News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

@Stefanudrea....nu am zis niciodata ca nu avem trafic pe Craiova-Pitesti. mai sus ma refeream la cresterea traficului dinspre Craiova pe coridorul sudic (A6). Momentan, traficul este intre Craiova si Pitesti..si mai putin catre DTS.

5. Nu e ok sa licitezi ceva si sa faci altceva. Alte firme care au participat la licitatie probabil au licitat un pret calculat pe baza unor podete mai late care sa permita extinderea la 3 benzi in viitor, asa cum era cerinta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Quest

Quote from: dr4qul4 on August 09, 2015, 09:47:15 PM
(...)
5. Nu e ok sa licitezi ceva si sa faci altceva. Alte firme care au participat la licitatie probabil au licitat un pret calculat pe baza unor podete mai late care sa permita extinderea la 3 benzi in viitor, asa cum era cerinta.

Ti-am raspuns dincolo pe A1 ca nu e subiect generic.
Common sense will get you far !

dr4qul4

esti sigur ca TS are PT si AC pe varianta cu podet casetat in loc de viaduct? Sunt curios cate din facturile emise de TS sunt aprobate de consultant.
Diferenta nu e chiar asa de mica. Daca in SF scrie viaduct, atunci scrie 2 poduri paralele pt fiecare sens. Eu nu vad cum CNADNR ar putea aproba asa ceva.

o asemenea modificare mi se pare la fel de grava ca tunel forat vs cut@cover... sau ca tunel cut@cover cu dimensiui reduse + 2 deblee imense in locul unui tunel mult mai mare.

Poate ca acel parau curge acum prin podetul casetat, dar, dupa o ploaie torentiala, care poate veni peste 10-20-50 de ani s-ar putea sa ne trezim cu apa pe autostrada sau chiar cu podetul mutat din loc. Ca sa nu mai spun ca impiedica circulatia localnicilor catre camp.

acum nu vreau sa iau apararea CNADNR-ului, cu siguranta ei cauta sa intarzie orice plata (au nevoie de bani pt rectificari), dar s-ar putea ca aceasta modificare sa le ofere cadrul legal prin care sa o faca (sau poate nu e singura).

Asa cum o firma contesta orice licitatie, chiar si cand sansele sunt sub 1%, si CNADNR poate contesta o plata pentru o lucrare pe care ei o considera neconforma.



Poate ca e timpul sa urmam exemplul polonezilor si sa nu mai acceptam toate rahaturile constructorilor. Poate asa deschidem cativa km de autostrada mai repede, dar pe termen lung avem de pierdut:
Ex... vezi clarificarea cu giratoriul suspendat de pe CB de la Domnesti unde constructorul vroia sa faca un rahat ca la Stefanesti.

PS. Daca un furnizor imi face altceva decat am convenit cu el, ii platesc la sfantu' asteapta si doar dupa ce-mi da o reducere substantiala.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Am mutat discutia de pe Siguranta circulatiei aici.

@dr4qul4, eu am facut recent Buzau-Urziceni, in timpul saptamanii la amiaza. Si as vrea sa il compar cu Cluj-Oradea, pe care l-am facut in aceeasi zi din saptamana, cam la aceeasi ora. DN2 aveam impresia ca e mai liber, nu am intalnit coloanele de 20-30 de masini din 3 in 3 minute ca si pe Cluj-Oradea. Campie, curbe line, fara serpentine, posibilitate de depasire daca nu imediata, cel mult intr-un minut. Pe Cluj-Oradea am stat in zona Ciucea vreo 25 de minute in spatele unui tir, pana sa il pot depasi, si atunci datorita faptului ca s-a trecut la doua benzi pe sensul meu. Buzau-Bucuresti are si mult trafic doar in interiorul acestui traseu, trafic ce va ramane preponderent pe DN2 si dupa construirea unei A sau unui DX. Sa nu uitam ca CNADNR vrea sa aduca DN2 la 2 benzi pe sens de la intrarea in Bucuresti pe vreo 20 de km. Un DX ar lua din traficul de pe DN2 si de pe 1B, si am avea 3 trasee cu un trafic mediu . Cu diferenta de bani dintre implementarea A fata de DX s-ar putea adauga benzi la urcare in alte zone in care o viteza medie de 70-80 e un vis. O sa ma intrebi atunci de ce nu facem DX peste tot. Pai fiindca aici e campie, teoretic nu e mare bataie de cap sa mai faci in 10 ani o licitatie si sa adaugi banda de urgenta, cum ar fi spre exemplu pe Gilau-Nadaselu.

