Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

cristi5

#4560
Am masurat pe OSM segmentele cu constructor si fara AC, si cele fara constructor, cu AC.... E un fel de masuratoare a incompetentei CNAIR. Am exclus bretelele si deoarece de obicei o autostrada e formata din 2 drumuri pe OSM, am impartit lungimea la 2, mai putin daca e marcat explicit cu 4 benzi. 

Quote from: Ionut on August 25, 2017, 10:23:23 AM
Contracte de executie lucrari autostrada SEMNATE si ACTIVE:
TOTAL = 179,294 km

Din care fara AC aprox 35 km

                              name                               |  km 
-----------------------------------------------------------------+------
A 10 (Lot 1)                                                    |  3.1
A 10 Sebeș–Turda: Sebeș Interchange                             |  4.6
Autostrada Transilvania, 2A, lot 1 Ogra-Iernut                  |  0.6
Autostrada Transilvania, 2A, lot 2 Iernut-Chetani               | 10.4
Autostrada Transilvania, 2A, lot 3 Chetani -Campia Turzii       | 15.7
Traseu Autostrada A1 - Lugoj Deva Lot 3                         |  0.8
pestera tunel lilieci - Traseu Autostrada A1 - Lugoj Deva Lot 4 |  0.1



Quote from: Ionut on August 25, 2017, 10:23:23 AM
Contracte de executie lucrari autostrada IN LICITATIE (diverse stadii):
TOTAL = 171,265 km

Autostrazi cu AC dar fara constructor vreo 68 km:


                        name                        |  km 
----------------------------------------------------+------
A3 Autostrada Transilvania (Sector 3)              | 31.9
Autostrada Siret - Bucuresti / Centura Bacău       |  8.6
Autostrada Transilvania                            | 23.1
Autostrada Transilvania 1C, lot 1 Tg.Mures-Ungheni |  4.1
Viaduct Gilau Autostrada Transilvania              |  0.7


Tg-Mures-Ungheni e mai scurt pt ca mare parte din el e motorway_link (drumul de legatura)

LE: in prima versiune a mesajului lungimile erau prea mari din cauza unei erori de proiectie. Acestea sunt cele corecte.

cristi5

Quote from: mmc0103 on August 25, 2017, 12:51:04 PM
As putea sa adopt eu DX12 :), si eventual sa ma mai ocup si de PiSi cand va mai fi nevoie de contributii si acolo.

Perfect, ne vedem pe topic!

Alti cartografi care vor sa adopte? :) Structuri si nodul Biharia pe Suplac-Bors? Structuri pe A10? A8? Haideti ca nu trebuie sa fie perfect, trebuie numai sa existe, si le ajustam cand apar pe satelit :)

cristi5

#4562
Quote from: Ionut on August 25, 2017, 10:23:23 AM
Contracte de executie lucrari autostrada SEMNATE si ACTIVE:
A1 Margina-limita sectiunea cu tuneluri pentru ursi - 3 km (aproximativ) (Salini)
A1 Holdea-Ilia - 21,141 km (Comsa)
A1 Ilia-Deva - 22,653 km (UMB)
A3 Petricani-DNCB - 6,5 km (Aktor)
A3 Ungheni-Ogra - 10,1 km (Strabag)
A3 Ogra-Iernut - 3,6 km (Geiger)
A3 Iernut-Chetani - 17,9 km (Astaldi-Max Boegl)
A3 Chetani-Campia Turzii - 15,7 km (Straco)
A3 Gilau-Nadaselu - 8,7 km (UMB)
A10 Sebes-Alba Iulia - 17 km (Pizzarotti)
A10 Alba Iulia-Aiud - 24,25 km (Aktor)
A10 Aiud-Decea - 12,45 km (Tirrena Scavi)
A10 Decea-Turda - 16,3 km (Porr)
TOTAL = 179,294 km

Pt comparatie, distantele masurate pe OSM. Diferente mari sunt la A10 lot 1 (5 km mai mult pe OSM probabil din cauza nodului Sebes care are multe bretele care sunt marcate ca autostrada), A10 lot 2 (1 km mai putin pe OSM, cred ca limita de lot e gresita pe OSM, de-aceea iese si lot1 mai lung), A10 lot 4 (2 km mai mult, probabil aceeasi problema la nodul Turda), A3 la Bucuresti (1km mai mult)


