News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

chr

#1170
Daca DX are 2 benzi pe sens, sensurile separate fizic, nu trece prin localitati si are toate intersectiile denivelate, sincer mi se cam falfaie de banda de urgenta, telefoane SOS si alte fineturi.
Singurul dezavantaj major fata de A este viteza maxima legala, 100 km/h fata de 130 km/h.

dr4qul4

Si de la Ploiești la Iași vor sa facă tot DX ? Sau pt zona aia le ajunge DN2 si inca vreo 2 mănăstiri care sa dea de pomana de sărbători?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Quote from: chr on September 18, 2014, 12:25:34 AM
Daca DX are 2 benzi pe sens, sensurile separate fizic, nu trece prin localitati si are toate intersectiile denivelate, sincer mi se cam falfaie de banda de urgenta, telefoane SOS si alte fineturi.
Singurul dezavantaj major fata de A este viteza maxima legala, 100 km/h fata de 130 km/h.

exact. va fi raiul politistilor...mai ales ca elementele geometrice sunt de autostrada...deci pt ceva proiectat la 120km/h se va putea alerga lejer cu 150-160 sau chiar mai mult cu autoturisme.

Eu as mai sugera ca in aceasta analiza sa se gandeasca si proportia camioane-masini mici. Pentru camioane chiar nu mai este diferenta atunci...intre DX si autostrada ca oricum merg cu 100. Pe ei ii intereseaza sa mearga de fapt constant cu 100. Deci...unde se trece de o anumita proportie de camioane....da...DX, unde sunt mai multe autoturisme...autostrada. De exemplu s-ar putea face asta exact pe mult contestata VP vs VO. DX pe VO pentru tranzitul de camioane spre vest...autostrada pe VP pentru masinile care merg la munte. Plus ca pentru camioane pe VO va conta si faptul ca nu urca la asa mare inaltime, plus ca va fi si mai scurt....plus ca in general deja parcurile logistice sunt situate pe A1.
Drumurile noastre POATE;

north

#1173
Quote from: dr4qul4 on September 18, 2014, 12:32:25 AM
Si de la Ploiești la Iași vor sa facă tot DX ? Sau pt zona aia le ajunge DN2 si inca vreo 2 mănăstiri care sa dea de pomana de sărbători?

Din păcate apare ca DX...

Quote from: chr on September 18, 2014, 12:25:34 AM
Singurul dezavantaj major fata de A este viteza maxima legala, 100 km/h fata de 130 km/h.

DX ar avea probabil 110 km/h (deşi... hai să fim serioşi, 120 km/h ar merge lejer... adică avem 100 km/h pe europene de munte şi...). Acuma dacă calculăm efectiv timpii de deplasare... presupunând o viteză "medie maximă legală" de 75 km/h pe cei 420 km între Bucureşti şi Suceava pe DN 2 actual - cu 1,5 benzi pe sens - avem acum o durată de deplasare de 5 ore şi 36 minute.

În perspectivă:
- drum expres @ 120 km/h (110+10) ---> 3 ore şi 30 de minute (=420/120) (deci câştig de 2 ore şi 6 minute + reducerea riscurilor de accident);
- autostradă @ 140 km/h (130+10) ---> 3 ore (=420/140) (câştig de încă 30 de minute faţă de DX, adică doar un sfert din ce am câştigat din tranziţia DN ---> DX).

Acuma... dacă stăm şi ne gândim cum se merge pe Ploieşti - Comarnic (care NU este DX)... chiar nu pare să conteze dacă e DX sau A. Părerea mea.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

north

Mai comentez totuşi următorul aspect:

Am impresia că nu s-a făcut o analiză temeinică privind alternativele A/DX pe diversele trasee. Cu alte cuvinte:
- la Ploieşti - Iaşi diferenţa de cost între A şi DX era relativ mică (majoritar câmpie) - probabil economic + strategic era de ales autostradă;
- la o trecere de munţi (fie ea Piteşti - Sibiu sau Târgu Mureş - Iaşi) diferenţa de cost între A şi DX este mult mai importantă (mult mai multe lucrări de artă şi mai ales săpături / umpluturi)... aici, da, considerentele economice ar conduce probabil la favorizarea DX.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

asta insa fara a lua in calcul eventualul trafic. Pe un DX, din cauza benzilor mai mici, a diferitelor modificari la benzile de incadrare, disparitia benzii de urgenta, când creste intensitatea traficului...viteza va scadea brusc...spre un 80km/h.