dr4qul4

@horatiu, ai putut depasi pentru ca tirurile s-au dat pe acel acostament.
Daca avea latime normala...stateai pana la Buzau in spatele camioanelor.
Uite-te pe Cestrin. Te vei convinge.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Da, pe drumul asta nu viteza e problema ci pretul cu care se obtine ea. Practic e folosit ca un drum cu doua benzi pe sens. Mie personal imi e frica de fiecare data cand merg pe acolo.

MNU

Daca imi amintesc bine, motivul CNADNR pentru care nu reconfigureaza la 2+1 alternativ este faptul ca trecerile de pietoni nu pot fi realizate pe 3 benzi intr-un singur "pachet". Pentru ei e mai bine asa unde legal sunt 2 benzi dar real ele sunt 4 benzi "smecherite". Nu le putem propune pe cale oficiala sa reconfigureze la 2+1 alternativ si sa faca refugii la trecere de pietoni? Refugiu intre sensuri ar insemna un "pachet" de doua benzi plus o banda... si gata. Totul e sa existe si vointa s-o faci. Dar, asa cum spuneam, rezolvarea definitiva e autostrada A7, care e si in "core network" pe deasupra. Dar autoritatile noastre practica un santaj ordinar... se pare ca nu misca un pai pana nu-si vad realizat visul cu Comarnic-Brasov.

ovideatza

#2452
Nu veti obtine nimic cu 2+1 pe DN2, viteza medie va scadea. Asta va face ca tendinta de a o "calca" pe sectiunile libere sau de 2 benzi sa fie si mai mare. In loc sa mergi cu o viteza relativ constanta, se va trece la acceleratie-frana. Dupa ce stai 10km in spatele unui TIR CU 80-90km/h o vei calca pana la 140, in loc sa mergi in general cu 110.

Daca s-ar pune separatoare mediane intre cele 3 benzi, ar creste poate siguranta in mod fortat, dar daca faci 2+1 doar cu marcaj rutier va fi mai rau decat acum. Cum vei depasi un TIR? Credeti ca toti vor astepta zona lor de 2 benzi? Se vor baga pe contrasens, si nu cu 30-50cm ca acum ci tu toata masina. Adaugam aici si vitezele mari si iese reteta perfecta pt dezastru.

2+1 cu separatoare de beton ar creste siguranta rutiera pe DN2, scazand viteza medie.
2+1 doar cu marcaj ar fi un dezastru.

2+1 functioneaza foarte bine pe zone denivelate, chiar daca nu e separator median. Iar eu unul nu vad in stare CNANDR sa puna separator median pe intreg DN2-ul.

Mie unuia nu mi se pare asa ingrozitoare si privesc cu relaxare un drum la bucuresti pe DN2 fata de varianta de Vaslui, depinde de punctul de plecare din Iasi. Poate m-am obisnuit, dar eu nu am avut emotii pe DN2. Ma asigur cand depasesc un Tir, daca este altul pe contrasens care depaseste si el normal ca nu ma bag...Ma pot da din calea celor care merg mai tare, pot depasi pe cei care merg mai incet in 90%dintre cazuri fara a intra pe contrasens...chiar nu pot sa imi imaginez acest drum facut pe 1+1 la traficul pe care il are, ar fi criminal.


In momentul in care va exista DX/A pentru tranzit putem discuta de solutii de fortare a scaderii vitezei pentru cresterea sigurantei in special in localitati, pentru traficul local, inclusiv insule de calmare a circulatiei si alte masuri asemanatoare. Si bineinteles 2+1 cu separator s-ar potrivi de minune.

frunzaverde

Quote from: MNU on August 16, 2015, 09:13:08 AM
Daca imi amintesc bine, motivul CNADNR pentru care nu reconfigureaza la 2+1 alternativ este faptul ca trecerile de pietoni nu pot fi realizate pe 3 benzi intr-un singur "pachet".

