News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

Am vorbit vreo 5 minute la Speranta TV (live telefonic) despre metrul de autostrada, despre A8, A7 si ce a facut societatea civila in materie de autostrazi, monitorizare, educarea publicului, proteste, presiune... sper sa auda cat mai multi oameni si sa se implice, sa vina alaturi de noi.

Ionut

Azi am avut si o premiera. Am vorbit la telefon 45 de minute pentru BBC! Apare doar pe site, e drept, poate la radio, dar e vorba de BBC. :) Am zis de problemele autostrazilor, de Moldova, de groapa, de multe si marunte.

ultrasbz

#5882
Se pare ca a prins moda legilor date pentru proiecte individuale de autostrazi.
Avem 4 initiative inregistrate la Senat, iar una din ele deja a fost adoptata tacit.

L711/2018 Propunere legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii "Autostrada Estului"
adoptata tacit ieri 11.03.2019

L52/2019 Propunere legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti - Braşov

L68/2019 Propunere legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii "Autostrada Nordului"
Initiata de toate partidele.

L62/2019 Propunere legislativă privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Braşov-Bacău
Initiata de toate partidele.

LE: Toate au primit avize negative de la Consiliul Legislativ si de la Comisia de Buget si avize pozitive sau partial pozitive de la Consiliul Economic si Social. Deci par sortite esecului.

dragos76

Deci ce facem cu MPGT? Ne ștergem undeva cu el? "autostrada nordului", "autostrada estului"... de când sunt fundamentate economic, cel puțin relativ la celelalte planuri de infrastructură?

vancouver

Exact ce am spus cand am criticat legea cu autostrada Unirii (A8). E o aberatie sa faci lege pentru un proiect anume. Pentru ca:

- asa pot sa apara multe proiecte cu legea lui fiecare... fiecare destept de parlamentar, iata, a avut o initiativa pentru zona lui...unde ajungem?
- sunt neconstitutionale

PROIECTELE INDIVIDUALE NU SUNT APANAJUL PUTERII LEGISLATIVE.
Incalca separatia puterilor in stat. La noi inca e o mare bulibaseala in capul multora cu separatia puterilor in stat. Cum, daca m-a votat poporul, nu pot sa fac ce vreau? Legislativul trebuie sa faca exclusiv LEGI, cu caracter universal, general. Nu se pot face legi individuale. Nici MPGT nu poate fi lege din cauza asta.

Numai puterea executiva, RESPECTAND LEGILE GENERALE, poate sa decida care proiect se face si care nu. Iar restul entitatilor (firmele, populatia) pot CONTESTA deciziile acestea, apeland la a treia putere, justitia. Daca o decizie cu caracter individual, sa zicem nea Ion primeste amenda 1000 de lei, este data de parlament, atunci nea Ion nu poate contesta decizia, ca e lege. I se ia un drept fundamental.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vasilem

@Ionut, ceva mici procente trebuie modificate la tabelul 1:
Iernut – Chetani:  procentul fizic e 58.76% (fata de 58.15%), financiar la fel.
Chetani – Campia Turzii: procentul fizic e 20.05% (fata de 19.14%), financiar 24.87% (fata de 24.13%)
Sebes – Alba Iulia: procentul fizic e 61.35%  (fata de 61%), financiar 55.44% (fata de 53.88%)

din editia Februarie(a documentului care nu isi schimba numele niciodata)
http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORINDERULARE.pdf




perfidus

"Nu putem face lucrurile așa cum vrem când vine vorba de fonduri europene", spune Cuc.
Extraordinara constatare. Si ma rog, de fapt cum vreti voi sa faceti lucrurile? Doar PPP? Cu legi de derogare de la alte legi?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Mai am un vorba: D E M I S I A !!!

Si Stefan cel Mare poate a zis ca nu ne trebuie autostrazi da asa e un exemplu de acu sute de ani.

Declarație HALUCINANTĂ a unui oficial: Nu avem autostrăzi din cauza cetățenilor
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei de Autostrăzi, șochează cu o declarație făcută în contextul protestului pentru autostrăzi.

Principalii vinovați pentru că nu avem autostrăzi ar fi cetățenii, nu politicienii. Declarația revoltătoare a fost făcută astăzi, în contextul protestului #șîeu – România vrea autostrăzi.

Cel care a declarat acest lucru este chiar purtătorul de cuvânt al Companiei de Autostrăzi, Alin Șerbănescu. Reprezentantul CNAIR susține că până în anii 2011-2012, societatea românească ni nu și-ar fi dorit construirea de drumuri de mare viteză.

"Cei care vor să protesteze, protestează, cei care vor să muncească, muncesc. Este un semnal de alarmă tras nu numai la adresa Guvernului, e un semnal de alarmă tras la adresa întregii societăți. Construcția unei autostrăzi nu ține doar de Guvern sau de un partid sau altul. Ține de noi ca societate", a susținut purtătorul de cuvânt al CNAIR, întrebat despre protestul "România vrea autostrăzi".

