News:

.

Main Menu

[B] Ticketing la STB

Started by Kokoshmare, April 28, 2012, 12:05:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adi

Tot portofel electronic cu 1,3 lei si eventual cartela de metrou cu 10 calatorii iese mai bine!

Cand va avea Bucurestiul inele de transoort public si benzi unice....atunci da sunt de acord, dar am incercat sa fac testul asta in decembrie ca nu am avut decat mijloacele de transport in comun la dispozitie si varianta expusa mai sus a fost mai avantajoasa

De exemplu, au facut linie unica pe tramvaiul21 pe Colentina si Mosilor,  dar cat am facut din Colentina pana la Mantuleasa, atat am facut si pana la Piata Sf Gheorghe, adica 20 min.

Azi citeam ca vor face linie unica si pemtru 1, 16 si 32....

Ionut

Firea: Cabinele în care se vând tichete RATB vor fi înlocuite cu aparate electronice

"Suntem în procedură - şi dorim să fie o procedură cât mai accelerată - de modernizare în totalitate a staţiilor de autobuz şi a refugiilor de tramvai. Nu mă mulţumeşte absolut deloc cum arată şi cred că nu sunt în măsură să mulţumească vreun călător. Au un aspect deplorabil, pur şi simplu", a declarat edilul general.

"Staţiile de autobuz şi refugiile de tramvai trebuie să fie modernizate şi să asigure atât confortul călătorilor, protecţie când e foarte cald sau când plouă ori ninge. De asemenea, să fie o sursă de informare a călătorilor cu privire la traseu şi orele la care ajung autovehiculele în staţie. Practic, în acest moment se lucrează la toată documentaţia şi în scurt timp vom anunţa şi lansarea acestui program, aşa cum în acest moment se lucrează la studiul de fezabilitate pentru înlocuirea tuturor cabinelor în care se vând tichete cu aparate electronice de vânzare a tichetelor de călătorie", a mai spus Gabriela Firea.

Capital

Ionut

RATB desființează casele de bilete

Casele de bilete ale regiei de transport public Bucureşti încep să fie înlocuite cu automate. Cinci aparate sunt deja amplasate şi încep să funcţioneze săptămâna viitoare la Gara de Nord, Bucur Obor, Piaţa Sudului, Unirii şi Romană. Directorii RATB nu s-au hotărât încă ce vor face cu cei 250 de casieri, dar au anunţat că niciunul nu va fi concediat. În prezent, în Bucureşti sunt 2.500 de staţii şi doar 126 de case de bilete, multe deschise până la prânz.



Digi24

ghrt

Biletul cu limita de 60 de minute este dorit de mult timp. De prin '97 parcă erau dotate cu o imprimantă compostatoarele din troleele noi, de la Astra. M-am amuzat de multe ori deoarece făceam mai mult de 60 de minute cu RATB-ul până la destinaţie. Adică la ambuteiajele de la noi limita de timp este modelată pe costurile transportatorului. Dacă s-ar taxa la distanţă (zonarea oraşului şi a zonei periurbane şi taxarea în funcţie de câte zone accesezi) ar induce un cost fix pt călători.

În fine, altceva mi se pare important. Deşi pare modernizare, reluarea cartelei comune RATB-Metrorex şi utilizarea automatelor, plus plata prin SMS, este de fapt anii '90. Maxim 2000. Astăzi ar trebui să avem o aplicaţie pe telefonul mobil şi eventual un portofel electronic gestionat de această aplicaţie.
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

Quote from: ghrt on February 26, 2018, 04:52:43 PM
Astăzi ar trebui să avem o aplicaţie pe telefonul mobil
Adica eu sa nu mai merg cu transportul in comun, sau cum?  ???

voicul

Sau daca tot facem ceva nou: sa mearga card-ul contactless!

Londra:
1. Unii au zis ca o sa platesc mai mult cu contactless (din cauza schimbului ron-gbp)
Am ales asta decat:
2. In primul rand ca ca iei un Oyster Card trebuie sa ai GBP, deci oricum pierzi la schimbare ron in gbp. Dupa care blocheaza 5 lire pt card, dupa care ai grija sa ai mereu bani pe card, daca nu, pierde timp ca sa pui bani pe card, dupa care daca mai ai timp preda card-ul sa iei lire ca sa poti sa pierzi bani cand schimbi din gpb in ron. WTF!

ghrt

Quote from: Liviu M on February 26, 2018, 05:14:59 PM
Adica eu sa nu mai merg cu transportul in comun, sau cum?  ???

