Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta [CND]

Started by Ionut, April 30, 2012, 04:18:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Astazi un charter al ASL Airlines France a aterizat pe aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta.

ASL Airlines France este o subsidiara a ASL Aviation Holdings, care opereaza zboruri charter, VIP si cargo. Pe zborurile VIP printre ofertele de la bord se numara si un boutique store ce comercializeaza parfumuri, cosmetice, bijuterii, tigari, bauturi alcoolice etc.






Harry

Vă informăm că, începând cu data de 03.09.2018, au început lucrările pentru modernizarea și reabilitarea sistemului de iluminat platforme, prima etapă din proiectul de ,,Modernizare și reabilitare a sistemului electroenergetic".

În cadrul infrastructurii aeroportului există o serie de instalaţii interconectate de care depind siguranţa zborurilor şi asigurarea condiţiilor de operare la standarde internaţionale.

În vederea îmbunătățirii serviciilor oferite pasagerilor și companiilor aeriene, proiectul privind Modernizarea și reabilitarea sistemului electroenergetic cuprinde 2 etape:

- etapa I - modernizare și reabilitare sistem de iluminat platforme;

- etapa II - modernizare și reabilitare posturi trafo, uzină electrică, aerogară sosiri și instalații aferente.

Lucrările etapei I, contractate la valoarea de 4.996.663,82 lei (fără TVA), au termen de execuție 3 luni.




Harry

În data de 22.10.2018 a fost emis noul certificat de autorizare care atestă că S.N. A.I.M.K.C. S.A. îndeplinește cerințele pentru operarea aeronavelor cu literă de cod E și aeronave cu literă de cod F Boeing B747-8F.
În aceste condiții, pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța pot fi deservite astfel de aeronave de mari dimensiuni.

Harry

În data de 10.12.2018 s-a făcut recepția lucrărilor ce au avut ca obiect modernizarea și reabilitarea sistemului de iluminat platforme, prima etapă din proiectul de ,,Modernizare și reabilitare a sistemului electroenergetic".

În urma montării noilor piloni s-a îmbunătățit considerabil nivelul de iluminare a celor 18 locuri de parcare a aeronavelor și a parcării auto din zona publică.

========================

La începutul lunii decembrie s-a făcut recepția unui Sistem pentru dispecerizare și informare pasageri ce asigură prin caracteristicile sale o comunicare mai eficientă pe stațiile radio, pe liniile telefonice/interfoane existente, pe e-mail etc., prin programele dedicate.
Noul sistem permite optimizarea controlului digital pentru comunicarea cu clienții, companii aeriene și pasageri.

Harry

P E N I B I L

Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța a înregistrat în anul 2018 un număr de 7339 mişcări aeronave (aterizări şi decolări), în creştere cu 13,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Deasemenea, a fost înregistrat un trafic total (comercial și necomercial) de 143.324 pasageri, în creştere cu 5,6% faţă de anul 2017.



În ceea ce privește traficul comercial de pasageri, creșterea pentru anul 2018 versus anul 2017, este de 7,9%, valoarea înregistrată fiind de 137.736 pasageri rezultați din curse efectuate în regim regulat, charter și aviație generală, fiind al patrulea an consecutiv în care traficul comercial de pasageri crește.



Pentru anul 2019 este prognozată o creștere de 4,5% a traficului comercial. Atragerea în continuare de noi operatori aerieni rămâne obiectivul principal în anul curent.

kitsune

Într-adevăr. Mai ales ținând cont de faptul că în zonă sunt (zeci de) mii de navigatori, lucrători platforme, echipe de reparații, schimburi de echipaje, etc. ce se folosesc de OTP pentru că nu au alternativă.
Mie personal mi-ar fi de o mie de ori mai convenabil să folosesc CND în loc de OTP (scutesc multe ore la plecare/ câteva ore la sosire). Dar nu sunt legături. Un TK de 2-3 ori pe săptămână (nici nu mai știu) nu este o opțiune.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Sorinus

BlueAir a incercat sa opereze de pe CND si nu le-a iesit pasenta (au pastrat doar vara, nu stiu daca vara asta revin). Wizz a crescut usor frecventa pe LTN, dar stim cu totii ca juma de Constanta e in Anglia.

