Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

nici o sansa. poate sa speram ca termina sf-ul in 2 ani
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dominik

#4156
^^

Eu cred ca pana la final de 2018 se apuca si de A12 Craiova-Pitesti
You're in Steelers Country

perfidus

Sa vedem întâi bugetul CNAIR pe 2017-2018. Pana in 2020 nu au fost prevazute sume (credite bugetare) pentru "drum" Craiova-Pitești în BVC al MT.
Este praf in ochi pentru ca urmează iarăși alegeri la Craiova, probabil în data de 11 iunie. Nu vor face nimic.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dumbravaandrei

1) Pe termen lung e greu de administrat acel debleu. OS3 o sa ni se para "intamplare fericita" in comparatie cu ce o sa se intample la Lapugiu daca se va face debleu.
2) Chiar asa trebuie sa fugim de tunele? Nu trimitem rachete pe luna. Astia in loc sa se apuce de licitatii si PT inca sparg seminte pe marginea santului... Radem muntii si pe PiSi ca niste capete fug de tunel ca dracu de tamaie?!?
3) Ecoductul ala nu se va face doar pentru ursi.
4) Va garantez ca o sa coste mai mult de 108 milioane de eur cu debleu
5) Debleele astea le mai intretine careva dupa ce au fost construite? Exemple avem...
6) Daca crede careva ca ditai sapatura aia va dura mai putin decat forarea galeriilor de tunel se inseala amarnic
7) Poate asta e una din ocaziile in care tot sectorul ne-guvernamental ajunge la o pozitie comuna si reuseste sa explice public unde gresesc ascultatorii excelentei sale si numai ale sale. E o idiotenie totala tot ce se intampla cu declaratiile astea.
Auzi nene la el... a facut el dealurile la pas si stie mai bine decat localnicii ca nu sunt ursi... mai ales tuneluri prin care sa treaca ursii. N-are si omul asta niste prieteni sa ii explice penibilul situatiei?!?

raresc

Chiar daca nu o sa fie in regim de autostrada sau DX, as adauga DNCB Est, care sper sa demareze pana la sfarsitul anului.

dr4qul4

Eu sper sa porneasca de vreo 7 ani. Noroc ca ...speranta moare ultima  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

raresc

Avem ceva informatii privind proiectele ce aveau termen de depunere oferte azi?
E vreun link unde putem vedea ce s-a depus?

dumbravaandrei

Care au fost cu termen astazi, ca mai toate au fost amanate cu 30.04 O:-) O:-) O:-) O:-) O:-)
Da un follow pentru NGC20 sau cauta postarile lui ca vei gasi acolo informatiile necesare

vancouver

#4163
legat de aglomeratia de pe DN6 Alexandria - Bucuresti:

Quote from: ion59 on April 17, 2017, 06:12:52 PM
Nu rezolvă acea centură traficul pe aici. Nu vă faceți iluzii. Mersul bară la bară începe de pe la Drăgănești-Vlașca, adică aproape imediat după Alexandria. E nevoie de o autostradă care să intre cât mai mult spre București pentru a evita Mihăileștiul și Bragadiru. Situația asta este de ani de zile așa.

Quote from: danutzu_1069 on April 17, 2017, 09:02:57 PM
Si cam pe unde sa intre cat mai mult in Bucuresti?
Facem o cacioreală precum intrarea A3 in Bucuresti? Sa se proponească intr-un giratoriu?
Nu e bine deloc...

Necesitatea unei autostrazi Alexandria - Bucuresti este f. clara - problema intrarii in Bucuresti este alta.

In principiu avem asa: o banda de autostrada aduce trafic cat pentru 3 benzi de bulevard. 2 benzi de autostrada cat pentru 6 benzi. Dar bulevardele sunt deja aglomerate cu trafic interior. Asa ca nu se poate sa nu apara ambuteiaje la intrarea intr-un mare oras, daca multa lume vine la aceeasi ora. Dar exista solutii de atenuare:

1. Existenta in sine a autostrazii este o mare diferenta, pentru ca pe autostrada se poate veni in siguranta si noaptea. Astfel, traficul de duminica (sau ultima zi de sarbatoare) care acum se concentreaza la orele 15-19 (ca sa nu se circule pe noapte) se va distribui pe o plaja mai larga. Unii vor prefera chiar sa plece la 5 sau 6 dimineata din localitati gen Rosiori sau Alexandria si sa intre direct la munca luni dimineata la ora 8 sau 9 - asta acum nu prea se intampla.

2. Autostrada NU TREBUIE SA INTRE DIRECT IN ORAS. Exemplu bun: A2 la intrarea in Constanta. Exemplu rau: A1 sau A2 la intrarea in Bucuresti. Am vazut pe aici idei de a continua A2 dincolo de A4 pana in oras in Constanta. Ar fi o imensa greseala. Asa si o autostrada de la Alexandria spre Bucuresti, poate sa se ramifice in 2 sau 3 bulevarde (unele bulevarde pot fi comune mai multor autostrazi). In esenta autostrada este ca o tulpina, iar bulevardele ca niste radacini din care aceasta isi ia seva (traficul). In cazul concret autostrada Alexandria Bucuresti se poate varsa in Bd. Ghencea + Sos. Alexandriei + Sos. Giurgiului, iar autostrada de la Giurgiu si ea la randul ei in Sos. Giurgiului + Bd. Brancoveanu + Sos. Berceni. Toate evident largite sau adaptate - adica Bd. Ghencea mai ales pe zona Prelungirea Ghencea, acolo e clar ca trebuie lucrat masiv, cu unele intersectii denivelate si totul largit.

