News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Daniel_I

În urma săpăturilor după giratoriul Lukoil, Pizzaroti a dat de apă. Multă apă. Revin deseară cu pozele și info noi.
On The Road

yetiman

 :D bine ca n-au dat de petrol. Ca nu mai aveam veci autostrada...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Daniel_I

Lotul 1, sapaturile de langa giratoriul Lukoil spre Sebes, pamantul este plin de apa la -3 metri, sub nivelul solului. Sapaturile continua spre Sebes.

Vedere de la giratoriu spre Alba Iulia . Terasamentul se inalta bine

Subtraversarea din campul cu maci. Fostul :D

Terasamentul e aproape de nivelul superior al subtraversarii


La balta de pesti pe care am fotografiato la ultima vizita cu Stefan si care a fost expropiata, lucrarile continua, sa adus piatra si se compacteaza

Au facut un pod peste Raul Sebes pentru traficul de Santier. E o veste buna si pentru noi, e mult mai usor de inspectat lotul, nu mai ocolim cativa lilometrii :D


Terasamentul intre podul peste Raul Sebes si subtraversarea agricola aflata la 100 m de pod creste vizibil
Zona unde au turnat asfalt pe o lungime de aproximativ 100 m langa Oarda

Probe de laborator luate din asfalt

A fost o vizita scurta pe o portiune de 5 Km din lot. Weekendul urmator o sa vizitez alta bucata.
On The Road

Iceman

#8043
http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/de-ce-nu-poate-fi-finalizat-anul-acesta-tronsonul-4-din-autostrada-sebes-turda-o-alunecare-de-teren-si-o-minciuna-spusa-premierului--163285.html

Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș-Turda se întinde pe 16,3 km, de la nodul Decea până la Turda şi este construit de asocierea Porr Construct - Porr Bau, în timp ce lotul 3 are 12,5 km, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea. Constructor este asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua.

Potrivit ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, românii ar trebui să circule pe autostradă de la Aiud la Turda până la finalul acestui an.

"Mă bucur că lucrările pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii sunt în grafic, iar constructorii ne-au asigurat că vor fi date în folosinţă la finele acestui an. Autostrada Sebeş-Turda se regăseşte în Programul de Guvernare PSD şi este vitală pentru asigurarea legăturii dintre Coridorul IV Pan-European şi Autostrada Transilvania", scria Cuc pe Facebook la finalul lunii iulie.

Realitatea din teren îl contrazice, însă, pe ministru. Surse apropiate proiectului au declarat pentru Ziua de Cluj că tronsonul 4, Decea-Turda, are şanse mici să fie deschis circulaţiei în următoarele luni din cauza unor probleme din zona Lacului Stejeriş, unde au avut loc alunecări de teren (vezi foto).

"La vizita sa pe şantier, ministrului i s-a spus că există acele alunecări în zona Lacului Stejeriş şi că tronsonul nu poate fi dat în folosinţă înainte de remedierea problemelor, dar Răzvan Cuc a solicitat ca aceste informaţii să nu fie făcute publice", au declarat sursele noastre. Minciuna, am aflat în timpul documentării acestor informaţii, a fost servită şi premierului Mihai Tudose, care este ferm convins că nu există probleme şi că cele două tronsoane vor fi inaugurate în 2017.

În paranteză fie spus, specialiştii PSD în Transporturi mai au la "activ" un caz similar. Tronsonul Sălişte-Cunţa din Autostrada Orăştie - Sibiu a fost inaugurat în grabă în noiembrie 2014, fiind ignorate alunecările de teren. În cele din urmă, la 10 luni de la deschidere, în septembrie 2015, circulaţia a fost oprită pe tronsonul respectiv, fiind necesare ample şi costisitoare lucrări de stabilizare a versanţilor.

Potrivit unui specialist consultat de Ziua de Cluj, care ne-a solicitat să îi protejăm identitatea, în zona Lacului Stejeriş proiectul iniţial al Autostrăzii Sebeş - Turda prevedea prezenţa unui viaduct, însă soluţia tehnică a fost modificată ulterior.