A 10                                                            |  0.3
A 10 (Lot 1)                                                    |   18
A 10 (Lot 2)                                                    | 23.8
A 10 (Lot 3)                                                    | 12.6
A 10 (Lot 4)                                                    | 18.4
A 10 Sebeș–Turda: Sebeș Interchange                             |  4.6
A3 Bucuresti - Ploiesti Lot 1                                   |  7.6
Autostrada Transilvania 1C, lot 2 Ungheni-Ogra                  | 10.2
Autostrada Transilvania, 2A, lot 1 Ogra-Iernut                  |  3.6
Autostrada Transilvania, 2A, lot 2 Iernut-Chetani               | 17.9
Autostrada Transilvania, 2A, lot 3 Chetani -Campia Turzii       | 15.7
Ecoduct, Traseu Autostrada A1 - Lugoj Deva Lot 3                |  0.1
Gilau-Nadasel Autostrada Transilvania                           |  8.9
Traseu Autostrada A1 - Lugoj Deva Lot 2 sectiunea D             |  4.2
Traseu Autostrada A1 - Lugoj Deva Lot 3                         | 20.7
Traseu Autostrada A1 - Lugoj Deva Lot 4                         | 22.8
ecoduct, Traseu Autostrada A1 - Lugoj Deva Lot 3                |  0.1
ecoduct, Traseu Autostrada A1 - Lugoj Deva Lot 4                |  0.1
pestera tunel lilieci - Traseu Autostrada A1 - Lugoj Deva Lot 4 |  0.1

Ionut

^ Lungimile puse de mine sunt cele luate din planse din numerotarea kilometrilor. :)

cristi5

Sigur ale tale sunt corecte, voiam numai sa verific cat de tare ne putem baza pe lungimea OSM, si rezultatul e destul de bun.

Anonymous Rider

Vesti din Ungaria despre planurile lor de "extensie" spre granite. Include si Romania.
https://dailynewshungary.com/motorways-reaching-hungary-border-double-2022/
P.S.: Am zis sa o las aici la "Brigada Diverse"  :D

cristi5

#4566
Harta proiectelor de infrastructura a fost recent promovata de API pe pagina de Facebook.  Dati like si share si comentati daca doriti s-o promovati mai mult :)

A crescut si traficul pe serverul hartii... Vad ca pe langa facebook, vin link-uri de la ziarulunirea.ro, forum.index.hu si reddit :)



Powered by API/PUM imgur uploader

mmc0103

Felicitari, Cristi!  :)

Daca imi permiti, as avea o sugestie in urma unei observatii bune facuta de un utilizator de pe reddit.

QuoteDaca elimini de pe harta ce e construit deja, si ce e doar pe hartie si nu s-a pus nici o piatra, ramane aproape nimic. 2-3 santiere intr-o tara intreaga.
https://www.reddit.com/r/Romania/comments/6who60/hart%C4%83_interactiv%C4%83_cu_toate_proiectele_majore_de/dm84gcz/

Eu ma gandesc ca scopul principal al hartii este acela de a facilita o apreciera onesta a volumului de activitate in materie de lucrari ce au loc la nivel national. Iar modul in care portiunile deja in exploatare sunt evidentiate cu acel albastru, care sare destul de puternic in ochi, cred ca poate duce la o supraevaluare a acestei activitati. De aceea cred ca poate ar trebui ca ceea ce este in exploatare sa fie marcat cumva mai subtil, poate un gri, ceva mai apropiat de proiectele doar propuse (vise), sau chiar eliminate fiindca ele oricum apar in mod implicit pe Google Maps, iar astfel ar ramane evidentiate doar portiunile in care efectiv se lucreaza (sau ar trebui sa se lucreze).

Numai bine.  :)

cristi5

Interesanta schimbarede trafic de net pe datele hartii, au preluat ziare din Cluj care domina :) Facebook a mai scazut dar e constant (ziarele scad dupa o vreme)




Powered by API/PUM imgur uploader

Dan027

#4569
Quote from: vancouver on August 31, 2017, 02:25:05 AM
Si uite asa, prin "grija" unora pentru CoBra, s-a ajuns la diverse aiureli si incurcaturi pe multe alte proiecte, inclusiv pe Ploiesti-Bacau-Pascani.
Sa dai vina pe un proiect pentru incompetenta unor oameni mi se pare o ineptie...

Autostrazile le faci ca sa ai trafic pe ele nu ca sa te uiti cum bate vantul pe ele sau ca sa ai ce dezapezii iarna si plomba primavara...
Rationamentul care ar trebui sa stea la baza constructiei autostrazilor e ft simplu: timp economisit / costuri.

horatiu.cosma

#4570
^
Vancouver nu a dat vina pe un proiect, ci pe atitudinea unor politicieni pentru un anumit proiect si nu incompetenta e problema principala adusa in discutie, ci coruptia.

marisRO

Guvernul a adoptat printr-un OUG o serie de modificari in ceea ce priveste Compania Nationala de Investitii Rutiera - entitate infiintata la finele lui 2016, dar care nici pana in ziua de azi nu a fost operationalizata. CNIR a fost gandita ca o entitate complet noua care ar urma sa se ocupe exclusiv de marile investitii in infrastructura rutiera, iar vechea Companie de Drumuri ar trebui sa se ocupe doar de intretinerea retelei rutiere. Acum, Guvernul a luat o serie de decizii care slabesc atributiile si capacitatea CNIR.

