News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[SB] Transportul public in Sibiu

Started by Ionut, December 28, 2017, 08:00:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Primăria Sibiu va solicita finanţare europeană pentru a cumpăra 40 de autobuze noi pe gaz

Primăria Sibiu va solicita finanţare de peste 116 milioane de lei, din fonduri europene, pentru modernizarea transportului public din municipiu prin achiziţia a 40 de autobuze noi alimentate cu gaz natural comprimat şi o linie de transport ecologic cu 5 minibuze electrice în centrul istoric, se arată într-un comunicat al instituţiei.

economica.net

tom_sawyer


Ionut

Primăria Sibiu achiziţionează 10 autobuze de la producătorul român BMC Truck & Bus pentru 10,5 mil. lei

Primăria Sibiu a semnat cu probucătorul de autobuze BMC Truck & Bus din Ciorogârla, Ilfov, un contract de 10,5 mil. lei (aproximativ 2,2 mil. euro), pentru achiziţia a 10 autobuze City Bus Diamond.

Autobuzele măsoară 12 metri, au trei uşi, un motor Euro 6 produs de Daimler (deţinătorul mărcii Mercedes Benz), precum şi podea joasă şi rampă specială pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, potrivit unui comunicat de presă al primăriei Sibiu. Capacitatea autobuzelor este de 28 de locuri pe scaune şi 73 în picioare, inclusiv un loc pentru un scaun cu rotile. Noile mijloace de transport sunt echipate cu GPS, astfel că pot fi monitorizate în timp real pe traseu, iar pentru siguranţa călătorilor acestea sunt dotate cu 6 camere de supraveghere. Cele 10 autobuze vor intra în parcul auto Tursib care s-a înnoit la finalul anului trecut cu 55 de autobuze.

Compania BMC Truck & Bus, cu sediul în localitatea Ciorogârla, Ilfov, a fost înfiinţată în anul 2002, ca unic distribuitor în România a autovehiculelor marca BMC, produse în Turcia. Din 2013, compania a început să fabrice autobuzele Eurobus Diamond. BMC Truck & Bus, controlată de oamenii de afaceri turci Kilic Sinan, Kilic Erhan şi Kilic Hakan, a avut în 2017 o cifră de afaceri de aproape 20,4 mil.lei şi un număr mediu de 62 de angajaţI, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor.

ZF

adiarc

s-a schimbat mult transportul public in ultimul an...sunt numai autobuze noi..probabil vreo o suta.....

totusi ramane regretul ca in 2019,INCA,se cumpara diesel,ceea ce e nasol pt ca vor fii in exploatare dupa parerea mea intre 7 si 10 ani ( din experienta celorlalte autobuze schimbate acum )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Nu-s doar noi, mai îs câteva Mercedes-uri articulate, d-alea vechi (cel puţin pe linia 1 şi 11). În astea noi a fost interesant la început că erau panourile  cu staţiile şi se şi anunţa următoarea staţie. Acum majoritatea nu mai funcţionează (sau îs oprite). Totuşi un mare plus e că poţi plăti cu cardul direct în autobuz (când merge).

Ce nu pricep eu e cum de nu găsesc o cale să extindă liniile în Şelimbăr şi în Arhitecţilor. Ar reduce maxim înghesuiala de dimineaţă şi cea de după masă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

boer_escu

http://www.turnulsfatului.ro/2020/02/17/primaria-semneaza-contractele-de-finantare-pentru-al-doilea-mare-parc-al-orasului-si-pentru-prima-linie-electrica-de-transport/

S-ar parea ca avanseaza proiectul unei linii de microbuze electrice in zona centrala a Sibiului. In principiu, ideea nu este rea, insa sa vedem cum va fi realitatea. Oricum trebuie descurajat traficul rutier in zona centrala a Sibiului fiindca devine din ce in ce mai aglomerat, iar pana acum singura masura luata a fost cresterea tarifelor de parcare la 10 lei/zi.... A dat rezultate vreo 2 saptamani pana s-a obisnuit lumea cu noile tarife.

dr4qul4

10 lei/zi? In centru? In Bucuresti e 10 lei/ora. Si centrul e mai mare decat tot Sibiul :))
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

gruiarew

dr4qul4, te înșeli amarnic omule. Aici de 10 lei iei o pâine + bere nu-i dai aiurea pe parcare...

Acum serios vorbind, în fiecare dimineață trec (pe jos) pe aici: https://goo.gl/maps/Q7kRwNT2FSooxBsL7 . Era parcare cu taxă cu 3 lei / zi parcă. Mă crezi că parcarea e goală mai tot timpul și dacă s-ar putea s-ar urca pe gard cu mașinile?

@boer_escu am impresia că mai toate autoritățile "competente" văd doar în centru. Sincer eu în Sibiu văd alte probleme mai mari ca traficul în centru: Accesul de pe Cisnădiei, a ălora din Arhitecților și pe partea cealaltă accessul în zona industrială.

Seara pe la 17 - 18 (mai ales dacă dă puțină ploaie) ai coadă pe Cisnădiei ce se întinde până la Profi de pe Iorga (celelalte artere îs ocupate oricum). Pe partea ailaltă coadă până la Ambient e ceva la ordinea zilei.

