Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

voicul

Continua:
Care sunt autostrăzile prioritare aprobate de Guvern

Sibiu - Piteşti, Comarnic Braşov şi Iaşi - Ungheni (e defapt Târgu Neamț-Ungheni) sunt autostrăzile prioritare din Master Planul pe Transporturi care urmează să fie aprobat de Guvern. Documentul defineşte şi prioritizeaza investiţiile în infrastructură României pentru următorii ani şi este esenţial pentru ca ţara noastră să atragă bani europeni.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/care-sunt-autostrazile-prioritare-aprobate-de-guvern-565574

dr4qul4

Varianta finala arata foarte bine.
Sper doar ca DX7 sa devina A7 in urma SF-ului (dupa declaratii a reiesit ca se vor studia ambele variante).

Sper sa il adopte (in orice forma vor ei) LUNA ACEASTA!

Ca sa dea drumul la licitatii de SF-uri imediat.

pt carcotasi: Cobra, A12 si Sibiu-Brasov sunt absolut necesare. Muntii intre Moldova si Transilvania nu pot fi trecuti in acelasi timp cu PiSi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adrian-FSB

Salut tuturor.

Masterplanul arata bine pe hartie insa implementarea lui va fi foarte dificila tinand cont de modul defectuos in care s-au construit autostrazile in Romania. Ar trebui la nivel politic asumarea unui "pact pentru infrastructura", asemanator "pactului pentru aparare" (care prevede cresterea treptata a alocarilor bugetare in domeniul apararii), avand drept scop implementarea acestui Masterplan, plus elaborarea unui Buget multianual, construit cel putin pe cele doua exercitii bugetare europene (2014-2020/2023 plus 2020-2027/2030), care sa prevada sursele de finantare a acestor proiecte. Fara aceste initiative nu avem nici o sansa ca acest Masterplan sa fie pus in practica. Grav este ca in tara asta sunt multe fonduri care zac neutilizate (e suficient sa ne gandim la miliardele de RON depuse de populatie si firme in banci contra unor dobanzi modice ori miliardele fondurilor de pensii private care la fel zac in banci contra unor dobanzi mici) si care pot fi atrase pentru finantarea acestor proiecte. Sa speram ca acest Masterplan va fi pus in practica si nu va ramane doar o coala de hartie frumos colorata, ca si altele pana acum.

Numai bine

stefanudrea

Ce parere aveti de schema asta?

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk


Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Loko

Referitor la masterplan. Care e rostul acelei legaturi (DX) catre Baia Mare care trece prin Dej? Adica o legatura Baia Mare - Zalau ar fi si mult mai scurta, si mai ieftina/usor de realizat...

vancouver

#3621
^^

Schema asta este cea dupa care s-a lucrat pana in 2012. Cu foarte mici corectii, cum ar fi A1 mutat spre Timisoara, in loc de Valea Muresului.

Dar s-a trezit o sleahta de hoti veniti la putere in 2012 sa inventeze apa calda si sa desfiiteze deodata autostrada Sibiu-Pitesti, autostrada Ploiesti-Bacau si autostrada Craiova-Lugoj, si sa inventeze una noua, Bacau-Brasov. Ca sa demonstreze ca apa curge in sus la deal (nu la vale pe Siret), ca cea mai buna legatura dintre Iasi+Suceava+Bacau spre Bucuresti nu e pe Valea Siretului, adica de-a lungul E85, prin campie, ci e mult mai bine cu 2 traversari ale muntilor, pe ruta Bacau-Brasov-Bucuresti. Si ca singura posibilitate de trecere din Transilvania spre sud peste munti este FIX tot pe la Brasov-Bucuresti. Si ca din vestul Europei spre Bucuresti tot numai pe Sibiu-Brasov-Bucuresti se poate. Cand a vazut UE o asemenea aberatie, ne-a intrebat brusc, dupa ce plan lucram si cum justificam mutarea, si asa a aparut Master Planul. Care, evident, in urma studiilor, a ajuns la singura concluzie corecta: apa curge totusi la vale, trebuie totusi drum expres (deh, nu autostrada) pe Valea Siretului si trebuie si o legatura pe Valea Oltului, care e chiar ultraprioritara etc.... Si asa am pierdut noi 3-4 ani ca sa ne dam seama ca lucram bine dupa planul vechi, rebotezat MasterPlan si imbunatatit ici-colo cu cate o autostrada in plus, cum ar fi Iasi-Tg. Mures.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stefanudrea

Eu trag doar o singura concluzie: daca se mergea dupa planul asta acum era acoperita cam 80% intreaga tara si nu se ajungea la cucerirea muntilor cu ale lor zone protejate! Acum insa avem doar un MP. Autostrazile....mai incolo, dupa taieri de panglici si umpleri de gropi lasate de panglicile taiate care in caderea lor fac ca dealurile sa se clatine, iar autostrazile sa se crape! Suntem tari!

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk

adiarc

Sa nu uitam pierderile de fonduri europene pe 2007-2013( cam cat SB-Pitești,vreun mld.de euro )

Sa nu uitam ca aceasta pauza in pregătirea proiectelor are efect in prezent si va genera in viitor o hemoragie masiva de fonduri si pe 2014-2020.

Plus pierderi de vieți ,economice,de imagine etc.

Toate astea din cauza ca s-a încercat ( si fiți sigur ca e la sertar,pregătit pt "reload" ) cel mai mare tun din toata istoria tarii - 8,4 mld de euro ( ok cu întreținere si costuri pe 25 de ani ) ,pt o autostrada de 50 de km care ar putea costa aprox.1 mld de euro sau chiar mai putin in cazul unei licitatii oneste.Pe langa acesta ,cele 1,3 mld de euro de la Bechtel sunt mărunțiș ....

"Șleata de hoti" e un compliment pt acești indivizi subumani.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cezar.ionescu

#3624
^

Pai nu e la sertar, este chiar in master plan. CoBraeste acolo la standard de A si nu se specifica in ce regim se va face.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

Quote from: Loko on September 13, 2016, 08:12:33 PM
Referitor la masterplan. Care e rostul acelei legaturi (DX) catre Baia Mare care trece prin Dej? Adica o legatura Baia Mare - Zalau ar fi si mult mai scurta, si mai ieftina/usor de realizat...

...Ca să nu mai vorbim că în varianta Baia Mare - Zalău ar fi asigurată și legătura dinspre Baia Mare / MM, via DX/A înspre Oradea / Arad / Timișoara. Da, no' - se pare că elaboratorii MPGT au ținut morțiș să nu țină cont de ideile bune din L363/2006...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

afreddyapp

Nimeni nu vede ca vom avea nevoie si de ocolitoare la Salonta si Chisinau Cris?!
E adevarat ca A11 e un proiect "iesit" din calcule,dar aceste ocolitoare sunt necesare.

michidush

#3628


Conform strategiei din Masterplanul de transport se pare ca Targu Mures -Targu Neamt are o pozitie prioritara in fata Brasov Bacau



O simpla masuratoare a traseului montan pe Brasov Bacau in portiunea Targu Secuiesc Onesti arata ca portiunea care traverseaza efectiv muntii prin Valea Oituzului are 30 de KM!!!
Acum sa vedem cum ar arata traversarea montana pe traseul Targu Mures Ditrau Targu Neamt
Am reusit cu dificultate sa identific o vale cat de cat mai accesibila, si am obtinut un traseu de 120 de KM!!! printr-o zona destul de dificila.



In aceste conditii ori estimarea costurilor e fantezista, ori ar trebui sa avem un raport de 1:3 intre costurile Bacau Brasov, vs Targu Mures Targu Neamt....
Ma tem sa nu visam OZN-uri cu Targu Mures Targu Neamt....arata frumos pe harta dar am dubii extrem de mari ca ne prmitem asemenea proiect....

raulbogdan23



Pentru DX Turda - Petea (Halmeu, Satu Mare/ Baia Mare) de ce trebuie sa dublam autostrada A3 ?
De ce nu se incearca o varianta care sa intepe A3 undeva intre Zalau si Cluj?
Pe Cluj - Dej avem drum cu 1,5 benzi pe sens care ii decent care dupa ce se termina DX o sa fie destul de lejer.