Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Eurocopter

Quote from: horatiu.cosma on October 01, 2015, 03:50:11 PM
Majoritatea cunoscutilor merg pe DJ107P :). O fi undeva la mijloc. 1R e/era foarte rau, chiar mai rau pe unele portiuni decat 107P.

Credema ca frecventez des zona si 1R e mai bun decat 107P pana la Belis. Pe 107P ai o gramada de serpentine pe langa lacul Tarnita, apoi urcusul pana la Marisel, tot pe serpentine. Nu se compara ca si medie de viteza cu 1R. Or fi care folosesc varianta asta, insa nu e mai rapida (am folosit vara aceasta ambele variante).

Mai degraba sunt care folosesc ca alternativa DJ103K, precum sugera Dan74, drum care e proaspat refacut si foarte bun calitativ. Pe 103K e posibil sa salvezi vreo 15min.


NGC

#2761
Quote from: zol21 on October 01, 2015, 05:33:06 PM
Quote from: NGC20 on October 01, 2015, 09:02:15 AM
DN1R va fi reciclat in situ intre Km 1+773 si Km 29+460, deci de la Huedin pana la barajul de dupa Statiunea Fantanele.

Pacat ca dupa poiana horea drumul e neasfaltat...

Pe portiunea neasfaltata Km 47+795 - Km 58+530, deci intre Poiana Horea si limita dintre judetele Cluj si Alba, lucrarile de reciclare in situ ar trebui sa fie deja in desfasurare.

Acel contract a fost atribuit in Iulie 2015 catre ARL CLUJ, iar lucrarile constau in "realizarea unei reciclări în situ cu lianți hidraulici a suprafeței carosabile existente și realizarea unui strat constituit din anrobat bituminos AB31,5 (protejat cu un strat de șlam bituminos simplu) în Etapa 1, urmând ca în Etapa 2 – să se realizeze un strat de uzură de 4-6 cm".

Momentan este contractata doar etapa 1 si lucrarile ar trebui sa dureze 3 luni.

I-a vazut cineva la lucru pe ARL CLUJ pe traseu? Are cineva poze din zona cu lucrarile?

florin74


ovideatza

Ce sa reciclezi pe o portiune neasfaltata? Exista asa ceva? Stiam de reciclarea unor straturi de asfalt, dar a recicla drumul pietruit si sa iasa in spate asfalt nu prea inteleg cum :)

Daca e cineva care poate sa "traduca" explicatia tehnica de mai sus as fi recunoscator.

NGC

#2764
Quote from: NGC20 on September 25, 2015, 03:10:49 PM
Referitor la DN76, Neaga a declarat Miercuri, ca chiar in cursul zilei de Miercuri firma VYALES Y OBRAS PUBLICAS va primi notificarea de reziliere a contractului pentru tronsonul Ionesti - Varfurile.
A invocat motivul ca nu se lucreaza.

Avem acum si confirmarea ca este reziliat.

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat%2002.10.2015%202.pdf





TibiV

Quote from: NGC20 on October 02, 2015, 12:12:39 PM
Pe portiunea neasfaltata Km 47+795 - Km 58+530, deci intre Poiana Horea si limita dintre judetele Cluj si Alba, lucrarile de reciclare in situ ar trebui sa fie deja in desfasurare.

Acel contract a fost atribuit in Iulie 2015 catre ARL CLUJ, iar lucrarile constau in "realizarea unei reciclări în situ cu lianți hidraulici a suprafeței carosabile existente și realizarea unui strat constituit din anrobat bituminos AB31,5 (protejat cu un strat de șlam bituminos simplu) în Etapa 1, urmând ca în Etapa 2 – să se realizeze un strat de uzură de 4-6 cm".
Pai daca este o portiune neasfaltata, ce reciclezi in situ ?

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#2766
^^^ Pai teoretic e asfaltat, daca ne luam dupa caracteristicile date de CNADNR in Iunie 2015.
Quote
Lățimea părții carosabile pe sectorul studiat variază de la 4,00 m la 6,50 m și este încadrat de borduri.
Suprafața de rulare este constituită dintr-un covor asfaltic de 6 -10 cm, așternut pe un strat de piatră spartă de 25 cm și un strat de balast de 20 cm.

Acum aruncati si voi o privire in Google Maps si cautati si bordurile si asfaltul.

Sau vedeti aici pozele lui mariansb din 2013.

Sau poate folosesc ei ceva STAS mai nou, dupa care peste asfalt se pune pietris. :lol:

florin74

#2767
^^

Se poate recicla si fundatia drumului, NU neaparat numai asfaltul. Se adauga ciment si ulterior se poate asfalta. Avantajul la genul asta de lucrari este ca apar ca lucrari de intretinere, nu trebuie anuntat ISC, fara AC, in general este mai rapid.

NGC

^^^ Exact!

Quote
Suprafața de rulare este constituită dintr-un covor asfaltic de 6 -10 cm, așternut pe un strat de piatră spartă de 25 cm și un strat de balast de 20 cm.

Quote
Lucrările de întreținere constau în realizarea lucrărilor de reciclare în situ de 15 cm (din care 10 cm aport piatră spartă și 5 cm zestre) și a dispunerii unui strat de AB31,5 de 8 cm (protejat cu un strat de șlam bituminos simplu).

TibiV

Doamne, cum arata drumul ala...
Pozele lui mariansb spun totul.
Cica e DN... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#2770
^^^ Nu te lua numai dupa ce scrie pe site-ul DRDP Cluj, pentru ca nu tot ce scrie acolo este actual.

