Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 30 Guests are viewing this topic.

perfidus

@dr4qul4 sper ca te gândești și la traficul de marfa. Cu tirul pe Valea Jiului?

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

stefanudrea

@dumbravaandrei ai mare dreptate legat de A6! Dar numeri pe degete pe cei ce gandesc ca tine! Scuze de offtopic.

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


carutasul

Problema e că e clar că A6 si A12 sunt în concurenţă.  Si nu avem nici un studiu serios care să ne spună care e mai avantajoasă. Mie , vă zic cinstit . îmi convine A6 că mă duce mai repede pe plaiurile căruţeşti, dar nu e deloc important. Ce mi se pare cel mai caraghios e că politicienii le promit simultan teleormănenilor A6 si craiovenilor A12, ceea ce e evident că n-o să se intâmple; mie îmi pare rău, sunt şi eu din Dolj, dar mi se pare că unii din craioveni chiar înghit chestiile astea de parcă ar fi aievea... Cu acest A 12 pare-mi-se că Berceanu a ieşit primul în public, in ideea că e mai scurt şi costă mai puţin; chestie discutabilă pentru că traseul e mai greu. Presupun că strict pe traseul ăsta cea mai bună variantă ar fi aproximativ pe unde e şi trenul; e mai scurt, e câmpie şi oricum iesirea A1 din Bucuresti e deja suprasaturată, iar lui Dragnea nu cred că îi cad galoanele dacă merge 15 km pe DN, de la Roşiori la Alexandria. Studiul meu de fezabilitate, reprezentat de propoziţia anterioară, e la fel de valid ca "studiile" făcute de CNADNR pentru traseul Craiova-Piteşti. Imi pare rău pentru cei care cred că vor circula in câtiva ani din Craiova pe autostradă, din păcate suntem fix aici, in acelasi punct ca acum 5,10 sau 20 de ani, nici un progres... părerologie şi atât...

dr4qul4

@Perfidus....da, cu tirul pe Valea Jiului de la Craiova la Alba. Oare acum sunti tiruri pe acolo? Sau in trecut cand se extragea carbune din Valea Jiului, crezi ca erau mai putine tiruri ca acum?
Spre Sibiu traficul se va imparti intre A si DN64. Sa nu uitam ca unii tiristi vor prefera DN-ul pt ca "nu urca".

Si omiteti un aspect important. Autostrazile nu vor fi mereu free toll! Oare in afara cati sunt care prefera dn-ul?

Atat Valea Jiului cat mai ales Valea Oltului sunt plate in comparatie cu DN1A sau Dn76.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

Quote from: Dany9753 on April 22, 2017, 11:06:54 PM
Marii producatori/importatori de marfuri nu au obligatia de a transporta un procent minim din fluxurile de marfuri pe calea ferata?

"Burta Dragnea" (Bucuresti-Alexandria) se poate dovedi utila pentru o viitoare legatura Bucuresti-Sofia/Atena.

Din cate stiu A2-ul actual va lega Sofia de Varna, iar de la Veliko Tarnovo pana la Ruse exista vise de autostrada. Ruse adica legatura cu Giurgiu, adica A5.

Nimic spre Nicopol (Turnu Magurele)

dr4qul4

Chiar credeti ca va exista o autostrada spre Giurgiu? Poate una Craiova-Alexandria Giurgiu. Dar DN5 are deja 2 benzi pe sens iar podul doar 1.
Nu vom vedea pod nou la Giurgiu. Cel putin pana cand nu va fi gata unul la Calarasi. adica pe la batranete.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

Dap. Este o nevoie stringenta de pod la Calarasi. Probabil cel mai "mort" oras din tara dupa revolutie.

Iarta-ma ca ma iau dupa toate hartile si afirmatiile existente pana in ziua de azi pe forumul acesta si nu numai.

liviu

Este de o rară putere a evidenței că văd pe forum mulți Ceaușescu cu indicatorul (bățul) pe hartă/machete, dar în noua variantă digitală desenează poduri peste Dunăre, conexiuni, dublări de benzi rutiere.
Dacă ești pe TIR în Varna cu A2 realizată în Bulgaria, ce variantă alegi spre Occident?
Prin Sofia sau prin Vidin?
Este argumentul pentru A6 în România care nu realizează rolul de comerțului tranzit, pe care nu-l înțelege nici după 600 de ani de existență.

alexandru_m

Nu stiu...coridor IV?

Adica Schumen-Ruse si apoi pe A5(daca va exista, daca nu 55km pe 2 benzi) pana pe centura Buc si apoi A1?

elphax

dar bulgarii fac Sofia-Vidin autostrada ? cam cand ar fi gata ? e zona muntoasa si acolo pana la Montana
pentru ei poate e suficient acum Sofia-Belgrad - ca de acolo sunt legati si la Ungaria/Austria/Germania si la Croatia/Italia
Si  Varna-Shumen-Ruse -Bucuresti e din nou ruta preferabila, zona de campie

liviu

#4195

De la Botevgrad spre Sofia este zonă montană pe A2,
dar din Botevgrad spre Vidin este numai o zonă montană mică spre Mezdra.
Varianta prin centura de sud a Bucureștiului este numai de ''bine" în câmpie și urmează tot zonă montană, "în lucru?" spre Valea Oltului care va fi gata mai târziu decât la bulgari.
Opinia mea este că trebuie să vedem traficul rutier și dincolo de granițe, nu îngustați numai spre Constanța.

alexandru_m

@elphax:

Autostrada A2 - Hemus (aflata in constructie) din Bulgaria urmeaza sa aiba traseul: Sofia - Botevgrad - Pleven - Lovech - Veliko Tarnovo - Targovishte - Shumen - Varna.

