News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

#3675
Traim intr-o era a informatiilor. Nu cred ca nu ai posibilitatea sa te informezi referitor la tarile pe care le tranzitezi. Seful de coloana cand iti zice ca trebuie sa ajungi in orasul X din tara Y si ca tranzitezi tarile A, B, C, iti zice de restrictii sunt in tarile respective.
De exemplu, in Grecia nu poti invoca faptul ca este interzis sa ai asupra ta un aparar radar, chiar si daca nu este in functiune.

frunzaverde

#3676
Quote from: TibiV on April 12, 2015, 11:42:09 PM
Mă întreb cât de legale sunt astfel de indicatoare de restricţii din pdv-ul U.E. ?

Uniunea Europeana n-are absolut nici o legatura cu indicatoarele rutiere. Indicatoarele rutiere sunt reglementate de Conventia de la Viena Asupra Semnalizarii Rutiere din 1968 cu amendamentele ulterioare. Este o conventie internationala initiata de ECOSOC (Consiliul pentru probleme economice si sociale a ONU). Conventia este parte a conventiilor de trafic rutier (in aceiasi serie intra si Conventia TIR, de exemplu).

Statul roman e membru fondator al conventiei, si participa de la inceput in "sistemul Viena", care decide modificari la conventie.

In UE exista un stat care nu a aderat niciodata la conventie, asa ca isi are propriul sistem, complet diferit, de indicatoare rutiere: Irlanda. Semnele lor sunt inspirate din sistemul nord-american (MUTCD) cu anumite influente ale signalisticii britanice pre-Viena: http://www.enchantingireland.com/images/Cars/RoadSign.jpg. UK si Spania sunt parte a tratatului, dar nu sunt membri, neratificandu-l niciodata. Spania urmeaza codul Viena relativ indeaproape, Marea Britanie aproape complet cand vine vorba de signalistica, dar cu divergente importante cand vine vorba de marcaje (in UK exista reglementate marcajele permanente rosii si albastre, care nu sunt parte a codului Viena).

Quote from: TibiV on April 12, 2015, 11:42:09 PM
Să nu fie cu supărare, dar îţi vine un TIR-ist din Danemarca sau Finlanda, care ştie că e miercuri. De unde naiba să ştie el ce înseamnă "sărbătorilor legale", si mai ales că în România Rusaliiile de exemplu sunt sărbătoare legală?

Conform conventiei, e obligatia lui sa se informeze. Semnul respectiv inseamna "interzis 7.5t sau mai mult, cu notificari suplimentare". Daca nu intelege notificarile suplimentarea, obligatia lui este sa nu intre pe respectivul drum. Uite un exemplu mai grav, pe E10, (drum european in Norvegia): https://goo.gl/maps/TLhmg care e mult mai vital, pentru ca da reglementari de siguranta esentiale. Adica, faptul ca de la punctul asta se circula in convoi in anumite conditii, ca luminile faza scurta (nu doar luminile  de zi) sa fie aprinse la orice moment si avariile pornite daca se circula in convoi.

La fel, conventia ofera anumite libertati statului in legatura cu signalistica, de care soferul trebuie sa se informeze.

De exemplu, in unele tari, semalizarea rosie (interdictie + obligatie) e pe fond alb (RO, BG, HU, DE...) in conditii normale, si pe fond galben in conditii de lucrari temporare (atentie sporita). In altele e pe fond galben (PL, SE, FI) in mod normal, si pe fond portocaliu la lucrari. In unele tari, drumurile cu acces limitat sunt marcate pe fond verde (RO, BG, DK, SE, CH...) si pe fond albastru in alte parti (HU, DE etc.). Drumurile cu acces general sunt marcate  in diverse scheme de culori, de obicei fix invers cu drumurile cu acces limitat... Deci albastrul autostradal din Ungaria inseamna drum general in RO, si verdele general unguresc inseamna autostrada in Romania. Si astea sunt lucruri de care un sofer e obligat sa se informeze.

Quote from: TibiV on April 12, 2015, 11:42:09 PM
Si dacă îşi ia amendă, nu poate da România în judecată? Că în Tratatul Uniunii nu spune nicăieri că șoferii trebui să cunoască limba fiecărei ţări prin care trec?
Întreb si eu, nu dau cu parul... Eu în Bulgaria de pildă aş fi mort. Chiar si indicatorul de Ruse scris cu chirilice este la limita puterii mele de întelegere a limbii slave...

Nu are in fata cui sa dea in judecata Romania. In plus, indicatorul ala e perfect legal.

Cat despre grafia utilizata pe semne, conventia permite, pentru panourile aditionale si pentru semnele de orientare (panourile albastre/verzi) alfabetul latin SAU alfabetul chirilic. Singurul loc unde alfabetul latin este obligatoriu este la textul STOP de pe octogonul rosu de stop (si textul trebuie sa fie stop, nu varianta locala "arrêt" sau "stanna" sau mai stiu eu ce; sistemele MUTCD au acelasi semn, e unul din putinele care sunt identice in practic toata lumea, doar ca in tarile MUTCD poate fi orice pe semn. Astfel, in Franta, scrie Stop, dar in Quebec scrie Arrêt, in Spania scrie Stop, in Mexic scrie Pare). Daca alfabetul local e altul decat cel chirilic sau cel latin, atunci e obligatorie folosirea alfabetului local cu unul din cele doua.

Pentru convenienta soferilor straini, unele tari cu alfabet chirilic isi marcheaza semnele si in grafie latina; dar nu au vreo obligatie sa faca asta. Serbia face asta peste tot, pentru ca limba sarba se poate scrie in ambele forme (latina si chirilica), utilizarea unei grafii sau alta fiind la preferinta fiecarei persoane.  Dar Bulgaria, Ucraina, Belarusul si Rusia fac asta doar pe drumuri principale, si doar pe semne noi; atat considera ca e necesar pentru tranzit, si nu se complica cu mai mult.

Deci, daca vrei sa te descurci in Bulgaria, invata alfabetul chirilic sau ia-ti o foaie de translatie rapida. In cateva ore e gata invatat. Unele litere sunt identice (A,E,M,O,T), la altele trebuie doar sa le recunosti conversia (B=V, C=S, H=N, P=R, Х=H, Y=U, nu-i mai greu ca in engleza sau franceza, de exemplu...). Altele trebuie sa le inveti, dar nu-s asa multe, si daca mai tii minte ceva simboluri matematice/esti inginer e chiar simplu (П noi il folosim ca pi, deci este P; Г noi il folosim ca gamma, deci e G, Л seamana un pic cu lambda, deci este L si tot asa, б seamana cu un B mic de mana, deci este B, Ф seamana cu simbolul de diametru, caruia noi ii mai spunem si "fi" de la litera greceasca phi, deci este F). Semne cu adevarat misterioase mai sunt doar cateva (N-ul intors, adica и este I, dar nu toate limbile chirilice il folosesc, altii prefera i-ul nostru, д=D, ж=J, з=Z, ц=ts, ч=ci/ce, depinde de limba, ш=sh, щ=shh in rusa, sht in bulgara, ы= î). Si mai au doua simboluri enervante (ъ, ь), care pe tine nu te intereseaza, pentru nu se citesc, schimba ce se intampla cu consoana dinainte, asa ca le poti elimina complet. Plus inca doua ciudatenii: Ю, care inseamna exact a ce arata (IO, in unele limbi, gen rusa, IU); Я care inseamna ia. Si gata. O plimbare prin Bulgaria, o cafea la ruse cu tabelul de conversie, si ai invatat alfabetul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

adi lungu

uite, chiar nu imi amintesc cum e in Bulgaria, dar in Grecia imi amintesc foarte bine ca toate denumirile de strazi sunt si cu litere latine  :lol:
bulgarii de ce nu ar putea face asta? :o
pune-mi volanul in mana si sunt cel mai fericit :)

dunmaty

Eu am fost pe marginea drumului ieri, la Paris-Roubaix  :D
Sunt biciclist de duminica, fac cate un 40km cam o data sau de doua ori pe luna! Adesea pe cararile circuitului!

Quote from: horatiu.cosma on April 11, 2015, 09:59:12 PM
Chiar, cum poti sa te uiti ore intregi la unii care se dau cu bicicleta  :lol:? Glumesc, intrebari de genul mi-au marcat copilaria. Singura sansa sa ma uit la sport la TV era sa il si practic in prealabil in ziua respectiva, conform alor mei.
Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!

TibiV

frunzaverde, un răspuns complet si cu adevărat instructiv!
Cea mai logică explicaţie pe care am citit-o despre chirilice....
Multumesc !... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


merlin__wizard

CNADNR-ul anunta cu surle la inceputul anului ca inainte de 1 mai 2015 vor porni sistemul de taxare electronica la podul de la Cernavoda. Stiti cumva daca au anuntat datele exacte pentru utilizarea solutiilor propuse atunci ? Eu am tot cautat azi si nu am gasit nimic.

igorashu

Quote,,Astăzi, 16.03.2015, au fost efectuate teste operaţionale parţiale ale funcţionalităţii viitorului sistem
electronic de colectare a tarifului de trecere a podurilor dunărene, în zona AI Feteşti de pe
Autostrada A2, Bucureşti - Constanţa. Îmi doresc ca începând din această vară, cât și în viitor să
nu se mai creeze ambuteiaje pe A2, în dreptul stației de taxare de la Fetești –Cernavodă. Credem că
până la 1 mai vom reuși implementarea întregului sistem – tehnic, economic, legislativ - necesar
colectării electronice a tarifului de trecere a podurilor de la Fetești - Cernavodă" a declarat Narcis
Ştefan Neaga, Director General al CNADNR SA.
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2016.03.2015%20Fetesti.pdf

nicolaem

Quote from: alecu26 on April 09, 2015, 12:32:35 PM
O intrebare care ma framnta de vreun an incoace....si am tot uitat sa scriu....: unde a dispaerut Berceanu? e o liniste de mormant din directia lui.

uite ca a aparut, cu o stire care nu poate fi considerata offtopic de Ionut ( sper )
http://science.hotnews.ro/stiri-esential-19926820-radu-berceanu-proiectat-produs-avion-ultrausor.htm

sebba

Quote"Aceste reguli dau voie proprietarului sa zboare fara sa detina licenta de pilot si fara a avea avionul inmatriculat la Autoritate dar impun si restrictii cum ar fi un rezervor de combustibil de maxim 25 de litri si o viteza maxima in zborul orizontal de 100 km/h"

io n-am auzit pana acum sa existe "ceva" cu care poti zbura fara licenta
chiar si ptr la deltaplan (nu motodeltaplan) iti trebuie pregatire
dar cine stie, poate ma insel... @Eurocopter, esti mai in tema... poate ca ma insel eu

cat despre inmatriculare, da, una e inmatricularea si alta e inregistrarea
inregistrare tot iti trebuie, ca nu cred ca poti ridica orice roaba de la pamant si sa te mai si lase cineva, asa, pe ochi frumosi...
e ca la mopedurile ce primesc numar de la primarie, dar tot trebuie...
parerea mea e ca stirea are un continut putin fortat, facut sa placa ochiului si unde scrisul marunt de la nota de subsol e omis in mod voit
Sailing away! S/Y Haimana

TibiV

Sursa originala este Asociatia Pilotilor si Proprietarilor de Aeronave (AOPA Romania), o organizatie extrem de serioasa si foarte profi.
http://www.aopa.ro/avionul-romanesc-swan-isi-face-debutul-la-aero-2015-primele-imagini-oficiale-85.html

Zborul fara licenta si fara a fi inmatriculat este posibil, dar nu la noi, ci in USA si UK... :)

La noi orice aparat de zbor care depaseste 5 kg este considerat aeronava si trebuie inregistrat/inmatriculat.
Din fericire dronele colegilor sunt usoare si "scapa", asa ca mai putem primi poze aeriene.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sebba

ah... asa da... ma si miram sa fie la noi
Sailing away! S/Y Haimana

frunzaverde

Quote from: sebba on April 15, 2015, 09:03:13 PM
io n-am auzit pana acum sa existe "ceva" cu care poti zbura fara licenta

In SUA poti, restrictiile sunt <115 kg, <55 KCAS vmax, <5 gal (US) / 19 L combustibil. Obligatoriu un singur loc instalat. Nu e nevoie de licenta, medical, pregatire teoretica sau inmatriculare/inregistrare. Oricine poate zbura. Ai voie sa operezi exclusiv in spatiu aerian clasa G (deci, in principiu sub 1200 ft. AGL (deasupra nivelului terenului)).

Avionul nu are nevoie de certificare, nu are nevoie de inspectii, practic orice dracie construiesti, cat timp e in limitele alea, poti s-o operezi.

In AUS si UK ai nevoie de licenta si medial dar nu de inmatriculare/inregistrare.

E clar ca avionul asta pentru piata asta a fost gandit - kit plane ieftin pentru US/UK/AUS, adaptabil in functie de reglementari pentru 1-2 persoane si pentru rezervoare de diverse capacitati.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#3688
frunzaverde, mă uimeşti de fiecare dată...
Ce nu ştii tu poate fi dactilografiat pe spatele unui timbru... :)

Să lămurim un aspect pentru nespecialişti:
"1200 ft. AGL" înseamnă " 1200 feet About Ground Level".
Un picior are aprox. 31 cm, deci înălțimea maximă de zbor pentru aceste aeronave este sub 400 de metri DE LA SOL.

Dacă ar funcţiona aceleași reguli si la noi, am pune mână de la mână şi am lua unul din ăsta, pentru că este înălțimea optimă pentru filmat șantiere de autostrăzi... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

#3689
De Paște am fost plecat în Albena, Bulgaria pe traseul București-Ruse-Varna-Albena si întoarcere Albena-Cap Kaliakra-Vama Veche-Agigea-București. Impresii: am plecat pe 11 la 8h din Doamna Ghica, tranzitarea Bucureștiului a fos incredibil de lejeră cam 30 de min. Pe DN5 porțiunea fosta Romstrade încă nu este finalizată,  cea mai mare problemă este la sensul giratoriu improvizat de langa Mega Image unde este denivelat major și nesemnalizat corespunzător. In rest DN5 este OK si se merge destul de bine. Eu cred ca dacă ar fi facute centuri la Jilava, 1 Decembrie,  Calugareni, Uzun si drum nou înainte de Remus ce sa meargă direct la pod, plus parapeti pe mijloc, ar fi mult mai bine,  aproape de DX. Mai departe,  taxa de pod este la noi 13 lei,  podul pe partea noastră este la fel, ruginit si cu gropi, plombele nu au rezistat. Vignieta la bulgari tot 5 €(10 leva), am cumpărat-o cu cardul de la benzinarie. Drumul de la Ruse la Shumen (intrarea pe A2 este înainte de Shumen) este o plăcere de când l-au modernizat, s-a mers lejer cu 100-110km/h. A2 Shumen-Varna este așa si așa,  porțiuni mai noi, unele reabilitate si altele mai cu petice, dar fără gropi. Parapetii sunt întregi,  dar in marea majoritate cam ruginiti. Se circula cam cu 120-130-140km/h funcție de starea asfaltului.  In Varna de la Catedrala catre stațiunile din nord, bulevardul eate in reabilitare totala si se circula doar pe o parte a bulevardului. Intre Varna si Albena drumul este OK. Taxa de intrare în statiunea Albena s-a modificat astfel: 6 leva/sejur daca nu ieși din stațiune,  orice ieșire se taxează cu încă 2 leva. S-a renunțat la ultra all inclusiv si pentru unele hoteluri s-a introdus regimul MD, DP si PC.  Gama pepsi a fost inlocuta de la dozatoare cu chimicale locale. Băuturile alcoolice din import sunt acum cu plată la H. Kaliakra, acum este All Inclusiv+ in loc de ultra all inclusiv. Gama pepsi pate fi cumpărată de la barul hotelului cu 2 leva/sticla de 0, 5 l, berea locala Kamenitza 2 leva/sticla 330ml, Hainiken 3 leva/sticla 330ml, cokteil cu bauturi din import 4.5 leva. Cursul in Albena este 1 leva=2.5 lei. La Balchik parcarea 2 leva/h, intrarea 7 leva pentru gradina permanenta si 5 leva pentru gradina temporara. Drumul de la Albena pana la Capul Kaliakra este bun, dar începe sa dea semne de uzura,  petice si denivelari, dar fără gropi. Intrarea la Capul Kaliakra este de 3 leva/persoana. Drumul de la Capul Kaliakra( de la Kavala) până la Vama Veche este bun, reconditionat acum doi ani. Pe DN 39 intre vamă și A2 drumul este bun mai putin la ieșirea din Mangalia unde este plin de gropi,  s-a explicat stratul de uzură pe cam 3-4km. La podul de la Agigea mai este de lucru,  dar nu prea mult. A2 este acceptabilă,  dar ținând cont de varsta ei sunt ceva probleme. Pe bucata dintre Constanța și Megedia au aparut cateva mici alunecari de teren, dar si una majora pe parte stanga inspre București. In rest denivalarile de rigoare la poduri si pasaje. Pe porțiunile mai vechi destule petice. Pe bucata Fundulea-București au peticit si se merge bine acum. Erau ceva parapeti distruși,  dar mai putin ca ani trecuți.