Sursa: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21980901-guvernul-ingroapa-noua-companie-care-trebui-gestioneze-investitiile-rutiere-elimina-consiliul-transparenta-taie-din-venituri-mai-departe-sarcina-noilor-proiecte-vechii-companii-autostrazi.htm

Postez aici pozitia API

Asociatia Pro Infrastructura: "In noul format propus de Guvern avem practic o clona a actualei companii de drumuri care se va ocupa in acelasi mod dezastruos de derularea proiectelor majore de miliarde de euro!"

"Prin aceste modificari aduse formatului initial, sansele ca aceasta noua companie sa deruleze viitoarele proiecte de autostrazi din Romania intr-un mod responsabil, profesionist, rapid si predictibil se reduc drastic. Altfel spus, in noul format propus de Guvern, avem practic o clona a actualei companii de drumuri care se va ocupa in acelasi mod dezastruos de derularea proiectelor majore de miliarde de euro!", sustine Asociatia Pro Infrastructura.

"Rolul ordonantei de guvern recent adoptata este de a masca inactiunea si incompetenta PSD in gestionarea infrastructurii", este de parere si Catalin Drula, deputat USR.

Potrivit API, "modul in care Guvernul a ales sa se ocupe de situatia CNIR in ultimele luni este revoltator. Prin simplul fapt ca CNIR a preluat anul trecut responsabilitatea implementarii noilor proiecte de infrastructura rutiera de la CNAIR, aceasta din urma nu mai avea dreptul legal de a semna contracte de executie de lucrari pentru proiectele noi de infrastructura. Chiar daca erau constienti de acest lucru, guvernantii nu au facut absolut nimic luni de zile. Abia acum, cand si-au dat seama ca nu pot semna contractele pentru finalizarea podului peste Somes de la Gilau (Autostrada A3) sau pentru unul dintre loturile Autostrazii Comarnic-Brasov (intre Centura Rasnov si Cristian), acestia s-au trezit din letargie".

Reprezentantii Asociatiei sustin ca "indiferenta si incompetenta CNAIR & MT & Guvern au amanat cu cateva luni lansarea unor proiecte extrem de urgente, precum podul peste Somes de la Gilau, automat prelungind perioada in care sectiunea de autostrada finalizata Gilau-Nadaselu va fi "muzeu", iar pe termen lung sansele de a vedea o imbunatatire vizibila in derularea proiectelor de constructii de drumuri si autostrazi sunt practic nule".

Asociatia Pro Infrastructura solicita Guvernului sa reanalizeze politica pe care o duce in domeniul transporturilor. "Implementarea investitiilor in domeniul infrastructurii rutiere, in special cand este vorba de proiecte dificile cum este A1 Sibiu-Pitesti, proiectul fanion care ar trebui administrat de CNIR, nu poate fi dusa la bun sfarsit decat cu echipe inchegate de profesionisti, bine remunerati si motivati, care sa fie lasati de catre factorul politic sa isi faca treaba intr-un mediu meritocratic si predictibil", sustine Asociatia Pro Infrastructura.

teocharis

dincolo de carcoteala tipic romaneasca vad mai degraba CNIR in rolul de gestionar proiecte PPP, in conectie cu nou infiintatul Fond Suveran,  in timp ce CNAIR va derula cvasi-exclusive proiecte pe fonduri europene.


pasadia

Mno, i-am auzit pe Tudose si Dragnea intr-o conferinta de presa dupa O intalnire PSD la Mamaia spunand ca vor face Bucuresti - Brasov din fondurile statului (spunand ca nu exista fornduri europene pentru bucata asta). Dar cel mai important e ca devine proiect de importanta national (sau stregica, or whatever), alaturi de TAROM si CNAIB. Lucru ce m-a linistit, sunt toate 3 falimentar conduse.

Neufunk

#4574
Eu acum chestionez oarecum rostul unei autostrazi acolo. Nu ar fi mai bine ca in zona montana sa fie doar half profile? Nu de alta, dar daca in imaginea mare o luam pe la Ploiesti in loc de Pitesti, da, era nevoie de o autostrada, insa acum cu PiSi, traficul pe CoBra va scade semnificativ. Plus ca pentru Moldova avem A7, iar cum nu vom vedea Brasov - TGM, traficul NW - Bucuresti se va realiza prin A10 - A1.

Avem totusi alte proiecte in care sa bagam banii, iar un half-profile ar fi o solutie rezonabila pe termen mediu si chiar lung. Plus ca daca va fi nevoie si vom avea bani putem trece la full profile si problema este rezolvata. Sa nu uitam nici ca DN1 continua sa existe si va fi probabil destul de folosit in continuare.