E Ok...si asa, dar atunci e si mai drastica si mai importanta estimarea cat mai corecta a traficului.

PS: north, s-a modificat si perioada de perspectiva pentru trafic? Asta e o alta diferenta majora. La DX era 15 ani, la autostrada 20???
Drumurile noastre POATE;

pasadia

Oameni buni, mai importanta decat viteza este siguranta! Pomeniti de Ploiesti - Comarnic - sa va reamintesc de prostiile de intersectii cu drumurile de Baicoi sau Floresti (DJ215 si DJ720), acolo unde se face stanga peste 2 benzi pe care se circula in mod obisnuit cu 120 km/h?
Sau de faptul ca avem diverse intrari / iesiri facute de vecinii binevoitori; acestea ar fi mult mai greu de realizat pe un drum nou, prevazut cu rigole si cu un terasament inalt?

Ca il numim autostrada sau drum expres e mai putin important; dar sa fie prevazut cu  2 benzi pe sens, cu separator median, cu toate intersectiile denivelate si luminate, cu benzi de accelerare / decelerare - asta ar fi cu adevarat important!

In rest, legat de plan, sper ca ideea unui DX intre Pitesti si Brasov sa nu fie pusa in aplicare. Cel putin nu in urmatorii 20 de ani, sunt alte lucruri mai importante. As prefera mai degraba un DX pe un traseu care sa lege sudul Pitesti-ului (zona Albota), Gaesti-ul, sudul Targovistei si trecand pe la nord de Ploiesti sa ajunga pana in DX-ul sau A spre Moldova. 

north

Quote from: alecu26 on September 18, 2014, 01:05:25 AM
Pe un DX, din cauza benzilor mai mici, a diferitelor modificari la benzile de incadrare, disparitia benzii de urgenta, când creste intensitatea traficului...viteza va scadea brusc...spre un 80km/h.

Mmmm... naah... pe Ploieşti - Comarnic (şi vezi ce-a postat între timp pasadia!) se merge lejer în coloană la minimum 120 la oră  :)

Quote from: alecu26 on September 18, 2014, 01:05:25 AM
PS: north, s-a modificat si perioada de perspectiva pentru trafic? Asta e o alta diferenta majora. La DX era 15 ani, la autostrada 20???

Apare referinţă doar privind SR:
Art. 43. [...] se vor adopta structuri rutiere pentru traficul de perspectivă de 20 ani (structuri rutiere suple şi semirigide), respectiv 30 ani (structuri rutiere rigide).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

corecta observatia cu munti versus campie. Sper ca cel putin la fazele urmatoare de proiectare (stiu ca ma repet) sa se detalieze aceste aspecte...ca de exemplu pana la Buzau (daca nu chiar pana la Bacau ca aici apare o impartire mare a traficului) sa fie de la inceput autostrada.

SPER ca Master Planul sa aiba o formulare gen....aceste autostrazi si DX sunt obligatorii ca si criterii minimale si nu maximale.

Dupa cum se vede recent, geopolitica se schimba de la an la an sau mai repede. La conferinta de la Tallin s-a renunta la coridorul IX spre Moldova-Ucraina...ca era clar ca perspectivele de aderare erau foarte foarte indepartate. Dupa doar cateva luni toata Europa doreste sa "smulga" Ucraina din gheara mamei Rusie, fie si macar o parte.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

#1179
de doua ori mmm nahhh....pe Comarnic-Ploiesti nu ai parapetie mediani si marginali. La cum arata ultimile normative de parapeti si cat de mari se pun, la 120 km/h vei pune imediat frana când nu esti singur pe DX. E psiholgica chestiunea. Iar sa depasesti nu vei mai merge cu 140-150 ca pe autostrada...ci vei merge incet incetisor cu 110 sau mai putin, avand senzatia claustrofobica ca vei putea fi oricând strivit intre tir si parapet.

