News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

Aveti thread de discutii economice, puteti sa va desfasurati acolo fara probleme. E bine si-n Parcare, cum vreti.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

ii raspund aici si inchid discutia: banii vin din afara pentru consum. Scaderea TVA i-a facut pe multi sa-si cumpere cate ceva, dupa multi ani de criza in care au strans cureaua.
Si cei mai multi bani pentru achizitii au venit de la romanii care lucreaza in afara. In plus, in ultimii 3 ani au plecat mult mai multi romani in afara si acum au inceput sa-si faca case sau sa le mobileze/utileze pe cele vechi.

Inainte de criza, euro era la 3,5 tocmai pentru ca pompau capsunarii bani la greu.


La acesti bani se adauga si cei investiti in agricultura (s-au cumparat terenuri la greu de catre straini) si a inceput sa se miste si piata imobiliara (cladiri noi, mall-uri noi, blocuri noi).

P* refereritor la masuri: scaderea tva si reorganizarea anaf au fost printre cele mai bune masuri luate. La fel cum si regula pentru 51% produse romanesti in supermarketuri.... interzicerea activitatilor in cladiri cu risc seismic si legea antifumat..printre cele mai proaste (dpdv economic).  Din pacate, acolo unde ne doare cel mai tare, la infrastructura, politicienii nostrii nu fac altceva decat sa se faulteze intre ei. Sau mai grav, sa se lase faultati de CNADNR care pare o entitate mai puternica decat MT si care nu accepta sa fie controlata din exterior.  Incep sa cred ca in CNADNR interesele nu tin cont de culoarea politica. Nu inteleg ce asteapta DNA-ul. Cand va intra si in ei?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

infraAdi_ro

Asteptam de multa vreme asemenea raspuns documentat si adevarat!!!!Bravo Catalin,in sfarsit va-ti dat seama ca nu se poate sa minteasca la nesfarsit acest fost prim-ministru!!!Nu mai emigrez daca se continua in nota aceasta,de a spune adevarul despre ce s-a intamplat  in guvernele Ponta ,si a aduce proiectele de infrastructura la liman.

"Domnul Victor Ponta a scris de curînd o postare despre autostrăzi cu un fel de bilanț al guvernelor conduse de domnia sa. Cred că adevărul merită restabilit, așa că voi lua punct cu punct afirmațiile dumnealui.

Pentru că postarea respectivă pare a fi parte dintr-un meci al declarațiilor cu Traian Băsescu (și doar prin ricoșeu lovește și în tehnocrați), spun din capul locului că e departe de mine gîndul de a apăra performanța vreunui guvern din ultimii 25 de ani în ceea ce privește autostrăzile. Toate au gestionat mai degrabă prost domeniul și rezultatele le vedem astăzi. Acestea fiind spuse, afirm fără echivoc că guvernele conduse de domnul Ponta au fost cel mai mare dezastru în materie de infrastructură de transport și de investiții publice în general.

Să trecem așadar la afirmațiile domnului Ponta:

* despre autostrada Orăștie-Sibiu lotul 3 - cel închis la 1 an de la inaugurarea făcută de dumnealui cu 2 zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale din 2014 - ne spune că a fost semnat înainte de mandatul său și "nu aveam nicio altă vină decât aceea că a fost finalizată în 2014". Adevărul este că derularea acestui contract s-a făcut aproape în totalitate în mandatul domniei sale - anii 2012-2014. Erorile de management al contractului și deciziile proaste s-au luat la CNADNR sub conducerea domnului Neaga, directorul general susținut de domnul Ponta la CNADNR. Mai mult, în 2014, presiunea pusă și hei-rup-ul făcut pentru inaugurarea în prag de alegeri au dus la problemele de calitate care au făcut ca autostrada să se închidă la un an după inaugurare. Chestiunea este, de altfel, investigată de DNA în prezent. După inaugurare, deși au apărut fisuri în carosabil la cîteva săptămîni, sub guvernul domnului Ponta s-a încercat timp de aproape un an minimizarea problemelor de calitate.