TK inca cupleaza CND cu Varna, deci nu se genereaza trafic nici de un A319 de pe CND.

Daca faceau bani si lumea se bulucea, operatorii existenti s-ar fi extins, si poate veneau altii noi. Dar nu e cazul.

OTP canibalizeaza putina cerere de pe CND prin varietatea ofertei, frecventa si PRETURI.

kitsune

De acord, diferența de preț este mare (vreo 80-90$ din câte văd, la o căutare sumară). Dar, cel puțin pentru mine, nu mă deranjează, având în vedere faptul că, pentru a ajunge la Istanbul (ca și hub) eu trebuie să pierd mult timp și bani plus nervi folosind OTP. Cu toate că situația este cu mult mai bună odată cu deschiderea A2, tot trebuie plecat cu 4-5 ore înainte.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry



Harry

nu s-a facut public . tot ce am aflat e ca facut ruta reykjavik-  verona-constanta-brescia - shannon-pittsburgh

Ionut

Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanţa vrea să cheltuiască până la 288.000 euro pe echipamente de protecţie

Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanţa este gata să cheltuiască până la 1,372 milioane lei (288.000 euro), fără TVA, pe echipamente de protecţie, potrivit unui anunţ publicat pe platforma SICAP. Contractul vizează furnizarea de "echipament individual de protectie si echipament tipizat personal aeroportuar", potrivit anunţului. Valoarea contractului este estimată între 1,037 milioane lei şi 1,372 milioane lei, fără TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 16 mai. Tipul procedurii este procedură simplificată, iar achiziţia implică încheierea unui acord-cadru.

News.ro

rota

Aeronave de mari dimensiuni, precum Boeing 747 sau Airbus A330, pot opera pe Aeroportul Constanţa

Aeronave de mari dimensiuni, precum Boeing 747 sau Airbus A330, pot opera, din această lună, pe Aeroportul Internaţional ,,Mihail Kogălniceanu" din judeţul Constanţa, după Autoritatea Aeronautică Civilă Română a aprobat modificarea certificatului RO-08 deţinut din 2017.

Astfel, pe aeroportul din judeţul Constanţa pot fi deservite aeronave precum Boeing B747-400/300/200/100, Boeing B777-200LR/300F/300ER, McDonnell Douglas MD 11, Airbus A330-300, Airbus A340 – 600 şi Antonov AN 124. Aceste aeronave au o capacitatea de a transporta între 200 şi 530 de pasageri şi cantităţi mari de marfă, chiar până la 150 de tone cargo, pe distanţe lungi, de peste 12.000 kilometri.

Sursa

chrystyan

Din câte am auzit de la niște surse din CJTL aeroportul din MK de CT va deveni aeroport militar, iar toate cursele vor fi mutate pr aeroportul din MK de Tulcea, dar asta numai după ce se va încheia contractul cu Turkish din CT. Aeroportul din Tulcea a fost modernizat in ultima vreme la standarde europene, dar nimeni nu se grăbește sa l deschidă.
Quote from: Harry on March 25, 2018, 05:40:30 AM
Mda se pupa cu informatiile tot pe surse cu inchiderea aeroportului Kogalniceanu pt traficul civil, un nou aeroport international regional (pt intreaga Dobroge) urmand a se face la Valul lui Traian langa Constanta.

Conform ultimului anunt facut de ministrul apararii Mihai Fifor, in clipa de fata statul roman prin organismele abiltiate ofera consultanta partenerilor americani pentru achizitionarea terenului necesar extinderii bazei militare MK si se poarta discutii pentru transformarea acesteia intr-o baza militara americana permanenta.

Tot in aceasta perioada US Army lucreaza la modificarea aeroportului prin amenajarea unei terminal cargo care sa deserveasca avioanele militare americane.

TibiV

Trebuie sa fii intr-o ureche sa zbori la Tulcea daca ai treaba la Constanta...
Mai ales pe rute scurte, de exemplu de la Bucuresti...

Mai comod (si poate mai ieftin) ar fi sa transforme Tuzla in Aeroport International, CAT III...

Dar tinand seama de sursa ta (CJTL) aceasta informatie intra mai degraba la categoria "astea ne-am dori noi..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)