[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

klax187

Va fi gata tot anul acesta si trambulina pentru a sari peste pila neterminata?  :lol:

qionescu1


bacovia

Daca a promis un politician ca se deschide anu asta (2021), atunci asa va fi.

gicu

Tot pentru podul de la Turda am găsit pe Youtube filmul cu stadiul lucrarilor live, nu știu dacă a mai fost pus aici:


Îl urmăresc de câteva săptămâni și e o bătaie de joc. Nu am văzut niciodată mai mult de 3-4 oameni în cadru. Se pare că nu se mai lucrează aproape deloc în perioada asta. Mai jos e poza de acum, cu un paznic și un câine.




Powered by API/PUM imgur uploader

klacsma

Podul peste Somes de la Seini cu privire dinspre Pomi (jud Satu Mare).
Aici s-a reusit perfomanta de a finaliza podul inaintea drumurilor de acces.  :(
Spre Pomi sunt vreo 500 m (in curs de executie) iar pana la Seini sunt cca. 2-2.5 km din care jumatate s-a asfaltat deja...




Powered by API/PUM imgur uploader

survola

Orice pod nou e foarte important.
Drumurile se pot face repede, dar la traversări de râuri mari stăm destul de prost (adică sunt la distanțe mari una de cealaltă).

dr4qul4

podul asta nu e cel putin cam scurt? Parca pe un mal au bagat umplutura la greu, dar fara betonarea pereului, cred ca vor fi probleme la prima inundatie..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gicu

Azi s-a turnat suprabetonarea la podul peste Arieș de la Turda, pe zona pe care erau montate grinzile și armătura.
Rămâne problema pilei lipsă și a celor două (cred) deschideri fără grinzi.

Bogdan_Cluj

Mai sunt inca trei deschideri lipsa
1) Culee -> pilon neinceput
2) Pilon neinceput -> pilon finalizat
3) Pilon finalizat -> pilon capat placa turnata azi

Acestea le-am dedus din filmarea acesta: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=783.msg361820#msg361820

Daca ne uitam 4 mesaje mai sus, e pusa camera live, acum se slefuieste (?) placa turnata pe cele trei deschideri.

gicu

^Elicopterizare se numește operațiunea, iar utilajul elicopter. Are rolul de a finisa suprafața și a închide porii. Pregătește o suprafață plană pentru hidroizolație.

Asta zice Viorel Băltărețu pe FB într-un post din 13 octombrie:

QuoteRaport progres: 𝐏𝐨𝐝𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐀𝐫𝐢𝐞𝐬̗.

Săptămâna trecută, am participat la ședința de progres a lucrărilor la podul din Turda. Constructorul mi-a adus la cunoștință că lucrările sunt cu 4% în întârziere față de grafic.

Statusul lucrărilor, așa cum mi l-au prezentat reprezentanții constructorului:

👉🏻 lucrările la pilonul 1 sunt întârziate cu două săptămâni pentru că, după devierea cursului Arieșului, constructorii au descoperit probleme la betonul din fundație. Împreună cu DRDP, s-a găsit altă soluție de întărire a fundației.

👉🏻 culeea 1 (cea din capătul podului dinspre Alba-Iulia), pila 1 și placa de beton peste primele două rânduri de grinzi vor fi finalizate în 22 octombrie

👉🏻 amplasarea grinzilor pe pod va fi gata la sfârșit de octombrie sau început de noiembrie

Problemele tehnice apărute l-au obligat pe constructor să găsească soluții alternative: a regândit placa pe pod și hidroizolația.

După toate aceste luni de monitorizare a lucrărilor, am înțeles un adevăr dureros: în proiectele publice, termenul de execuție e considerat un detaliu minor.
Consider că timpul alocat unui proiect de interes public major, precum acest pod, ar trebui să fie esențial în licitații, alături, desigur, de criteriul calității lucrării.

Podul se putea face mai repede, cu soluții tehnice moderne.
Ar fi însemnat costuri suplimentare, dar interesul public justifica aceste costuri: deranjul pentru cei din trafic și pentru turdeni ar fi fost redus semnificativ.

❗Mai trag un semnal de alarmă: Compania de Apa Aries pare că lucrează în contratimp față de celelalte instituții implicate. Conductele de distribuție a apei și conectarea acestora la rețeaua existentă ar fi trebuit deja să înceapă, pentru a nu interfera cu betonarea culeelor. În schimb, compania nu a depus încă proiectul spre avizare la DRDP Cluj. În această situație, este aproape imposibil ca lucrările să fie realizate până la betonarea culeelor. Riscăm să ajungem în situația în care spargem betoane după finalizarea lucrării de construcție.

Fac, așadar, apel ca toate părțile implicate în proiect să dea dovadă de responsabilitate și mobilizare, pentru recuperarea întârzierii și finalizarea lucrărilor la termenul promis.

raulbogdan23

Am dat azi o tura pana la podul peste Aries de la Turda.

Pe sectiunea cu grinzi montate au terminat de turnat placa.

Acolo am vorbit cu cineva de la firma care se ocupa de constructie si mi-a zis ca:
- la ultima pila ramasa se chinuiesc cu 3 motopompe sa scoata apa din incinta pentru a putea lucra mai departe
- anul acesta se pare ca nu se vor mai monta grinzi si ca de luna viitoare se va lua o pauza de la constructie

Va las mai jos cateva poze facute cu telefonul. Filmare din drona e la procesat.

Culeea de pe mal drept este cofrata si betonata. Se va desface cofrajul curand.
(GPS)


Culeea si pilonul la care se lucreaza
(GPS)


(GPS)


Pilonul la care se lucreaza si se chinuiesc sa scoata apa din incinta
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


bacovia


Bogdan_Cluj

Quote from: raulbogdan23 on October 17, 2021, 10:51:53 PM

- anul acesta se pare ca nu se vor mai monta grinzi si ca de luna viitoare se va lua o pauza de la constructie


Astia is nebuni? Ne mai tin cu Turda blocata inca 3-4 luni de zile? FFS.



PS: multumim de informatii, poze si filmare (+1)

raulbogdan23

^

Asta e mesajul pe care l-am primit. Acuma daca e pe bune sau nu, nu stiu.

Sincer si eu ma gandeam ca lejer ar putea termina pana in decembrie daca tine si vremea cu ei.

Ar fi de terminat pilonul ramas, de pus grinzile, de armat placa, hidroizolatie, asfalt si marunte (semnalizare, marcaje, parapeti)