* spune dl. Ponta că de Master Planul de Transport și-a bătut joc guvernul anterior domniei sale și că "am realizat și finalizat noi [n.m. guvernul Ponta] Master Planul de Transport". Contractul pentru Master Plan a fost licitat și semnat de cei dinaintea domnului Ponta, în aprilie 2012, deci cu cîteva zile înainte de începerea mandatului său. Așadar derularea contractului s-a desfășurat aproape în întregime în mandatul dumnealui. Termenul de realizare era de 24 de luni, cu alte cuvinte, ar fi trebuit finalizat în primăvara lui 2014. Ce s-a întâmplat în derularea acestui contract este un scandal. E de notorietate că sub domnii Șova și Ponta s-au făcut presiuni politice inacceptabile pentru că doreau să tragem tot traficul rutier al României dinspre Transilvania și Moldova spre București prin Valea Prahovei și să modificăm coridoarele stabilite la nivel european. Totul pentru a justifica pariul domniei sale cu concesiunea autostrăzii Comarnic-Brașov (aspect asupra căruia detaliez mai jos). Un document care trebuia să fie eminamente fundamentat tehnic - "științific" cum îi plăcea domnului Rus să spună - a devenit obiectul unor interferențe inacceptabile. Autostrada Sibiu-Pitești a fost întârziată cu cel puțin 2 ani și Master Planul a fost blocat tocmai de factorul politic.

* mai spune domnul Ponta că a finalizat și dat în exploatare următoarele autostrăzi (în totalitate, se înțelege):
- A3 București-Ploiești: e vorba de porțiunea de la Centura București la Ploiești (Bărcănești) care era 95% gata și a fost terminată la 1 lună după preluarea mandatului. Adică a inaugurat domnul Ponta munca celor dinainte (începînd din 2006-2007). Lipseau din această autostradă cei 6km de la Centură până în București, nodul Moara Vlăsiei și spațiile de servicii și parcările. N-ar fi crezut nimeni că 3 ani mai târziu, în 2015, acestea tot nu vor fi realizate. Să repetăm. 3 ani de zile. 6 kilometri de autostradă la cîmpie. Un nod. Câteva parcări. Nimic terminat. Asta este performanța domnului Neaga la CNADNR și a guvernelor Ponta.
- A2 București-Constanța: domnul Ponta trece aici, din nou, la realizări, toată autostrada uitînd să menționeze că cea mai mare parte, de la București la Cernavodă, a fost construită cu mult înainte de mandatul domniei sale. Iar sectorul de la Cernavodă la Constanța a fost contractat și în mare parte executat înaintea mandatului dumnealui, revenindu-i doar sarcina de a face inaugurarea în 2012 (la 2 și 6 luni după preluarea mandatului).

* apoi, domnul Ponta trece în revistă contractele licitate sau semnate sub mandatul domniei sale. Vorbim, așadar, de proiecte pornite de guvernele Ponta. Din păcate, am găsit toate aceste proiecte într-un stadiu jalnic și ne-am chinuit jumătate de an să le scoatem la liman. Să le luăm pe rînd.
- autostrada Lugoj-Deva: trecând peste întârzierea nepermisă în evaluarea ofertelor - 8 luni între august 2012 și martie 2013 , e vorba de un proiect în care s-a pus căruța înaintea boilor. Adică, în loc să fie obținut acordul de mediu - care impune anumite soluții precum tunele, viaducte lungi, ecoducte, etc. - și apoi să fie făcută licitația, s-a procedat invers. Fără să intru în prea multe detalii tehnice, deși contractele au fost semnate la sfîrșitul lui 2013, nici astăzi nu avem un acord de mediu complet și, din acest motiv, se lucrează doar pe sectoare ale autostrăzii - sperăm ca în septembrie să se deblocheze complet și aici.
- autostrada Cîmpia Turzii-Tg. Mureș, despre care dl. Ponta spune că are "contracte semnate în iulie 2014". Un mic neadevăr și aici, contractele au fost semnate în februarie 2015. Patru dintre ele. Încă unul a fost semnat în martie 2016. Guvernul Ponta n-a mișcat nimic pe aceste contracte pe parcursul anului 2015. Nu au fost efectuate exproprierile. Avansurile nu au fost acordate constructorilor. Ordinele de începere a construcției nu a fost emise. Avizele nu au fost obținute, autorizațiile de construire lipsă. Nimic, zero. Pur și simplu guvernul Ponta a abandonat aceste contracte după semnare.
- autostrada Transilvania, lotul Suplacu de Barcău-Borș. Este vorba de lotul executat în proporție de 50% de Bechtel la momentul rezilierii contractului. Trecem peste modul în care a reziliat acest contract domnul Șova în 2013, cu despăgubiri de zeci de milioane de euro către Bechtel. S-a întîrziat apoi un an de zile licitația pentru reluarea lucrărilor (lansată în 2014) și pentru reluarea lucrărilor s-a semnat un contract abia în mai 2015. Pe acest contract, până în noiembrie 2015, nu se mișcase nimic. Doar certuri între firmele care au cîștigat. Nu mai vorbim aici de înțelepciunea deciziei de a rezilia acest lot, deși sumele cerute de Bechtel erau comparabile cu cele pe care le vom plăti noului constructor. În concluzie, avem o întârziere de cel puțin 3 ani și degradări survenite între timp la un șantier abandonat.
- autostrada Sebeș-Turda. Dezastru e puțin spus pentru ce-am găsit pe acest lot. Lucrări efectuate fără autorizație de construire - lucrări începute la presiunile și promisiunile guvernului Ponta. Exproprieri neefectuate, proiectare nefinalizată și dispute cu constructorii care duseseră contractele aproape de reziliere. Un management de contract complet defectuos. Încet-încet le-am rezolvat pe toate și acum, în sfârșit, se ajunge la mobilizare maximă și se vede lumina de la capătul tunelului pentru acest proiect.