Motivul pe care il invoca este ca acostamentele au alta portanta decat drumul la normativ (ceea ce nu e adevarat dpdv al realitatii din teren, drumul respectiv fiind construit in afara normativului CNADNR din epoca), facand imposibila convertirea zonelor de acostament in banda de mers.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

horatiu.cosma

Licitatiile pentru SF de autostrada pe directia A7 s-au anulat, fiindca in Masterplan se vehiculeaza ca A7 va fi inlocuit de un DX7. Deci in momentul asta nu avem nici macar oferta de realizare SF. Realistic vorbind, mai devreme de 2020 nu vom avea nimic din A7/DX7. Avand in vedere aceste lucruri, chiar nu se poate gasi nicio solutie de compromis pe DN2 inca 5/6 ani care sa reduca numarul accidentelor?

frunzaverde

Quote from: ovideatza on August 16, 2015, 12:46:35 PM
Nu veti obtine nimic cu 2+1 pe DN2, viteza medie va scadea. Asta va face ca tendinta de a o "calca" pe sectiunile libere sau de 2 benzi sa fie si mai mare. In loc sa mergi cu o viteza relativ constanta, se va trece la acceleratie-frana. Dupa ce stai 10km in spatele unui TIR CU 80-90km/h o vei calca pana la 140, in loc sa mergi in general cu 110.

Exista o tara care a facut chestia asta pe o mare parte a retelei rutiere - Suedia.

Si, intamplator, conversia a avut loc, in principiu, din drumuri 1+1 cu acostament larg, facute dupa EXACT acelasi normativ ca DN2 (din motive istorice legate de finantarea DN2 de catre IFI-uri, pentru modernizarea DN2 s-a ales exact standardul suedez de DN cu acostament lat).

Conversia a avut loc cu parapet median si lateral usor, de tip WRSB (bariera tip cablu de otel).

Efectul a fost triplu :

1. cresterea masiva a sigurantei; practic, pe drumurile convertite in 2+2, siguranta a ajuns la nivel de autostrada;
2. o crestere moderata a vitezei medii.
3. o crestere a capacitatii drumurilor.

Da, si in SE, pe drumurile tip 1+1 cu acostament lat se circula in regim "doua benzi" atunci cand nu erau supravegheate; deci situatie perfect aplicabila la DN-uri. Diferenta se observa; foarte des merg pe un drum care are o sectiune 2+1 si una "1.5+1.5" (inca neconvertit) (este vorba de drumul 55 Uppsala - Enköping), pe sectiunea 2+1 se circula mult mai fluid si mai repede.

Rezultatele au fost atat de bune incat constructia unor segmente de autostrada a fost amanata chiar si un deceniu pentru ca drumurile faceau fata onorabil.

Nu este accelerat-frana constanta. 2+1-ul functioneaza pur si simplu ca regulator de coloana, spunandu-ti unde e complet sigur sa depasesti la viteza maxima si fara asigurare suplimentara (exact ca pe autostrada), si unde e nesigur. 

In niciun caz sectiunile 2+1 alternative nu sunt pe 10 km, ci intre 1 si 2.5 km, ceea ce chiar si daca esti prins in spatele unui dublu camion cu busteni, inaintand cu 40-50 km/h, nu e frustrant, stiind ca scapi in 2-3 minute. La fel, scurtimea cunoscuta (si anuntata) a segmentului 2 nu te face sa o calci cu mai mult de 120 km/h, pentru ca n-are rost. Nimeni nu "baga ca nebunul" pana la 150-160 daca stie ca odata ajuns la 160 va trebui imediat sa calce tare de tot frana.

Quote from: ovideatza on August 16, 2015, 12:46:35 PM
Daca s-ar pune separatoare mediane intre cele 3 benzi, ar creste poate siguranta in mod fortat, dar daca faci 2+1 doar cu marcaj rutier va fi mai rau decat acum. Cum vei depasi un TIR? Credeti ca toti vor astepta zona lor de 2 benzi? Se vor baga pe contrasens, si nu cu 30-50cm ca acum ci tu toata masina. Adaugam aici si vitezele mari si iese reteta perfecta pt dezastru.

La 2+1 ar trebui montate separatoare pentru siguranta pe intreaga distanta. Nu e scump, 30 de milioane de euro pentru toata distanta Bucuresti - Iasi, daca se alege solutia cu cabluri folosita de suedezi.

Dar chiar cu linie continua siguranta este crescuta. Pe DN2 in momentul asta exista posibilitatea sa ai 4 vehicule in paralel pe un profil de 12m, fara a exista vreo metoda de a preveni existenta unei astfel de situatii din partea oricarui din cei 4 participanti la trafic. In cazul in care sunt 4 masini, se poate trece cu o marja infinitezimala (70 cm intre vehicule), riscanta la viteze relative de 200 km/h. Dar daca unul din vehicule este duba, camion sau orice mai lat, acolo e un accident mortal, impact frontal garantat. Nu exista situatie mai riscanta ca cea de-acum.

Da, vor exista treceri peste "linia continua"; dar in momentul asta intreaga practica curenta pe DN2 este echivalenta cu "trecut peste linia continua" in ambele directii de mers.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MNU

#2456
Quote from: frunzaverde on August 16, 2015, 01:09:19 PM
Motivul pe care il invoca este ca acostamentele au alta portanta decat drumul la normativ (ceea ce nu e adevarat dpdv al realitatii din teren, drumul respectiv fiind construit in afara normativului CNADNR din epoca), facand imposibila convertirea zonelor de acostament in banda de mers.

Motivul este "praf in ochi" si nu sta in picioare pentru ca azi acest acostament este folosit curent indeosebi de camioane si, s-ar fi lasat de mult daca era cum spune CNADNR. Ma enerveaza teribil cand suntem luati de prosti si imbecili.

La 2+1 doar cu marcaj, castigul este extraordinar, pentru ca elimina ambiguitatea. Asa bizonilor le va fi clar ca sunt in eroare. Asa cum spuneam, e incredibil ce reflexe bune sa revina pe sensul corect de mers au cei  are fac voluntar (sau constient, daca vreti) o ilegalitate.

Ionut

Va rog discutati despre DN pe topicul de DN. Nu aici. Aici vorbim de autostrazi. Plus ca s-a tot discutat solutia 2+1 pe DN2.

danutzu_1069

Intrebare intrebatoare:
Ce ar fi daca in caietul de sarcini pentru constructia unui tronson de autostrada s-ar afla un capitol aparte cu: utilaje, echipamente si materiale pentru intretinere si reparati???
Si aici, antreprenorul sa trebuiasca sa furnizeze diferite utilaje, echipamente si materiale pentru intretinere si reparati, precum:
- utilitate pentru semnalizarea zonelor in care se intervine pentru intretinere sau reparatii
- soneta pentru batut suportii pentru parapeti
- autocamion cu macara
etc
materiale:
- suporti pentru parapeti (500 buc)
- parapeti (1000 ml)
etc

vancouver

Nu ar fi o problema, doar ca:

1. Contractele ar deveni mai scumpe, functie de perioada in care firmele trebuie sa se ocupe si de intretinere.
2. UE aproape sigur nu va suporta partea asta, deci o platim exclusiv de la buget.
3. Nu toate firmele de constructii au capacitatea si sunt organizate sa faca si intretinere. Unele ar fi atunci excluse de la licitatie, desi poate sunt capabile sa construiasca. Ar scadea concurenta si ar creste pretul. ATENTIE: nu numai pretul total, ci chiar si pretul de constructie.
4. Una din bazele eficientei economice este specializarea. Cu cat o firma este mai specializata, cu atat produce mai efectiv si randamentul economic este mai bun la nivelul intregii societatii (adica tara mai bogata). Hai deci sa lasam firme specializate sa se ocupe de intretinere (resp. chiar CNADNR ar trebui sa fie o astfel de firma specializata).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.