News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

@Ionut
Ne pegatest o pizza???
Făcălețul ăla este pentru intins blartl de pizza  :D

alecu26

Eu intrebam de un fost ministru al transporturilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Goldmund

TibiV,
m-am referit la modul in care se preocupa  autoritatile locale pentru transportul in comun(vizibil sunt statiile, liniile de tramvai care arata pe alocuri jalnic, tramvaiele invechite, etc., etc.).
Unele tari inregistreaza an de an succese in transportul de calatori in comun si mi-e ciuda ca nu se numara si Romania printre ele...Acum trebuie sa ne comparam cu tarile din UE, nu avem ce face.

TibiV

OK, am înţeles.
Dar ce mi-a plăcut in poză e soluţia cu linia de tramvai lângă bordură.
Sunt din București, dar nu am avut niciodată treabă în zona aia.
Mi se pare o soluție f.bună ca să nu devină fiecare bulevard o mega-parcare....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


dr4qul4

@TibiV, si in Bucuresti erau linii de tramvai langa bordura....dar au fost relocate pe centru. Imi vine in cap cea de pe soseaua chitilei.
Ar mai fi si cea de pe trafic greu, dar acolo ambele sine sunt pe margine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Quote from: danutzu_1069 on April 11, 2015, 01:20:54 PM
Mutatul pamantului nu e costisitor daca:
- ai utilaje si masini care nu sunt in leasing
- ai utilaje si masini care sunt amortizate
- ai utilaje si masini care nu sunt foarte vechi si intretinerea inseamna doar reviziile curente.
Daca ai multe, ceeace e cazul UMB-ului, sigur ai si ateliere mobile cu care iti faci singur aceste revizii. Materialele le ei in cantitate mare si ieftin.
Sa va mai spun de anvelope? sau de trenul de rulare de la utilajele cu senile?
Ce alceva mai avem la cheltuieli?
Carburantul.
Consumul de carburant la utilaje si basculante e enorm, pe distante scurte si la incarcare aproape maxima.
Reduci costul asta daca ai rezervorul in organizarea de santier si vine furnizorul si ti-l aduce.
Si il platesti un pic sub pretul pietii si la 30 sau 45 zile. Nu vreau comentarii pentru ca se poate asa ceva!!!
Ce mai avem la costuri?
Salariul. Asta e ceva de care nu trebuie sa te atingi!
Si sa-l platesti pe om cat munceste.

Nu zice nimeni ca aceste costuri nu exista, ci doar ca sunt mai mici decat costurile cu structurile. Vorbeam de constructiile de drumuri/autostrazi care se fac la noi, contracte castigate si executate de firme care bifeaza primele puncte amintite de tine. Legat de carburant, vorbeam la Gilau cu un sofer, si mi-a spus ca nu consuma enorm. In 90% din cazuri, se merge cu camionul incarcat de sus in jos, deci consum aproape nul, si descarcat de jos in sus(ca altitudine).

danutzu_1069

Pai sa nu comparam mere cu pere. Una este relocarea de pamant, alta este constructia de structuri, constructie care implica masini, oameni (multi), utilaje, si materiale (si asta nu-i ieftin)

dr4qul4

Un camion de pamant/piatra costa putin. Pe cand o grinda costa destul de mult. Pe langa fierul beton si cimentul care intra, mai avem si executia.

Iar la transport: pamamntul il aduci de la cativa km si fara probleme, in schimb o grinda o aduci de la zeci de km si doar cu autorizatie de transport si cu foarte mare grija la intersectii.

Tocmai de aceea foarte multi constructori prefera sa-si faca grinzile pe santier atunci cand distanta de la fabrica este foarte mare.
Probabil alecu sau un transportator ne pot spune care sunt costurile exacte.

Doar cand te uiti la grinzile lasate de bechtel realizezi cat de scumpe pot fi structurile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Scuze daca nu m-am facut inteles, eu incercam sa fac o comparatie intre costuri(nu mere sau pere) pentru a-l lamuri pe @ispy. El avea impresia ca escavatiile sunt foarte scumpe si pot duce un km de autostrada la 20 de milioane de euro, ceea ce nu e neaparat adevarat.

florin74

#3655
Maine, intre o felie de drob, o pulpa de miel, un cozonoc si bineinteles un pahar de vin, poate va faceti timp sa urmariti "The hell of the North"
Paris -Roubaix 2015, regina curselor de ciclism de o zi.

Asa ca sarbatori fericite la toata lumea si vizionare placuta pe Eurosport! Merita :) !

pasadia

Las si aici pronosticul meu: Lars Boom. :)

florin74

#3657
Eu merg pe Greg van Avermaet, cred ca s-a plicitist si el de cat ori a iesit pe locurile 2-3 in ultimii ani.
De Kristoff si Katusha m-am saturat anul asta.  :lol:  :lol:

Si un scurt teaser despre cursa :

http://www.dailymotion.com/video/x1mkkov_paris-roubaix-teaser-the-queen-of-classics_sport


iuli

Hopa!!! Nu știam că sunt și pe aici pasionați de ciclism.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

horatiu.cosma

Cu putin noroc gasim aici pasionati de la sah,table pana la tenis, echitatie etc :).