Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GDPR

Tibi, adevarul e intotdeauna undeva la mai spre mijloc. Poate ca ar trebui sa detaliem putin structura cheltuielilor din fonduri europene:

2017:
- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (adica exercitiul financiar precedent): 94.9 mil;
- Proiecte cu finantare din fonduri externenerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020: 206.1 mil;

2016:
- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 1,635.9 mil;
- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020: 337.4 mil.

Bun, si daca consideram ca exercitiul precedent s-a inchis si il scoatem din calcul, observam ca diferenta intre 2017 si 2016 nu mai e atat de ingrozitoare. Luand in considerare faptul ca guvernul precedent nu a pregatit suficiente proiecte pe fonduri europene, iti dai seama ca nemultumirea mea persista.
Sa vedem daca situatia se mai schimba dupa aprobarea bugetelor companiilor nationale, pana atunci platile pentru investitii o sa fie subtiri spre zero. Iar dupa aceea o sa vina in curand rectificarea, asa ca investitii Cucu.

Harry

Intr-o mutare surpriza grupul Carrefour a luat decizia ca o parte din magazinel Billa sa fie rebranduite in Supeco.

Primul astfel de magazin transformat in Supeco a fost la Galati. Se pare ca acesta remodelare se va aplica fostelor magazine Billa cu o suprafata mare, restul urmand a deveni Carrefour Market.

Supeco este un lant de magazine ce imbina cash & carry cu discountul.

Deschiderea de la Galati aduce cu sine al 5-lea magazin din portofoliul lantului.

GDPR

Guvernul lasa autoritatile locale fara bani. Cine plateste salariile majorate?

Guvernul Grindeanu a dat o lovitura grea primariilor si consiliilor judetene, unele ramase fara buna parte din banii pentru investitii. Asta pentru ca, dupa cum sustin primari si presedinti de CJ, Executivul PSD a decis majorari salariale si taieri de taxe, iar administratia locala trebuie sa le suporte fara nicio compensatie de la bugetul de stat.
...
De unde banii?

"In general, deficitele s-au dus in reducerea investitiilor din surse proprii ale autoritatilor locale. Este adevarat ca exista posibilitatea finantarii investitiilor din fonduri europene, dar e putin probabil ca ele sa se faca in acest an, ghidurile nu sunt publicate, din pacate, guvernele pe care le-am avut din 2014 pana astazi nu au reusit sa le finalizeze.

Nu exista proiecte in derulare, abia acum cei mai avansati dintre noi incepem sa semnam niste contracte de finantare", spune Ilie Bolojan.

Ziare.com

GDPR

Sectorul construcţiilor şi-a continuat declinul în februarie, înregistrând o scădere de 3,4%

Lucrările de construcţii au înregistrat în a doua lună a acestui an o scădere de 3,4% faţă de februarie 2016, afectat de declinul lucrărilor de infrastructură şi de construcţii nerezidenţiale, în timp ce construcţia de locuinţe a crescut semnificativ, potrivit datelor publicate joi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Este a doua lună de scădere din 2017, după un declin  de 1,1% în ianuarie. Cumulat, în primele două luni din 2017, sectorul construcţiilor a scăzut cu 2,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În februarie, lucrările de infrastructură au înregistrat cel mai pronunţat declin, dar construcţia de locuinţe a crescut substanţial.

"Pe obiecte de construcţii, volumul lucrărilor de construcţii a scăzut la construcţiile inginereşti cu 19,3% şi la clădirile nerezidenţiale cu 16,4%. Creşteri au fost la clădirile rezidenţiale cu 70,3%", se arată în comunicatul INS.
Pe elemente de structură, în februarie 2017 s-au înregistrat scăderi faţă de a doua lună a anului trecut la două din cele trei categorii: lucrările de reparaţii capitale s-au redus cu 29,7%,  lucrările de întreţinere şi reparaţii curente s-au diminuat cu 1,7%, în timp ce lucrările de construcţii noi au crescut cu 0,1%.
Faţă de ianuarie, lucrările de construcţii au crescut în februarie cu 24,1%, pe serie brută, dar au scăzut cu 0,6% pe seria ajustată în funcţie de variaţiile sezoniere.
În 2016, lucrările de construcţii au scăzut cu 4,8% faţă de anul precedent, după un avans de 10,4% în 2015.

Adevarul.ro

Viscolul, bata-l vina! Interesant ca a batut doar la constructiile ingineresti si cele nerezidentiale, adica la lucrarile statului.  :-[

GDPR

Cheltuielile fiscale de la inceputul anului 2017 vor afecta investitiile in a doua jumatate a anului 2017 si in anii urmatori

"Cheltuielile fiscale de la inceputul anului 2017 vor sustine probabil consumul, insa vor afecta investitiile in a doua jumatate a anului 2017 si in anii urmatori", se arata in raportul trimestrial al Unicredit, intitulat "Abateri de la drum".
...
Data fiind absorbtia foarte lenta a fondurilor UE, investitiile statului vor scadea probabil, afectand negativ cresterea economica in a doua jumatate a anului 2017 si in anii urmatori. In consecinta, suntem de parere ca principalul risc al cheltuielilor fiscale este o crestere economica mai lenta, mai degraba decat o crestere abrupta a deficitelor bugetare.