Cu aprobarea directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi cu ştiinţa ministrului Transporturilor, s-a renunţat la viaduct. Calculele CNAIR, care ar fi vrut să economisească bani prin această mişcare, au fost, însă, date peste cap de problemele din teren.

Lucrările de consolidare care se execută - în lac au fost vărsaţi peste 30.000 de metri cubi de piatră brută, iar acum se toarnă, de o parte şi de alta a autostrăzii, coloane de beton cu diametrul de 1 metru, la 20 de metri adâncime - ar putea costa mai mult decât soluţia iniţială cu viaduct, spune specialistul consultat de Ziua de Cluj.

"Lotul 3 e aproape gata, va fi deschis circulaţiei în acest an, însă lotul 4 nu mai poate fi finalizat în 2017 cu respectarea tuturor normelor din domeniu şi ţinând cont de siguranţa participanţilor la trafic", au apreciat sursele noastre

Iniţial, toate loturile Autostrăzii Sebeş - Turda (A10) au avut ca termen de dare în folosinţă sfârşitul lui 2016, însă s-au produs întârzieri importante din cauza lipsei avizelor obligatorii pentru construire.

Autostrada Sebeș-Turda:

Lot 1 - 17,0 km - de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea Impresa Pizzarotti - Pomponio
Cost: 541 mil. lei, fără TVA

Lot 2 - 24,3 km - de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
Cost: 549 mil. lei, fără TVA.

Lot 3 - 12,5 km - de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua
Cost: 420 mil. lei, fără TVA

Lot 4 - 16,3 km - de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct - Porr Bau

http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/de-ce-nu-poate-fi-finalizat-anul-acesta-tronsonul-4-din-autostrada-sebes-turda-o-alunecare-de-teren-si-o-minciuna-spusa-premierului--163285.html

rizzuh

Ce mai este de zis? Exact la fel ca pe Lugoj - Deva, exact la fel ca pe Orastie - Sibiu. Pe Lugoj - Deva avem noroc ca nu au acceptat in AM solutia cu debleele de 40 de metri adancime, caci acolo ar fi fost distractie, insa pe Orastie - Sibiu nu au fost ursi... asa ca in loc de tunel au facut un debleu imens intr-un deal instabil. La fel si aici, au decis ca-i mai ieftin sa umple lacul cu piatra, decat sa faca viaduct, si ca - stiti zicala romaneasca - las' ca merge si asa!

Eh, uite ca nu merge. >:(

ciprebbe

Nu e la Stejaris problema. Deja acolo sunt executati mai mult de jumatate din piloni.
Alunecarea e mai spre Alba unde era stalpul LEA sus pe deal si nu au putut sa excaveze un sens.
E filmata si din drona si din avion, e de cateva luni.... se vor face piloni si acolo.
Unii descopera mai greu apa calda :) .
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Ca sa nu mai vorbim de nivelul de intelegere al celor care scriu despre subiect...

Quote
http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/de-ce-nu-poate-fi-finalizat-anul-acesta-tronsonul-4-din-autostrada-sebes-turda-o-alunecare-de-teren-si-o-minciuna-spusa-premierului--163285.html
Quote
Cu aprobarea directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi cu ştiinţa ministrului Transporturilor, s-a renunţat la viaduct. Calculele CNAIR, care ar fi vrut să economisească bani prin această mişcare, au fost, însă, date peste cap de problemele din teren.

Pai nu au un contract semnat ?
Ce ar putea economisi CNAIR ?
In urma licitatiei s-a angajat sa le dea 420 de milioane lei pentru 12,5 km de autostrada. Traseul este acelasi, nu a fost necesar inca un nod ca la Holdea, nu au "rasarit" tuneluri ca pe LD2...
Aia sunt banii.

