Traficul rutier în direct

Started by Cristi232, April 27, 2012, 02:33:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

Tehnic vorbind, MZA-ul e chiar mic, mai ales in momente din astea cand se sta pe loc. Adica cate masini crezi ca vor trece intr-o ora prin Busteni? Cam putine, daca ele mai degraba stau pe loc.

Cum de pe la inceput de septembrie am tot bagat ture montane prin Bucegi am tot avut prilejul sa admir aglomeratia de DN1 (de obicei din tren, intr-un singur week-end mi-am folosit masina caci turele incepeau si se terminau la Padina). E surprinzator pentru mine faptul ca si in week-end-urile ploioase a fost aglomeratie, fapt ce ma face sa cred ca nu numai turistii sunt de vina ci si migratia de week-end a brasovenilor ce lucreaza in Bucuresti.

cutter

Vreo 50 min Sinaia-Comarnic și nu era nicio cauză extraordinară (accident, etc).

dr4qul4

a fost soare azi si de aia :))  noroc ca a plouat ieri. Daca era si ieri frumos afara, mai faceai inca 30 de minute.

CoBra nu e un moft. Si in timpul saptamanii se circula ingreunat, iar in 30 de weekenduri pe an se formeaza cozi de peste 1 km.
In restul de 22 de weekenduri avem blocaj total
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni, T1DX12, A0L3, DX4

TibiV

Cred că sunt cel puţin 45 de weekend-uri pe an.
Şi weekend-ul începe de fapt vineri după-amiaza.
Aşa că sunt vreo 115 de zile de ambuteiaj, pe un sens sau altul.
Şi asta pentru că în rest limitezi traficul greu la câteva ore pe noapte.

Eu susţin prioritatea absolută a PiSi, dar argumentul cu V.Prahovei este doar drum de weekend nu mi se pare OK.

Dacă băgăm acelasi restricţii pe V.Oltului, să vedeţi cum devine A6 prioritatea zero...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Judecînd după această seară cel puțin, pare că o centură la Comarnic (sau două cum ne face CNADNRul :) ) ar rezolva mare parte din problemă. Pare punctul cel mai critic. Bușteniul era gol spre exemplu. Pare a fi o problemă doar în sezon.

nenea_hartia

^ Sunt curios după construcția centurilor Comarnic și Bușteni cum justifică CNADNR banii dați pe aberațiile de pasarele pietonale.

horatiu.cosma


TibiV

Eu îmi amintesc că la vremea respectivă primarii localităților respective au făcut mutre împotriva pasarelelor pietonale, şi le-au acceptat cu reticență şi doar  doar cu titlu "temporar" până se face A3.
Am văzut cu siguranță ştirea la TV, dar caut mâine să văd dacă mai există pe site-ul respectiv.

Şi (de data asta) nu este vina CNADNR că nu le folosește nimeni.
Ei le-au făcut... Dacă oamenii preferă să meargă 10 metri la nivelul solului decât să urce şi să coboare un "etaj", pe vreo 50 de metri, asta "devine" treaba celor de la Rutieră.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

Când vorbeam de aberații mă refeream la faptul că oamenii sunt obligați să se urce pe niște oribile schele metalice ca să-și cumpere o pâine de cealaltă parte a străzii, și asta doar pentru că niște incompetenți bine plătiți de la bugetul central nu sunt în stare de 25 de ani să-și scoată din localități drumul național pe care-l administrează. Sunt curios dacă cei ce laudă pasarelele le-ar accepta și în orașele lor. :)

TibiV

#264
Exactly !....
:lol:

Este ceva gen pasajul de la Piaţa Sudului.
Poţi pune o restricție o vreme dar...
Quote from: sir Winston Churchill
... you can fool everybody for a time, you can fool somebody all the time, but you can't fool everybody all the time" ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Cutter, nu Comarnicul e punctul critic. Pare asa doar pentru ca mai departe se largeste drumul. Dar daca aveai 1+1 pana la Banesti ai fi spus ca Banesti-ul e punctul critic.

cutter

Posibil să fie ce zici tu, adică că sunt pur și simplu prea multe mașini pe oră pentru o bandă pe sens, dar empiric pare că are multă legătură cu cele 2 localități (Bușteni și Comarnic), cu faptul că se frînează din diverse motive acolo. Cum se explică că mergînd spre București, de fiecare dată, fix din centrul Comarnicului (nu de la ieșire) se trece la 70-80km/h fluent, deși drumul are aceeași lățime pe încă 2km?

dr4qul4

explicatia vine de la trecerile de pietoni. Cele din centru sunt cele mai tranzitate si prin urmare, cele care blocheaza cel mai mult coloana.

Din experienta proprie, la intoarcere cel mai aglomerat este Comarnic-ul. De la iesirea din Sinaia, ramanem intai cu 1 banda (din 2), apoi avem serpentine si mai apoi treceri de pietoni.

La dus, coada se face la Busteni, unde si in timpul saptamanii se fac cozi.

Cred ca totul tine de ora la care treci. intre 12-18 avem cel mai mare trafic pietonal si prin urmare cele mai aglomerate treceri de pietoni. Avem nevoie de ambele cioturi din A3 de la Comarnic si Busteni. Stiu, cei care nu au trecut pe aici vor spune "autostrada pentru turism de weekend". Dar PIB-ul din VP+Rucar-Bran depaseste PIB-ul jud Alba sau Hunedoara.

PS. Octombrie este considerat extrasezon pe VP.... Incepand cu 15 noiembrie situatia se va inrautati dramatic. 1 decemrie va cadea martea......weekend prelungit = haos total.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni, T1DX12, A0L3, DX4

pasadia

Dupa cum poate iti mai amintesti, caci m-am mai  "contrat" si cu draqul pe tema asta, eu sustin ca problema mai mare e la Busteni si nu la Comarnic. Si asta pentru ca la Busteni sunt mai multe intersectii cu drumuri secundare, mai multe treceri de pietoni si mai mult "trafic aditional local" adus de turistii de week-end.

Cresterea vitezei din Comarnic se face dupa ce treci de benzinaria Rompetrol (chiar inainte e ultima intersectie cu drumuri locale, dupa care mai e doar intersectia cu drumul dinspre Breaza). E firesc ca de acolo sa se elibereze traficul din moment ce, de acolo mai departe, nu se mai franeaza decat pe la Banesti (Nistoresti-ul il traversez cu 90-100 de obicei, apoi trec pe regim de 120-130).

Revenind insa - centura Comarnic nu va imbunatati viteza de deplasare cu mult si nici nu va face sa dispara aglomeratia, ci doar o va muta pe curbele dinspre Posada, atat pe un sens cat si pe celalalt. Centura Busteni va reduce insa timpul de deplasare cu mult mai mult caci dispar mult mai multe motive de franare.

@ nenea: cred ca realizezi faptul ca acele pasarele nu au schimbat situatia nici pentru  traficul rutier si nici pentru pietoni. Senzatia mea e ca un impact mai mare il au cele cateva bidoane puse in Busteni pentru a bloca virajul la stanga in vreo 2 intersectii.

dr4qul4

@Pasadia, acum depinde, la intoarcere spre Bucuresti, centura Comarnic va scuti 20-30 de minute din cele 50 facute de cutter intre Sinaia si Comarnic.
La dus, ai dreptate, nu va salva mai mult de 5-10 minute.

In sezon, timpii se dubleaza (am facut si 3 ore intre Sinaia si Comarnic).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni, T1DX12, A0L3, DX4