Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

andrei@buc

poate s-a mai discutat, caz in care imi cer scuze, dar exista impedimente in a alege in zone dificile niste trasee care sa fie proiectate pentru viteze de 100km/h? exista standarde impuse de UE pentru finantarea proiectelor? exista multe sosele cu profil de autostrada (banda de urgenta, parapet median, pante maxime, raze minime etc) in lume unde viteza maxima legala se invarte in jurul lui 100km/h. si la bugetele la care are acces romania in general ar putea sa constituie o solutie, daca este folosita punctual in unele zone

yetiman

De discutat s-a mai discutat :).
Dar este un normativ privind proiectarea de autostrazi. Eu l-am gasit aici, daca vrei sa-l vezi in totalitate.

QuoteArt. 55. Potrivit Ordonanei Guvernului nr. 43/1997 cu modificarile ulterioare sunt fixate trei
viteze de baza pentru autostrazi si anume:
a) în regiune se ses 140 km/h
b) în regiune de deal 120 km/h
c) în regiune de munte 100 km/h
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Am mutat discutia despre chestiuni economice pe thread-ul dedicat pentru ca s-a dezvoltat mult dincolo de subiectul autostrazilor.

vancouver

Daca ai facut asta inseamna ca n-ai inteles nimic din toata discutia. Dupa parerea mea cea mai importanta discutie pe care o puteam avea despre autostrazi.

Mesajul principal era chiar pentru tine, Ionut, pentru Catalin Drula, pentru Horatiu si altii care cat de cat pot face ceva. Era un mare semnal de alarma legat de fondurile europene pe urmatorul ciclu de finanantare. Daca nu pornim de acum proiectele, dat fiind ca acestea dureaza ca. 10-12 ani, nu avem cum sa ajungem la executie in urmatorul exercitiu financiar UE. Idee era ca voi puteti sa dati eventual un comunicat, o declaratie, ca sa atrageti public atentia de acum asupra situatiei.

Dar tu iei farasul, si arunci discutia intr-un loc in care 90% nici nu se uita. Bravo. Ai moderat forumul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Daca simti ca Horatiu si Catalin trebuie sa se uite pe discutia asta, poti sa le dai un mesaj privat pe forum. :) Este simplu.

reed

A7 Bacau bypass: executie
asta cred ca trebuie modificat:)

Ionut

Ai dreptate, am uitat sa actualizez acolo. Multumesc! :cheers:

Ionut

Am uitat sa va zic ca acum cateva zile am dat un interviu mai lung la Digi24.

Promisiuni de mare viteză împotmolite în birocrație

Mai ţineţi minte promisiunea ministrului Transporturilor că anul acesta vom avea 90 de noi kilometri de autostradă? Suntem aproape de jumătatea anului şi autorităţile nu au rezolvat încă toate problemele de pe şantiere. Lipsa exproprierilor şi a autorizaţiilor pune în continuare piedică lucrărilor. La cum se mişcă lucrurile, 2017 ne va mai aduce în cel mai bun caz doar 29 de kilometri noi de autostradă, spun membrii societăţii civile care monitorizează proiectele de infrastructură. Reprezentanţii Companiei de Drumuri rămân, însă, optimişti.

Digi24


Goldmund

http://www.economica.net/seful-cnair-romania-va-avea-pana-la-sfarsitul-acestui-an-90-de-kilometri-noi-de-autostrada-plus-45-de-kilometri-de-variante-de-ocolire_138148.html#n
"AGERPRES: Care sunt provocările anului 2017 pentru Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere? Vorbim aici despre proiecte finanţate de la bugetul de stat, din fonduri europene sau în regie proprie...
Ştefan Ioniţă: Provocările companiei sunt cele pe care le aşteaptă de atâta timp opinia publică şi mă refer aici, de exemplu, la Autostrada Piteşti-Sibiu. În acest caz, avem toate speranţele că, în luna iunie, vom demara procedura de proiectare şi de execuţie pentru secţiunile 1 şi 5. Aici vorbim despre secţiunea de la Boiţa la Sibiu şi de la Curtea de Argeş la Piteşti, în total 45 de kilometri. Sunt secţiuni funcţionale care au asigurate descărcările aferente. Proiectul Sibiu - Piteşti este prioritatea zero, fiind mult aşteptat de toată lumea. În ultimele zile, am stat umăr la umăr cu prestatorul şi am muncit ca şi proiectanţi, pentru că CNAIR a trecut un pic în zona în care nu mai este un simplu beneficiar care aşteaptă un răspuns, ci s-a implicat activ. A intrat în viaţa proiectului, a fost pe teren, astfel încât putem spune că pentru secţiunile 1 şi 5 avem o documentaţie care le permite iniţierea unor proceduri de achiziţie publică, proiectare şi execuţie. Vom face acest lucru pentru a scurta termenele, astfel încât lucrurile să meargă într-un ritm mai bun şi oamenii să vadă că încep lucrările la acest sector de autostradă. Ne propunem ca, undeva în luna iulie, să demarăm procedura şi pentru Lotul 4 de proiectare şi execuţie. Ulterior, să avansăm, în funcţie de rezultatele din august, să avem nişte termene şi pentru Loturile 2 şi 3"

Normal ca f. important este sa stim cati km de autostrada au fost inceputi in 2016,2017, sa stim cu aproximatie cati km de autostrada vor fi terminati in urmatorii 3 ani.

dumbravaandrei

Cu toata parerea de rau, cel mai frumos si diplomatic termen ce-mi trece prin minte este "schizofrenie"...
Ca sa nu zic ca suntem la un fir de par de a nu mai inaugura nimic cu exceptia LD2 iar la Gilau-Nadaselu sa se evite o receptie in 2017.

yetiman

#4241
Pentru cei care mai cred in povesti cu Fat-Frumos si Ileana Cosanzeana... am facut un copy/paste din sinteza cu ce avem acum in "lucru" la CNAIR. Ase-zisele lucrari pentru viitor.
Poate citeste si MT si PM (si L.D.), inainte de a mai face promisiuni ca vom aveam in lucru sute de km de autostrazi in curand. Nu exista licitatie on-going care sa nu fi fost amanate de minim 10 (zece) ori pana acum (5 luni) si, evident, nici nu va fi finalul...


[171705] / 24.11.2016: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Buzau - Focsani"
    Depunere oferte: 05.01.2017 17.01.2017 31.01.2017 16.02.2017 02.03.2017 16.03.2017 30.03.2017 12.04.2017 24.04.2017 05.05.2017 17.05.2017 26.05.2017 07.06.2017
   
[171706] / 24.11.2016: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Focsani - Bacau"
    Depunere oferte: 05.01.2017 17.01.2017 16.02.2017 02.03.2017 16.03.2017 30.03.2017 12.04.2017 24.04.2017 05.05.2017 17.05.2017 26.05.2017 07.06.2017
   
[171707] / 24.11.2016: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Ploiesti - Buzau"
    Depunere oferte: 05.01.2017 17.01.2017 16.02.2017 02.03.2017 16.03.2017 30.03.2017 12.04.2017 24.04.2017 05.05.2017 17.05.2017 26.05.2017 07.06.2017
   
[171731] / 24.11.2016: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Bacau - Pascani"
    Depunere oferte: 05.01.2017 17.01.2017 20.02.2017 02.03.2017 16.03.2017 30.03.2017 12.04.2017 24.04.2017 05.05.2017 17.05.2017 26.05.2017 07.06.2017
 
[171764] / 25.11.2016: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Drum Expres Legatura A3 - Aeroport Henri Coanda"
    Depunere oferte: 09.01.2017 23.01.2017 06.02.2017 20.02.2017 02.03.2017 16.03.2017 30.03.2017 12.04.2017 24.04.2017 05.05.2017 17.05.2017 26.05.2017 07.06.2017
   
[171862] / 06.12.2016: "Revizuire Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Pitesti - Craiova"
    Depunere oferte: 12.01.2017 25.01.2017 08.02.2017 23.02.2017 02.03.2017 16.03.2017 30.03.2017 12.04.2017 24.04.2017 05.05.201717.05.2017
Licitatie in curs de anulare (decizia CNAIR din 11.05.2017)


   
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

NGC

Quote from: yetiman on May 23, 2017, 12:51:24 PM
Nu exista licitatie on-going care sa nu fi fost amanate de minim 10 (zece) ori pana acum (5 luni) si, evident, nici nu va fi finalul...

Presupun ca te referi la proiecte de tip A / DX.
Atunci sa stii ca exista totusi o exceptie. Licitatia pentru SF pentru impresionantul drum DX "Alternativa Techirghiol" a fost amanata "doar" de 7 ori. :lol:

yetiman

 :D evident  :D

Am luat ca exemplu doar proiectele mari.
Ca altfel umpleam cateva pagini....  O:-)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

marisRO

Grindeanu: Ma voi intalni saptamanal cu cei de la Transporturi sa vad progresele; nu sunt de acord cu ritmul lor de lucru

Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21784164-grindeanu-voi-intalni-saptamanal-cei-transporturi-vad-progresele-nu-sunt-acord-ritmul-lor-lucru.htm

Poate daca tot are programata azi la ora 10.00 o intalnire de lucru la Ministerul Transporturilor ii trage de urechi ...