Hotnews.ro

Dan027

Si se mai mira lumea de ce ma enervez cand ii aud ca autostrazile care sa lege Brasovul nu sunt prioritare... Pai cum sa nu te enervezi cand contribui consistent la bugetul de stat si ai beneficii aproape 0?!
Macar daca aveam si noi o alocare pt institutile din sistemul educational la nivelul Clujului sau al Iasiului, de 1,3-1,5 mlrd de lei pt anul curent, fata de 0,5 mlrd lei in cazul Brasovului, pana si Bacaul primeste mai mult.

Situatia actuala sta cam asa: Brasovul este un contributor "de top" la bugetul national si primeste o **** inapoi:
- 0 cm de autostrada
- portiunea din CIV Nord ce trece prin Brasov este singura pe care nu s-a inceput modernizarea
- bani pentru sanatate/spitale 0
- bani pentru sistemul educational, mult sub alte centre universitare, chiar mai mici decat BV.

Posibilele cauze ce au condus la aceasta situatie sunt:
1. Incompetenta autoritatilor locale si centrale (trebuie sa fi prost sa nu bagi bani in zonele cu potential)
2. Rea vointa din partea autoritatilor locale si centrale
3. Indiferenta
4. Interese ale "servicilor" / Forte oculte / Conspiratie impotriva Brasovului

QuoteJudețele Ilfov, Brașov și Sibiu contribuie cel mai mult la bugetul țării. La polul opus se află județele Vaslui și Olt. Însă, Capitala depășește cu mult toate județele țării din acest punct de vedere. Peste 43 de miliarde de lei s-au colectat anul trecut din taxele și impozitele plătite de contribuabilii mici şi mijlocii din Bucureşti şi Ilfov, potrivit datelor ANAF.


QuoteIlfov: 4.630 lei/locuitor

Brașov: 3.900 lei/locuitor

Sibiu: 3.350 lei/locuitor

http://www.digi24.ro/stiri/economie/top-cele-trei-judete-care-contribuie-cel-mai-mult-la-bugetul-tarii-708950

Populatie judet Brasov: 630.807 loc * 3.900 lei/locuitor = 2.460.147.300 lei = ~ 547 mil euro.

Nu ar zice nimeni nimic daca macar o parte din acesti bani s-ar intoarce in proiectele de infrastructura ale judetului:
- Autostrada in zona metropolitana (Predeal-Persani + Dumbravita-Sf. Gheorghe)
- VO Fagaras la nivel de autostrada
- Tunelele autostrazii Comarnic-Brasov ce ar deservi drept centuri ocolitoare pt statiunile de pe VP
- Tunel pe sub Pasul Oituz
- Reabilitarea caii ferate Predeal-Sighisoara ca sa nu ne mai trezim ca deraiaza trenurile in linie dreapta. (sunt nenumarate incidente in care au deraiat trenuri din cauza starii infrastructurii in rapoartele agifer: 1, 2, 3, etc.
- Un spital decent, actualul spital judetean nu mai respecta standardele pentru a deservi drept spital de urganta si va fi transformat in viitor in spital de recuperare.
- poate chiar un aeroport ...

Asteptam regionalizarea, desi nu am incredere in autoritatile locale ca vor sti cum sa foloseasca banii pentru a avea beneficii economice cat mai mari, cred totusi ca va fi mai bine decat in prezent. (orice e mai bine decat 0)

Harry

Imi aminteste de o situatie asemanatoare de acum cativa ani cand Constanta varsase 1 miliard de euro si primise inapoi in prima transa 10.000 (zece mii) de euro si apoi in transa doi 1 milion de euro.

perfidus

Guvernul se împrumută. A reușit ca până acum, adică în doar trei luni și jumătate, să se îndatoreze cu 4,697 miliarde euro. Cam 40% din împrumutul semnat cu FMI, la începutul crizei economice, de atât de criticatul Guvern Boc.

Stirea completa http://www.digi24.ro/opinii/in-trei-luni-si-jumatate-guvernul-a-imprumutat-aproape-40-din-cat-a-luat-romania-de-la-fmi-in-2009-708949 - bazata pe comunicari oficiale de la Ministerul Finantelor.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

GDPR

Performanţa Guvenului PSD: un milion de euro fonduri structurale atrase în două luni, din alocarea 2014-2020

În ciuda promisiunilor oficialilor guvernamentali, până acum banii europeni întîrzie să vină. Bilanţul după primele două luni din 2017 arată rău: din alocarea în curs pentru exerciţiul financiar 2014-2020, România a atras de la UE doar un milion de euro.

Economica.net


TibiV

Ce-i graba asta ?...

Mai avem alte 10 luni pentru alea 20 de miliarde de euro din programul de guvernare...

Ah, pardon, doar 5 si un pic in 2017...
Quote
Miercurea trecută, ministrul delegat pentru Fonduri Europene, Rovana Plumb, a declarat la Antena 3 că România și-a propus pentru acest an să atragă 5,2 miliarde de euro bani europeni, după ce anul trecut a fost unul "pierdut" pentru fonduri.

Offff... Scuze... Doar 1,9....
QuoteDin suma de 5,2 miliarde euro, 1,9 miliarde euro reprezintă bani din politica de coeziune, iar 3,3 miliarde euro din politica agricolă comună, a mai precizat Plumb atunci.

Ei si ce? Am luat pana acum doar 0,00105 miliarde fonduri structurale.
Da, dar luam 3,3 miliarde pentru fermieri...
Anul asta. Garantat. Fermele raman pe loc, lanurile si vacile din grajd la fel...

Agricultura salveaza Romania !

Nu mai pun ultima fraza din articol, ca prea a fost "inflamare politica" in Parcare... :(


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

S-au publicat datele privind executia bugetara pe luna martie 2017: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/BGCmartie2017.pdf

si spre comparatie cifrele pe 2016: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/BGCmartie2016.pdf

2017:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 3,228.5 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 57.4 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 1,066.6 mil lei.
- Total: 4,352.5 mil lei.

2016:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 2,788.3 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 57.9 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 1,546.3 mil lei.
- Total: 4,392.5 mil lei.

Inca nu s-a publicat situatia fluxurilor financiare dintre Romania si UE la data de 31.03.2017, ca sa vedem de fapt cati din banii europeni reprezinta de fapt subventii agricole.

Bogdan_Cluj

LE: aceasta postare a fost mutata de pe threadul A10

Sunt curios sa vad peste cativa ani o statistica/comparatie intre orasele de pe traseul lui A10 vs orase de asemenea marime si "tip"(industrial, etc) care nu au acces la autostrada (autostrazi). Asa ca si o presupunere as zice ca Aiud, Teius poate chiar si Blaj (si Ocna Mures?) vor avea o crestere economica mai accentuata in perioada urmatoare si vor trage dupa ele si comunele din zona. De Turda (+Campia Turzii) si de Sebes nu mai are rost sa vorbesc, ele deja sunt in crestere, probabil ca vor avea crestere economica si mai mare in viitorul apropiat. Alba Iulia are foarte multi turisti (renovare cetate cu fonduri europene) si probabil legatura pe autostrada si catre sud si catre nord (aeroport Cluj Napoca) nu poate decat sa insemne si mai multi. O centura la Alba Iulia din nodul nord pana in vest (DN 74, zona Sard) ar aduce foarte repede la autostrada si zona Zlatna/Abrud.

Similar pe ruta A3 vor preconizez ca vor creste economic si orasele Ludus si Iernut (+ comunele din zona) si de ce nu, Tarnaveni. Medias va avea legatura la doua autostrazi la 42km respectiv 69 km.

PS: fara sa intru in politica, dar unde era economia noastra daca ne concentram mai cu talent pe infrastructura (auto + cai ferate)?

TibiV

Quote from: BogdanCluj on April 30, 2017, 10:29:48 PM
unde era economia noastra daca ne concentram mai cu talent pe infrastructura (auto + cai ferate)?

Asta fiind, evident, o intrebare retorica...

Dar iti raspund:
DEPARTE !

Cu mai multi romani muncitori muncind in tara lor, nu ca "imigranti" prin nush' ce tari...
Lipsa infrastructurii este o pierdere IMENSA, atat de mare incat politicienii nici mcar nu o pot concepe...
(Bine, prin definitie, politicienii au un numar redus de neuroni... Daca ar fi avut mai multi, si-ar fi gasit si ei un job decent... :D )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: Ionut on May 11, 2017, 10:30:52 PM
Pana la urma alocarea e de înțeles. Ce mizerie.
Inainte de alegeri, cand tipam de zor pe forum ca "programul de..." inseamna ca vom avea  zero lei si zero bani pentru infrastructura, m-ai certat... "Se le dam timp."
Uite ca timpul le-a lamurit pe toate...  :((

Merita o discutie aprofundata....
Dar nu aici, ci pe economic.
Daca are cineva chef de discutia asta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: elphax on May 11, 2017, 09:14:01 AM
deci ar fi perfect daca am face exproprieri acum
dar la astea nu ai cum sa lucrezi cu bani europeni fara sa ai traseu, proiect etc

Din cate imi amintesc, cheltuielile cu exproprierile sunt cheltuieli neeligibile pe fonduri UE...

Logic cumva... UE plateste un proiect, de care nu te poti atinge 5 ani.

Dar proprietatea statului asupra terenului expropriat este "nelimitata" in timp...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)