Ca pe antreprenor il costa 300 de milioane sau 500 de milioane - asta e "biznisul lui", cum i'o fi norocul... ;)

Eu cel putin asa inteleg functionarea sistemului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ddfab

cei de la aktor au reinceput lucrul la relocarea dn1 din curba oiejdea. acum continua sapaturile pentru a putea aduce noua locatie la cota actuala a dn1.
partea dinspre alba a curbei.














si partea dinspre turda





yetiman

#8048
Aduc si eu un mic update la A10:

Lot4 -
Porr monteaza din greu parapeti. Am vazut pe lateral, nu si pe centru, dar e un lucru nou fata de ultima mea trecere pe acolo.
La subtraversarea de la Turda (din varful dealului) au trecut la finalizarea caii de rulare care era neatinsa in urma cu o luna. Au balastul stabilizat pus, acum erau la emulsie. Debleul nu e inca gata, dar nu mai au foarte mult.
Stejeris - foreaza coloane la greu, cu 3 foreze. Pasajul peste A10 nu este inca finalizat.
Accesul din DN la CIC nu a mai progresat de loc.
La Dumbrava (Manastire) au dat drumul la circulatie peste pasaj si au desfiintat trecerea peste autostrada.
Mai incolo, frezau ceva asfalt de pe unul din poduri, probabil ceva probleme de calitate.

Lot 3 -
La Decea se circula pe jumatatea noua a sensului giratoriu din DN si se lucra la cealalta jumatate.
Din cate am vazut, TS sta mai bine cu parapetii, dar mai au destui de montat si ei.
La pasajul peste CF sunt la nivel. (era prea sus ca sa vad daca au pus si asfalt sau nu).
Giratoriul de la Aiud este aproape de final, se circula pe ambele laturi (fiecare pe a lui  :lol: ) si se lucra la zona centrala.

Lot 2 - Nod Teius
Cred ca aici sunt probleme mari cu apa freatica. Nu se lucreaza nimic la terasamente. Singurele progrese se vad la culeele si la pilele pentru pasajele peste CF. La pasajul peste DN14B nu s-a mai facut nimic, Culeele sunt gata, dar nici urma de grinzi.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vladb

Quote from: yetiman on September 07, 2017, 11:17:24 AM
Aduc si eu un mic update la A10:

Lot4 -
Aktor monteaza din greu parapeti...

+1. Totusi m-ai speriat cu Aktor pe lotul 4  :D :cheers:

ovicor

   Era ingrijorat de apa freatica de pe lot 2. Sincer, nici din filmare nu arata bine !

yetiman

@vladb - mersi de atentionare - am corectat

In zona nodului de la Teius este problema. Din acelasi motiv nici Pizzaroti nu lucreaza la mutarea liniilor CF. Au facut ceva structuri, care sunt "subacvatice". Groapa din jurul lor e plina de apa in permanenta. Au mai scos apa cu pompele, dar s-a umplut la loc aproape imediat.
Si la autostrada sunt aceleasi situatii.
Oare nu s-ar putea face un sitem de "canale de drenaj"? Intreb, caci nu ma pricep.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cfdp

pe lotul 2 "structurile subacvatice" se pare ca sunt podete innecate care sa echilibreze pinza freatica, iar pe lotul 1 sa nu uitam ca pe "platoul" respectiv linga calea ferata la cca 200m exista un sistem de lacuri cu tot tacamul, fauna flora, iar in parcare jos pe DN este renumitul izvor al lui Homosteanu care are debit onstant de ani de zile. Oricum va fi greu de realizat debleul de la LUKOIL. infiltratii in taluze, evacuarea apelor, etc

Horațiu 87

AUTOSTRADA Sebeş-Turda, BLOCATĂ de INCOMPETENȚĂ. Minciuna lui Cuc și încă o ALUNECARE de teren...

Anunţată ca o mare realizare a guvernării PSD, deschiderea în 2017 a tronsoanelor 3 şi 4 din Autostrada Sebeş-Turda s-ar putea transforma într-un eşec de proporţii.Iniţial, toate loturile Autostrăzii Sebeş - Turda (A10) au avut ca termen de dare în folosinţă sfârşitul lui 2016, dar s-au produs întârzieri importante din cauza lipsei avizelor obligatorii pentru construire.   

Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș - Turda se întinde pe 16,3 km, de la nodul Decea până la Turda şi este construit de asocierea Porr Construct - Porr Bau, în timp ce lotul 3 are 12,5 km, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea. Constructor este asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua. Potrivit ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, românii ar trebui să circule pe autostradă de la Aiud la Turda până la finalul acestui an, scriu jurnaliștii de la ziuadecj.realitatea.net.

Ministrul Cuc este doar optimist sau minte?

"Mă bucur că lucrările pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii sunt în grafic, iar constructorii ne-au asigurat că vor fi date în folosinţă la finele acestui an. Autostrada Sebeş - Turda se regăseşte în programul de guvernare PSD şi este vitală pentru asigurarea legăturii dintre Coridorul IV Pan-European şi Autostrada Transilvania", scria Cuc, pe Facebook la finalul lunii iulie.

Realitatea din teren îl contrazice, însă, pe ministru. Surse apropiate proiectului au declarat, pentru ZIUA de CLUJ, că tronsonul 4, Decea - Turda, are şanse mici să fie deschis circulaţiei în următoarele luni din cauza unor probleme din zona Lacului Stejeriş, unde au avut loc alunecări de teren.

Realitatea din teren pare să-l contrazică

"La vizita sa pe şantier, ministrului i s-a spus că există acele alunecări în zona Lacului Stejeriş şi că tronsonul nu poate fi dat în folosinţă înainte de remedierea problemelor, dar Răzvan Cuc a solicitat ca aceste informaţii să nu fie făcute publice", au declarat sursele noastre. Minciuna, am aflat în timpul documentării acestor informaţii, a fost servită şi premierului Mihai Tudose, care este ferm convins că nu există probleme şi că ambele două tronsoane vor fi inaugurate în 2017.

"Pe segmentul de autostradă Sebeș-Turda, în urma cu trei săptămâni a aparut o alunecarea a versantului, în apropierea lacului Stejăriș. Constructorul PORR, a facut săpături în vesant, iar  consultantul, SEEA&Tehnics, care aveau obligația să verifice dacă execuțiile sunt conforme, au avizat lucrările, cu toate că știau ce teren este acolo. Rezultatul a fost că a alunecat versantul, moment în care, deabia atunci au început expertiza geotehnică. Acum sunt în curs de remediere a situației, astfel încât să respecte termenele dar și calitatea lucării. Contructorul și consultantul vor fi penalizați în cazul în care nu respectă termenul de predare și caliatea lucrarilor, a întregului tronson, până la sfârșitul anului", a declarat, în exclusivitate pentru Evenimentul zilei, Alin Șerbanescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

În paranteză fie spus, specialiştii PSD în transporturi mai au la activ un caz similar. Tronsonul Sălişte - Cunţa, din Autostrada Orăştie - Sibiu, a fost inaugurat în grabă în noiembrie 2014, fiind ignorate alunecările de teren. În cele din urmă, la 10 luni de la deschidere, în septembrie 2015, circulaţia a fost oprită pe tronsonul respectiv, fiind necesare ample şi costisitoare lucrări de stabilizare a versanţilor.

http://evz.ro/autostrada-sebes-turda-blocata-alunecari.html

yetiman

Hory, e acelasi articol preluat din Ziua De Cluj si postat mai sus.
E posibil sa fie si o problema acolo, dar eu, sincer, nu am remarcat-o. E drept ca eram in trafic pe DN, dar se lucra la pilotii forati de la Stejeris si dealul ala nu are o panta asa de mare.
Probabil va mai trebui indulcita panta, lucru care se face in afara benzilor de circulatie.

Inca sunt altele problemele care ar putea impiedica darea in circulatie. E o diferenta destul de mare la stadiul lucrarilor la lotul 4 fata de lotul 3. Stejeris e una din ele - dar nu dealul ci chiar terasamentul. Inca mai au de bagat zeci de piloti, apoi terasament, apoi balast stabilizat, straturile de asfalt, parapetii, marcajele. Volumul de lucru ramas ma ingrijoreaza pe mine, nu alunecarea de teren.

PS: Vezi si comentariul lui Ciprebbe de mai sus.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu