Author Topic: [CJ] PMUD Cluj-Napoca  (Read 15241 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.999
  • Karma: +2946/-588
[CJ] PMUD Cluj-Napoca
« on: April 04, 2016, 07:14:33 AM »
Discutii cu si despre PMUD (Planul de Mobilitate Urbana Durabila) Cluj-Napoca.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

StefanCelMare

  • Officer
  • ***
  • Posts: 171
  • Karma: +110/-52
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #1 on: April 05, 2016, 10:51:41 AM »
Deschid eu balul.
Cred că pentru orașul Cluj și regiunea Nord-Vest, centura Clujului este necesară.
Am văzut opiniile lui North care susține că a încerca să rezolvi traficul făcând mai multe drumuri este ne-recomandat, îmi permit să argumentez contra acestei opinii punctual.
Deși opinia la nivel teoretic este bună (să căutăm să nu stimulăm transportul cu autovehicule personale), în cazul de față nu cred că se aplică.
De ce?
Pentru că, prin natura reliefului, la Cluj o parte semnificativă a traficului este direcționată pe zona centrală a orașului, trafic care, într-un oraș modern, nu are ce căuta acolo.
Acel trafic de legătură între cartiere nu ar trebui să ajungă pe centru, la fel cum nu ar trebui să intre pe centru mașinile care sunt pe rută inter/națională/regională est-vest (și nu au treabă în oraș).
Eu consider că putem discuta despre trasee optime pentru o centură, dar niciodată despre dacă Clujul are nevoie de o centură de proximitate.
Ca să extindă pistele de biciclete și traseele dedicate de transport în comun, sau zonele pietonale din centru, Clujul are mare nevoie de o centură, și nu de una care să meargă la 10km de oraș.
Cred că opțiunea de a merge pe sud cu traseul centurii este una bună, privind stabilitatea substratului geologic.
Vedeți alunecările de pe versanții nordici ai dealurilor dinspre nordul orașului...
http://www.ziardecluj.ro/padurea-hoia-o-ia-la-vale-terenurile-de-tenis-sunt-praf-si-pulbere-este-pericol-tetarom-ul
Centura nu ar fi putut fi pe versanții sudici acolo pentru că sunt foarte multe construcții.
Singura opțiune viabilă pe nord ar fi probabil casetarea căii ferate și construirea unei șosele deasupra, dar pentru a completa inelul de centură pe partea de vest și pentru a face joncțiunea cu A3 spre Florești ar fi nevoie de un tunel cu 2 benzi pe sens, al cărui cost - cred - ar fi prea mare.
Părerea mea de Clujean este că dacă această centură sud se va face cu 2 benzi pe sens (și pare să fie așa), va fi o limită minimă necesară unui trafic decent, iar pe viitor orașul ar trebui să evite astfel de construcții - mai mult ar fi într-adevăr o stimulare inutilă a traficului auto personal.
« Last Edit: April 05, 2016, 11:05:33 AM by StefanCelMare »

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.420
  • Karma: +3342/-80
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #2 on: April 05, 2016, 11:18:28 AM »
Cred că opțiunea de a merge pe sud cu traseul centurii este una bună, privind stabilitatea substratului geologic.
Vedeți alunecările de pe versanții nordici ai dealurilor dinspre nordul orașului...
http://www.ziardecluj.ro/padurea-hoia-o-ia-la-vale-terenurile-de-tenis-sunt-praf-si-pulbere-este-pericol-tetarom-ul
Centura nu ar fi putut fi pe versanții sudici acolo pentru că sunt foarte multe construcții.

Ma lamuresti ce ai vrut sa zici?




Primăria Cluj-Napoca anunță demararea unui studiu de fezabilitate pentru centura de sud a Clujului.
 
”Vom demara procedurile pentru studiul de prefezabilitate pentru centura sud a municipiului Clujul-Napoca, de la Podul N, spre Calea Turzii și apoi spre centura Vâlcele - Apahida. După ce vom avea studiul de fezabilitate vom aloca resurse locale, europene și poate chiar naționale”, a declarat primarul Emil Boc.
« Last Edit: April 05, 2016, 11:20:56 AM by ciprebbe »
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.463
  • Karma: +1483/-246
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #3 on: April 05, 2016, 11:32:53 AM »
Pana la urma SF sau SPF  :o?

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.420
  • Karma: +3342/-80
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #4 on: July 27, 2016, 12:06:37 PM »
Clujenii sunt invitaţi la o dezbatere publică pe marginea celor mai importante probleme din traficul oraşului joi, 28 iulie 2016, la ora 16.00, în Sala de Sticlă a Primariei.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/ce-solutii-ai-la-problemele-din-traficul-din-cluj-dezbatere-publica-la-primarie--149276.html

Sugestii din partea Clujenilor ( si nu numai) ce pot fi prezentate maine de API la dezbatere?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 897
  • Karma: +284/-104
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #5 on: July 27, 2016, 09:27:39 PM »
Nu-s clujean dar...
Care ####### a gandit semaforizarea in orasul ala?!? Care ##### de la rutiera  din Cluj le-a aprobat?!? Sa vina ala de la politie sa-mi explice ce noima are ca la virajul la dreapta in intersectii sa ai semafor cu culoarea rosie si alaturi, pe aceeasi directie sa ai semafor cu verde intermitent...
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.420
  • Karma: +3342/-80
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #6 on: July 27, 2016, 09:35:06 PM »
Rosu e pt inainte, verde intermitent se da pt dreapta simultan cu pietonii de pe strada din dr.
Alternativa era rosu. Asa se da verde intermitent si apoi e urmat de verde simultan cu directia inainte. Practic se castiga un timp in plus.
Orasul "ingust", nu se poate altfel.
Daca ai fi din zona ai aprecia la maxim castigul prin acel verde intermitent. Pare o ciudatenie, dar e un real castig.

Nu stiu exact unde ai intampinat situatia insa pe axa est-vest semafoarele sunt sincronizate pe directia inainte si asta e compromisul pt virajul dr. La traficul de acum (vara) unda verde e reglata pe la 55-57 km /h si chiar functioneaza.(o sa va postez filmare cu dashcam-ul pt edificare).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

neobluenet

  • Officer
  • ***
  • Posts: 150
  • Karma: +46/-5
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #7 on: July 28, 2016, 12:05:55 AM »
@dumbravaandrei: unda verde chiar functioneaza. Clujul este unul din putinele orase care aveau semafoare cu mai mult de 2 faze chiar dupa revolutie. Verde intermitent gasesti in foarte putine intersectii, in principal unde e trafic pietonal relativ scazut si trafic auto foarte ridicat, de exemplu 21 Decembrie colt cu Cuza Voda.

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 897
  • Karma: +284/-104
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #8 on: July 28, 2016, 10:02:03 AM »
ciprebbe Cum vii de pe Campului (de la Kaufland) si vrei sa faci dreapta pe Calea Manastur, ai si ROSU si VERDE INTERMITENT pentru virajul la dreapta. Ambele active simultan. Cand teoretic ar trebui sa fie verde pentru virajul la dreapta, semaforul ROSU se stinge... culmea, chiar un cap de guma de sosoni de la politie m-a claxonat ca "ce stai domle, nu vezi ca ai verde intermitent?!?" si cu un anumit deget i-am aratat ca in acelasi timp am si rosu... altceva in afara de "au dat moldovenii de semafoare" nu a fost in stare sa debiteze... (am numere de BT la masina). In acea intersectie pentru a face stanga pe Calea Manastur ai alt semafor. Aceeasi poveste si pe Calea Motilor cand vrei sa faci dreapta pe Petru Maior. Povestea se repeta si cand vrei sa faci dreapta de pe Avram Iancu pe Calea Turzii. Aceeasi poveste si cand faci dreapta de pe Maresti spre Iulius Mall...

neobluenet nu am zis nimic de unda verde. Din fericire, ca si in Brasov, in Cluj se circula foarte bine in comparatie cu restul oraselor mari. Doar cu stilul respectiv de semaforizare nu sunt de acord. Dimineata mai greu prin Floresti, dar stiu orele de aglomeratie si in intervalele alea prefer sa intru/ies din Cluj pe DN1.
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.420
  • Karma: +3342/-80
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #9 on: July 28, 2016, 11:14:50 AM »
Exista si verde + verde intermittent :-p.
 "Intermitentul" e additional la semaforul principal. La fel apar si aditionale cu specificatia BUS(aici e mai usor de inteles). Daca nu ar fi asa ar creste timpul de asteptare la semafor si inevitabil se sufoca traficul si mai mult. E o solutie foarte buna asta si se preteaza foarte bine la configuratia orasului.
Verdele intermittent te avertizeaza ca ai de cedat trecerea pietonilor(deci mai exista traffic in intersectie).  Cand ai vede plin (sau + intermittent) e rosu la pietoni si nu ai nici o grija.
Eu as critica mai tare verde la stanga simultan cu verde pe directia inainte din celalalt sens(in multe orase am intalnit). La Cluj stiu doar unul, pe Memorandumului dupa electrica, ai verde pt stanga si din fata te poti trezi cu BUS-UL.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

nicolaem

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 456
  • Karma: +161/-198
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #10 on: July 28, 2016, 11:19:49 AM »
eu zic ca reaizabil in 5 ani cu impact mare in oras ar fi drumul expres pe langa calea ferata. mici expoprieri, un pod peste somes si s-ar putea scoate o mare parte din traficul actual din centru.
Ok, metru, centuri metropolitane is mai de viitor ( incert) cu necesitatea implicarii guvernului.
In schimb pe langa calea ferata primaria Cluj poate lua exemplu Oradiei cu acel drum rapid recent facut in parteade N a orasului

yetiman

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.157
  • Karma: +903/-54
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #11 on: July 28, 2016, 08:37:29 PM »
Ca sa nu credeti ca noi, clujenii, suntem mai cu mot:


Poza e de la o intersectie din Ungaria (in afara de localitate si fara trecere de pietoni)  :D

Si atat rosu cat si verde sunt ne-intermitente.

Acum, fara partea de gluma: explicatia tine de securitatea circulatiei. Daca ar fi doar verde (intermitent sau nu), soferii ar trece fara alte griji. Asa, rosu te atentioneaza ca NU ai prioritate de trecere, iar verdele iti arata ca, totusi, poti sa faci virajul la dreapta, dar fara a avea prioritate. (fie e vorba de pietoni, fie, in cazul de mai sus, au prioritate masinile care vin din fata si vireaza la stanga)
„Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice.” — Esop
„Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.420
  • Karma: +3342/-80
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #12 on: August 18, 2016, 03:13:26 PM »
Nu-s clujean dar...
Care ####### a gandit semaforizarea in orasul ala?!? Care ##### de la rutiera  din Cluj le-a aprobat?!? Sa vina ala de la politie sa-mi explice ce noima are ca la virajul la dreapta in intersectii sa ai semafor cu culoarea rosie si alaturi, pe aceeasi directie sa ai semafor cu verde intermitent...

Uite si explicatiile

http://adevarul.ro/locale/timisoara/multi-soferi-nu-cunosc-semnificatia-semaforului-intermitent-tupeistii-abzeaza-ilegal-claxone-1_57b4e19e5ab6550cb8d9e759/index.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.084
  • Karma: +2737/-570
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #13 on: August 18, 2016, 03:52:40 PM »
Explicatiile astea sunt bune de postat si la "Siguranta circulatiei"....
Surprinzator, se pare ca pentru unii soferi astea sunt informatii noi... ;)

StefanCelMare

  • Officer
  • ***
  • Posts: 171
  • Karma: +110/-52
Re: [CJ] PMUD Cluj-Napoca
« Reply #14 on: October 26, 2016, 07:52:53 PM »
Salut
Dat fiind viitorul (gri) al traficului după deschiderea turnurilor de la fabrica de bere Ursus, și de mai sus puțin (se mai fac blocuri măricele un pic mai sus) + blocul cel mai mare de la podul de la intrare în Mănăștur (20 de etaje!), cred că Clujului nu-i va fi suficientă centura sud (mai ales la ritmul la care se dezvoltă aceasta).
Să nu mai zicem de cele 600 de locuințe din curba de pe Frunzișului, care vor aglomera centura Zorilor-Mănăștur, sau de mallul de la piața Abator + dezvoltarea imobiliară de acolo...
Propunerea mea (futuristă) este pe modelul centurii feroviare a Bucureștiului.
Cu un tunel de cca. 4 km + vreo 4 km de CF nouă (și un pod peste Someș), cred că problema traficului din TOATE comunele din jurul Clujului s-ar cam rezolva. Partea bună ar fi că traficul spre gara Florești ar fi în sens invers traficului spre Cluj, deci fluxul de trafic s-ar mai împărți. 20 de minute Gară Florești - Gară Cluj ar fi un timp de luat în considerare pentru orice șofer.
PS - când spun tunel, spun un singur sens, cu semaforizare. La fel și podul. Asta ar trebui să reducă sensibil costurile.

Aș propune o stație de cale ferată între Florești și Gilău, plus una mai spre Gilău, fiecare cu parcare sub/supra terană în față.
Trenuri la fiecare 15 minute la ore de vf. pe traseul Gilău - Florești - Baciu (stație nouă CF cu parcare mare) - Gara Cluj - Pod Mărăști - Aeroport - Apahida - Jucu.
Traseu total cca. 40 km.
Cu 60-70 km/h în medie, cred că în cam 40-50 de minute ajungi dintr-un capăt în altul.

Estimare de preț la un tunel mare, 4 km ar fi 150 de mil euro... Pentru o linie, cred că tot proiectul ar putea fi cuprins pe la 100 mil. euro, poate mă contraziceți. În cel mai rău caz, renunțăm la gara Gilău și facem o parcare mai mare la Florești.


« Last Edit: October 26, 2016, 08:32:23 PM by StefanCelMare »