eu zic să nu pariați împotriva unor forțe de nivelul Aktor + CNAIR.
Să nu uităm că autoritățile au mai lăsat loturi de A peste un deceniu cu lucrări întrerupte, iar licitații lălăite în diferite faze de atribuire sau în contestații sunt și azi cu duiumul.

florin74

Poate ii viziteaza Cuc in fiecare zi. Sa isi faca cuib acolo.  :lol:
La cum se misca CNAIR, mi-e frica de reziliere. Sfarsitul lui 2022 ar fi o varianta superoptimista.  CNAIR ar putea in cazul rezilierii sa sparga lotul in 2, sa se apuce in regie proprie sa faca devierile de utilitati, ca sa lase terenul liber la constructori. Complicat. Si nu exclude riscul de a avea o alta teapa in loc.
Oricum, trebuie sa ii multumim lui Besciu pentru rahatul in care a bagat lotul asta. Apropo de calitatea unor antreprenori romani. De bine de rau, Harpos de la Straco merge inainte, asa cum poate, de pe o factura la alta. Asta s-a carat cu banii si aleluia.

ovicor

Impresionanta alaturarea filmarilor realizata de Alex Duma. Nu la fel de impresionanta evolutia lucrarilor, unde singura diferenta este traficul de pe DN-ul paralel, nu sunt aceleasi masini. Oricat as incerca sa fiu optimist, si sant de felul meu, cred ca rezilierea urgenta e solutia ce se impune. Asa ar mai fi o sansa sa ne incadram in "N+3". Privitor la lot 1, acolo se impun penalizari drastice daca mobilizarea nu creste. Privitor la Alba-Sud, cred ca ocolirea gropii de gunoi ar fi mai putin costisitoare, si la capitolul financiar, cat si la capitolul timp.
Zicea cineva ca pe traseul bretelei Alba - Deva din nod Sebes nu s-a forat pentru culei + pile. Nu stiu proiectul, dar cred ca se va folosi doar acel "tunel" folosit unde A1 supratraverseaza CF, iar in rest umplutura.

paulmare

Alex Duma si AlinC - excelent - si filmarea si videoul cu cele 2 alaturate,
in octombrie - erau mult mai bine mobilizati ca si acum in martie, si a fost o toamna calda si secetoasa, si cat a fost progresul pe lotul lui aktor ?
Nu se va termina bucata asta niciodata, in ritmul in care lucreaza, se degradeaza mai mult decat "progresul" lor

Granata06

       Tin minte daca nu ma insel ca discutia privind reziliera sau continuarea intre diversi colegi de pe forum era in urma cu circa 1 an - 1 an jumate. Se pare ca cei care au optat atunci pentru reziliere aveau dreptate. Nu stiu acuma in ce masura se poate face din prisma birocratiei (emiterea ultimei AC etc).

AlinC

Nodul rutier Sebes. Sunt ceva basculante cu numar de Timis si cred ca au mai adus 10-15 oameni care lucreaza pe la rigole, casiuri etc pe langa podul de la Ampoi:


dragos76

Până la urmă breteaua Alba-Sibiu (ce se vede la începutul filmării) va trece la 90 de grade peste A1, cam pe direcția decopertării, sau oblic, în continuare la platformele betonate unde au ceva utilaje și pare-se că vor să depoziteze și materiale? Pe openstreetmap îmi pare că merge mai oblic (și așa și sper, ca să nu avem restricții inutile în zonă).

horatiu.cosma

Pe direcția celor două delușoare artificiale de umplutură făcute de Pizzarotti.

AkaManah

Știri pe pe frontul de vest (Sâncrai). Nu am apucat sa fac poze dar, va povestesc. Am vazut un camion cu armatura pentru foraje dar, nu era nici o macara acolo. Se decopertează pe aliniamentul viitorului DJ care va supratraversa A10. Se vor darama inca doua case pentru asta si se va intra pe inca doua proprietati (curti). La decopertare au mai iesit niste morminte.

interesantul

Dar am vazut ca au adus instalatia de turnat grinzi! Inseamna ca le fac "on site"
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

Dominik

#14037
Enorm, enorm de mult de lucru este la nodul Sebes, practic este un lot de autostrada  :( trebuie sa intre cu mai multi muncitori pe el !
You're in Steelers Country

paulmare

aici e doar vina cnair - aktor cred ca stie ca are nevoie de 10 utilaje ca sa termine intr-un an (asa ca exemplu ipotetic)
are costurile cu mobilizarea care i le factureaza subcontractorii, sa aduca de exemplu excavatorul pe trailer, si daca in loc de transport de 10 excavatoare care lucreaza un an aduce doar unul care va lucra 10 ani - economiseste
Mai economiseste din faptul ca nu e deloc elastica oferta de servicii din partea subcontractorilor, mai ales ca local pot merge si la lotul 1, daca gaseste de exemplu 10 fierari dispusi sa lucreze cu x lei pe zi, daca ar aduce 100 nu ar mai gasi deloc cu pretul asta
Asa ca o lalalaie cu cati oameni si utilaje sunt dispusi sa plateasca 

Si marea vina e a cnair, care le lasa portite contractuale asa incat penalitatile sa nu fie mai mari decat economiile facute lucrand la modul asta dezastruos, ei vor mai gasi 30 de mp neexpropiati sau vreo groapa de gunoi neautorizata sau niste morminte neidentificate, orice ca sa mai traga de timp si sa lucreze in ritmul asta

TS30

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/830954890584978/

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere
Imagini de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș - Turda, antreprenor AKTOR S.A. S-a constatat o mobilizare slabă având în vedere că data oficială de începere a lucrărilor a fost 15 martie. Antreprenorul și-a asumat ca termen pentru dare în circulație, sfârșitul acestui an.

:o