Dar unde sare complet calul domnul Ponta este când vine vorba de proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov. Zice domnul Ponta că a fost sabotat și că era un proiect minunat pentru România. La un cost de 8,5 miliarde de euro! Timp de 26 de ani, 300 de milioane de euro de plată anual - adică întreg bugetul alocat de România pentru construcție de autostrăzi noi - s-ar fi dus într-un singur drum de 55km.

De trei ori a încercat Narcis Neaga să concesioneze acest proiect și de fiecare dată a eșuat. De ce? Sunt două motive principale. (Dacă nu punem la socoteală acuzațiile de corupție despre care s-a vorbit insistent și despre care se zîmbește cu subînțeles și acum prin instituțiile implicate). Aceleași două motive care au împiedicat și mega-proiectul Bechtel să aibă succes. Primul este că și guvernul domnului Năstase și cel al domnului Ponta au făcut eroarea strategică (dar probabil intenționată) de a promova aceste proiecte care sunt _concurente_ cu coridorul european principal București-Nădlac. Al doilea motiv este că ambii au încercat să semneze contracte cu partenerii privați înainte de a face studii detaliate (de teren, geotehnice, de mediu) asupra autostrăzilor. Atunci cînd nu elimini, pe cît posibil, riscurile înainte să semnezi cu privatul și îi ceri acestuia un preț pentru proiect, vei primi un preț FOARTE MARE. Atît de mare că România nu-l poate duce.

Cît despre moștenirea guvernelor Ponta în materie de pregătire de proiecte: într-un singur cuvînt, zero. Zero studii de fezabilitate la zi. Zero proiecte pregătite. Prietenul domnului Ponta, dl. Șova, a reușit contraperformanța să lanseze 18 licitații de studii de fezabilitate în 2014 din care s-au anulat 15 (sub același guvern Ponta)! De ce? Pentru că sub dl. Șova s-au făcut foarte prost acele licitații, pentru că a intrat cu picioarele peste specialiștii care-i spuneau ca așa nu se poate.

Proiectele de infrastructură se pregătesc în timp, au un ciclu care necesită cîțiva ani de pregătire și apoi încă cîțiva ani pentru execuția lucrărilor. Necesită prin urmare gîndire strategică, planificare, profesionalism. Nu pariuri ratate, amatorism și politicianism ieftin."


https://www.facebook.com/catalin.drula/posts/1265412686833035
Romania are un viitor doar daca are prezent!

qsv

Foarte bun Catalin. Sa ramana la noi!
As aduga economiile facute de CNADNR care a cheltuit foarte putin din bugetul alocat atat in 2014 cat si in 2015 cand "la putere" era acelasi guvern. Restul banilor banuiesc ca a servit tot politicului pentru a da bine la cifre (deficit bugetar, crestere economica) cat si pentru pomeni.

Stiu ca Ionut nu e de acord sa discutam politica, dar cand politica se urca peste noi cu totul (indiferent de culoare) ce poti sa faci...