Dacă nu ai smartphone poţi folosi bilete clasice - ce o mai fi însemnând şi asta. Nu am zis că ar trebui să fie exclusiv, ci că ar trebui să existe varianta modernă, din era digitală, de a-ţi gestiona finanţele şi posibil traseele. Într-o ţară civilizată Google Maps este posibil să fie deja integrat cu operatorul local de transport. Caz în care poţi să îţi programezi traseul şi să cumperi biletele, de regulă cu un mic discount. O aplicaţie ar însemna aceleaşi servicii plus posibilitatea de a deţine abonamente şi de folosi alte servicii de plăţi decât cele ale Google. O fi bine, o fi rău? Sau înţeleg greşit remarca ta?

voicul, ca să nu pierzi la conversie poţi folosi Revolut, e un card cu care plăteşti într-o marjă infimă faţă de cursurile FX şi care are şi câteva avantaje suplimentare. Personal am un card în lei, că aşa îmi încasez banii, dar pentru non-lei e mai ieftin R-ul şi am şi un dinăsta (cumpăr tot din UK). Aş adăuga că asta e tehnologia modernă aplicată la domeniul financiar... cine vrea card bancar cu dublă conversie (ron»eur»gbp) nu are decât să plătească 5% comision.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

E putin offtopic - dar sa termin ideea:
Am platit 140 de ron pentru transport 3 zile in Londra, din care 1 drum a durat 1 ora si 20 - schimbat de 3 ori.
Deci da, intradevar pierzi putin la conversie (in sensul vei avea un curs mai prost la banca decat la exchange), dar tinand cont ca vorbim de sume mici per ansamblu, nu merita Oyster-ul.

Revenind - am 2 carduri RATB (unul cu numele meu si altul fara). Mai era si un card de 2 calatorii si altul pentru 783.
As plati cu cardul chit ca dau cu 5% mai mult (ca la 1.3 ron nu conteaza - adevarat fac 10 calatorii pe an), decat sa car 100 de cartele dupa mine.

ghrt

Adaug că demult când foloseam Cardul Activ, aveam posibilitatea de a-l reîncărca online. Era chiar haios când validam după reîncărcare, deoarece îmi uploada noile limite sau ceva de genul.
Nu puteam crea categorii noi, ci doar să le alimentez pe cele existente. Cred că am unul dintre primele emise şi încă funcţionează, am 10 lei pe el sau ceva de genul pt 780/783.
Scuze de offtopic.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Oysterul nu este o prostie. Daca se introduce si la noi taxarea pe zone, atunci avem nevoie de ceva gen oyster.
Avantajul lui este ca are o limita maxima pe zi pentru o anumita zona.
Cel putin daca esti turist, si nu stii traseele, sau pur si simplu nu ai chef sa-ti faci calculele, mai bine mergi cu Oyster si ai garantia ca nu vei  plati sume astronomice.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Limitele maxime se aplica si la plata cu cardul bancar contactless (daca platesti cu acelasi card, evident) ;)

voicul

@dr4qul4 nu am zis ca e o prostie :)
Am zis WTF, dar e in sensul in care: de ce sa te complici cu Oyster-ul cand e mai simplu direct cu cardul.

Eu as dori sistemul de plata prin card pentru RATB, pentru ca mergand rar cu el, am cardurile RATB acasa.
Deci trebuies a imi planific calatoria RATB ca sa am cardul RATB, dar am cardul contactless tot timpul la mine.

dr4qul4

Cand am folosit eu Oysterul (singura data cand am fost in concediu acolo  :lol:) nu exista contactless la cardurile bancare. De fapt inca era magnetice pe la noi  :D
Daca se aplica aceleasi reguli, atunci e perfect.

La noi...am folosit o data cardul bancar contactless ca sa intru la metrou la mihai bravu. Dar asta a fost inainte de "modernizare"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on February 27, 2018, 10:10:22 AM
Oysterul nu este o prostie. Daca se introduce si la noi taxarea pe zone, atunci avem nevoie de ceva gen oyster.

Ii spune "card Activ". Si Oyster si cardul Activ sunt tot carduri MIFARE - la un moment dat au fost exact acelasi model (in Londra au trecut la o versiune mai noua de card in 2010). Sistemul suporta orice modalitate de taxare doreste compania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!