Mai este o autostrada planuita si care inca nu are oficial vreun numar / nume, autostrada Veliko-Tarnovo - Ruse. Aceasta din urma va face parte din E85 (Coridor IX Pan-European) si va asigura, alaturi de A2-Hemus, legatura intre Bucuresti si Sofia.

Avand in vedere ca momentan nici macar nume nu are, probabil ca va fi facuta ca si A5-ul nostru, adica la anul si la multi ani. Dar teoretic acestea sunt planurile.

horatiu.cosma

Distinsul director general Ștefan Ioniță, care a precizat la DCNews azi faptul că dacă nici acum, cu el la cârma drumurilor României nu ne facem bine, nu o să ne mai facem niciodată  :D. Trecând peste asta, se pare că reciclarea maculaturilor ieftine din anii 2005-2010 numite "studii de fezabilitate" e ideea lui, că doar ele nu "expiră ca mâncarea", ministrul fiind doar un mesager docil. Domnul Ioniță încă nu a înțeles sau se face că nu înțelege problema ridicată de noi printre alții, și anume că nu vechimea documentației e problema principală, ci valoarea ei. Problemele pe care le-am avut în ultimii ani la implementare pe Orăștie-Sibiu, Lugoj-Deva izvorăsc din studiile de fezabilitate din aceeași perioadă.

Principial, sunt de acord cu faptul că Masterplanul a decis necesitatea, direcțiile de urmat, culoarele europene prioritare și că tipul drumului (autostradă/DX etc) se poate stabili la faza de detaliere (SF și PT), iar exemplul Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău e elocvent. Însă dacă Masterplanul spune în 2015 că e nevoie de autostradă pe Craiova-Pitești și CNAIR decide că maculatura ieftină din 2009 ce prevede DX e cea de urmat, atunci... Pe aceeași idee, nu avem nevoie de autostradă pe Sibiu-Pitești, cică ar fi un studiu din 1920 care prevede drum de poștalioane pe acest traseu.

Lăsând gluma la o parte, e foarte grav dacă un individ care a fost în companie în ultimii ani și a văzut de aproape ce probleme pot apărea de pe urma studiilor necorespunzătoare (întârzieri, rezilieri, claim-uri), decide să meargă pe aceeași cale extrem de riscantă, încercând să vândă gogoși ieftine cu "actualizarea/retușarea" acelor studii, atunci e grav. CNAIR NU ARE CAPACITATE SĂ TRANSFORME MACULATURĂ IEFTINĂ FĂCUTĂ DIN BIROU ÎN STUDII CORESPUNZĂTOARE (foraje geotehnice, analiza probelor în laborator etc).

Explicațiile lui sunt puerile. Dacă drumul e proiectat la 120 de km/oră, dacă are un acostament extins de 1.5 metri față de 2.5 cât are banda de urgență, hai să lăsăm prostiile cu extindere viitoare și să facem din prima autostradă, ca la carte. Un DX nu e autostradă și asta o simt pe pielea mea de fiecare dată pe Cluj-București, după ce mă dau jos de pe autostradă la Sibiu. De la o conduită lejeră, sigură, confortabilă pe autostradă, trec la un DX 2X2 până la Veștem stresant, cu curbe mai strânse, cu benzi mai înguste, cu emoții la trecerea în curbe pe lângă TIR-uri etc.

Bani sunt, proiectul e în Masterplan, UE așteaptă să ne dea banii pentru un proiect bine făcut, fie el DX, autostradă de 2-3-x benzi pe sens, doar să vrem să facem asta. Dar se pare că e mai important pentru unii PR-ul, chiar dacă asta înseamnă pornirea unor proiecte sub orice formă, cu orice risc, că doar noi o să plătim oalele sparte peste câțiva ani...

NGC

Declaratiile din ultima vreme (fara tuneluri pe LD2, DX12 in loc de A12) par mai degraba tatonarea terenului (pentru ca nu avem act aditional pentru proiectare pentru tunelurile pentru LD2) sau distragerea atentiei de la alte probleme (cum ar fi tunelurile de pe LD2 si tunelul Meses, plus Sibiu - Pitesti).

pasadia

@horatiu: Sibiu - Vestem nu a fost totusi niciodata DX 2*2. A fost un amarat de DN 1+1 transformat tretat in prostia care e acum. Singura chestie cat de cat apropiata de DX, asa cum scrie la normative, a devenit DN1 intre Ploiesti si Campina. Nu e grozav, dar asta mai ales datorita celebrelor tampite intersecti de la Baicoi si Floresti.

Nu zis asta ca sa apar DX-urile, eu raman la convingerea ca daca vor reduceri de costuri atunci mai degraba fac un half-profile cinstit si il amenajeaza 2+1 alternativ. Si ulterior vedem cum il facem autostrada. Asa, construind DX, imi e frica ca nu va mai fi autostrada niciodata (iar in cazul Pitesti - Craiova cred ca asta si e scopul, urmand ca intr-un ipotetic viitor traficul principal intre capaitala si Banie sa fie facut pe o autostrada construita pe langa Alexandria).