TibiV

#6980
Quote from: TibiV on July 26, 2016, 02:27:29 AM
eu nu dorm noaptea de dorul lui Ponta...
Ne mintea in fiecare zi... dar mintea atat de frumooooos !... :lol:
Imi aduc aminte... cum promitea el acum cativa ani ca la 1 mai se urca el insusi in cabina excavatorului sa inceapa CoBra...
Excavatorul a cam ruginit in asteptarea lui.
Dar el a promis atat de frumooooos... Mi-e dor de el ! :D


Quote
- autostrada Sebeș-Turda. Dezastru e puțin spus pentru ce-am găsit pe acest lot. Lucrări efectuate fără autorizație de construire - lucrări începute la presiunile și promisiunile guvernului Ponta. Exproprieri neefectuate, proiectare nefinalizată și dispute cu constructorii care duseseră contractele aproape de reziliere. Un management de contract complet defectuos. Încet-încet le-am rezolvat pe toate și acum, în sfârșit, se ajunge la mobilizare maximă și se vede lumina de la capătul tunelului pentru acest proiect.

Dar unde sare complet calul domnul Ponta este când vine vorba de proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov. Zice domnul Ponta că a fost sabotat și că era un proiect minunat pentru România. La un cost de 8,5 miliarde de euro! Timp de 26 de ani, 300 de milioane de euro de plată anual - adică întreg bugetul alocat de România pentru construcție de autostrăzi noi - s-ar fi dus într-un singur drum de 55km.

Hmmmm...
Poate am gresit eu.
Nu mai sunt sigur daca a zis excavator sau buldozer.
Dar sigur a zis ca se urca pe 1 mai pe utilaj si incepe CoBra de unul singur.... :D

Goldoni ?... "Mincinosul mincinosilor" ?...
De la o vreme mai dau "error" la cultura generala... :D
Dar nu la Ponta !... :lol:

LE
Memoria mea este mai buna decat credeam...:lol:
Desi l-am "intarziat". Nu era 1 mai, era aprilie....
Si nu conteaza daca este excavator sau buldozer...
Zicea el insusi.... :lol:

Batut campii, absolut oficial, pe pagina oficiala a Guvernului Romaniei, pe 15 ianuarie 2014....
http://gov.ro/ro/stiri/declaratii-de-presa-sustinute-de-premierul-victor-ponta-la-inceputul-sedintei-de-guvern1389786321&page=1
Quote
Mâine, împreună cu domnul Şova - o spun pentru toţi cei care nu ca miniştri, ci ca oameni, ca bucureşteni vă gândiţi la coşmarul de pe DN 1 - mâine avem întâlnirea cu câştigătorii procedurii privind Comarnic-Braşov şi sper ca în aprilie să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce o fi, nu ştiu, numai să-i dăm drumul o dată.

PS
Dar in mod sigur a existat o declaratie a lui cum ca de 1 mai se urca pe "utilaj" si incepe CoBra...
Dar nu am avut rabdare de prea mult google...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

^ Si parca mai era si declaratia aceea ca, daca nu e gata autostrada in 2016 iese din viata politica? Oh, well... Daca ar fi sa-i facem pomelnicul minciunilor ne-ar da serverul 'no space left on device'.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Luam un server mai mare... :lol:

Dar mintea atat de frumos...
Daca l-ar fi intrebat cineva, romanii ar fi colonizat primii planeta Marte.
Sau Alfa Centauri....

Chiar mi-e dor de un personaj sinistru care sa imi  explice (fara sa clipeasca) ca telemeaua este neagra si asflatul este "roz bombonel"... :lol:
Dar vom gasi in  mod sigur "noi exemplare" dupa marile alegeri din noiembrie.... :(

Pariaza cineva pe Dragnea ?....

(Desi, surprinzator, asta ar fi raul cel mai mic... Este inteligent. Diabolic, dar inteligent...
Facem in 2 ani A6 pana la  Alexandria,,, Pote pana la Craiova... Chiar Tn.Severin.
Daca ne alegem cu el... Va fi un Erdogan al infrastructurii   :lol:   ) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

^^^
:) Pai sa stii... Turcii au construit o gramada in infrastructura rutiera in anii luminatului sultan.

nirolf

La nivel de zvon: urmează să se "de-suspende" SF-urile pentru Tg. Mureș - Ditrău și Brașov - Sibiu.

cristi5

#6985
Ca tot vorbim de realizarile vechiului guvern, eu imi amintesc ca fostul premier, in anul de avant muncitoresc 2012 vorbea despre ursii care incetinesc marile proiecte... Am fost siderat sa vad in 2015 ca inca nu se facuse nimic in legatura cu asta pe LD2. Ce mama supararii au pazit 3 ani de zile???

