Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

@Ionut: mă îndoiesc că se va construi ceva prea curând, așa că probabil nu mai contează. E doar un alt .pdf din arhiva electronică inutil de bogată a AND/CNADNR/CNAIR/CNIR/șamd.

AdrianB1

Quote from: Teo on August 21, 2017, 08:20:26 AM
La nodul de la Turda inca se lucreaza. E asa de complex! Cel mai mare din tara, nu?
Daca e singurul din tara inseamna ca e si cel mai mare, si cel mai mic, si cel mai frumos, si cel mai urat si tot asa :D

Parca e singura intersectie directa a doua autostrazi din Romania in acest moment, Sebes va fi a doua, iar a 3-a e atat de departe in viitor incat nu se poate sti: A0 cu A1 sau A2 sau A3 cu A7.

PS. Mai e nodul A2-A4, tehnic vorbind sunt ambele autostrazi, chiar daca A4 e foarte mica si cam goala.

RaduC


Ionut

Nodul Turda si nodul Sebes sunt speciale in Romania pentru ca nu conecteaza doar doua autostrazi, ci 2 autostrazi si un drum national major, DN1. Multa vreme vor fi singurele de acest tip.


dr4qul4

Nodul A3-A10-DN1 paote fi comparat cu nodul A2-A4-DN3.  Cel de la Constanta este mai putin complicat din 3 motive:
- spatiul mult mai mare la CT (campie lipsita de constructii)\
- A2 si A4 au fost construite in acelasi timp si peste nodul existent ca aici
- poate cel mai restrictiv.... Nodul A3-A10 permite taxarea la iesirea in DN. (A3 a fost singura A proiectata pentru a fi taxata; partial si A2 a fost gandita la fel, dar au renuntat cand s-au apucat de partea din Dobrogea)

A1XA6 nu este nod de viteza si nu are si iesire in DN.  Iar A1XA11 va deveni un nod extrem de complicat abia cand A11 se va continua spre Nord si doar daca se va face o trompeta pentru conectarea cu DN7

PS. asta nu inseamna ca nu se pot taxa toate autostrazile de la noi, ci doar ca pe restul vom putea ocoli portile de taxare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

cred ca va concura cu acel nod al polonezilor care se laudau ca au cel mai complex si mare nod din Europa Centrala si de est. Sau ceva de genul asta.

Poate gaseste cineva postarea sau articolul din ziare. Nu mai stiu unde am citit. Posibil pe SSC.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Asta?



QuoteGliwice-Sosnica A1 and A4 motorways and national road 44 junction near Gliwice - the largest motorway junction in Central-Eastern Europe, opened 2009-2010
sursa
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

marisRO

Vrem să trecem munţii cu autostrada în patru ani, dar după un an şi o lună lucrările la o centură ocolitoare de 3 km la câmpie au avansat cu numai 14%

Sursa: http://www.zf.ro/auto/vrem-sa-trecem-muntii-cu-autostrada-in-patru-ani-dar-dupa-un-an-si-o-luna-lucrarile-la-o-centura-ocolitoare-de-3-km-la-campie-au-avansat-cu-numai-14-16701207

germanul2012

Quote from: alecu26 on August 21, 2017, 04:48:24 PM
Da, da asta.

Va salut cu respect.
Postez pentru prima data desi va urmaresc forumul de mult cu mare placere.
Dar hai sa fim mai realisti. Noduri ca cel de langa Turda, sunt o sumedenie si cu mult mai bine concepute ca sa nu zic de eficienta.
Iata un exemplu asa la intamplare in zona Ludwigshafen-Manheim, Germania. Legaturi intre autostrazi si drumuri de legatura .
https://www.google.ro/maps/@49.4844382,8.4504704,2166m/data=!3m1!1e3

Si sa-mi fie cu iertare ca o sa fac critica la primul post dar, din pacate, am intrat in tara duminica noaptea pe la Nadlac si am condus pana la Sibiu si pot sa spun ca daca vroiam puteam numara podurile si podetele dupa " trambulinele " formate inainte si dupa acestea. Mie si frica sa ma gandesc cum vor fi peste cativa ani.

In rest ce sa zic? Nu stiu unde mai exista prin tarile civilizate o portiune de sosea ca cea de la Margina la Săcămaș si apoi pana la Deva, unde reintrarea pe autostrada este ceva gen ,,hai sa ne distrugem masinile si viata" iar daca scapam urmeaza intoarcerea aceea inapoi spre podul de peste Mures.  :lol: :o :-[

north

#4541
Quote from: dr4qul4 on August 21, 2017, 04:10:28 PM
Iar A1XA11 va deveni un nod extrem de complicat abia cand A11 se va continua spre Nord si doar daca se va face o trompeta pentru conectarea cu DN7

Nodul A11 cu DN 7 va fi diferit de cel A1xA11. În fapt se poate vedea că actualul capăt nordic al A11 a fost proiectat ca atare (foarte similar cu nodul Șoimuș pe A1). Iată și planul nodului final.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

iuli

@germanul2012 Ce ai prezentat tu e cam complet diferit. Tu ai aratat un nod de "autostrada" urbana ca limite de viteza de preobabil 100 daca nu chiar 80. Nu stiu exact cat ii, dar presupun. Plus ca acele bretele de accelerare si deccelerare sunt foarte stranse ceea ce nu se pot face pe autostrazi cu viteza de 130. Plus ca nodul de la Turda e intre doua autostrazi si un drum national.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

north

#4543
Quote from: pasadia on August 23, 2017, 12:18:56 PM
Ceea ce propui tu e ca ruta directa sa fie considerata A8, adica Campia Turzii - Sovata, urmand ca eventualele bretele spre Sighisoara sa fie cele care inteapa. Ceea ce e si normal, din moment ce la acest moment A8 e prioritizata cu mult fata de A3. De fapt diferenta de prioritizare e atat de mare incat planul e ca bretelele spre Sighisoara sa nu mai fie construite NICIODATA.

Sa nuanțăm și să clarificăm.
MPGT este un document strategic aprobat prin HG si care are un orizont de timp definit. Și care probabil va urma să fie revizuit la un moment viitor nu prea îndepărtat (probabil undeva la începutul viitoarei perioade de programare a UE).
Legea 363/2006 (privind aprobarea Planului de Amenajare a Teritoriului Naţional Secţiunea I - Căi de Comunicaţie) este o lege organică (cf. Constituției României art. 73 alin. o) fără perspectivă de timp ("cu orizont nedefinit").
Pe scurt, Legea 363/2006 "trumps" MPGT.
Iar prin această lege organică pe relația Tg. Mureș - Sighișoara - Făgăraș este prevăzută construcția unei autostrăzi.

LE: Ca să nu mă bată Ionuț pentru O/T, check out this video :)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

Germanul...noi vorbeam de centrul si sud estul europei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).