3. Trebuie facuta cat mai repede si autostrada A0, astfel traficul se mai disipa prin acest inel. Mai ales cei care nu au treaba in Bucuresti nu mai sunt obligati sa intre in oras. Dar evident, si largirea centurii actuale DNCB poate fi de mare folos.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#4164
Vancouver are dreptate, asa ca raspund aici unei postari de pe "Traficul in direct"....

Quote from: ion59 on April 17, 2017, 06:12:52 PM
E nevoie de o autostradă care să intre cât mai mult spre București pentru a evita Mihăileștiul și Bragadiru. Situația asta este de ani de zile așa.

Trebuie sa iti reamintesc ca Mihailestiul este ultima/prima localitate mare in care DN6 are o banda/sens. O localitate cu o populatie mare, multe treceri de pietoni si terase cu mici... ;)
De la curba aia la 90 de grade din Mihailesti (adica asta ) ai 2 benzi pe sens pana la Piata Chirigiu...

Centura Mihailesti va ocoli toate acele treceri de pietoni si terasele cu mici...

Am luat si eu coada de cateva ori, dar nu chiar de la Draganesti-Vlasca, ci doar de la Ghimpati.

Daca se face centura Mihailesti coada va incepe abia de la Gorneni...
Sau poate nu va mai fi deloc...

Centura asta nu va fi autostrada, dar va functiona ca o autostrada...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Raspund si eu aici pentru o postare de pe A12. Aglomerația periodica la sfarsit de saptamana de pe sectorul Cerbu - Albota este un motiv de a lega viitoarea A12 (sper ca va ramane asa) de A1 in zona pe care a stabilit-o SF-ul din 2007, adica aproximativ langa iesirea Catanele.

Daca se duce legatura spre Km 70-A1 (cum anunta Grindeanu), traficul local dinspre Slatina spre Pitesti si cel de mai departe spre Campulung va ramane pe DN care se va aglomera in continuare la intrare in Pitesti.
Un alt argument este acela ca Ford nu are nevoie de legatura doar spre Costanta ci si spre Sibiu - Nadlac. Pe de alta parte traseul presupusului DX se va lungi cu cel putin 15-20 Km fata de cel estimat in SF, de 121Km. Nu va putea trece decat pe la sud de orasul Costesti.

Sper ca decidentii sa fie presati cat mai tare sa renunte la ideea asta cu mai repede si mai ieftin. Va fi o mare teapa.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

CristiM

#4166
^^

Conexiunea A12 la A1 mai jos , aproape de Gaesti, nu este o idee rea!!! s-a mai vehiculat aceasta varianta convenabila pentru conexiunea cu o VIIIIIIIIIITOARE sosea DX intre Ploiesti-Targoviste-Gaesti-A1. Apoi, nu construiesti o autostrada doar pentru o fabrica, fie ea si FORD ..... In zona Olteniei sunt si alte interese economice care au nevoie si de alte legaturi decat Nadlac si Constanta !!!
De ce ar fi nevoie de aceasta conexiune? Pentru ca DN72 care uneste  Ploiesti-Targoviste-Gaesti este o ruta la fel de aglomerata ca si deneul Pitesti-Craiova, iar majoritatea celor care-l folosesc sunt cu nr de OT, DJ, GJ, MH pentru ca este singurul traseu rapid si convenabil ce leaga Oltenia de Moldova (si invers evident :D ) !!
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

perfidus

^ De acord cu legatura la DX spre Targoviste, dar care ar fi deranjul in primul caz (legatura propusa in 2007) de a mai parcurge 30km pe A1 de la Oarja la Gaesti? Se vor produce ambuteiaje intre respectivele noduri? Putin probabil. Am luat in calcul necesitatile industriei locale - nu neaparat doar Ford - sunt si altii cu nevoi mai mari pe relatia cu vestul, mai degraba decat cu Moldova, Bucuresti si Constanta.
Si pana la un eventual A6 - spre Lugoj - vor mai trece minim 15 ani. Pe asta avem ceva sanse s-o vedem in vreo 5-7 ani. Lasati ce spun guvernantii.

PS: Nu se face autostrada doar pentru Ford dar un viitor solid al Ford in RO fara autostrada inca 5-6 ani este putin probabil, n-are rost s-o dam cotita. Cu autostrada si cu toate ajutoarele de stat oferite deja, le scad simtitor costurile si nu mai gasesc alte motive de santaj... sa ceara alte ajutoare si facilitati fiscale in compensare.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rizzuh

^ Daca s-ar aglomera A1 intre A12 si DX Targoviste este varianta largirii A1 la 3 benzi / sens (ar trebui oricum dupa deschiderea A12 si A1 PiSi, cand va deveni si mai aglomerata).

Neufunk

Cel mai periculos ar si sa declare DNCB drept A0 / DX0 dupa ce termina cu pasajele, si sa se spele pe cap..