E interesant ca nici macar niste politicieni asa avantati, cu o majoritate absoluta in buzunar n-au reusit sa bage pumnul in gura celor de la mediu. Sau poate asta au sperat, ca vor reusi pana la urma, si s-a facut 2015?

Gendan

#6986
Stiu ce nu au pazit. Ursii.

Mesajul lui Catalin a fost preluat si de Moise Guran pe biziday.
http://www.biziday.ro/2016/07/27/autostrazile-un-alt-punct-de-vedere/

ciprebbe

#6987
Quote from: kumar on July 25, 2016, 03:58:05 PM
Clujenii sunt invitaţi la o dezbatere publică pe marginea celor mai importante probleme din traficul oraşului joi, 28 iulie 2016, la ora 16.00, în Sala de Sticlă a Primariei.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/ce-solutii-ai-la-problemele-din-traficul-din-cluj-dezbatere-publica-la-primarie--149276.html

Sugestii din partea Clujenilor ( si nu numai) ce pot fi prezentate maine de API la dezbatere?


Puteti scrie pe topicul dedicat http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=427.0
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

Promovata ideea unui metrou încă de pe acum. Ca mai durează încă pana se implementează. Poate fi o singura linie de exemplu....în lungul Cluj ului. ...cu 3-4 stații subterane  în zona ultracentrala și ultraaglomerata. Sau un tramvai greu....gen 41 dar cu mă mai mult intersecții denivelate și zone în subteran.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

neobluenet

alecu, ideea cu metroul este foarte buna si necesara datorita orasului: inghesuit intre dealuri si centru cu strazi inguste. Metroul ar trebui insa sa acopere axa E-V, tocmai datorita modului in care e concentrata populatia. Eu vad un metrou din Floresti pana in Jucu. In afara orasului poate fi la suprafata, iar de la nodul N (intrarea dinspre Oradea), ar trebui facut in subteran. In zona Expo Transilvania ar putea iesi la suprafata si continua inspre E.

O alta idee cu orizont indepartat este realizarea de parking-uri automate cu prize pentru incarcarea misinilor. Acestea ar trebui sa fie in mare parte subterane, din doua locuri de parcare putandu-se crea 6 astfel de locuri. Aceasta solutie este pentru zonele cu putin spatiu. Fiecare loc sa dispuna de o priza de incarcare cu curent electric, iar prin sistemul informatic sa se contorizeze si sa se factureze lunar "combustibilul".

In zona Pietii Marasti este nevoie de un pasaj subteran (Primaria doreste unul suprateran). Acesta ar porni dupa pasajul catre Gheorgheni si s-ar termina in fata bisericii Sf. Petru si Pavel, in dreptul BRD.Cu aceasta ocazie s-ar putea crea parcari subterane cu acces direct din pasaj pentru blocurile de 10 etaje. Parcarea ar avea 2 niveluri, fiind in forma de U, la mijloc fiind pasajul, iar pe laterale si la -2 parcarea propriu-zisa. Concomitent partea de la suprafata ar fi redata pietonilor si biclistilor. De asemenea ar trebui create benzi speciale pentru mijloacele de transport in comun.

Intr-un viitor apropiat ar trebui pus pe tapet parkingul de sub Kogalniceanu. Ideile ecologistilor sunt de-a dreptul cretine: vrem zona pietonala, dar fara parking-uri in centru; daca vrei sa ajungi pe aici trebuie sa iti lasi masina acasa. Eu am avut probleme cu imprimanta si am dus-o la un service in Piata Unirii. Am gasit un loc pe IC Bratianu si abia am carat-o ca are 20 kg. Daca locurile acelea de parcare dispar am sa ii rog pe protestatarii de serviciu a Clujului sa vina sa-mi care imprimanta. Sunt de parere ca orice pietonala trebuie sa compenseze numarul de locuri de parcare defintate. Din pacate nu avem unde sa facem un parking de suprafata in centru fara a afecta arhitectura, iar zona de sub strada este mediul propice pentru acest lucru.

In spatele Teatrului / fata ISJ ar trebui creat un parking automat. In curand va fi gata biserica greco-catolica si parking-ul acela sigur va disparea.

Principalele bulevarde trebuie eliberate de masinile parcate pe margine. O solutie este parcare subterana, pe un nivel, asemanatoare cu cea pe care o propun sub Piata Marasti.