Astfel, Alin Șerbănescu susține că până prin 2011 – 2012 românii au fost cel puțin rezervați la ideea ca țara noastră să construiacă drumuri de mare viteză.

"În primul rând, trebuie să ne dorim să avem autostrăzi. Acum 15 ani, românească a avut o dezbatere, dacă avem nevoie de autostrăzi sau nu. Ne aducem aminte că a fost și un ministru la un moment dat care a zis că va face tot posibilul pentru a le scoate românilor din cap ideea de autostradă. Se întâmpla undeva prin 2006. A mai fost un alt ministru al transporturilor care a zis că sunt suficiente drumurile naționale și nu ne trebuie autostrăzi. Ne-am lămurit că ne trebuie autostrăzi prin 2011-2012", a spus el.

"Deci, în opinia dumneavoastră, până în 2011, România nu și-a dorit autostradă", a mai fost el întrebat.

"Nu știu dacă și-a dorit sau nu. Practic, nu a știut dacă își dorește un anumit tip de drum de mare viteză", a fost răspunsul.

https://www.money.ro/declaratie-halucinanta-a-unui-oficial-nu-avem-autostrazi-din-cauza-cetatenilor/

Ionut

Ce-a iesit dupa declaratiile mele de ieri pentru Adevarul. :D Treceti peste chestiile politice.




,,Autostrăzile suspendate" ale PSD. Cum mimează premierul Dăncilă că s-ar fi apucat de infrastructura rutieră

,,E adevărat că au demarat lucrările la centura Bacău, dar nu acum. Anunţul a fost făcut de Compania de Drumuri (CNAIR) încă de vineri, pengtru a abate atenţia de la protestele #sieu. Astăzi, premierul încearcă să se laude din nou cu această reuşită, deşi lucrările au început în 2016, au fost oprite şi reluate în urmă cu mai vine de o săptămână", a declarat pentru ,,Adevărul" Ionuţ Ciurea, preşedintele Pro Infrastructură, una dintre ONG-urile care monitorizează atent activitatea de pe şantiere.

Ştiaţi că fabrica Pirelli de la Slatina este chiar pe traseul acestui drum expres? Ce face cu fabrica? A venit şleatha asta de incompetenţi şi proşti să se laude că sunt avansate lucrările! O să găsim tot felul de blocaje. Exproprieri ciuciu! Relocare cuciu! Va fi extrem de complicat. Va fi nevoie de modificarea proiectului din 2010 şi, categoric, obţinerea unui nu acord de mediu pentru că trebuie schimbat traseul. Cum să spui că acest drum expres este într-un stadiu avansat? Sunt minciuni!", a adăugat preşedintele asociaţiei.

Adevarul

Ionut

Vad ca Hotnews preia din predictiile API legate de loturile care vor fi inaugurate in 2019.

djidji1975

#5892
Am facut un mic exercitiu matematic: pornind de la bugetul de 4,1 miliarde pt infrastructura, am incercat sa estimez ce se poate întâmpla anul acesta.
Mie imi rezultă cam vreo 2,31 miliarde ce se vor cheltui pentru autostrazi, din care cam 960 milioane vor fi avansurile plătite pentru noile contracte (PiSi, DX12, A0, A3). La feroviar se vor duce cam 1,5 miliarde (avansurile pt Bv-Sighisoara si plati catre celelalte contracte in derulare) si restul la podul peste Dunăre.
Revenind la autostrazi: sorry guys, dar nu rezultă ca este loc de vreun lot pe A10 :(.
Se vor deschide cele doua de pe A1, si gasesc ei vreo struto-camila de solutie pentru deschidere partiala L1 de pe A10.

Scriu asta ca sa intelegem ceva: nu sunt bani. Si nimeni nu va finanța statul roman pentru cel putin 1 an de zile pana cand acesta va putea sa plătească facturile.

Iar statul roman nu se poate indatora mai mult pentru a "grabi" lucrurile.

voicul

#5893
O suma de bani exista, MT avand un buget alocat pentru drumuri, dar intradevar acest buget are o limita (care se atinge repede).
Acum daca prin minune se termina ST2 anul asta, bani o sa fie pentru plata, dar alte proiecte nu o sa mai aiba.

Ne miram de contestatia de pe PISI1, dar cu ce bani am porni PISI 1 anul asta?

Sa nu uitam ca anul asta s-a inceput: A3 - Oradea (asta nu e mult), A7 SI podul de 500 de milioane de la Braila (si Astaldi nu trage mata de coada acolo, ba chiar a emis o factura de 100 mil ron - vreo 21 milioane euro - daca am retinut bine). Spre comparatie PISI1 este doar 129 milioane.

Ai zice ca sunt bani de la UE dar eu stiu ca finantea UE este asa: intai face statul romana si dupa ce termina primeste inapoi 75% din investitie, ceea ce implica ca statul roman sa aiba 100% bani acum (cand se fac lucrurile).

Ar fi ceva bani si eu cred ca s-ar putea duce putin mai multe proiecte dar nu cu management CNAIR.

voicul

VIDEOREPORTAJ Cum trece ursul autostrada. Imagini cu primul ecoduct din România