Licitatia a fost atribuita in 20.07.2015 catre ARL CLUJ contra 4,115,149.44 RON fara TVA.

La fel de "actuale" sunt si 2 licitatii pentru reciclare in situ pentru DN76, care la ei inca apar "in desfasurare", dar sunt atribuite de 3 saptamani.

yetiman

#2771
Am mai zis-o pe aici:
Informatiile de pe site, atat la CNADNR cat si la DRDP (Cluj) sunt actualizate din ani in Pasti (daca se intampla asta).
De exemplu A10 - la CNADNR inca este drum expres...
QuoteConstrucţie drumuri expres Drumuri Expres - Cu studii de Fezabilitate Sebeş - Turda
Lungime (km)    74.10 km
Finanţare    Proiectare - Buget; Execuţie - Fără finanţare;
Valoarea estimată a proiectului     920 Mil Euro
Proiectant    -
Consultant    -
Constructor    -
Lucrări de artă    -
Termen începere    -
Termen estimat finalizare    -
Perioadă garanţie    -
     
Stadiul actual    Studiu de Fezabilitate aprobat prin HG

Sau, si mai distractiv:
QuoteConstructie autostrazi Autostrada Jucu - Dej - Bistriţa Jucu - Dej - Bistriţa

Jucu - Dej - Bistriţa

Fişa tehnică
Lungime (km)    75.00 km
Finanţare    Bugetul de stat
Valoarea estimată a proiectului     750 Mil Euro
Proiectant    -
Consultant    -
Constructor    -
Lucrări de artă    -
Termen începere    2009
Termen estimat finalizare    2010
Perioadă garanţie    -
     
Stadiul actual    Studiu de fezabilitate în licitaţie

De la Jucu la Bistrita circulam deja de 5 ani si noi nici nu stiam asta...  :lol:

Mai vreti exemple?
QuoteConstructie autostrazi Coridorul IV Nadlac - Constanta Tronsonul Sibiu - Piteşti

Tronsonul Sibiu - Piteşti

Fişa tehnică
Lungime (km)    116.64 km
Finanţare    Guvernul României
Valoarea estimată a proiectului     3.246 Mil Euro
Proiectant    SC IPTANA SA şi SCETAUROUTE
Consultant    SC IPTANA SA şi SCETAUROUTE
Constructor    -
Lucrări de artă    -
Termen începere    2007
Termen estimat finalizare    2008
Perioadă garanţie    -
     
Stadiul actual    Are Studiu de Fezabilitate finalizat în 2008 şi Hotărâre de Guvern nr. 1418/2008
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

nicolaem

voi ziceti de drumul din poiana horea spre alba. dar si din poiana pana langa lacul Fantanele e tot neasfaltat. de acea portiune se stie ceva?
In partea cealalta in spre Alba am inteles ca ar fi fost modernizat anul asta ( Albac- limita cu judetul Cj) avem cumva vreo confimare?

nicolaem

da, mai am :)
lasand gluma la o parte, drumul are un potential turistic f mare. citeam recent ca ar fi fost reabilitat complet pana la limita de judet, iar daca NGC20 ne spune ca si de acolo pana in huedin va fi reabiltiat ar fi excelent.
in articolul despre marele carmaci se vb despre 11km dar de fapt intre Matisesti si limita judet Cj sunt doar 7 :lol:

NGC

#2774
Stati putin, pentru ca in urma informatiilor din articolul de mai sus, se schimba datele problemei.

La ora actuala se reabiliteaza in situ (sau au trebui sa se faca acest lucru) portiunea Km 47+795-km 58+350, adica de la Poiana Horea pana la limita judetelor Cluj si Alba (in ordinea dupa Kilometraj).

Lunile urmatoare trebuie sa se faca portiunea Km 1+773 si Km 29+460, deci de la Huedin pana la barajul de dupa Statiunea Fantanele.

Mai ramane eventual de facut portiunea Km 29+460 - Km 47+795, unde momentan se vede asfalt in Google Maps.

Dar daca ne luam dupa informatiile din articol, cum ziceam, se schimba datele problemei.
Acolo scrie ca anul trecut s-a asfaltat in 2 saptamani portiunea intre Km 50 si Km 61.

Iar eu am scris aici ca dupa spusele CNADNR acolo este asfalt si borduri.
Quote
Lățimea părții carosabile pe sectorul studiat variază de la 4,00 m la 6,50 m și este încadrat de borduri.
Suprafața de rulare este constituită dintr-un covor asfaltic de 6 -10 cm, așternut pe un strat de piatră spartă de 25 cm și un strat de balast de 20 cm.

Poza din articol arata si asfalt si borduri.



Dar atunci, reiese ca acea lucrare de asfaltare intre Km 50 si Km 61, care ca printr-o mare coincidenta a fost inaugurata in 14 Noiembrie 2014, a fost facuta de o calitate incontestabila, daca acum o recicleaza in situ de la Km 47+795 la Km 58+530. :o :o :o

Poate vroiau sa o recicleze in situ chiar anul trecut, dar nu mai reuseau sa rezolve coincidenta, ca pentru reciclare au nevoie de 3 luni, nu de 2 saptamani. ;)

Si o parte din vina apartine si celor de la Google, care nu au mai trimis masina in zona sa faca poze noi, ca sa vedem si noi marea realizare. :lol:

Dar sunt foarte curios daca chiar au pus 22 Km de borduri (11 Km x 2) in 2 saptamani, sau au pus borduri doar pe bucati.