Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Nodul tau ar tb sa aiba bretele foarte mari pentru a asigura o viteza de 80 kmh si s-ar intercala peste celelalte noduri. In plus gandeste-te ca podul peste canal va fi destul de sus. Mult mai usor de continuat cu un pod peste autostrada si doar apoi sa coboare, decat sa-i faci 4 bretele din care 2 pe cu declivitate.
Iar eu unul nu vad de ce ar tb sa asiguram directia Mangalia-Port si invers prin acest nod.
Putin mai la nord DN39E merge direct in portul Nord, iar ceva mai la sud avem DN39A, asa zisa autostrada portului.
De ce sa inghesuim tot traficul greu care merge in port intre acest nod si giratoriile din capul A4?

Nici nodul meu nu e de viteza, dar nici atat de complicat.
@pasadia, pentru siguranta, giratoriul de iesire de pe A4 poate fi inchis. Dar cred ca ar fi de ajuns sa fie inchis doar VSD vara.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

olea10

@dr4qul4, nu e gresit ce ai desenat si chiar are logica.

Dar, daca vrem sa consideram A4 ca si o continuare spre sud, atunci va trebui sa ne axam pe N-S ca si axa principala de trafic si continuarea in port ca si axa secundara.

In plus nodul era considerat unul de viteza pe directia N-S, vezi mai jos. Dar tot nu sunt sigur ca incape pentru vitezele respective in acel spatiu.
O lamurire din partea unui specialist ar fi binevenita








dr4qul4

Nu ai cum sa scoti 100kmh pe sensul Mangalia - Bucuresti. Gândește-te ca  vine unul din port cu 130 si face dreapta spre Ovidiu. Astia 2 se vor incrucisa in nici 2 km. Asta e periculos.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

olea10

#678
Daca consideram:
- traficul din port preponderent camioane
- A2 spre port ca si drum secundar
- intersectii dese

Atunci in mod natural
Obligatoriu A2 pe partea secundara trebuie restrictionat la 90 km/h.
Cel ce vine din port ar trebui sa aiba aceeasi viteza cu cel ce vine din Mangalia.
La fel ar trebui tinuta limita de viteza de 100 km/h pana dupa nodul A2/A4 din Nordul podului Cumpana.
Nu e nici prima nici ultima intersectie de autostrazi cu 100 km/h. Putem enumera multe prin europa.





vancouver

#679
Mai oameni buni, eu nu stiu ce tot discutati voi aici? Solutia CLARA si SIMPLA si EFICIENTA este urmatoarea:



A4 TREBUIE, repet TREBUIE sa fie o autostrada continua, nu cu urcari pe diverse bretele si incurcaturi. Asadar dupa parerea mea pur si simplu nu exista alta varianta decat darâmarea unei mici portiuni din actuala A4 si continuarea A4 spre sud in mod fluent si logic. Bretele in schimb se pot face catre actuala legatura spre port si spre sensul giratoriu de la Lazu.

PS. Ca atare se poate merge Bucuresti - Mangalia si cu 200km/h.  :D (dar numai presupunand ca se adopta legislatia rutiera din Germania, care permite asa ceva  ;))
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

olea10

#680
+1 vancouver,  :)

Europiu

@Vancouver, +1 pentru propunere, dar da-mi voie sa intreb ceva: crezi ca va mai avea cineva vreodata curajul sa darame o bucatica de autostrada?  :lol:

In fine, sa va intreb altceva:
Quote from: dr4qul4 on September 02, 2016, 09:03:55 PM
Nu ai cum sa scoti 100kmh pe sensul Mangalia - Bucuresti. Gândește-te ca  vine unul din port cu 130 si face dreapta spre Ovidiu. Astia 2 se vor incrucisa in nici 2 km. Asta e periculos.
Eu unul nu am intalnit in Germania noduri de autostrazi in care sa nu fie limita de viteza (maxim 100). @vancouver e mai umblat ca mine, ai in minte un contra-exemplu sau stii daca au un standard/o reglementare in acest sens? Intrebarea mea: in Romania nu exista ceva similar?
Bun, trecand peste faptul ca poti numara pe degete intersectiile de A-uri...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

#682
Quote from: Europiu on September 02, 2016, 10:28:40 PM
@Vancouver, +1 pentru propunere, dar da-mi voie sa intreb ceva: crezi ca va mai avea cineva vreodata curajul sa darame o bucatica de autostrada?  :lol:

Suntem o natie speriata de bombe si cu pretentii cat China si India la un loc. Sau ca sa-ti raspund cu parerea mea: am fi niste dobitoci daca nu am darama acea mica bucata de autostrada ca sa facem o noua configuratie mai buna in zona.


Legat de nodurile de autostrada din Germania, da, deseori exista restrictii de viteza. Dar pe masura ce SE DARAMA vechile configuratii si se fac noduri noi, aceste restrictii dispar.

Pe cea mai circulata intersectie de A din Germania A3 cu A5 "Frankfurter Kreuz" cu MZA 350.000 (adica vehicule pe zi in medie) pe A5 (care merge pe sub A3) nu avem nici o restrictie de viteza permanenta acum. DAR A FOST 100 km/h pana acum vreo 2 ani. Atunci au instalat panouri electronice noi in ambele sensuri, si de atunci restrictiile se aplica pe acele panouri in functie de trafic si de precipitatii. Daca traficul este lejer, panourile se inchid si nu mai apare nimic pe ele. Daca traficul trece de o anumita valoare, in prima instanta se pune interdictie de depasire pentru camioane, apoi daca e mai mult trafic 120km/h, apoi 100 si in final 80km/h daca e pe punctul critic de a se colmata autostrada. Avem 3 benzi in ambele sensuri prin nod si apoi dupa nod 4 benzi in ambele directii.



Pe A3, adica pe sus, din cate stiu nu a existat niciodata o restrictie de viteza. Pe sensul de mers de la vest spre est nu exista panouri electronice inainte de nod, invers parca sunt si se termina zona supravegheata chiar in nod, unde se ridica toate restrictiile, deci nelimitat chiar la trecerea prin nod.

Pe bretele este intre 40-100 km/h, in functie de configuratia acestora. Pe unele directii sunt curbe f. stranse si avem 40km/h.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

In configuratia ta, directia principala de trafic este cea mai gatuita. Pentru ca directia este Bucuresti- Constanta Sud
Traficul spre  Mangalia are un caracter sezonier (maxim 30 zile pe an),  In schimb tirurile spre port trec tot anul.

Ar fi solutii cu noduri pe 3 nivele, dar nu uitati ca suntem in Romania si , cel putin pt moment, se merge exclusiv pe principiul cel mai mic cost.
Iar de daramat....abia ce am primit banii de la UE pt A4, si inca mai e de lucru la ea.  Nu cred ca in Germania au daramat vreo autostrada imediat dupa inaugurare. Mai degraba peste 20 de ani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

raulbogdan23

Varianta A4-A41

Practic trebuie construita breteaua verde, plecand din A4 cu 4 benzi (2 - A41 si 2 - A4 continuare spre Mangalia)
Pastram din actuala varianta de A4 doar partea Port - Constanta, cealalta parte se poate demola si avem revenire tot la
4 benzi (2 A4, 2 benzi pentru A41) care treptat ajung in A4 (2 A4, 2 A41 -> dupa 200m 2 A4 - 1 A41 -> dupa 200m 2 A4).


vancouver

#685
@dr4qul4: da si nu. Traficul spre port al camioanelor este intr-adevar constant vara-iarna, dar ASTA NU CONTEAZA. De ce ? Din 2 motive:

1. Conteaza doar traficul potential generator de AMBUTEIAJE. Traficul sezonier spre sud, acele 2 luni pe an: ACESTA ESTE MOTIVUL UNIC pentru care se va construi autostrada spre sud (speram). Masinile mici vor veni in valuri si in nici un caz nu trebuie sa intampine zone de congestii. Ele trebuie sa circule fluent, constant, pe 2 benzi reale de autostrada.
2. Conteaza mult si CLARITATEA. In varianta mea TOTUL este clar. Spre port se iese prin noul nod rutier, nici o confuzie pentru camioane. Iar cei care merg spre sud continua pur si simplu pe autostrada, nu trebuie sa-si bata capul. Daca in schimb directia spre sud ar fi printr-o bretea atunci VOM AVEA SIGUR MULTE CONFUZII. Turistii vin doar o data pe an, sunt deseori obositi de la drum cand ajung. Riscul de a gresi este enorm. Vor avea 2 noduri rutiere, A2 cu A4 si apoi acesta... ola la... Iar in sens invers va fi si mai confuz.

A4 trebuie sa fie autostrada care merge PARALEL CU LITORALUL de la un cap la celalalt. Punct.



@raulbogdan23: este f. buna si varianta ta. Inversam trompeta desenata de mine si atunci iesirea A4 de la nord spre A41 va avea curbe mai line si pot fi lasate chiar si 2 benzi (ca sa poata fi depasite miile de camioane care merg spre port  :lol:). Atunci si dr4qul4 va fi mai multumit.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

raulbogdan23

^

@vancouver corect

Merge foarte bine si in cazul in care imediat dupa acest nod nou ar avea loc un accident (pana la locul accidentului nu exista un alt nod), practic directia spre A41 ar scoate traficul la nodul Lazu sau ai putea sa continui si spre port, aici ne ajuta si cele 2 benzi ca sa nu avem cozi foarte lungi.
La fel din directia port, nod Lazu spre Constanta e ajutata iar de cele 2 benzi care ar exista.

Posibila problema ar putea sa fie la nodul Lazu, dar cu putina coordonare ar trebui sa mearga destul de fluent.

dr4qul4

directia spre Port mai deserveste si: Constanta sud, Agigea, Eforie Nord, Eforie Sud si Tuzla. Asa ca nu e un trafic deloc de neglijat.
In timp ce noua bucata va deservi doar Costinesti, Mangalia si satelitii Mangaliei nord.
Ca trafic,  in sezon vor fi comparabile.

Iar eu chiar nu vad de ce am avea mai mult de un semi-nod acolo.  In schimb cred ca e nevoie de o conexiune mai buna intre Constanta sud si Mangalia, si asta se poate face prin DN39E.

Cand am facut accel desen m-am gandit sa nu ma bag peste nodul A2xA4. Dar cred ca e la distanta destul de mare (raman peste 2 km).
Am mai facut o varianta, fara sa daramam nimic (mi se pare SF sa se darame o bucata functionala de autostrada in Romania in urmatorii 10 ani) si fara sa coste prea mult.


Legatura Mangalia - Port Agigea s-ar face strict mai la sud, prin DN38 si DN39A. CHiar nu are rost sa-i pui sa treaca de 2 ori canalul D-MN
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Quote from: dr4qul4 on September 03, 2016, 05:37:11 PM
directia spre Port mai deserveste si: Constanta sud, Agigea, Eforie Nord, Eforie Sud si Tuzla. Asa ca nu e un trafic deloc de neglijat.
In timp ce noua bucata va deservi doar Costinesti, Mangalia si satelitii Mangaliei nord.

Nu, nici vorba. La intersectia A4 cu DN38 trebuie neaparat un nod rutier, DN38 are si el importanta lui locala si de legatura cu Bulgaria prin Dobric. Prin acest nod se va putea ajunge insa si la / de la Eforie Nord, prin Techirghiol si apoi fie in continuare pe DN38 pana la intersectia din nordul Eforiei Nord, fie prin DJ383 care se prezinta excelent si duce direct in Eforie Nord, undeva in sud, deci totodata aproape si de Eforie Sud.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Harry

#689
Desi si eu imi doresc cat mai multe autostrazi si cat mai late :D realist vorbind singurele ambuteiaje sunt create in 3 zone, iata propunerea mea:



-podul Agigea : se va rezolva situatia dupa finalizarea lucrarilor
-ambuteiaje DN39 sectiunea Lazu-Constanta - este teren destul pentru largire la de 4 la 6 benzi
-ambuteiaje Eforie Nord - se poate rezolva lejer cu largirea la 4 benzi a soselei Agigea - Techirghiol si largirea la 4 benzi a centurii Techirghiol si continuare cu sosea cu 4 benzi care sa iasa intr-o jonctiune in zona Aeroportului Tuzla.
-dreptunghiurile sunt intersectii de tip trumpet, iar triunghiul intersectie parclo

bonus:
-daca dorim poduri peste canal am putea face la Cumpana unul cu 2 benzi care sa refaca legatura directa Constanta -Topraisar-Negru Voda fara a mai fi nevoie sa se treaca prin Agigea
-podul respectiv sa fie legat printr-un drum cu 2 benzi de A4 unde sa fie un trumpet junction. Soseaua de la Topraisar pana la bugari este intens folosita de autocamioane.

Dn39 are 4 benzi nu e necesara momentan trecerea la autostrada.