E bine că iar au adus în discuție centura de sud, doar îs alegeri... http://www.turnulsfatului.ro/2020/02/16/centura-de-sud-sibiului-plimbata-de-la-primarie-la-consiliul-judetean-urmeaza-o-noua-dezbatere-publica/

Ne strângem, povestim iar și... rămâne cum am stabilit.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

#23
Nu ma insel deloc. Exact asa e si pe aici. Parcarile primariei sunt goale (ma rog mai parcheaza electricele si hybridele ca e gratis) iar trotuarele sunt pline de masini parcate...sub semnul de interzis.
Pe aici pe la Unirii, nu dai 10 lei pe ora de parcare. Dar 20 lei pe o bere.

Eu nu va inteleg de ce va mirati ca acelasi lucru care se intampla la Bucuresti, se intampla si la Sibiu, sau in orice alt oras din Romania. Pana la urma avem aceleasi obiceiuri, aceeasi mentalitate.
Singurul lucru de care ma mir, este ca multi bucuresteni considera Sibiul ca "fiind altceva". Dar uita ca si Bucurestiul e frumos cand il vizitezi in weekend sau de sarbatori. mai greu e sa traiesti in orasele mari. Si cu cat sunt mai mari, cu atat mai extinse sunt problemele.
Nu poti avea transport public decent decat pe sine: Metrou, tren si tramvai. La Bucuresti, liniile sunt aceleasi de 40 de ani, la Constanta s-au scos, iar la Sibiu nu stiu daca mai e vreo linie (stiu ca aveati catre muzeul Astra, dar e vorba de o linie simpla de pe vremea razboiului).
Si mai trebuie ceva... schimbarea mentalitatii. Asta e greu. Dupa 45 de ani de interdictii la masini si inca vreo 15 in care nu ne permiteam, consideram ca e imperios necesar sa detinem o masina, sau 2.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

gruiarew

Eu nu mă mir de nimic. Chestia cu Sibiul "mai altfel" e expirată de mult. Da, îs câteva chestii faine prin centru cine are vreme de belit ochii pe pereți vechi. Dar cum ieși din centru dai de mocirlă.

Da, s-a dezvoltat că n-ai încotro când ești mână de lucru ieftină. Din nefericire la capitolul infrastructură s-au lungit niște străzi și cam atât.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

boer_escu

@gruiarew - da, sigur, problema majora a Sibiului nu e traficul sau parcarile din zona centrala. Ar trebui cateva masuri de descurajare a tranzitului masinilor pe anumite strazi (de ex str Tribunei si strazile adiacente) dar solutii minune nu exista fara investitii serioase.

Centura de sud ar rezolva o multime de probleme dar ma tem ca mai devreme de 10 ani nu sunt sanse sa vedem ceva construit. Cred ca ar fi singura solutie viabila pentru cartierul 'Arhitectilor' care este probabil cel mai mare esec de dezvoltare urbana din jurul Sibiului.

Nu am experienta directa cu transportul in comun in Sibiu, nu l-am mai folosit de peste 10 ani, am vazut doar ca autobuzele sunt in general noi si par mai multe ca in urma cu cativa ani. In schimb stiu ca este o aventura sa te deplasezi cu bicicleta prin oras, mai ales la ore de varf.


gruiarew

Folosesc intens transportul în comun de când e diponibilă plata cu cardul direct din autobuz. Mi se pare geniala ideea. Plus să știți că s-a schimbat mult și modul de gândire al oamenilor. Nu știu cred că am mai povestit pe aici dar o mai zic o dată, că merită.

Eram în 1 și după ce am dat cu cardul nu mi-a dat chitanță (se terminase hârtia), deși m-a taxat. Din ce am înțeles dacă nu merge taxarea, călătoria e gratis. După mine mai vreo 5 oameni, deși au văzut că nu dă hârtie, tot au dat cu cardurile. Și să știți că-s destul de aglomerate dimineața, cel puțin 1 și 11-le.

Cum mă tot plimb prin oraș mai cu autobuzul, mai pe jos (cu bicicleta cum ați zis e destul de riscant și am pățit-o și eu cu o gură de canal vara trecută, iar acum e super jeg pe banda de biciclete) aș crede că centura de sud, deși ar ajuta, nu ar rezolva de tot problema aglomerației. De ce zic asta? Când nu e școală, orașul e gol. Tind sa cred că toată aglomerația asta ar putea fi rezolvată cu niște autobuze școlare sau să se descurajeze cumva posibilitatea de a face flotant aiurea. Colegii mei ce au copii la școală nu prea mai locuiesc nicicare unde stau de fapt.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Sau alternativ poate ar trebui școlile să fie mai "egale" intre ele. Căci m-am saturat de oficialitățile și elitele orașului ce au grijă să investească doar în câteva unități școlare, cele în care își duc purandeii.

Cât timp nu investești în mod intenționat în școlile de cartier (laboratoare, terenuri de sport, alte echipamente) și nu ai grija de calitatea personalului didactic îți creezi automat o migrație internă complet inutilă.

SB76UFO


Administrația locală a Sibiului a lansat în cursul zilei de vineri procedurile de achiziție a 40 de noi autobuze cu gaz comprimat natural și, într-un alt contract, a 5 microbuze electrice. Contractele scoase la licitație prevăd și furnizarea de automate de vânzare a biletelor, de panouri de informare a călătorilor în stații, dar și de livrare a unei aplicații mobile pentru călătorii Tursib.
Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

adiarc

^in sfarsit motoare "mai" eco

decizia din ultimii 2 ani de a cumpara autobuze cu motoare termice a fost dupa parerea mea o mare greșeală

sper sa nu mai cumpere vreodata vreun autobuz sau alt mijloc ds transport in comun cu motor termic...nici macar partial
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura