News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

MNU

#3480
Ca sa fie corect calculul trebuie sa iei 100% nr de km parcursi intr-un an si sa-i inmultesti cu pretul unui km cu taxi. Si nu prea iesi in castig cu taxiul. Aici intervin alte costuri... banii blocati in masina, devalorizarea ei, costuri de intretinere, etc. Noi avem o a doua masina ieftina, mica, robusta, euro 4, nu "papa" bani aiurea cu defecte idioate (de doi ani de cand are sotia permis, nu am cheltuit cu altceva decat intretinere si combustibil) si in cazul nostru eu zic ca merita cu tot cu banii blocati in masina.

dorum

la fel si la mine...a doua masina cumparata cu grija SH, direct din Germania, fara probleme, mica, economica fata de prima, care am luat-o de noua din RO :)

dr4qul4

Si oricat de ieftina si veche a fost a doua masina ofera un confort si o siguranta infinit mai bune decat un taxi, logan, cu bordul aprins, fara frane si 500.000 km.
+ taximetristul care vorbeste non-stop la telefon sau cu tine, care abia astepti sa cobori sa poti da un telefon.

Prefer taxi doar pt sambata seara ;))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nicolaem

#3483
prima  masina e pt cel care duce copii la scoala, weekend , concedii samd.

a doua masina sa zicem ca e una  SH - 5000 euro pe care o folosesti inca vreo 7 ani cu valoare de revanzare spre 0. deci aduna un cost de minim 3000 ron pe an. daca cumperi masina noua suma  sare de 5000 ron pe an depreciere.

in timpul asta faci 7 revizii, 4 ITP, 2 seturi de cauciucuri ( 1 iarna 1 vara), 14 schimburi de cauciucuri, ceva placute de frana, o baterie, un parbriz, 2 seturi de stergatoare, poate ceva tinichigerie usoara, sigur bucsi capete de bare si rulmenti.

mai sunt si costuri cu parcarea, pe care nu le pun ca difera de la caz la caz.
daca nu ai loc de parcare poate mai faci si un casco in primul an cand ti-e mai draga masina.

50 ron pt taxi  inseamna ca stai la peste 10km de servici. putin probabil ( in medie vorbesc, poate in cazul tau sa fie adevarat)

singura problema e psihologica, vei simti ca arunci banii in vant daca in fiecare zi ai plati 40 -50 de lei la taximetristi pe cand daca iti cumperi 4 cauciucuri UltraGrip8 cu 1000 ron o sa ai impresia ca sunt o investitie pt siguranta ta.


PS ma refer stric la costuri, de acord cu dr4gul4, prefer confortul.

carutasul

Quote from: dorum on February 23, 2015, 09:44:10 PM
dar daca ai 2 copii unu la scoala si unu la gradi?... dar daca stai la 5 km de oras? dar daca nu ai acelasi program cu al sotiei? dar daca sotul are si munca gen "on call" cu posibilitatea de a trebui sa plece seara/weekend la lucru inopinat?

40-50 RON/zi ar fi 2 curse complete de taxi.... cu stresul ca poate nu ajunge copilu' la scoala.... cu stresu ca poate intarziu la lucru.... in fine...ar fi cam aprox, rotunjit 12000 RON pe an.... benzina ma costa la a doua masina 200 RON/luna = 2400 RON/an... de unde diferenta chiar daca fac 1asigurare + 1/2 ITP +2 revizii+ 2 reparatii + 2 schimburi de cauciucuri pe an??

PS: N-AI DREPTATE!!!

De unde-ai stiut? :)  Nu sunt 5km, sunt 10 :)

dorum

nicolaem, a doua masina e una de 2000E...nu ma gandesc cu cat o mai vand, daca ma tine 5 ani sunt bucuros... tu ai dreptate dintr-un punct de vedere... dar eu stau in ""camp"" ca poate multi altii care si-au dorit casa lor dar nu au avut de unde sa plateaca 100-200E/mp de teren... cazurile sunt mult diferite, iau eu si poate altii am socotit bine avantajele/dezavantajele...  nu putem generaliza, sub nici o forma...

carutasul

Acolo unde stau eu nu prea vine taxiul :)

nicolaem

corect, nici nu vroiam sa generalizez. calculul meu era stric pe cost, nici pe departe sa postez impotriva detinerii a 2 masini in familie.
probabil sunt exceptii dar in marea majoritat cazurilor iesi mai ieftin cu taxiul. GAta nu mai lungesc subiectul :)

radutm

cred ca a doua masina este o necesitate chiar o banalitate pentru familiile de la oras in care atat sotul cat si sotia au un serviciu si o cariera proprie de urmat. copilul nu face decat sa accentueze nevoia de mobilitate iar solutii accesibile exista, masinile sunt mai ieftine acum decat au fost vreodata. in opinia mea calculul economic in familie trebuie facut in functie de posibilitatile de a face cariera ale ambilor soti. in speta, cel care are deja masina trebuie sa fie constient ca o a doua masina ii confera partenerului o mobilitate mult superioara, ii confera mai multe oportunitati pe piata muncii etc.
cont inchis

cezar-mario2012

 Trebuie ținut cont de tendințele actuale de descurajare a mașini personale in marile orașe. Bineînțeles ma refer la occident unde exista infrastructura necesara. De pildă in New York doar 25% din populației detine o mașină. Daca nu venea criza in București nu mai putea merge cu mașina,  totul era blocat. Dacă va uitați prin parcările dintre blocuri o sa vededi ca sunt pline la ora prânzului,  cand lumea este la munca.

dragos76

Daca nu se merge pe o abordare sistematica si proactiva a traficului urban, si se lasa lucrurile ca sa evolueze "de la sine", normal ca se va ajunge la haos. E clar ca trebuie incurajat transportul public, si atunci nu o sa mai simtim fiecare ca ne e mai usor/confortabil cu masina, sau sa ne gandim ca mai avem nevoie de inca o masina. Dar odata ce lucrurile au scapat de sub control (cum e cazul cu orasele mari din Romania), e mult mai greu de reparat; dar nu imposibil. Dar cum ziceam, trebuie o abordare sistematica, care sa acopere:
- descurajarea mersului cu masina prin tarife mai mari la parcare, in special in zone centrale (mie mi se par extrem de mici)
- incurajarea mersului pe jos
- incurajarea mersului cu bicicleta (asta are nevoie si de infrastructura)
- incurajarea folosirea transportului public (poate e nevoie si aici de investitii in parc auto/tramvaie mai substantial si care sa faca o calatorie cat mai confortabila)
- o politica de urbanism coerenta, care sa nu mai permita dezvoltarea de noi cartiere fara cai de acces corespunaztor dimensionate, atat pentru traficul masinilor personale (respectiv parcarea lor), cat mai ales pentru transportul public
etc

MNU

Tocmai am vazut la TV stirea despre anularea proceselor verbale pentru lipsa rovinietei pe motiv ca nu sunt semnate olograf de agentul constatator sau un martor. Cum naiba pot sa nascoceasca asa ceva? Parca am fi in epoca de piatra. In Romania e tot mai usor sa contesti orice, oricand sfidand toate legile.

Daca asa se pune problema, rovinieta ce o am acum a fost ultima... glumesc desigur dar sunt multi care asa gandesc dupa ce au vazut stirea la TVR.

horatiu.cosma

Nu avem o legislatie legata de amenda prin posta, ce incearca statul sa aplice in aceasta situatie e legislatia de amenda obisnuita, in care politistul iti scrie procesul verbal si il semneaza personal. Normal ca asa ceva poate fi dat in judecata si castigat fara probleme, fiindca nu exista semnatura unui politist pe amenda primita. Cand se va modifica legislatia, va fi legala si amenda prin posta, pana atunci...

paulst


CinX

Eu, de cand sunt in Germania, incerc sa merg cu bicicleta cat de mult se poate. Fac mai mult decat cu masina, dar nu ma deranjeaza. Am de mers in jur de 8 km pana la servici.
Pe frig, zapada sau ploaie recurg ori la masina, ori la tren, din pacate doar unul pe ora (stau aproape de gara), ma dau jos in Gaimersheim, de unde mai merg in jur de 2 km pe jos.
Autobuzule sunt foarte proaste, fac o ora in total, nu se merita.

Legat de copii, pe aici copii mai maricei merg singuri cu autobuzul, cu bicicleta, iar cei mici de tot, sunt dusi uneori cu bicicleta, intr-o remorca, chiar si iarna.