Late edit: plus ca nu ai tiruri.
Drumurile noastre POATE;

pasadia

Quote from: north on September 18, 2014, 01:12:19 AM
pe Ploieşti - Comarnic (şi vezi ce-a postat între timp pasadia!) se merge lejer în coloană la minimum 120 la oră  :)

Vorba ta: nu e DX dar e cel mai apropiat de un DX (caci, comparativ cu Bucuresti - Ploiesti, nu trece prin sate). Pe bucata asta sunt destui soferi care merg in medie si cu 130-140 sau mai mult. Si da, se merge asa chiar si cand e aglomerat - prima banda sta in 90-100, a doua in 130. Insa intersectiile pomenite mai devreme sunt un factor de risc mare si totodata aparitia acelor separatoare mediane tip NeyJersey pe bucata Baicoi - Ploiesti, aparitie neinsotita de vreo largire a primei benzi, face ca spatiul pe a doua banda sa para extrem de stramt cand depasesti un tir. Cand nu erau acele separatoare era mai ok spatiul de pe a doua banda - ceea ce nu inseamna ca nu sunt de acord cu aparitia lor, insa trebuiau sa mai asfalteze 1/2 de metru si pe margini.

NGC

Quote from: alecu26 on September 18, 2014, 12:20:38 AM
Intrebare: Master planul e deja aprobat? nu va trebui sa treaca pe la Comisia Europeana?

Conform AMPOST, "Versiunea finală a Master Planului General de Transport, elaborată ulterior consultării publice, va fi înaintată spre aprobare Guvernului României, numai după obţinerea avizării din partea Comisiei Europene."
http://www.ampost.ro/comunicate/master-planul-general-de-transport-a-fost-receptionat-de-am-post

alecu26

la asta ma gandeam si eu. Eu mai stiu ca a si fost pus pentru consultare si la asociatiile profesionale.

oricum, din ce spune North, pare ca e deja pe piata, master planul. Si a iesit asa cum trebuie..sa zic asa. :D

Dezamagirea mea este ca se considera fara trafic o gramada de zone, dar se gaseste trafic pentru doua autostrazi cvasi paralele....Nadasel-Suplacu paralela cu Sebes-Nadlac si care sunt aprovizionate cu trafic din aceasi sursa. :(

Doar faptul ca sunt deja construite ceva autostrazi acolo nu prea justifica construirea tot a unei autostrazi. ACOLO (NADASEL-Suplacu) trebuia cerut in mod expres DX upgradabil la autostrada. Si modificata aberatia de viteaza de proiectare de 120/h impusa de doamna Tureanu...si complet nepotrivita pentru o zona de deal foarte grea.
Drumurile noastre POATE;


dr4qul4

in orice zona montana diferenta intre A si DX este nesemnificativa.
In plus, in multe tari in tunele nu exista banda de urgenta. Limitarile de viteza sunt oricum prezente peste tot, chiar spre 80 daca ne gandim ca mai tot timpul carosabilul este umed.
Pentru cei care viseaza ca vor merge cu 130 km/h pe VP am o veste proasta: in cei 50 de km avem cateva tunele (unde sigur va fi limitare), foarte multe pante si viaducte (avem limitare la 120 pe A2 unde e mult drept), si nu in ultimul rand avem 3 noduri unul dupa celalalt care pe deasupra vor fi si aglomerate.
Asadar limitarile de viteza ar fi  probabil de 80 pt DX si 90 pe A, aproape pe tot sectorul.

Dar chiar si asa, s-ar face in jur de 30 de minute!!! fata de 90 de minute sau chiar 3 ore cat se fac acum.

Nu stiu care e diferenta de pret la campie dar in afara de DN2 (unde, macar in viitor ar tb dublat de autostrada chiar daca se face BV-BC), in restul tarii DX ar fi de ajuns.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024